خبرگزاری کار ایران

بازارگردی در تایلند

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۰۸۵

تایلند کشوری بسیار متفاوت با فرهنگ خاورمیانه است. به همین خاطر تور تایلند برای ایرانیان بسیار متفاوت و شگفت‌انگیز خواهد بود. شاید به واسطه فیلم‌های هالیوودی، شناخت کافی درباره اروپا و آمریکا داشته باشیم؛ اما فرهنگ و روش زندگی مردم تایلند همیشه تازگی خواهد داشت.

امروز قصد داریم تا درباره بازارگردی در تایلند صحبت کنیم. بازارهایی که با حضور در آن‌ها می‌توانید روزمرگی مردم تایلند را بهتر درک کنید. البته امکان خرید سوغات تایلند و انواع صنایع‌دستی و کالاهای سنتی نیز در این بازارها وجود دارد. در این مقاله با ما همراه باشید تا بهترین بازارهای تایلند را بشناسید و برای بازدید از آن‌ها برنامه‌ریزی کنید.

مرکز خرید Chatuchak

Chatuchak از جمله بهترین مراکز خرید تایلند به حساب می‌آید. اینن مرکز خرید آنقدر بزرگ است که شاید در آن مسیر خود را هم گم کنید! مرکز خرید Chatuchak ظاهری سنتی دارد و چندین سال است که شکل خود را تغییر نداده است. حتی قدم زدن در این بازار و تماشای فروشندگان سنتی هم می‌تواند لذت‌بخش باشد.

آنقدر در این مرکز خرید اجناس رنگارنگ و بامزه می‌بینید که تا به خودتان می‌آیید، می‌بینید دیگر پولی برای خرج‌کردن ندارید! جالب است ببینید در ساعات شلوغی، حدود 200هزار نفر در این مرکز خرید و بازار سنتی حضور پیدا می‌کنند! پس بهتر است موارد ایمنی را رعایت کنید تا خدایی نکرده افراد سودجو جیب نازنینتان را نزنند. این بازار در شهر بانکوک قرار دارد.

بازار Asiatique-the-Riverfront

بازار Asiatique-the-Riverfront از جمله معروف‌ترین بازارهای بانکوک به حساب می‌آید. اگر از مردم محلی درباره معروف‌ترین و بهترین بازارهای بانکوک بپرسید، قطعاً این بازار را به شما معرفی خواهند کرد. این بازار دارای حدود 1،500 مغازه است! بله! حق دارید تعجب کنید!بازارگردی در تایلند

واقعاً چنین مرکز خرید بزرگی و بازارچه عظیمی در ایران هم وجود ندارد. شاید برایتان جالب باشد بدانید که فقط 40 رستوران مختلف در بازار Asiatique-the-Riverfront فعالیت می‌کنند. این بازار رسماً تا ساعت 17 فعالیت می‌کند؛ اما گاهی تا پاسی از شب هم مغازه‌ها مشغول به کار هستند. مخصوصاً رستوران‌ غذاهای خیابانی تا نیمه‌شب هم فعالیت می‌کنند. البته باید بدانید که هر غذایی در این دکه‌ها خوشمزه نیستند! پس به خرید خود دقت کنید تا به اشتباه حشره سفارش ندهید!

میدان Siam

میدان Siam از دیگر مراکز خرید مهم تایلند به حساب می‌آید. میدان سیام نام یکی از میدان‌های مهم بانکوک است. در محدوده این میدان، چندین و چند مرکز خرید و پاساژ بسیار بزرگ با نام سیام وجود دارند. سیام به شهر فرشتگان معروف است و از جمله گران‌ترین بخش‌های شهر بانکوک نیز به حساب می‌آید.

اگر در تور تایلند قصد خرید عالی دارید و می‌خواهید از یکی از بهترین محله‌های بانکوک دیدن کنید، بهتر است سری به سیام بزنید. در این مکان امکان خرید انواع تی‌شرت، لوازم ورزشی و پوشاک متنوع زنانه و مردانه وجود دارد. حتی گشت‌و‌گذار در میدان سیام نیز می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد و شما را سرگرم کند. در میدان سیام می‌توانید ساعات خوشی را سپری کنید. حتی اگر گرسنه شدید، می‌توانید سری به رستوران‌ها و فست‌فودهای مختلفی بزنید که در نزدیکی میدان فعالیت می‌کنند.

بازارهای شبانه

کسانی که به تایلند سفر کرده‌اند می‌دانند که بازارهای شبانه حال‌وهوای خاصی دارد. این بازارها آنقدر بامزه هستند که دلتان می‌خواهد هر شب را در آن‌ها سپری کنید. برخلاف بازارهای دیگر که از طلوع صبح فعالیت خود را آغاز می‌کنند و غروب به فعالیت خود خاتمه می‌دهند، بازارهای شبانه از آخر شب آغاز به کار می‌کنند و تا نزدیک صبح به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

در این بازارهای شبانه تایلند از شیر مرغ تا جان آدمیزاد پیدا می‌شود. البته مراقب سارقانی باشید که به‌دنبال توریست‌ها هستند تا کمی دلار به دست بیاورند! همچنین افراد سودجوی بسیاری اجناس تقلبی عرضه می‌کنند. بهتر است با پول کمی به این بازارها بیایید تا فقط خوشگذرانی کنید و از تماشای اجناس لذت ببرید.

بازارگردی در تایلند

مرکز خرید Pantip Plaza Computer

جالب است بدانید که همانند مرکز خرید پایتخت میرداماد تهران، یک مرکز خرید بسیار بزرگ در بانکوک برای خرید تجهیزات دیجیتال و کامپیوتری وجود دارد. این مرکز خرید را با نام Pantip می‌شناسند. این بازار بورس لوازم الکتریکی در تایلند است. اگر قصد خرید موبایل، تبلت، لپ‌تاپ، لوازم جانبی یا هر وسیله الکترونیکی دیگری را دارید، حتماً سری به این مرکز خرید بزنید.

مرکز خرید چینی‌ها

برخی چینیان به تایلند مهاجرت کردند و دارای محله مخصوص به خود هستند. در این محله، یک بازار مخصوص چینی‌ها وجود دارد. بازار چینی‌ها دارای ظاهری بسیار هیجان‌آنگیز است. اگر به تب سنتی چینی همانند تب سوزنی علاقه‌مند هستید، می‌توانید سری به این بازار بزنید. همچنین انواع صنایع‌دستی خاص چینی نیز در این منطقه به چشم می‌خورد.

به‌صورت کلی در تور تایلند باید سری به بازارهای سنتی و مختلف آن بزنید. علاوه‌بر اینکه تایلند پوشاک ارزان و مناسبی دارد و می‌توانید سوغاتی عالی تهیه کنید، باید بدانید که این مراکز خرید سنتی، بخشی از فرهنگ مردم به حساب می‌آیند و حضور در آن‌ها تجربه سفرتان را بهبود می‌بخشد. 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز