خبرگزاری کار ایران

چک لیست وسایل سفر به وان

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۷۷۹۴

ترکیه یکی از کشور‌های محبوب برای سفر‌‌های خارجی ایرانیان است. شهر وان یکی از شهر‌های ترکیه است که در سمت مرز ایران قرار دارد و از ایران به‌آسانی می‌توان به شهر وان سفر کرد. تور‌های زمینی بسیاری به مقصد شهر وان ترکیه برگزار می‌شوند.

شهر وان نیز مانند بسیاری از شهر‌های توریستی ترکیه جاذبه‌های فراوانی دارد و امکان تجربه سفر بی‌نظیری را خواهید داشت. هیچ‌کس دوست ندارد سفری خارجی داشته باشد و وسیله یا موردی را برای سفر خود فراموش کند. به همین دلیل در این‌مقاله می‌خواهیم چک‌لیستی از وسایل سفر به وان را برای شما نام‌برده و بررسی کنیم.

اگر اقدام به رزرو  تور وان کرده‌اید یا تصمیم دارید تور وان را رزرو کنید، حتما این‌مقاله را تا پایان مطالعه کنید و با وسایلی که باید برای سفر خود به همراه داشته باشید، آشنا شوید. ما وسایل سفر را در بخش‌های مختلفی نام می‌بریم تا دسته‌بندی راحت‌تری داشته باشید.

مدارکی که باید در سفر به وان به همراه داشته باشید

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در سفر خود به همراه داشته باشید، مدارک است. نواقص مدارک می‌تواند سفر شما را با مشکلات مهمی مواجه کند. پس در به‌همراه‌داشتن مدارکی که در این‌بخش گفته می‌شود، حتما دقت بالایی داشته باشید. کارت واکسن کرونا، پاسپورت، مدارک شناسایی، بلیط سفر، مدارک مهم پزشکی و مدارک ضروری دیگری مشابه این‌موارد از‌جمله مواردی هستند که حتما باید در سفر به همراه داشته باشید.

برای اطمینان از مدارک مورد‌نیاز خود اسکن تهیه کرده و اسکن آن‌ها را در ایمیل یا فضای آنلاینی برای خود ذخیره کنید که اگر مشکلی برای مدارک پیش آمد یا آن‌ها را گم کردید، در سفر خود با مشکلی مواجه نشوید. اگر قرار است در وان از خودرو استفاده کنید، مدارک مخصوص آن را نیز همراه داشته باشید.

وسایل ضروری برای سفر به شهر وان

در سفر به وان بهتر است وسایل دیگری را همراه داشته باشید. بخشی از این‌وسایل برای این هستند که شما به آن‌ها نیاز دارید و بخش دیگر با وجود این‌که در ترکیه هم قابل تهیه هستند، اما در هزینه‌های شما صرفه‌جویی خواهند کرد. به‌عنوان‌مثال بهتر است متناسب با فصلی که در آن به رزرو تور وان علی بابا اقدام کرده‌اید، لباس‌های مناسبی را برای سفر به همراه داشته باشید.

در فصل‌های گرم سال مانند سفر در تابستان انواع لباس‌های مناسب فصل گرما و وسایلی مانند صندل، تی‌شرت و ... را به همراه داشته باشید. توصیه می‌شود حتما لباس‌هایی را به همراه داشته باشید که کمتر چروک می‌شوند و نیازی به اتو ندارند. دقت کنید در هر مکانی باید متناسب با آن لباس بپوشید و شما نمی‌توانید در اماکن مذهبی با شلوارک یا لباس‌های بی‌حجاب وارد شوید. اگر با تور به وان سفر می‌کنید از تور لیدر خود درباره لباس مناسب سوال کنید.

چک لیست وسایل سفر به وان

دیگر وسایل ضروری در سفر به وان

امروزه تلفن همراه شما یکی از وسایل ضروری در سفر است که بسیاری از نیازهای سفر را پاسخ‌گو خواهد بود. به‌عنوان‌مثال استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف فرایند سفر را برای شما بسیار آسان‌تر می‌کند.

حتما قبل از سفر اپلیکیشن‌‌های مناسبی را بر روی تلفن همراه خود نصب کنید و سعی کنید اپلیکیشن‌های آفلاینی را انتخاب کنید که برای کار به اینترنت نیاز نداشته باشند. پاور‌بانک، شارژر، هندزفری و مونوپاد نیز از دیگر وسایلی هستند که به عملکرد تلفن همراه شما کمک خواهند کرد. از دیگر وسایل ضروری برای سفر به وان می‌توان مواردی مانند چک‌لیست زیر را پیشنهاد داد:

  • ارز رایج در ترکیه مانند دلار یا لیر
  • همراه داشتن کارت محل اقامت برای مواقعی که آدرس را گم می‌کنید.
  • چراغ‌قوه
  • کیف کمری یا کوله مناسب

وسایل حالت‌های ویژه

در بعضی از حالات شما باید برای سفر خاص خود نیز وسایل ویژه‌ای را به همراه داشته باشید. مثلا اگر در سفر کودک همراه شما باشد، باید وسایل لازم برای او را نیز همراه خود داشته باشید. از‌جمله وسایلی که برای کودکان باید همراه داشته باشید به‌تناسب سن او می‌تواند شامل پوشک، شیشه شیر، قمقمه آب، شانه، اسباب‌بازی، کریر یا کالسکه و ... باشد.

اگر برای سفر کاری به شهر وان سفر می‌کنید باید وسایل و مدارک مورد‌نیاز را به همراه داشته باشید. اگر قرار است به طبیعت سری بزنید بهتر است وسایل مناسب برای طبیعت‌گردی را نیز همراه داشته باشید. اما در حالت کلی بسیاری از ما به وسایل زیر نیاز پیدا خواهیم کرد و بهتر است در سفر با تور وان علی بابا آن‌ها را به همراه داشته باشیم. این‌وسایل عبارت‌اند از:

  • عینک طبی و آفتابی
  • بطری آب
  • خوراکی و شکلات
  • دستمال کاغذی
  • خودکار
  • دفترچه یادداشت
  • کتاب مورد‌علاقه
  • چسب‌زخم
  • آینه و لوازم آرایشی و بهداشتی
  • اسپری الکل
  • کیف پول و مدارک
  • قرص مسکن
  • مهر و تسبیح
  • ساعت
  • دوربین عکاسی

به‌عنوان آخرین توصیه بهتر است چند روز قبل از سفر دسته‌بندی خوبی برای وسایل مورد‌نیاز خود باتوجه‌به اهداف سفر و همراهان داشته باشید. برای هر دسته مواردی را یادداشت کنید و از مطالبی که در این‌جا گفته شد نیز کمک بگیرید. لیست خود را بهتر است به‌صورت کتبی بنویسید و موارد را تیک بزنید تا چیزی از قلم نیفتد.

چک لیست وسایل سفر به وان

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز