خبرگزاری کار ایران

چطور اقدام به ثبت شرکت، برند و لوگو کنیم؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۵۴۱۳

تاسیس شرکتها و ثبت برندهای تجاری، اولین قدم محکم و اساسی برای پیگیری فعالیت های یک سازمان یا موسسه برای ورود به بازار رقابتی کسب و کار ها می باشد. برای ثبت و تاسیس شرکت و برند تجاری آموزش ها و روش های مختلفی وجود دارد که در این نوشته به بررسی دقیق در باره شرایط، روش ها، مدارک، هزینه ها و هر چیزی که در این مسیر به آن نیاز خواهید داشت، می پردازیم. شما با انوع شرکت های تجاری و غیر تجاری آشنا خواهید شد و علاوه بر یادگیری مراحل و شرایط ثبت شرکت و برند، نیازی به مطالعه سایر مقالات نخواهید داشت. لازم به ذکر است که شما می توانید کلیه این مراحل را بصورت شخصی و تنهایی یا با استفاده از یک سامانه ثبت شرکت و برند، انجام دهید.

مراحل ثبت شرکت در ایران و خارج ایران

دلیل اینکه افراد حقیقی و حقوقی اقدام به تاسیس و ثبت شرکتهای مختلف در ایران می کنند، دریافت مجوز های لازم برای فعالیت رسمی و قانونی است. مراحل کلی این مسیر به شرح زیر می باشد و می توان از طریق سامانه ثبت شرکتها یا از طریق سامانه آگاه ثبت، اقدام به این امر کرد:

  • تهیه مدارک مورد نیاز
  • دریافت مجوز های لازم بر اساس نوع شرکت تجاری یا غیر تجاری شما
  • مراجعه به سامانه اینترنتی آگاه ثبت
  • ثبت درخواست
  • پرداخت هزینه ها
  • ثبت شدن نام شرکت در سامانه رسمی کشور

مدارک لازم جهت تاسیس شرکتها در ایران

  • اساس نامه به همراه اظهار نامه شرکت
  • ارائه صورتجلسه از هیئت مدیره شرکت و مجمع عمومی افراد موسس
  • انتشار آگهی دعوت به مجمع در روزنامه رسمی
  • ارائه مدارک شناسایی شرکا
  • دریافت گواهی های بانکی برای واریز سرمایه در حساب مشخص
  • دریافت مجوز های قانونی بر اساس نوع فعالیت شرکت

مجوز های لازم جهت تاسیس شرکتهای تجاری و غیر تجاری

بصورت کلی نمی توان گفت که تاسیس هر گونه شرکت در ایران یا خارج نیاز به دریافت مجوز دارد، اما بر اساس زمینه کاری شما، ممکن است نیاز باشد تا از مراجع قانونی کشور، اقدام به دریافت آن کنید. به عنوان مثال فعالیت کاری در زمینه مواد دارویی، بهداشتی، آرایشی، غذایی نیاز به دریافت این جواز ها دارد که در فرآیند تاسیس و ثبت شرکت الزامی است.

مراجعه به سامانه ثبت شرکت آگاه

با در نظر گرفتن شرایط ثبت شرکت و تهیه مجوز ها با مدارک مورد نیاز، کافیست با مراجعه به سامانه آگاه ثبت به آدرس اینترنتی https://agahregister.net از طریق فرم های موجود، درخواست تاسیس کمپانی و شرکت خود را درج کنید. پس از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی و متخصص در این حوزه با شما تماس گرفته و مراحل تاسیس شرکت در سامانه رسمی و قانونی آغاز خواهد شد. در نظر داشته باشید که شما می توانید بصورت رایگان از مشاوره تخصصی نیز بهره مند شوید و هزینه ای برای این امر دریافت نخواهد شد. در پایان فرآیند نیز نام شرکت شما به عنوان یک موسسه قانونی و رسمی در سامانه رسمی و قانونی کشور درج خواهد شد و امکان استعلام نیز فراهم می باشد.

مراحل ثبت برند در ایران و کشور های خارجی

چطور اقدام به ثبت شرکت، برند و لوگو کنیم؟

ثبت برند و لوگو اقدامی هم سو و هم مسیر با تاسیس شرکتها در ایران است که افراد حقیقی و حقوقی می توانند با در نظر گرفتن شرایط موجود، این فرآیند را نیز انجام دهند. برند در واقع " نام تجاری " یک کسب و کار یا شرکت است و لوگو " نشان تجاری " آن می باشد. مراحلی که برای دریافت این دو در نظر گرفته شده است به شرح زیر می باشد:

  • تهیه مدارک مورد نیاز برای ثبت برند تجاری و لوگو
  • دریافت مجوز های لازم
  • انتخاب اسم مناسب برای برند
  • استعلام برند های ثبت شده در ایران
  • درخواست ثبت و دریافت برند در سامانه آگاه
  • تشکیل پرونده
  • پرداخت هزینه ها
  • استعلام نتیجه نهایی از اداره مالکیت معنوی کشور ایران

مدارک لازم جهت ثبت برند و لوگو

چطور اقدام به ثبت شرکت، برند و لوگو کنیم؟

این مدارک بر اساس افراد حقیقی و حقوقی کمی با هم تفاوت دارد، اما بصورت کلی تهیه موارد زیر الزامی می باشد.

  1. ارائه مدارک تاسیس شرکت
  2. دریافت مجوز های لازم مانند: پروانه تولید، جواز کسب
  3. مدارک شناسایی: کارت ملی و شناسنامه
  4. آگهی تاسیس شرکت
  5. تصویر از لوگوی مورد نظر

انتخاب اسم برای ثبت برند تجاری

چطور اقدام به ثبت شرکت، برند و لوگو کنیم؟

هویت یک برند تجاری، اسم و نامیست که برای آن انتخاب می شود که شرایط و مراحل خاص خود را دارد. نام انتخاب شده توسط شما نباید تکراری بوده از پیش به ثبت رسیده باشد، چرا که مورد تائید قرار نخواهد گرفت و هر برند و لوگو مختص یک شرکت یا شخص می باشد. برای عدم انتخاب اسامی تکراری می توان از قابلیت استعلام برند های ثبت شده در سامانه آگاه استفاده کنید. با این قابلیت که بصورت رایگان می باشد، می توانید اسم مورد نظر خود را درج کرده و استعلام خالی بودن یا نبودن آن را در سریع ترین زمان بصورت آنلاین و اینترنتی دریافت کنید.

درخواست ثبت برند در سامانه آگاه

برای ثبت درخواست خود می توانید بصورت آنلاین و اینترنتی از طریق سامانه آگاه ثبت، اقدام کنید. پس از ثبت درخواست، دریافت مشاوره رایگان برای شروع مراحل، اولین امتیاز مثبتیست که شما دریافت می کنید. فرقی نمی کند که متقاضی ثبت لوگو و برند تجاری در کدام شهر ایران هستید. همچنین حقیقی یا حقوقی بودن شما نیز تفاوتی ایجاد نمی کند. شما می توانید یک لوگوی تجاری منحصر به فرد و نام تجاری را بصورت قانونی، با شرایط آسان در ایران ثبت کنید.

هزینه ثبت شرکت و ثبت برند

هزینه هایی که برای تاسیس شرکتهای تجاری : مسئولیت محدود، سهامی عام، سهامی خاص و ... یا ثبت برند و لوگو دریافت می شود، در ازای : تشکیل پرونده، پیگیری مراحل و انجام صفر تا صد کلیه این فرآیند می باشد. اگر زمان و اطلاعات کافی در این باره دارید، می توانید به تنهایی با صرف هزینه کمتر کلیه فرآیند را طی کنید.  اما اگر نیاز به پیگیری مراحل توسط یک سامانه یا موسسه حقوقی معتبر دارید، " آگاه ثبت " محل مناسبی برای این کار می باشد.

ثبت شرکت و برند بصورت آنلاین و اینترنتی

با مطالعه موارد بالا، کلیه اطلاعات لازم جهت ثبت برند و ثبت شرکت در ایران را بدست خواهید آورد. لازم به ذکر است شما برای پیگیری تاسیس شرکت، برند و لوگوی تجاری در ایران نیازی به مراجعه حضوری به سازمان های دولتی نخواهید داشت و می توانید بصورت آنلاین و اینترنتی کلیه درخواست های خود را ثبت نمایید. با این کار در هزینه، زمان و انرژی بازدهی بیشتری را دریافت خواهید کرد و فرآیند بصورت رسمی و قانونی توسط کارشناسان و وکلای حقوقی پیگیری خواهد شد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز