خبرگزاری کار ایران

10 روش جالب برای خنک کردن خانه در روز های بدون برق تابستان

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۱۷۷۴

 

استفاده از کولر برای ظهر های گرم تابستان، یک گزینه نجات بخش برای تحمل گرمای هوا است. قطعی برق یکی از طاقت فرسا ترین اتفاقات روز های گرم است. به خصوص، اگر قرار باشد در میانه روز و در اوج گرما کولر خانه را از کار بیندازد اما آیا کولر تنها راه خنک کردن خانه است؟ اگر به گذشته برگردیم در زمانی که استفاده از کولر مرسوم نبود، اقدامات دیگری برای خنک کردن خانه انجام می شد.

در حال حاضر علاوه بر راهکار های قدیمی، امکان استفاده از روش های جدید تری هم برای خنک کردن خانه بدون کولر وجود دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا ده راهکار کاربردی برای خلاصی از گرمای تابستان در روز های بدون برق به شما معرفی کنیم.

 

از پنجره های دو جداره استفاده کنید.

بسیاری از افراد تصور می کنند که با باز نگه داشتن در و پنجره ها فضا خنک تر می شود. در روزهای گرم تابستان که هواعمدتا ساکن است. به دلیل عدم گردش هوا این راهکار کارآمد نیست. باز نگه داشتن درو پنجره ها در هوای گرم تابستان باعث افزایش دمای خانه می شود. پس برای خنک ماندن فضای داخلی خانه حتما درها و پنجره ها را ببنید. استفاده از پنجره های دوجداره که شیشه های رفلکس دارند نیز تا حد زیادی از نفوذ هوای گرم به فضای خانه جلوگیری می کند.

از پرده های رنگی و ضخیم استفاده کنید.

استفاده از پرده های ضخیم و رنگی در تابستان به ایجاد سایه و جلوگیری از نفوذ گرما به خانه جلوگیری می کند. همچنین پرده های رنگی علاوه بر جلوگیری از نفوذ گرما به روشن نگه داشتن محیط منزل کمک می کنند. پرده های رنگی در کنار رومیزی ها و روتختی های گلدار به دکوراسیون داخلی تابستانی شما جلوه زیبایی می بخشند. می توانید رنگ این پرده ها را با سرویس خواب ، کمد دیواری، مبلمان و حتی رنگ دیوارها ست کنید.

در بخش های آفتاب گیر سایبان نصب کنید.

استفاده از سایبان های رنگی در مناطقی از ساختمان که نور خورشید مستقیما به داخل خانه نفوذ می کند، می تواند به خنک کردن خانه کمک کند. با نصب سایبان های رنگی در مناطقی مانند تراس ها، جلوی پنجره ها و... می توانید از نفوذ نور مستقیم خورشید به فضای خانه جلوگیری کنید و به این ترتیب خانه ی خنک تری داشته باشید.

تخت خواب های خنک تر را جایگزین کنید.

خوابیدن در هوای گرم تابستان آن هم بدون کولر، می تواند آزار دهنده باشد اما اگر از تخت خواب های متحرک و یا تشک های بامبو استفاده کنید، خواب راحت تری خواهید داشت. تخت خواب های متحرک و تشک های بامبو امکان جریان یافتن هوا را افزایش می دهند. همچنین رخت خواب و ملحفه هایی که الیاف طبیعی دارند یا به جریان انداختن هوا روز های گرم بدون کولر را قابل تحمل می کنند.

آشپزی را به خارج از فضای خانه ببرید.

آشپزی با تولید گرمای زیادی همراه است؛ بهتر است در تابستان برای آشپزی از فضای حیاط یا تراس استفاده کنید. این کار می تواند به تمیز ماندن کابینت آشپزخانه و سایر وسایل آشپزخانه هم کمک کند.  البته نصب سایبان با داشتن فضای سبز در حیاط و تراس برای تحمل گرمای در حین آشپزی ضروری است. شما می توانید با عوض کردن استراتژی آشپزی خود و استفاده از رژیم غذایی تابستانی هم جلوگیری از تولید گرما در خانه کمک کنید.

10 روش جالب برای خنک کردن خانه در روز های بدون برق تابستان

از سرمای یخچال کمک بگیرید.

شاید برایتان جالب باشد که چطور از یخچال برای خنک کردن فضای خانه کمک بگیریم. شما می توانید ملحفه های تمیز را در فریز یخچال که با وجود قطعی برق هم خنک است، قرار دهید. بعد از نیم الی یک ساعت می توانید از ملحفه های خنک استفاده کنید.

گل و گیاهان را فراموش نکنید.

استفاده از گل و گیاه علاوه بر جنبه تزیینی، می تواند فضای خانه را با طراوت کند. شما می توانید به جای عناصر دکوری از گلدان های کوچک با گل های طبیعی درقفسه ها و انواع باکس دیواری استفاده کنید. چینش گلدان های کوچک و سرسبز روی شلف دیواری چند طبقه می تواند کیفیت هوای محیط را تا چند برابر افزایش دهد. علاوه بر این چون گلدان های طبیعی حاوی رطوبت هستند به خنک تر کردن خانه هم کمک می کنند.

سبک چینش وسایل خانه را تغییر دهید.

معمولا در فصل های سرد سال وسایل خانه مانند مبلمان، میز تلویزیون، بوفه و سایر وسایل خانه نزدیک به هم چیده می شوند. برای خنک تر کردن خانه در تابستان وسایل منزل را در فاصله ی دورتری از هم قرار دهید. هر اندازه که دکوراسیون داخلی خلوت تری داشته باشید احتمال جریان یافتن هوا و خنک ماندن فضا افزایش می یابد.

ایجاد فضای سبز و استفاده از رطوبت آب

رطوبت آب به خنک کردن فضای خانه کمک می کند. اگر شما در یک خانه ی ویلایی زندگی می کنید، می توانید با کاشت درختان و ایجاد فضای سبز در حیاط به خنک شدن فضا کمک کنید. هم­چنین می توانید از حوض های پر آب برای خنک کردن حیاط بهره ببرید. اگر در فضای آپارتمان زندگی می کنید هم می توانید با قرار دادن گلدان های کوچک در تراس به خنک کردن هوای خانه کمک کنید. اگر تراس ندارید برای بهره بردن از خنکی و رطوبت آب در آپارتمان می توانید از آب نماهای کوچک آپارتمانی در پاسیو خانه استفاده کنید.

پرده های حصیری و کنفی را جایگزین کنید.

پرده های حصیری و کنفی می توانند علاوه بر جلوگیری از نفوذ گرما به داخل خانه با ایجاد سایه به خنک کردن خانه کمک کنند. اگر در مناطقی زندگی می کنید که حتی در فصل تابستان باد می وزد، می توانید با مرطوب کردن پرده های حصیری در هنگام ورزش باد، فضای خانه را تا چند برابر خنک تر کنید.

10 روش جالب برای خنک کردن خانه در روز های بدون برق تابستان

سخن پایانی

امروزه همه ما از لذت نشستن زیر باد خنک کولر برخوردار هستیم اما متاسفانه بنا به عادت، در بسیاری از خانه ها در ساعات نه چندان گرم روز هم کولر ها روشن هستند. استفاده بی رویه از برق یکی از دلایلی است که منجر به خاموشی های طولانی می شود. قطعی برق در روز های گرم تابستان به ویژه در مناطقی که آب و هوای شرجی یا بیابانی دارند، بسیار طاقت فرساست. ما در این گفتار راهکار هایی برای خنک کردن خانه در روز های بدون برق تابستان ارائه دادیم. شایان ذکر است که اگر چه با استفاده از ایده ها می توانید حتی بدون کولر هم فضای هم منزل را خنک نگه دارید اما صرفه جویی در مصرف برق و مدیریت مصرف تمام انرژی ها، برای رفاه حال خود ما و نسل های آینده بسیار حیاتی است.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز