خبرگزاری کار ایران

چه تبلتی بخرم؟ مقایسه و راهنمای خرید!

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۹۵۲۲

 

تبلت یک کامپیوتر دستی لمسی است که در انواع مختلف تولید و عرضه می‌شود. به این گجت، رایانه لوحی نیز می‌گویند. می‌دانیم که شرکت‌های بسیار زیادی این نوع کامپیوتر را تولید می‌کنند. تنوع این دستگاه با ابعداد مختلف و برندهای متفاوت، بسیار زیاد است که قطعا هر کدام ویژگی‌های متفاوت خودشان را دارند. نکته مهم این است که این رایانه لوحی با ابعاد کوچکش می‌تواند بسیاری از نیازهای روزمره شما را برطرف کند. اگر می‌خواهید تبلت  بخرید حتما برای شما سوال پیش می‌آید که چه تبلتی بخرم؟ چه برندی بخرم؟ یک دستگاه خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ در ادامه با ما همراه باشید تا تمام سوالات شما را در مورد این گجت پاسخ دهیم.

ویژگی‌ و کاربرد

شاید بتوانیم بگوییم که مهمترین ویژگی تبلت، قابل حمل بودن آن و البته سبک بودن آن است. در واقع این کامپیوتر نیازی به موس ندارد و به کیبورد نیز احتیاجی ندارد. البته این موضوع به آن معنا نیست که شما نمی‌توانید در زمان نیاز، این دو را به دستگاه وصل کنید بلکه یکی از قابلیت‌های این کامپیوتر، اتصال موس و صفحه کلید است. به عنوان مثال زمانی که می‌خواهید برای ساعات طولانی مطلبی را تایپ کنید، قطعا کارکردن با کیبورد برایتان راحت‌تر خواهد بود.

تبلت‌هایی که توسط شرکت اپل تولید می‌شوند، از سیستم عامل IOS بهره می‌برند و آیپد نام دارند. دستگاه‌های دیگر با سیستم عامل اندروید و یا ویندوز وارد بازار می‌شوند که در ادامه به بهترین‌ برندهای آنها اشاره خواهیم کرد. در حقیقت شما با یک کامپیوتر کوچک ساده سر و کار دارید که می‌توانید تمامی نیازهای روزمره خود را به وسیله‌ی آن برطرف کنید.

درست است که قدرت و سرعت این دستگاه نسبت به کامپیوتر دسکتاپ پایین‌تر است اما شما به راحتی می‌توانید با آن امور ساده خود را انجام دهید و می‌توانید با این گجت نرم‌افزارهای بسیار زیادی را اجرا کنید. به عنوان مثال ممکن است یک تبلت برای یک گیمر حرفه‌ای مناسب نباشد، ولی برای دیدن فیلم، گوش دادن به موسیقی و پادکست، استفاده از GPS، وصل شدن به اینترنت، تایپ کردن، وبگردی‌، عکاسی و فیلم‌برداری، برقراری مکالمه‌های صوتی و تصویری، کار کردن با انواع مرورگرها، اجرای بازی‌های جذاب، خواندن کتاب الکترونیکی، کار کردن با انواع player ها و بسیاری از موارد دیگر کافی و عالی است. این گجت هوشمند دارای فضایی برای مموری مینی SD نیز می‌باشد. یکی دیگر از جذابیت‌های تبلت این است که شما می‌توانید چند برنامه را به صورت همزمان در آن اجرا کنید. البته این اتفاق یعنی اجرای همزمان چند برنامه در آیپدها نمی‌افتد!

نکته مهم دیگر قیمت آن است. قیمت تبلت با توجه به ویژگی‌های و منحصر به فردی مانند سبکی و قابل حمل بودن که دارد، نسبت به انواع کامپیوتر‌های دیگر مقرون به صرفه است. و شما با هر بودجه‌ای که در نظر داشته باشید، می‌توانید این دستگاه را تهیه کنید. حالا ممکن است برای شما سوال پیش بیاید کدام برندها، این دستگاه را تولید می‌کنند؟ و در بین آنها بهترین تبلت‌های موجود در بازار ایران از کدام برندها می‌باشند؟ 

چه تبلتی  بخرم؟ مقایسه و راهنمای خرید!

سامسونگ

وقتی نام سامسونگ را می‌شنوید، می‌دانید که با یکی از غول‌های دنیای گوشی تلفن همراه و تبلت با سیستم عامل اندروید سر و کار دارید. اما بهترین تبلت سامسونگ کدام است؟ می‌توانیم به عنوان مثال چند نمونه از بهترین‌ دستگاه‌های این برند را نام ببریم تا شما عزیزان با خیالی آسوده تبلت خود را انتخاب کنید. Samsung Galaxy Tab S6 و البته Samsung Galaxy Tab S4 با برخورداری از قلم S Pen از بهترین انواع این برند شناخته می‌شوند. هر دوی این محصولات ده اینچی هستند. Samsung Galaxy Tan S6 Lite علاوه بر اینکه با کیفیت خوبی تولید می‌شود، مقرون به صرفه نیز هست. اگر به دستگاه مقرون به صرفه و کوچک‌تری نیاز دارید، می‌توانید Samsung Galaxy Tab A که ۸.۴ اینچی است را انتخاب کنید. اگر ظرافت و سبک بودن معیار شما است، مدل Samsung Galaxy Tab S5e گزینه مناسب ۱۰ اینچی می‌باشد. تمامی دستگاه های ذکر شده شرکت سامسونگ دارای صفحه نمایش شفاف، قدرت پردازش خوب‌‌، سرعت قدرت و عملکرد عالی هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت‌ها و اطلاعات سخت افزاری این گجت‌های بی‌نظیر به فروشگاه اینترنتی بروزکالا مراجعه نمایید.

مایکروسافت

اگر به محیط ویندوز بیشتر از محیط اندروید علاقه‌‌مند هستید، تبلت مایکروسافت بهترین گزینه برای شما است. بسیاری از کاربران محیط ویندوز را به محیط اندروید ترجیح می‌دهند و مایکروسافت را انتخاب می‌کنند.  مایکروسافت سرفیس علاوه بر این که قدرتمند و پرسرعت است، از صفحه نمایش بسیار خوبی نیز برخوردار می باشد. از بهترین نمونه‌های سرفیس می‌توان به پرو ۶ با پردازنده i۵ اشاره کرد. این دستگاه حافظه 256 دارد و با کیبورد است. این دستگاه نسبت به نسل قبلی خود عمر باتری بسیار بالاتری دارد. شما در صفحه نمایش این دستگاه رنگ‌های بی‌نظیری می‌بینید. این دستگاه فعلا بهترین و قوی‌ترین تبلت بر پایه سیستم عامل ویندوز است.

بهترین برندهای تبلت

اکثر برندهای مطرح در کامپیوتر و گوشی تلفن همراه، تبلت نیز تولید می‌کنند. برندهایی نظیر سامسونگ، اپل، مایکروسافت، لنوو، هوآوی و شیائومی دستگاه‌های مطلوبی تولید و عرضه می‌کنند؛ که البته سه برند سامسونگ، مایکروسافت و اپل تبلت‌های درجه یک و بسیار با کیفیت با پردازنده‌های قوی تولید می‌کنند که سرعت و قدرت بسیار خوبی دارند و البته قیمت محصولات این سه برند برتر نیز کمی بالاتر از سایر برندها است. سه برند بعدی که نام برده شد یعنی لنوو، هوآوی و شیائومی، دستگاه‌هایی در رده متوسط اما با کیفیت قابل قبولی عرضه می‌کنند. در نهایت شما با توجه به نیاز خود از دستگاه مورد نظر بسته به اینکه در طی روز چند ساعت با آن سر و کار دارید و قرار است چه کارهایی را با دستگاه خود انجام دهید، می توانید انتخاب بسیار خوبی داشته باشید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز