خبرگزاری کار ایران

چگونه تبدیل به یک کارشناس فروش حرفه ای شویم؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۷۸۵۱

کارشناس فروش از گذشته تا به امروز با شکل های مختلفی فعالیت داشته است. امروزه با وجود دنیای مجازی و فرصت های بیکران در این حوزه شکل های جدیدی از این شغل وجود دارد که بسیار پر رونق می باشد. فرصت های شغلی برای این قشر بسیار زیاد است. در واقع اگر بخواهیم‌ به معرفی شغل کارشناسی فروش بپردازیم باید اینگونه بگوییم که کارشناس فروش فردی است که اطلاعات، ویژگی ها و همه موارد مهم و مشخصات یک کالا که برای فروش مهیا شده است یا خدماتی که فروشنده ارائه می دهد را به مشتریان عرضه می کند. توانایی گوش دادن و تعهد به شغل و کارفرما، صبر و اشتیاق بالا، نوآوری و ابتکار در کار با هدف افزایش فروش، کنجکاوی، شناخت بازار فروش و هدف و همچنین شناخت تمامی رقبای که در بازار وجود دارند از مهمترین خصوصیات یک کارشناس فروش است. در بخش بعدی بیشتر در مورد ویژگی و وظایف کارشناس فروش صحبت خواهیم کرد.

کسب و کارهای مختلف ممکن است اجناسی را به فروش برسانند یا خدماتی مانند بیمه را بفروشند که کارشناس فروش این وظیفه فروش و ارائه خدمات متنوع مربوط به کسب و کار را بر عهده دارد و به همین دلیل کسب کارهای خرد و کلان اقدام به استخدام کارشناس فروش با توانایی بالایی می‌کنند. یک کارشناس باید با توجه به حیطه و وظیفه ای که دارد در این کار به بهترین شکل حضور یابد و مشتریانی که بالفعل هستند را به مشتریان بالقوه و دائمی تبدیل نماید. در واقع این کارشناسان با توجه به فعالیتی که یک شرکت دارد وظیفه ای بر عهده دارند. وظیفه یک فروشنده حرفه ای یا کارشناس فروش وابسته به قوانین هر شرکت خصوصی یا دولتی می باشد. هر شرکت استراتژی مخصوص فروش، خود را دارد و تولید خود را به بازار و مشتریان ارائه می کند که کارشناس فروش براساس این قوانین فعالیت می کند.

وظایف و ویژگی های کارشناس فروش

تولید کنندگان کالا و محصول برای آنکه بتوانند فروش قابل توجهی را داشته باشند حتما باید یک‌ تیم فروش قدرتمندی داشته باشند. این تیم قدرتمند شامل مدیر فروش، کارشناس فروش و یا کارمند فروش خواهد بود. استخدام کارشناس فروش ماهر یک برگ برنده برای تولید کننده محسوب می گردد. فردی که استخدام می شود باید دارای شرایط خاصی باشد و شرح وظایف خود را به درستی بداند.

  • آگاهی کافی به نرم افزارهای موجود برای فروشندگی از اهمیت بالایی برخوردار است و حتما فردی که استخدام می شود باید با این نرم افزارهای جدید آشنا باشد و اطلاعات خود را آپدیت کند.
  • دوم دارای اعتماد به نفس و روابط عمومی بالایی باشد توانایی برقراری رابطه با مشتری را داشته باشد در واقع مشتری مداری را آموخته باشد و از تحصیلات آکادمیک این رشته برخوردار باشد.
  • جالب است بدانید که تجربه، هوش هیجانی، اعتماد بنفس و غلبه به استرس مهمتر از تحصیلات در این‌ زمینه هستند. بسیاری از افراد بدون آنکه تحصیلات داشته باشند در این رشته بسیار موفق عمل می‌کنند.
  • محصولی را که می خواهد معرفی کند به خوبی بشناسد در مورد خصوصیات محصول و ویژگی ها و مزیت ها و گاها معایبی که دارد اطلاعات جامعی داشته باشد و در صورت لزوم همه آنها را به مشتریان اطلاع دهد.
  • کارشناس فروش باید بتواند مشتری را بشناسد و بداند مشتریانش کدام قشر از جامعه هستند به طور مثال قشر جوان مشتری وی هستند یا قشر پیر جامعه؟ با شناخت نوع مشتری خود می تواند بهتر به ارائه خدمات بپردازد.
  • شرایط سنی در برخی از آگهی های استخدام اهمیت دارد و بیشتر قشر جوان که پر شور و هیجان هستند را برای اینکار در نظر می گیرند و در برخی اوقات افراد با تجربه با شایستگی های فردی مورد توجه قرار می گیرند.
  • حتی نوع جنسیت کارشناس فروش نیز ممکن است اهمیت داشته باشد با توجه به نوع کالا یا خدمات ارائه شده مشخص می شود کارشناس فروش باید خانم باشد یا آقا؟
  • در برخی از مواقع کارشناس فروش باید برای مشاوره و تبلیغات یا بازاریابی به شهرهای دیگر نیز سفر کند و بخش مهمی از زمان خود را به این سفرها اختصاص دهد. در برخی از مواقع نیز فقط فروش دفتری خواهد بود و نیازی به سفر داخلی و خارجی نخواهد بود.
  • آشنایی کامل با نوع تبلیغات و جذب مشتری را داشته باشد. پیگیر بودن بابت مشتریان بالقوه اهمیت زیادی دارد. مدام‌ با این افراد در ارتباط باشد و پیگیری سختی برای قانع کردن مشتری برای خرید کالا داشته باشد.

نحوه ارتباط کارشناس فروش و مشتری

یک کارشناس فروش موفق چگونگی جذب مشتری و نحوه برقراری ارتباط موثر با مشتری را می شناسد زیرا مهمترین اصل موفقیت کارشناس فروش، داشتن دانش برقراری ارتباط موثر است. همواره در کنار مشتریان خواهد بود و حتی بعد از خرید نیز خدمات پس از فروش را همراهی می کند. قدرت انتخاب به مشتری می دهد و در مورد چند و چون محصول با مشتری صحبت خواهد کرد. در مورد نرخ و قیمت محصول با مشتری صحبت کند در صورت لزوم فروش به صورت شرایطی را نیز با مشتری در میان بگذارد و قدرت خرید مشتری را با این روش بالا ببرد، این موارد برای صاحبان این مشاغل اهمیت زیادی دارد و فردی که استخدام می شود باید این موارد را جدی بگیرد.

بازار کار کارشناس فروش

امروزه بیشترین حجم خرید مردم در صفحات مجازی مانند اینستاگرام انجام می شود و شرکت های مختلف  با استخدام کارشناسان فروش خانم و آقا در این صفحات اقدام به ارائه محصولات خود می کنند ( بیشتر بخوانیدRemember These 5 Key Principles of Selling ). در این میان تولیدکننده ای موفق است که یک کارشناس فروش موفق را استخدام کرده باشد. این فرصت های استثنائی که برای فروش محصول به وجود آمده است بهترین وقت برای سرمایه گذاران بزرگ و کوچک است. در دنیای مدرن امروزی آگهی های استخدامی نیز به روش های جدیدی عرضه می شوند و سایت های اینترنتی جای روزنامه و آگهی های کاغذی قدیمی را گرفته اند. کاریابی مجازی مخاطبان بی شماری دارد و افراد زیادی از آگهی استخدام کارشناس فروش استقبال می کنند و این از مهمترین مزیت های کاریابی مجازی دیده شدن در صفحات مختلف مجازی می باشد.

سخن پایانی

یکی از مهمترین اصول فروشنده موفق بودن، خوب حرف زدن و خوب گوش دادن است. اگر گوش شنوا برای گوش کردن سخنان مشتری دارید و توانایی مشاوره دادن در شما بالاست، شما بهترین انتخاب برای شرکت هایی هستید که آگهی های استخدامی کارشناس فروش را درج می کنند. موقعیت های شغلی مختلف را در نظر بگیرید و بعد اقدام کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز