خبرگزاری کار ایران

شانس من برای تحصیل در کانادا چقدر است؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۷۲۲۸

تعداد دانشجویان بین‌المللی در کانادا هر سال در حال افزایش است. بسیاری از آن‌ها پس از پایان تحصیل می‌توانند در کانادا بمانند. اما قبل از هرچیز، شما برای تحصیل در کانادا باید شرایط تحصیل در کانادا را بدانید. شرایطی که به شما کمک می‌کند شانستان را در اخذ پذیرش از دانشگاه‌های کانادا افزایش دهید. ما در ادامه، به طور خلاصه راجع به این شرایط صحبت خواهیم کرد.

مراحل ارائه‌ی درخواست از دانشگاه‌های کانادا

‌قبل از هرچیز باید به یاد داشته باشید که تایید مجوز تحصیل کانادا همیشه در اختیار افسر ویزا است. سال گذشته، کانادا بیش از 400000 دانشجوی بین‌المللی پذیرش کرد. اکثر این دانشجویان از فرانسه، نیجریه، چین، ژاپن، کره جنوبی، ایالات متحده، برزیل، ایران، هند و ویتنام بودند.

تنوع دانشجویان بین‌المللی برای دولت کانادا اولویت دارد. در سال 2019، Building on Success، یک استراتژی آموزش بین‌المللی جدید را راه اندازی کرد. دولت برای این هدف در پنج سال آینده 147.9 میلیون دلار بودجه اختصاص داده است.  ما در ادامه،‌ مراحل درخواست اخذ پذیرش را ذکر خواهیم کرد.

  1. انتخاب یک رشته‌ی تحصیلی: انتخاب رشته‌ی شما یکی از مهم‌ترین عوامل درخواست مجوز تحصیلی است. برای تحصیل در این رشته، شما باید رزومه‌ی علمی قوی و کاملی را ارائه دهید.
  2. درخواست از دانشگاه: پس از تصمیم گیری در مورد رشته، باید درخواست خود را تهیه و ارسال کنید. قبل از اینکه بتوانید برای ویزای دانشجویی درخواست دهید، باید نامه پذیرش از یک موسسه آموزشی تعیین شده کانادا داشته باشید.
  3. درخواست ویزای تحصیلی: با در دست داشتن نامه پذیرش، آماده درخواست برای مجوز تحصیل خود در کانادا خواهید بود.

شانس من برای تحصیل در کانادا چقدر است؟

چک لیست مدارک دانشجویان بین‌المللی

در صورت اخذ پذیرش، شما باید تمام تلاش خود را جهت اخذ ویزای تحصیلی کانادا بگذارید. برای این کار، مدارک تحصیلی خاصی وجود دارد. در زیر لیستی از مدارکی است که ممکن است از شما درخواست شود.

نامه پذیرش: نامه‌ای که توسط دانشگاه ارسال می‌شود و قبولی شما در رشته‌ی تحصیلی موردنظر را تایید می‌کند.

اثبات تمکن مالی: اثبات اینکه شما برای حمایت از خود و اعضای خانواده استطاعت مالی خوبی دارید. شما باید نشان دهید که می‌توانید هزینه‌های تحصیل و همچنین هزینه‌های زندگی خود (اسکان، غذا و ...) را برای سال اول تحصیل خود در کانادا پوشش دهید.

مدارک هویتی: شناسنامه، گواهی ازدواج و گذرنامه.

پروسه درخواست برای ویزای تحصیلی کانادا چیست؟

برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا چهار مرحله وجود دارد:

  1. واجد شرایط بودن خود را بررسی کنید: اطمینان حاصل کنید که شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا را دارید. برای اینکه از این نظر مطمئن شوید،‌ باید مدارک زیر را داشته باشید:
  • نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر در کانادا.
  • تمکن مالی.
  • مدارک پشتیبانی (بسته به کشور شهروندی و اقامت شما متفاوت است)
  1. درخواست خود را آماده کنید: اگر واجد شرایط هستید، می‌توانید درخواست دهید. اطمینان حاصل کنید که تمام مدارک مورد نیاز را جمع آوری کرده باشید. اگر نتوانید واجد شرایط بودن خود را به سفارت کانادا اثبات کنید، ممکن است با وجود داشتن نامه‌ی پذیرش، توسط سفارت ریجت و رد شوید.
  2. درخواست مجوز تحصیلی خود را ارسال کنید. هنگام ارسال درخواست خود دو گزینه دارید:
  • ارسال یک درخواست الکترونیکی: یک حساب کاربری در وب سایت مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا ایجاد کنید. می‌توانید با استفاده از کپی‌های اسکن شده یا الکترونیکی مدارک، درخواست را به صورت الکترونیکی ارسال کنید.
  • یک درخواست مبتنی بر کاغذ ارسال کنید: نسخه‌های چاپی مدارک خود را جمع آوری کنید و آن‌ها را به مرکز درخواست ویزا پست کنید.
  1. اگر مجوز تحصیل شما تایید شد، به کانادا بیایید! تا زمانی که به کانادا نرسیده‌اید، مجوز تحصیل در کانادا را دریافت نخواهید کرد. اگر مجوز شما تایید شود، دولت کانادا برای شما یک معرفی نامه ورود به کانادا صادر می‌کند. هنگام ورود به کانادا شما باید برای دریافت مجوز تحصیل این نامه را به مسئول مهاجرت نشان دهید.

ویزای تحصیلی در چه مدت صادر می‌شود

زمان پردازش ویزاهای تحصیلی بسیار متفاوت است. مدت زمانی که طول می‌کشد بستگی به کشور محل اقامت شما دارد.

کوتاه‌ترین زمان پردازش 1-2 هفته است، اما برخی از متقاضیان باید تا 16 هفته صبر کنند. زمان پردازش به حجم برنامه‌های دریافتی بستگی دارد. اگر نزدیک به آغاز سال تحصیلی کانادا درخواست می‌دهید، ممکن است با تاخیر مواجه شوید.

هزینه تحصیل در کانادا چقدر است؟

خبر خوب این است که تحصیل در کانادا مقرون به صرفه است. هزینه‌های تحصیل در کانادا به طور کلی کمتر از استرالیا، ایالات متحده و بریتانیا است. در سال تحصیلی 2018/2019، متوسط ​​شهریه سالانه یک دانشجوی بین‌المللی در مقطع کارشناسی در کانادا 27159 دلار کانادا بود. متوسط ​​شهریه در همان سال گذرانده شده در یک دانشگاه آمریکایی را می‌توان با 45950 دلار آمریکا مقایسه کرد.

هزینه‌ی اقامت در کانادا

گزینه‌های زیادی برای زندگی دانشجویی در کانادا وجود دارد. از زندگی در محل اقامت دانشگاه گرفته تا اجاره آپارتمان، دانشجویان می‌توانند سبک زندگی مورد نظر خود را انتخاب کنند. به طور معمول، شهرهای بزرگ، مانند تورنتو و ونکوور، هزینه مسکن بالاتری نسبت به شهرهای کوچکتر دارند.

دانشگاه تورنتو، که به نزدیک 20000 دانشجوی بین‌المللی خدمات ارائه می‌دهد، هزینه ماهانه مسکن برای یک دانشجو را بین 1080 تا 2982 دلار کانادا برآورد می‌کند.

در مونترال، هزینه زندگی در مقایسه با سایر شهرهای بزرگ آمریکای شمالی پایین است. دانشگاه مونترال هزینه مسکن دانشجویی ماهانه را 550 دلار کانادا تخمین زده است. شهر مونترال همچنان یک مقصد تحصیلی بسیار محبوب برای دانشجویان بین‌المللی است و اخیراً در رتبه پنجم بهترین مقصد تحصیلی در جهان قرار گرفته است.

اخذ پذیرش تحصیلی در کانادا با موسسه مهاجرتی صبا

موسسه مهاجرتی صبا با سال‌ها تجربه‌ی حرفه‌ای در زمینه‌ی مهاجرت به کشورهای مطرح دنیا،‌ می‌تواند به شما به صورت تضمینی در مهاجرت تحصیلی و اخذ ویزای تحصیلی کانادا کمک کند. شما با مشاوره‌ی رایگان موسسه مهاجرتی صبا می‌توانید در مورد هرآنچه سوال دارید، بپرسید و به اطلاعات کاملی هم در این زمینه دست بیابید.

همچنین اگر تمایل دارید که جمع‌آوری مدارک و سایر مراحل را به یک وکیل و نماینده‌ی حرفه‌ای بسپارید و به صورت قطعی از دانشگاه مورد نظر خود پذیرش بگیرید، همین حالا با موسسه مهاجرتی صبا تماس بگیرید و آینده‌ی خود را، درخشان سازید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز