خبرگزاری کار ایران

پارتیشن شیشه ای چیست

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۰۲۸۳

پارتیشن شیشه ای چیست

پارتیشن ها انواع و متریال مختلفی دارند. پارتیشن به معنای جدا سازی و قسمت بندی می باشد. با استفاده از پارتیشن می توانید از فضایی که دارید بهینه استفاده کنید. فضا های بزرگ را با پارتیشن می توان به زیبایی و راحتی قسمت بندی کرد و هر قسمت را از هم جدا کرد. در فضا های کوچک نیز دیوار کشی بسیار فضا را کوچک تر می کند بنابراین با پارتیشن خصوصا پارتیشن های متحرک از فضا بیشترین استفاده را ببرید.

یکی از انواع پارتیشن ها پارتیشن شیشه ای است پارتیشن شیشه ای چیست؟ این پارتیشن از جنس شیشه است و بسیار در مکان های مختلف پر کاربرد می باشد. خرید پارتیشن شیشه ای محیط کار و یا خانه را زیبا تر می کند و در حال حاضر که اکثر مکان ها از دیوار های آجری استفاده می کنند. پارتیشن های شیشه ای تنوع بسیار زیادی را ایجاد می کنند.

پارتیشن شیشه ای در چه مکان هایی کاربرد دارد

با شنیدن پارتیشن شیشه ای حتما این سوال برای تان پیش آمده است که پارتیشن شیشه ای چیست و در چه مکان هایی می توان از آن استفاده کرد. در اکثر محیط های مسکونی و اداری می توان از پارتیشن های شیشه ای استفاده نمود.

  • ادراه ها و شرکت ها: در طراحی داخلی اداره ها و شرکت ها نیز برای جدا سازی دفتر کار کارمندان می توان از پارتیشن شیشه ای استفاده نمود. و با پارتیشن شیشه ای می توان به راحتی همه مناطق را تحت نظر داشت. با پارتیشن شیشه ای میتوان اتاق کنفرانس و اتاق جلسه و سایر بخش های شرکت را از یکدیگر به زیبایی تفکیک نمود.
  • منزل های مسکونی: با کوچک تر شدن فضای خانه ها می توان با پارتیشن شیشه ای حداقل فضا را اشغال کرد به دلیل آن که پارتیشن شیشه ای ضخامت کمتری نسبت به دیگر متریال دارند و همان طور برای زیبا تر شدن منزل تان هم می توانید از شیشه استفاده کنید و هیچ محد.دیتی برای استفاده از پارتیشن شیشه ای در خانه ها وجود ندارد. در آشپزخانه در اتاق خواب ها و سرویس حمام و دستشویی می توان از این پارتیشن استفاده نمود. بنابراین به راحتی می توام پاسخ داد که پارتیشن شیشه ای چیست و کاربرد آن در کجا است.
  • مطب دندان پزشکی و پزشک: پزشکان و دندان پزشکان در مطب خود نیاز به بخش های متفاوتی دارد مثل بخش معاینه و تزریقات بنابراین اینکه بخواهند در یک اتاق اتاق های دیگری داشته باشند زیاد مطلوب و زیبا نیست به همین دلیل می توانند در مطب خود از پارتیشن استفاده کنند و بسیار زیبا و راحت بخش های مطب خود را تقسیم کنند. برای مثال پارتیشن شیشه ای در مطب دندان پزشکی بسیار کاربردی است و می تواند بخش عکس برداری از دندان و بخش جراحی و تجویز و معاینه را از هم جدا نمود.
  • مراکز خرید و تجاری: در مراکز خرید بخش هایی مثل خدمات عمومی و دفتر مرکزی فروشگاه و حتی برخی از غرفه های فروشگاه را با پارتیشن شیشه ای به راحتی تفکیک می شود.
  • مغازه ها: در مغازه ها با بکار گیری پارتیشن شیشه ای می توان دو بخش از کسب و کار را تفکیک کرد برای مثال نقره فروشی که در آن ساعت هم به فروش می رسد می تواند بخش فروش ساعت ها و نقره ها را از هم جدا نمود. حال به مفهوم و درک این که پارتیشن شیشه ای چیست و چه کاربرد هایی دارد نیز می رسیم.
  • آرایشگاه ها: در آرایشگاه ها خدمات متفاوتی ارائه می شود. با پارتیشن شیشه می توان بخش های خدمات متفاوت را جدا نمود و هر خدمات را در یک بخش انجام نمود. و این گونه ارائه خدمات بهتری را داشت.
  • بانک ها: پارتیشن شیشه ای بهترین کاربرد را در بانک ها دارد. در بانک ها می توان با پارتیشن شیشه ای هر باجه را جدا کرد و محیطی راحت و امن برای کارکنان به وجود آورد.
  • رستوران ها: در رستوران ها و کافی شاپ ها برای تفکیک محیط وی آی پی و عمومی می توان از پارتیشن شیشه ای استفاده نمود و همین طور در آشپزخانه بخش های مختلف کارمندان و کافی شاپ و رستوران را از یکدیگر جدا نمود.

پارتیشن شیشه ای چیست و چه کاربردی دارد؟ با توضیحات بالا به طور کامل به کاربرد های پارتیشن شیشه ای اشاره شد. حال این سوال پیش می آید که پارتیشن شیشه ای چه انواعی دارد؟

انواع پارتیشن شیشه ای

پارتیشن های شیشه ای انواع مختلفی دارند که با توجه به مکان و فضای مورد نظر می توان از آن ها استفاده نمود.

  • پارتیشن شیشه ای تک جداره: این پارتیشن شیشه ای چیست؟ پارتیشن شیشه ای تک جداره یک لایه است و نسبت به دو جداره فضای کمتری اشغال می کند وضخامت آن کمتر است.
  • پارتیشن شیشه ای دو جداره: این پارتیشن شیشه ای چیست؟ این پارتشین شیشه ای دو لابه است و ضخامت بیشتری دارد و مانند پنجره های دوجداره عایق بهتری برای صدا و سرما است.
  • پارتیشن شیشه ای ریلی: این پارتیشن شیشه ای چیست؟ پارتیشن شیشه ای ریلی جزو دسته پارتیشن های متحرک با متریال شیشه است. این پارتیشن شیشه ای قابل جا به جایی و حمل است و می توان با نصب پارتیشن ریلی  شیشه ای به راحتی مکان آن را تغییر داد.
  • پارتیشن شیشه ای مات: این پارتیشن شیشه ای چیست؟ این پارتیشن شیشه ای جنس شیشه آن مات است و باعث می شود که افراد از داخل پارتیشن و بیرون دید نداشته باشند و به طور شفاف داخل پارتیشن دیده نمی شود از این نوع پارتیشن شیشه ای می توان در سرویس بهداشتی و آرایشگاه ها و حتی اداره ها نیز استفاده کرد.
  • پارتیشن شیشه ای شفاف: این پارتیشن شیشه ای چیست؟ این نوع پارتیشن برعکس پارتیشن شیشه ای مات است و به راحتی می توان داخل پارتیشن را دید و برای زیبایی جلوه بهتری دارد.
  • پارتیشن شیشه ای رنگی: این پارتیشن شیشه ای چیست؟ در رستوران ها یا حتی فروشگاه ها می توان از این نوع پارتیشن استفاده کرد. پارتیشن شیشه ای رنگی با رنگ های متنوع تولید و نصب می شود.
  • پارتیشن شیشه ای open office یا بدون سقف: این پارتیشن شیشه ای چیست؟ این نوع پارتیشن شیشه ای بیشتر در بانک ها و ادرات مورد استفاده قرار می گیرد زیرا سقف ندارد و صدا به راحتی در آن از بیرون شنیده می شود.
  • پارتیشن شیشه ای فریم لس: این پارتیشن شیشه ای چیست؟ این نوع پارتیشن شیشه ای بدون فریم می باشد. که باعث می شود عایق صدا و گرما باشد .و به راحتی قابل نصب است.
  • پارتیشن شیشه ای فریم دار: این پارتیشن شیشه ای چیست؟  این پارتیشن شیشه ای دارای فریم می باشد. و به راحتی قابل نصب است.

پارتیشن شیشه ای چیست

مزایای پارتیشن شیشه ای

برای خرید و نصب پارتیشن شیشه ای بعد از آن که بدانید پارتیشن شیشه ای چیست و چه کاربرد و انواعی دارد باید مزایای پارتیشن شیشه را نیز بدانید.

  • سفارشی سازی پارتیشن شیشه ای باتوجه به فضای خانه و محل کار
  • انتقال و رد شدن نور در تمامی محیط
  • شفافیت منحصر به فرد
  • تغییر و جا به جایی راحت در هر زمان و مکان
  • امکان استفاده از شیشه ها و رنگ های مختلف
  • به صرفه بودن هزینه نسبت به مصالح دیگر
  • امکان تمیز کردن آن به راحتی
  • استفاده از آن در تمامی فضای محیط
  • نصب آسان و راحت در زمانی کم
  • بزرگ تر نشان دادن فضای کار یا منزل و اشغال فضای کمتر

پارتیشن شیشه ای چیست

هزینه پارتیشن شیشه ای

قیمت و نرخ پارتیشن های شیشه ثابت نیست و باتوجه به مکانی که می خواهید در آن از پارتیشن شیشه استفاده کنید عواملی بر قمیت آن تاثیر گذار است.

  • سایز و حجم پارتیشن شیشه ای: اینکه پارتیشن شیشه ای چه سایزی باشد و چه حجمی ببرد بر قیمت آن تاثیر گذار است. شما با توجه به محیطی که دارید می توانید با کارشناسان ساخت و فروش پارتیشن شیشه ای ارتباط برقرار کنید و با اندازه گیری محیط مورد نظر شما حجم مصرفی شیشه را به شما می گویند.
  • نوع و رنگ پارتیشن شیشه ای: این مورد که نوع و رنگ پارتیشن شیشه ای چیست اهمیت بسیاری در قیمت آن دارد برای مثال پارتیشن ریلی با پارتیشن ثابت هزینه متفاوتی دارد و اینکه تک جداره و دو جداره یا شفاف و مات  و رنگی باشد نیز مهم است.
  • متحرک بودن یا ثابت بودن پارتیشن شیشه ای: همان طور که گفته شد پارتیشن های متحرک قیمت متفاوتی نسبت به پارتیشن های ثابت دارند. و تاثیری بر هزینه پارتیشن شیشه ای دارد.

بنابراین در ابتدا بهتر است نوع و سایز پارتیشن شیشه ای که می خواهید را مشخص کنید و بعد ازکارشناسان در این زمینه مشورت بگیرید. یادتان باشد مکانی که می خواهید در آن پارتیشن شیشه ای را نصب کنید بسیار مهم است که چه مکانی باشد.

در نتیجه برای زیبا تر شدن و مدرن شدن محیط کار یا خانه خود از پارتیشن شیشه ای استفاده کنید. زیرا پارتیشن شیشه نسبت به مصالح و دیوار کشی به صرفه تر و زیبا تر است و برای محیط کار و خانه های مدرن و کلاسیک بسیار مناسب تر است. به همین دلیل بسیاری از طراحان و معماران داخلی نیز از دیوار ها و پارتیشن های شیشه برای طراحی یک خانه لوکس استفاده می کنند.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز