خبرگزاری کار ایران

افزایش سرعت قالب وودمارت

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۵۱۷۳

داشتن یک سایت با سرعت بالا دو امتیاز برای شما دارد یکی از طرف گوگل و دیگری از طرف کاربران؛ کاربران بیش از 3 ثانیه منتظر لود سایت نمی مانند و سایت را ترک می کنند علاوه بر این یکی از فاکتورهای مهم برای گوگل در سئو، سرعت سایت است. اگر سرعت سایتتان بهینه نیست باید به فکر راهکار اساسی برای آن باشید. عوامل مختلفی مانند هاست و نوع قالب بر روی سرعت سایت تاثیر گذار است، اگر از قالب وودمارت برای طراحی سایتتان استفاده کرده اید خبر خوب اینکه این قالب بهترین قالب وردپرس است و دارای سرعت و امکانات بالایی است و اگر از قالب وودمارت استفاده می کنید در این مقاله همراه ما باشید تا 3 راهکار کاربردی برای افزایش سرعت قالب وودمارت را به شما آموزش دهیم.

راهکار اول: تنظیمات داخلی قالب وودمارت

اولین اقدام برای افزایش سرعت قالب وودمارت تنظیمات داخلی قالب است که می توانید بدون نصب هیچ افزونه ای تا حد زیادی سرعت قالب woodmart را بهبود دهید. کافیست وارد پیشخوان وردپرس شوید و از قسمت تنظیمات قالب قسمت کارایی را انتخاب کنید با انجام چند کار ساده زیر می توانید بهبود سرعت سایت را مشاهده کنید. قسمت  CSS  در این قسمت 5 گزینه دارد:

  • قسمت font-display برای فونت های گوگل و font-display" for icon fonts را غیر فعال کنید، این قسمت مربوط به فونت های گوگل می باشد و چون در ایران پشتیبانی نمی شود توصیه می شود غیر فعال شود.
  • font awsome library  را روی فعال قرار دهید تا آیکون ها بدون مشکل نمایش داده شود.
  • ورژن لایت بوت استرپ را غیر فعال کنید تا بوت استرپ هایی که توسط قالب استفاده نمی شوند غیر فعال شوند.
  • اگر از بوت استرپ استفاده نمی کنید استایل گوتنبرگ را هم غیر فعال کنید تا فایل های آن بارگیری نشود.
  • مینیفای کردن کردن فایل های css و js را فعال کنید با این کار تعداد درخواست ها و حجم صفحات کاهش می یابد و تاثیر زیادی بر سرعت سایت شما دارد .

به منو کارایی برگردید و به  قسمت بارگذاری کند بروید و بارگذاری تنبل را روشن کنید تا با اسکرول صفحه تصاویر برای کاربران لود شود، همچنین اگر افکت ظاهر شدن فعال باشد تصاویر قبل از اینکه کاربر به سراغ آن برود به صورت بلور نمایش داده می شوند، این گزینه بر روی حالت هیچ کدام قرار دهید.

قبل و بعد از انجام تغییرات سرعت قالب را در جی تی متریکس تست کنید انجام این تنظیمات ساده تاثیر زیادی بر روی افزایش سرعت قالب وودمارت می گذارد.

افزایش سرعت قالب وودمارت

راهکار دوم: لایت اسپید

افزونه LiteSpeed Cache  یک افزونه  رایگان برای تنظیم کش و افزایش سرعت سایت است که از مخرن وردپرس قابل دانلود هست و تنظیمات ساده ای دارد که با نصب بر روی قالب وودمارت می توانید سرعت آن را افزایش دهید.

البته قبل از نصب این افزونه دقت کنید که وب سرور شما Lite Speed باشد چرا که نصب این پلاگین بر روی وب سرورهای NginX  یا Apache  باعث سنگین شدن و کندی سایت می شود. در ادامه مهمترین تنظیمات لایت اسپید کش را معرفی می کنیم:

  • تنظیمات کنترل کش: این قسمت دارای تنظیمات مختلفی مانند کش کاربران، صفحه ورود،  Cache Rest API ، Cache Favicon.ico  و منابع PHP است تمامی تنظیمات کش در این تب را روی حالت روشن قرار دهید.
  • تب پاکسازی: قسمت پاکسازی هنگام ارتقا باید حتما فعال باشد تا زمانی که قالب یا افزونه های سایتتان را آپدیت کردید، صفحاتی که مشخص کردید، پاکسازی شوند. به عنوان مثال کش صفحه اصلی را فعال کنید اما برای برگه نیازی به فعال سازی این قسمت نیست.
  • کش آبجکت: این تب امکان کش دیتابیس را فراهم می کند با فعال بودن آن سرعت بارگذاری سایت افزایش می یابد.
  • کش مرورگر: کش مرورگر به این معنا است که تصاویر و المان ها برای کاربرانی که وارد سایت شما می شوند برای او بارگذاری شوند و چه مدت زمانی برای او نمایش داده شود که بستگی به پویایی سایتتان می توانید این مقدار را تغییر دهید.
  • بهینه سازی تصویر: بهینه‌ سازی تصاویر اصلی، گزینه های Pull کردن تصاویر، حذف پشتیبانی اصلی تصاویر، بهینه‌ سازی بدون کاهش کیفیت را برای تصاویر فعال کنید.
  •  بهینه سازی برگه ها : در این تب می توانید با مینیفای کردن فایل های JS و CSS سایتتان را بهینه کنید و تاثیر آن برروی سرعت قالب وودمات را مشاهده کنید.

در این مرحله هم سرعت قالب وودمارت را مجدد با جی تی متریکس بررسی کنید تا تاثیر افزونه لایت اسپید برای افزایش سرعت قالب وودمارت را مشاهده کنید.

راهکار سوم: با نصب افزونه راکت بر روی قالب وودمارت

اگر برای افزایش قالب وودمارت از دو گزینه بالا نتیجه نگرفتید یا میخواهید بهینه سازی بیشتری انجام دهید به سراغ نصب افزونه راکت بروید. افزونه راکت هم با بهینه سازی فایل های  CSS ،HTML و JS و فعال کردن بارگذاری تنبل، بهینه سازی تصاویر و تنظیمات پیش بارگذاری سرعت سایتتان را تا حد چشمگیری بهبود می یابد. بعد از نصب افزونه راکت موارد زیر را فعال کنید:

کش: با فعال کردن راکت کش خودکار فعال می شود، اگر کاربران شما بیشتر از موبایل استفاده می کنند می توانید تیک موبایل را فعال کنید. همچنین طول عمر کش را هم باید درست انتخاب کنید اگر یک سایت دارید که صفحات ایستا هستند می توانید روی 48 ساعت قرار دهید و اگر محتوای شما 3-4 ساعت تغییر می کنند بهتر است کش را فعال نکنید. بعد از فعال کردن این قسمت به قالب وودمارت برگردید و سایتتان را در جی تی متریکس چک کنید تا تاثیر اولیه نصب افزونه راکت بر روی سرعت قالب وودمارت  مشاهده کنید.

بهینه سازی فایل: تنظیمات این قسمت بسیار مهم است و با انتخاب گزینه  مناسب می توانید تاثیر تنظیمات راکت بر روی افزایش سرعت قالب وودمارت را مشاهده کنید. با بهینه سازی فایل های css و js  و ادغام فایل های css این حجم بسیار کاهش می یابد البته ممکن است مشکلی در نمایش قالب ایجاد شود برای اطمینان به نمایش قالب وودمارت برگردید اگر مشکلی در ظاهر پیش نیامد مجدد سایتتان را در جی تی متریکس بررسی کنید تا تاثیر فشرده سازی فایل های css را بر روی قالب وودماررت مشاهده کنید. در مورد فایل های جاوا اسکریپت هم فشرده سازی فایل های جاوا اسکریپت، بارگذاری جاوا اسکریپت به صورت تاخیری و تاخیر اجرای جاوا اسکریپت را فعال کنید.

 قوانین پیشرفته:  در این قسمت آدرس هایی مانند سبد خرید و حساب کش نکنید.

پایگاه داده: در پایگاه داده هم مواردی مانند دیدگاه های حذف شده، صفحات حذف شده و داده های موقت در دیتابیس وجود دارند که باعث کند شدن سایت شما می شوند به تب پایگاه داده بروید و پاک سازی دیدگاه های اسپم، دیدگاه های زباله دان و فایل های موقت را فعال کنید.

در تصویر زیر سرعت قالب وودمارت را قبل و بعد از انجام تنظیمات داخلی و بهینه سازی با افزونه راکت در جی تی متریکس تست کردیم همان طور که می بینید با انجام این تنظیمات تا حد چشمگیری سرعت قالب وودمارت افزایش می یابد.

افزایش سرعت قالب وودمارت

در انتها یاد آورد می شوم که اگر نسخه وودمارت پلاس را نصب کنید دارای سرعت بسیار بالایی است و نیاز به نصب افزونه های جانبی ندارید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز