خبرگزاری کار ایران

انتخاب درب فرفورژه و دانستنی های مربوط به آن

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۳۷۸۲

چنانچه درب فرفورژه می خواهید، حتما مقاله ما را بخوانید

درب فرفورژه به انواع درب های فلزی گفته می شود که از آنها به عنوان درب ورودی ساختمان یا درب پارکینگی استفاده می شود. البته می توان از این درب ها در داخل ساختمان و به عنوان بخشی از پنجره ها هم استفاده کرد. حتی از جنس فرفورژه می توان به عنوان نرده پله هم بهره برد. این درب ها زیبایی های خاصی دارند و به دلیل پیچ و خم هایی که بر روی فلز بوجود آمده است، به فلز رنگ و بوی دیگری داده است.

 تعریف فرفورژه

فرفورژه به قطعات فلزی از نوع میلگرد با چهارسوی توپر می گویند که با کمک حرارت بالای 4000 درجه تغییر شکل پیدا کرده اند و به انواع فرمهای پرپیچ و خم تبدیل شده اند. به عبارت دیگر تبدیل مواد آهنی و چدنی به گل نرده و دیگر مصنوعات فلزی را فرفورژه می گویند. در لغت، فرفورژه به فرانسوی معنای آهن کوبیده شده را دارد.                             

درب فرفورژه

درب فرفورژه می تواند انواع مختلفی داشته باشد از جمله:

. درب نفر رو

. درب ویلایی

. درب باغ

. درب حیاط

. درب پارکینگ

هر کدام از این درب ها را با توجه به نمای ساختمان و نوع معماری آن می توان سفارش داد. یکی از بخش های مهمی که در تولید نهایی این درب ها و همچنین بیشتر شدن زیبایی های آنها نقش مهمی را ایفا می کند، ریخته گری است. در این بخش از تکنیک های مختلفی برای هرچه زیباتر شدن کار استفاده می شود. قطعات فرفورژه ای که به صورت چدنی تولید می شوند، توسط قالب های هات شوتینگ ساخته می شوند.

استفاده از فرفورژه به جز درب و نرده

این قطعات را می توان با کمک مواد دیگر به شکل تلفیقی استفاده کرد و یک درب زیبا و مدرن را با کمک آنها ساخت. بد نیست بدانید که استفاده از درب های چوبی به عنوان درب ورودی ساختمان،تنها گزینه پیش روی شما از نظر زیبایی، نیستند.

درب فرفورژه می تواند حتی از درب های چوبی آپارتمانی هم شکیل تر باشد. علاوه بر زیبایی و طراحی های مختلفی که این درب ها می توانند داشته باشند، مقاومت و ایمنی آنها هم بالاست.

در قدیم برای ساخت درب های فرفورژه، از گداختن و شکل دادن و کوبیدن آهن استفاده می کردند. اما امروزه برای ساخت آنها در کارخانجات صنعتی از دستگاههای مدرن شکل سازی، بدون حرارت استفاده می شود .

 

انتخاب درب فرفورژه و دانستنی های مربوط به آن

                                                              درب فرفورژه

ویژگی های مهم درب فرفورژه

درب فرفورژه از آهن و چدن و فولاد مقاوم است که به اشکال زیبایی تبدیل شده است. قطعات آهنی تغییر شکل پیدا کرده در کنار یکدیگر قرار داده شده و یک نمای زیبا از اشکال هندسی پیچیده را به بیننده نشان می دهد.

مقاومت و استقامت

اولین و مهم ترین ویژگی یک درب، استقامت و ایمنی آن است. منظور از استقامت و ایمنی هم به معنای امنیت بخشیدن به محیط ساختمان است و هم مقاومت در برابر تغییر شکل و پوسیدگی.

درب فرفورژه بر خلاف درب های چوبی، پوسیده نمی شوند و به راحتی  با ضربه تغییر شکل پیدا نمی کنند. همچنین در برابر آتش سوزی هم مقاومت بالایی دارند.

زیبایی

طراحی های زیبای این نوع درب ها سبب شده که استقبال زیادی از آنها شود. در گذشته طرح های فرفورژه بیشتر به شکل خطوط ساده بود. اما با ظهور دستگاههای مدرن تر، شکل و شمایل این درب ها هم تغییر زیادی کرد و بسیار زیباتر شدند.

طرح مناسب

درب فرفورژه می تواند سه نوع طرح داشته باشد: کلاسیک، CNC، مدرن

طرح کلاسیک برای ساختمانهای ویلایی بزرگ با فضای سبز وسیع، خانه های لوکس، و کلا خانه های بزرگ استفاده می شود. هم از نظر زیبایی و هم استقامت این نوع درب های فرفورژه بسیار مطلوبند.

طرح مدرن برای سردرباغ ها و ویلاهای بزرگ به کار می رود. از نظر زیبایی سلیقه های خاصی می توانند طرفدار این طرح باشند.

درب فرفورژه با طرح CNC با کمک برش های دستگاه CNC  صورت می گیرد. در گذشته فقط می توانستند قسمت هایی از درب که ضخامت تا 2 میلیمتر را داشت، برش بزنند در صورتیکه با کمک برش لیزری یا همان CNC تا ضخامت 6 میلیمتر هم امکان دارد. این طرح ها برای ورودی ساختمان و درب لابی کاربرد دارند.

کدام درب را انتخاب کنیم؟

انتخاب درب فرفورژه یا هر نوع درب دیگری، به فاکتورهای خاصی نیاز دارد. شما هر دربی که بخواهید برای آپارتمان، حیاط، پارکینگ و ...انتخاب کنید باید به مسائلی همچون:

جنس درب، امنیت درب، رنگ درب، قیمت و خرید درب دقت کافی داشته باشید.

انتخاب درب فرفورژه در درجه اول به این بستگی دارد که بخواهید آن را برای چه مکانی استفاده کنید؟ به دنبال درب برای پارکینگ هستید یا حیاط، برای ورودی آپارتمان و لابی می خواهید یا برای ورودی یک باغ؟

به طور کلی درب های که در محیط بیرون از ساختمان قرار دارند، بهتر است از جنس مقاومت تر مثل آهن و فولاد و استیل مقاوم انتخاب شوند تا در معرض تغییرات جوی تغییری نکنند.

امنیت بالای یک درب به عواملی همچون چهارچوب باکیفیت، لولای محکم، قفل ضدسرقت، استفاده از ورقه ضخیم فلزی در داخل بدنه درب، بستگی دارد.

انتخاب درب فرفورژه و دانستنی های مربوط به آن

                                                       درب فرفورژه

رنگ درب، چه فرفورژه و چه غیر از آن، باید با دکوراسیون و نمای ساختمان هماهنگی داشته باشد. رنگ روی ساختمان هم به مقاومت درب می افزاید.

قیمت درب‌های فرفورژه به اندازه آن و همچنین وزن آن بستگی دارد.

سفارش درب فرفورژه

سفارش درب فرفورژه می تواند از هر کارگاهی که تولیدات صنعتی و فلزی دارد، صورت بگیرد. اما در این میان ممکن است هم وقت شما برای یافتن این نوع کارگاههای تولیدی، تلف شود و هم اینکه به دلیل عدم شناخت کافی، آنچه که دوست دارید، نصیب شما نشود!

صنایع فلزی توفیقی یکی از گروههای صنعتی مهم و باتجربه ای است که به راحتی می توانید با آن ارتباط گرفته و در عرض چند دقیقه به سفارش مدنظر خود برسید.

در نهایت باید بگوییم که انتخاب درب فرفورژه می تواند زیبایی منحصربه فردی به ویلاها و ساختمانهایی که معمولا دیوارهای بلند و عرض زیادی دارند، ببخشد. شما برای دادن سفارش این نوع درب با انواع طرح های مختلف می توانید به فروشگاه صنایع فلزی توفیقی مراجعه کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز