خبرگزاری کار ایران

چگونه بفهمیم گردنبند نقره است؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۰۷۱۸

جواهرات نقره زیبا و گران‌بها هستند و مثل جواهرات طلا می‌توانند اصل یا بدل باشند. اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که به نقره علاقه‌‌مندند و استفاده از گردنبند، انگشتر نقره زنانه، دستبند نقره زنانه و یا گوشواره‌‌ای از جنس نقره را دوست دارند، بهتر است که با تفاوت‌های گردنبند نقره اصل و غیر اصل آگاه شوید. هر چند که تشخیص نقره اصل بسیار دشوار است؛ اما ما در ادامه با آموزش چند روش ساده به شما کمک خواهیم کرد که تا حدود زیادی ‌‌بتوانید از اصل بودن گردنبند نقره زنانه و انگشتر نقره خود اطمینان حاصل کنید. در ادامه با ما همراه باشید.

جواهرات نقره

فلز نقره یک عنصر شیمیایی است که خاصیت انعطاف پذیری دارد. از همین رو از آن در صنعت جواهر سازی استفاده می‌شود. اکثر جواهرات نقره که در بازار به اسم نقره اصل خرید و فروش می‌‌شوند. در واقع دارای لایه بسیار نازکی از نقره به صورت روکش هستند. به همین دلیل قیمت گردنبند نقره و انگشتر نقره زنانه در بعضی مغازه‌ها بسیار ارزان‌تر از قیمت واقعی نقره است. برای آن که سرتان کلاه نرود و دستبند نقره زنانه و یا دیگر جواهرات غیر اصل نقره را با قیمت اصل به شما نفروشند، روش‌های تشخیص نقره اصل از غیر اصل را یاد بگیرید.

راه‌های شناخت گردنبند نقره اصل

از جمله روش‌‌هایی که به کمک آن‌ها می‌‌توانید گردنبند نقره اصل را از غیر از اصل بشناسید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تشخیص نقره اصل با نشانه‌ها

هر قطعه از فلز نقره دارای نشانه‌‌ای است که هویت آن را مشخص می‌‌نماید. بنابراین اولین گام در شناخت نقره اصل بررسی نشانه‌‌هایی است که بر روی آن حک شده است. اگر گردنبند شما دارای این نشانه‌ها باشد، می‌توان گفت که از جنس نقره اصل ساخته شده است.

این نشانه‌‌ها را معمولاً بر روی قفل گردنبند نقره و داخل دستبند نقره زنانه، انگشتر و گوشواره نقره زنانه حک می‌‌کنند. نشانه‌های حک شده بر روی جواهرات نقره در هنگام خرید انواع دستبند نقره زنانه و خرید انگشتر نقره زنانه بر روی قیمت آن‌ها تأثیر گذار است.

چگونه بفهمیم گردنبند نقره است؟

شناخت نقره اصل از طریق عیار حک شده بر روی آن

نقره اصل از ۵/۹۲ درصد نقره خالص تشکیل شده است. از علایم رایج تشخیص نقره اعداد ۹۲۵، ۸۰۰ و حرف S است که نشان دهنده Sterling یا Silver می‌‌باشد.

شناخت گردنبند نقره اصل با استفاده از وزن

در حالت کلی نقره سنگین‌‌تر از فلزهای جعلی است. بنابراین بررسی وزن انگشتر نیز می‌‌تواند راهی برای تشخیص نقره اصل از بدل باشد.

شناخت گردنبند نقره اصل با آهنربا

گردنبند نقره نیز همانند گردنبند طلا خاصیت ضد آهنربایی دارد و به آهنربا جذب نمی‌شود.

تشخیص نقره اصل با استفاده از یخ

نقره رسانای خوبی برای انرژی گرمایی است. به عبارت دیگر هر قطعه یخی که در مجاورت نقره و در فضای اتاق قرار می‌‌گیرد، باید زودتر از حد معمول ذوب شود.

شناخت جواهرات نقره اصل از طریق صدا

اگر به روی جسمی که از نقره اصل ساخته شده است ضربه بزنید، صدای ظریف و زنگ مانندی را خواهید شنید. این در حالی است که صدای دیگر فلزات در هنگام ضربه زدن به آن‌ها البته به غیر از طلا صدایی بم و گرفته است.

استفاده از مایع سفید کننده برای تشخیص انگشتر نقره زنانه اصل

برای این کار باید قسمتی از انگشتر خود را به مایع سفید کننده آغشته کنید. اگر محل مورد نظر به سرعت سیاه شد، مشخص می‌‌شود که انگشتر شما اصل است و یا این که با روکشی از نقره ساخته شده است.

تشخیص جواهرات نقره اصل با پارچه سفید

پارچه سفید و یا رنگ روشنی را بردارید و آن را روی انگشتر یا دستبند نقره زنانه خود بکشید. اگر آثاری از کثیفی و یا لکه‌‌های سیاه روی پارچه مشاهده کردید مشخص می‌‌شود جواهرات شما اصل می‌باشد.

خرید جواهرات نقره از فروشگاه‌های معتبر

هر چند که می‌توانید با روش‌های فوق گردنبند نقره اصل را از بدل آن تشخیص دهید؛ اما بهترین راه خرید دستبند نقر زنانه، گردنبند زنانه و... از فروشگاه‌های معتبر حضوری و غیر حضوری است.

هنگام خرید انگشتر نقره از همان ابتدا خرید را از یک نقره فروشی معتبر که دارای مجوز و پروانه کسب است، انجام دهید و پس از خرید فاکتور دریافت نمایید تا نیازی به انجام کارهای فوق نداشته باشید. شما می‌توانید با خرید از گالری آرته لایف استایل از اصل بودن نقره‌ی به کار رفته در زیورآلات خود مطمئن باشید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز