خبرگزاری کار ایران

6 دلیلی که به آهنگ‌‌های غمگین گوش می‌ دهیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۹۰۷۳

موسیقی یکی از جذاب‌ترین و دوست داشتنی‌ترین هنر‌ها به حساب می‌آید. اکثر افراد، علاوه‌بر گوش‌دادن به موسیقی در اوقات فراغت خود، هنگام انجام فعالیت‌هایی که به تمرکز بالایی نیاز ندارد نیز از موسیقی جهت بالا بردن انرژی خود استفاده می‌کنند. گاهی تنها چیزی که یک فرد برای تغیبر حال و هوای خود به آن نیاز دارد، یک موسیقی مناسب است. یکی از عجایب این هنر و به‌گونه‌ای صنعت، این است که با وجود آهنگ‌های شاد، همچنان افراد به گوش‌دادن آهنگ‌های غمگین علاقه دارند. عبارت دانلود آهنگ غمگین نیز همانند، عبارت دانلود آهنگ شاد، از عباراتی هستند که روزانه بسیار در گوگل و دیگر موتور‌های جستجو، سرچ می‌شوند. این‌که چرا افراد علاقه زیادی به گوش دادن به آهنگ‌های غمگین دارند؛ موضوعی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

۶ دلیل برای گوش دادن به آهنگ غمگین

افراد به دلایل روان‌شناسانه، فیزیکی و حتی هورمونی به دانلود آهنگ‌های غمگین و گوش‌دادن به آن‌ها علاقه نشان می‌دهند؛ دلایلی که برخی ناخودآگاهانه باعث این امر می‌شوند و برخی خودآگاهانه. در ادامه این ۶ دلیل بررسی خواهند شد.

  1. فرو رفتن در حالتی مالیخولیایی

گاهی وقت‌ها آهنگ غمگینی که افراد به آن گوش می‌دهند؛ آهنگی است که آن‌ها را به یاد لحظات خوشی که در گذشته داشته‌اند می‌اندازد. به‌عنوان مثال ممکن است آهنگ مورد نظر، آهنگی باشد که عزیز از دست رفته آن‌ها به آن علاقه داشته است و پس‌زمینه لحظات خوش آن‌ها بوده است یا که می‌تواند به این دلیل باشد که متن آهنگی، آن‌ها را به یاد خاطرات شاد قدیمی می‌اندازد. چنین آهنگ غمگینی، در اکثر موارد به‌جای القای حس ناراحتی، باعث به وجود آمدن حسی نوستالژیک مانند در افراد می‌شود که قلب آن‌ها را مملو از آرامش و تکسین می‌کند.

  1. تغییر تعادل هورمون‌های بدن

جالب است بدانید که آهنگ‌ها نیز می‌توانند عاملی اثرگذار بر میزان ترشح برخی از هورمون‌های بدن باشند؛ به خصوص هورمون‌هایی که در حال روحی افراد تأثیر به‌سزایی دارند. محققین دریافته‌اند که وقتی افراد به آهنگی غمگین گوش می‌کنند و در حال و هوای آن غرق می‌شوند بدن به اشتباه تصور می‌کند که اتفاق بدی در حال افتادن است؛ بنابراین هورمونی به نام پرولاکتین را ترشح می‌کند که این هورمون در مقاوم‌سازی بدن در برابر غم و اندوه نقش دارد. پس از این‌که فرد از گوش دادن به آهنگ غمگین دست برمی‌دارد؛ بدن او در اثر این‌که متوجه می‌شود اتفاق بدی قرار نیست بیافتد غرق در آرامش می‌شود و هورمون پرولاکتین ترشح شده، باعث بهبود حال فرد و افزایش توان او در برابر حال بد روحی می‌شود.

دومین هورمونی که دانشمندان معتقد هستند ترشح آن در اثر گوش دادن به آهنگ غمگین دست‌خوش تغییر می‌شود؛ هورمون دوپامین است. هورمونی که به خوشحال و شاد کردن افراد معروف است. جالب است بدانید سطح هورمون دوپامینی که در اثر گوش دادن به آهنگ‌های غمگین ترشح می‌شود، قابل قیاس با سطح دوپامینی است که در بدن افراد در اثر خوردن غذای موردعلاقه و یا داشتن رابطه جنسی ترشح می‌شود!

6 دلیلی که به آهنگ‌‌های غمگین گوش می‌ دهیم

  1. ایجاد حس قدردانی

موقعیتی را تصور کنید که فردی احساس می‌کند رابطه‌ای که در آن قرار دارد، حال و هوای قبل را ندارد و به صورت توافقی از شریک احساسی خود جدا شده است. با این‌که این رابطه به صورت توافقی و منطقی از هم پاشیده است اما همچنان این جدایی دردناک است؛ فرد با دانلود آهنگ‌های غمگین و گوش دادن به آن‌ها متوجه می‌شود که شرایط می‌توانست بسیار بدتر از آن‌چه که هست باشد! به‌عنوان مثال در آهنگی که به آن گوش می‌دهد؛ خواننده آهنگ از این‌که معشوق او بدون هیچ توضیحی او را ر‌ها کرده گلایه‌مند و ناراحت است. این پدیده که در مباحث روانشناسی به آن "مقایسه رو به پایین" گفته می‌شود باعث ایجاد احساس قدردانی از شرایط حال حاضر می‌شود و باعث تسکین غم افراد می‌شود.

  1. تخلیه روانی

تخلیه روانی را می‌توان حالتی در نظر گرفت که تمام احساساتی که فردی برای مدت زمان طولانی قصد سرکوب کردن آن‌ها را داشته است؛ به یکباره خود را نشان می‌دهند و این اتفاق حس سبکی و خالی شدن به فرد می‌دهد. به‌عنوان مثال فردی را در نظر بگیرید می‌خواهد نشان دهد خیانتی که دوستش در رابطه با او مرتکب شده است؛ هیچ تأثیری بر روی حال و زندگی او نداشته است و مدام در حال انکار کردن اتفاقات افتاده است. به گوش دادن به آهنگی غمگین که خواننده شرایطی مشابه را در آن شرح می‌دهد؛ تمامی آن احساسات خود را به سطح می‌رسانند و با یک دل سیر گریه کردن؛ او سرانجام موفق می‌شود اتفاق افتاده را هضم کند.

  1. ایجاد حس همدردی

بسیار پیش می‌آید که فردی حس کند غم و اندوهی که از سر می‌گذراند از نظر اطرافیانش بی‌اهمیت هستند و این مسأله خود، عامل ایجاد یک غم بزرگ است. وقتی که فردی، با دانلود آهنگ‌های غمگین و گوش کردن به آن‌ها متوجه می‌شود که افراد دیگری این احساسات را تجربه کرده‌اند و او تنها نیست؛ راحت‌تر می‌تواند غم و اندوه خود را بپذیرد و آن را از سر بگذراند.

  1. به‌وجود آوردن حس آرامش

در هنگام داشتن حال بد روحی، آرامش چیزی است که افراد بیشتر از هر چیز دیگری به آن احتیاج دارند. تا به حال عنوان شد که یک آهنگ غمگین از طریق ایجاد احساس نوستالژیک، همدردی، افزایش ترشح برخی از هورمون‌ها و... باعث ایجاد این حس فوق‌العاده درون افراد می‌شود. همچنین خوب است که بدانید این آهنگ، با ریتم معمولاً آرام و دل‌پذیری که دارند؛ برای افراد افسرده مناسب‌تر هستند و به‌طور حقیقی نسبت دیگر انواع آهنگ، می‌توانند با حال و هوای فرد جور شوند و این خود دلیلی دیگر بر این واقعیت است که آهنگ‌های غمگین می‌توانند برای افراد احساس آرامش را به ارمغان بیاورند.

6 دلیلی که به آهنگ‌‌های غمگین گوش می‌ دهیم

دانلود آهنگ از ایران ترانه

ایران ترانه یک رسانه بی‌نظیر جهت دانلود آهنگ است که شما می‌توانید در آن انواع آهنگ شاد و غمگین جدید ایرانی را با بهترین کیفیت دانلود نمایید. همچنین امکان دانلود آهنگ بی‌‌کلام، مداحی و انواع پادکست صوتی و تصویری نیز در این سایت فراهم است. شما می‌توانید برای دانلود بهترین آهنگ‌ها از سایت ایران ترانه، به آدرس اینترنتی https://irtarane.ir/ مراجعه نمایید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز