خبرگزاری کار ایران

در یک مشاوره حقوقی چه سوالاتی باید پرسیده شود؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۷۰۸۴

فرقی نمی کند که دعوی حقوقی مورد نظرتان خانوادگی باشد یا کاری و اداری، در هر صورت پیش  از اقدام برای طرح شکایت و یا در مراحل اولیه کار، بهتر است از یک وکیل پایه دادگستری که در زمینه مدنظر شما تخصص و تجربه کافی داشته باشد مشاوره حقوقی بگیرید. اما بایدها و نبایدهای یک مشاوره حقوقی چیست؟ در یک مشاوره حقوقی چه سوالاتی را باید مطرح کنیم؟ برای پاسخ این سوالات، ما را تا انتها همراهی کنید.

چند نوع مشاوره حقوقی وجود دارد؟

شاید همین ده پانزده سال قبل بود که برای دریافت مشاوره حقوقی از یک وکیل پایه یک دادگستری، چه وکیل خانواده باشد یا وکیل دیوان عدالت اداری، مجبور بودید که به دفتر وکالت به صورت حضوری مراجعه کنید. امروزه با پیشرفت تکنولوژی دریافت مشاوره حقوقی نیز آسان تر شده است و مشاوره حقوقی تلفنی و مشاوره حقوقی آنلاین روی کار آمده اند که از این طریق شما قادر خواهید بود تا با صرفه جویی در وقت و هزینه با بهترین وکلا ( بهترین وکیل طلاق توافقی، بهترین وکیل مهریه و یا بهترین وکیل دیوان) صحبت کنید و از راهنمایی ها و مشاوره آن ها بهره مند شوید.

تفاوت های بین انواع مختلف مشاوره حقوقی چیست؟

در مشاوره حقوقی آنلاین و تلفنی در مقایسه با مشاوره حضوری در وقت و انرژی شما صرفه جویی می شود و برخی مراکز و سایت های حقوقی حتی مشاوره حقوقی آنلاین رایگان ارائه می دهند که شما می توانید بدون صرف هیچ گونه هزینه ای از وکیل آنلاین مدنظر خود مشاوره حقوقی بگیرید. به طور معمول افراد در خانه خود احساس راحتی و امنیت بیشتری دارند و راحت تر می توانند جزئیات پرونده را برای وکیل و مشاور حقوقی خود بازگو کنند تا نتایج بهتری از مشاوره بگیرند.

برای آشنایی با وکیل دیوان عدالت اداری سایت وکلای پایخت مراجعه نمایید : https://vakil-divan.ir

البته زمان مشاوره حقوقی آنلاین و تلفنی در مقایسه با مشاوره حقوقی حضوری محدودتر است و در این مورد مشاوره حقوقی حضوری نسبت به دیگر انواع مشاوره برتر است. از سوی دیگر باید دقت کنید که پیش از اطمینان به سایت و دیدن مجوز رسمی و رزومه وکیل یا مشاور حقوقی از دادن اطلاعات خودداری کنید تا مورد کلاه برداری واقع نشوید. در موردی که نیاز به یک راهنمایی جزئی دارید مشاوره حقوقثی تلفنی یا آنلاین انتخاب مناسب تری هستند؛ اما در مواردی که نیاز به یک مشاوره طولانی و یا دخالت مستقیم وکیل دارید بهتر است به صورت حضوری برای مشاوره حقوقی مراجعه نمایید.

نکات مهم در مورد یک مشاوره حقوقی

این که مشاوره حقوقی تا چه حد برای شما مفید واقع شود بستگی دارد که شما چه سوالاتی  بپرسید و آنها را چگونه بپرسید.  نکات مهمی وجود دارند که به شما کمک می کنند در یک مشاوره حقوقی نتایج مفید تر و موثرتری بدست آورید.  در این بخش به تعدادی از این نکات اشاره می‌کنیم.

 چه زمانی برای مشاوره گرفتن اقدام کنیم؟

 بهترین کار این است که پیش از طرح دعوا و تشکیل پرونده برای دریافت مشاوره حقوقی اقدام کنیم.  در این مرحله می توانید راهنمایی های اولیه را در یک مشاوره حقوقی تلفنی و انلاین نیز دریافت کنید.  هدف از مشاوره گرفتن در این مرحله این است که  با یک وکیل پایه یک دادگستری که در زمینه مورد نظر شما تخصص دارد آگاهی و اطلاعات کافی و مفید در مورد  پرونده خود کسب نمایید.

 کار خود را با یک وکیل پیش ببرید.

 اگر دعوی حقوقی و پرونده خود را به جریان انداخته اید و وکیل گرفته‌اید به هیچ وجه برای مشاوره حقوقی به یک وکیل دیگر مراجعه نکنید.  مراجعه کند وکیل مختلف فقط باعث گمراهی و سردرگمی شما خواهد شد؛  لذا در صورتی که وکیل مناسب خود را انتخاب کرده اید هرگز برای مشاوره حقوقی در میان پروسه پرونده خود به وکیل دیگری مراجعه نکنید.  این کار می تواند اطمینان و اعتماد شما را به وکیل خود کاهش داده و باعث ایجاد تنش بین شما و وکیل تان و ایجاد مشکل در روند پرونده شود.

 مسائل غیر مرتبط با موضوع اصلی را مطرح نکنید

 در مشاوره حقوقی ( خصوصا در صورتی که مشاوره حقوقی آنلاین یا تلفنی می گیرید که زمان محدودی دارد) هرگز مسائل غیر مرتبط را  مطرح نکنید. پیش از هرچیز بگویید پرونده شما در چه مرحله ای قرار دارد و سپس  سعی کنید مستقیم به سراغ اصل مطلب رفته، در جملاتی کوتاه و واضح موضوع اصلی را مطرح نمایید. حتما سوالات مهم خود از قبیل مراحلی که پیش روی دارید و کارهایی که باید انجام دهید و آنچه که باید از آن پرهیز کنید را بپرسید.

 از وکیل یا مشاور حقوقی خود خجالت نکشید

 این مورد بسیار مهم است که به هیچ وجه نباید از وکیل و مشاور حقوقی خود خجالت بکشید. هیچ  چیزی را از او پنهان نکنید و همه آنچه را که لازم است درست و با جزئیات بگویید و به هیچ وجه به وکیل یا مشاور حقوقی خود دروغ نگویید.  علاوه بر آن اگر چیزی را که وکیل تان گفت متوجه نشدید از پرسیدن‌ سوال و یا درخواست توضیح بیشتر خجالت نکشید.

برای ارتباط با بهترین وکیل تضمینی دیوان عدالت اداری به سایت وکلای دیوان مراجعه نمایید.

  سوالات حاشیه‌ ای نپرسید.

 به عنوان مثال در مورد زمان دقیق پایان یک پرونده سوال نکنید؛ چراکه با توجه به موارد مختلفی مانند   مدارک موجود، نظر دو طرف و دیگر موارد  یک مورد مشابه ممکن است برای دو نفر، مدت  زمان مختلفی به طول بیانجامد. به همین دلیل، کسی نمی‌تواند زمان دقیق انجام یک پرونده را مشخص کند. علاوه بر آن در مورد هزینه حق الوکاله و دیگر موارد مشابه نیز سوال نکنید و آن را به بعد موکول نمایید

 پیش از  مشاوره سوالات خود را بنویسید

 بهترین کار این است که برای  جلوگیری از هرگونه سردرگمی پیش از اینکه وارد جلسه مشاوره حقوقی خود شوید سوالاتی را که در ذهن دارید یادداشت کنید.  در این صورت از فراموش کردن سوالاتتان نیز  جلوگیری می کنید و نیازی به هدر دادن زمان برای به یاد آوردن آن ها نمی باشد

 برای دریافت مشاوره حقوقی از بهترین وکیل تهران کافی است به ما اعتماد کنید. با مراجعه به مجموعه حقوقی تهران طلاق می توانید از بهترین وکیل خانواده، بهترین وکیل طلاق توافقی و بهترین وکیل مهریه مشاوره بگیرید و با مراجعه به مجموعه وکلای دیوان می توانید از بهترین وکیل دیوان عدالت ادارای، بهترین وکیل بازنشسته دیوان عدالت اداری و بهترین قاضی بازنشسته دیوان عدالت اداری مشاوره حقوقی حرفه ای دریافت نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره طلاق توافقی حتما به سایت تهران طلاق مراجعه نمایید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز