خبرگزاری کار ایران

بهترین دکتر تعویض مفصل زانو در شیراز 1401

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۷۰۶۰

عمل تعویض مفصل زانو ، عمل رایجی است که برای درمان آرتروز و سائیدگی مفصل زانو انجام می شود به صورتی که قسمت های تخریب شده سطح غضروفی زانو را برش داده و به جای آن از پروتز مفصل زانو استفاده می کنند. جالب است بدانید در امریکا این عمل بیشتر از 600 هزار مورد به صورت سالانه اننجام می شود.

شیراز به عنوان یکی از بهترین شهرهای بیمار پذیر ، تعداد زیادی عمل تعویض مفصل زانو انجام می دهد که در این مطلب برای پیدا کردن بهترین دکتر تعویض مفصل زانو در شیراز شما را راهنمایی می کنیم.

بهترین دکتر تعویض مفصل زانو کیست؟

تعویض مفصل زانو درست است عمل راجی است که بیشتر در افراد بالای 50 سال انجام می گردد اما باید به خاطر داشت یک عمل پیچیده و مهم است که بایستی توسط فوق تخصص ارتوپدی در زمینه مفصل زانو انجام شود. کسانی که تصمیم به تعویض مفصل زانو در شیراز گرفته اند باید در نظر داشته باشند که جراحی را که انتخاب می کنند موارد زیر را داشته باشد :

1-تجربه و تخصص کافی در تعویض مفصل زانو

برای تعویض مفصل زانو باید به متخصص ارتوپدی مراجعه کنید که دانش کافی در زمینه تعویض مفصل زانو را داشته باشد ، علاوه بر دانش بایستی پزشک تجربه نیز داشته باشد حتما تحقیق کنید که پزشک موردنظر شما تعداد عمل های جراحی تعویض مفصل زانویی که در ماه انجام می دهد به صورت کافی و مستمر بتاشد طبق گفته انجمن ارتوپدی آمریکا متخصصی ارتوپدی که در سال تعداد 25حداقل  عمل جراحی زانو انجام می دهد برای این عمل مناسب است اما متخصصی بهترین است دکتر تعویض مفصل زانو در هفته حداقل 1 یا 2 مورد تعویض مفصل زانو انجام می دهد این مورد ملاک مناسبی است که بهترین دکتر تعویض مفصل زانو در شیراز و یا سایر استان ها و در دیگر جاها پیدا کنید.

2- روش های جدید تعویض مفصل زانو را بکار بگیرد

روزانه روش های جدید عمل های جراحی زانو بیشتر و بیشتر می شود. ملاک تجربه فقط نیست بلکه انتخاب روش جراحی زانو نیز مهم است. باید حتما چک کنید که پزشک مورد نظر از چه روش عملی استفاده می کند و حتی انتخاب نوع پروتز تعویض مفصل زانو نیز مهم است.

3- اخلاق و ارتباط با بیمار

در عمل تعویض مفصل زانو نیاز دارد که به صورت مستمر با پزشک خود در ارتباط باشد. مسلما این ارتباط دغدغه همه بیماران است که قبل از عمل بتواند همه سوالات خود را از پشزک جراح بپرسد و بعد از عمل نیز توسط پزشک پشتیبانی گردد.

از کجا می توانیم فوق تخصص جراحی زانو در شیراز را بشناسیم؟

کارشناسان پزشکی طب دائم در این راستا به صورت شبانه روزی پاسخگوی شما در زمینه جراحی زانو می باشند. اگر درهر کجا هستید می توانید به صورت آنلاین در واتساب شرح مشکل خود را بنویسید و اگر قبلا سابقه مراجعه پزشک داشته اید و یا عکسبرداری رادیولوژی داشته اید تمامی مدارک خود را در واتساب ارسال نمایید تا بهترین مشاوره را در این خصوص به شما ارائه دهند.

انتخاب فوق تخصص جراحی زانو در هر زمانی کار اصلا ساده ای نیست مخصوصا که تمام فوق تخصص ها از نظر زمانی سریع ترین زمان نوبت دهی آن ها از ماه و فصل فراتر می رود طب دائم همراه شما خواهد بود. در بسیاری از موارد که بیماران به ما مراجعه می کنند مشکل زانو اشتباه تشخیص داده شده است که این مورد می تواند برای بیمار خطرآفرین و هزینه بر خواهد بود.

 

 

 

 

بهترین پروتز زانو را از کجا خریداری کنیم؟

اکثر پروتز های تعوض مفصل زانو که دربازار جهانی عرضه می شود معمولا از نظر کیفیت و طول عمر در یک طیف هستند اما باید در نظر داشته باشید بهترین پروتز زانو ، همان پروتزی است که توسط فوق تخصص ارتوپدی شما در برگه نسخه بیمار نوشته شده است، می باشد.

بهترین دکتر تعویض مفصل زانو در شیراز 1401

البته پروتز های آمریکایی طرفدار زیادی دارد و کیفیت بالاتری نیز دارند اما هزینه آن ها هم نسبت به برندهای دیگر بالاتر است. در دنیا برندهای فرانسه ، انگلیس ، سوئیس در تولید پروتزهای تعویض مفصل زانو سرآمد هستند.طول عمر پروتز ها به عوامل مختلفی بستگی دارد مثل نوع مراقبت و فشاری که روی آن تحمل می شود اما یک پروتز معمولا بالای 20 و 25 سال عمر می کند.

هزینه پروتز زانو در سال 1401 چند است؟

در کل هزینه درمانی بسته به نوع پروتز و نوع بیمه متفاوت است . بیمه های تکمیلی و تامین اجتماعی درصد قابل توجهی از هزینه را پرداخت می کند اما هزینه پروتز زانو در سال 1401 بسته به نوع و جنس وبرند آن و مصرفی آن قیمت حدودی 7 تا 18 میلیون تومان را در نظر بگیرید. راهنمای تعویض مفصل زانو در شیراز را بخوانید.

 

هزینه عمل تعویض مفصل زانو در شیراز در سال 1401

این هزینه نیز به غیر از هزینه پروتز ، بسته به نوع بیمارستان و شرایط بیمار ، دستمزد جراح و مخصوصا نوع بیمه بسیار متفاورت است مثلا بیمه های نیروهای مسلح تمام آن را پرداخت می کند و بیمه های تکمیلی 90 درصد هزینه و بیمه تامین اجتماعی نیز 20 تا 30 درصد آن را پرداخت می کند اما به صورت آزاد این عمل حداقل 20 میلیون تومان می باشد.

 

نحوه انجام تعویض مفصل زانو

جراحی تعویض کامل مفصل زانو مفصل بین استخوان های ران و ساق در زانو، برداشته می شود و ایمپلنت جایگزین آن می شود. قبل از انجام عمل جراحی زانو آزمایشات عمومی انجام می گیرد تا ارزیابی کامل از سلامت بیمار حاصل  شود. در طی عمل هنگامی که فرد به پشت خوابیده است، برشی چند سانتی روی قسمت جلوی زانو ایجاد می شود و پزشک مفصل آسیب دیده را با پروتز مفصل زانو تعویض می کند.

این جراحی در بیشتر از 90 درصد موارد موفقیت آمیز است و پیشرفت تکنولوژی و افزایش کیفیت ایمپلنت ها تاثیر بسزایی در این موفقیت داشته است. هدف انجام این جراحی، برگست دامنه حرکتی به زانو، کاهش درد زانو و بهبود شکل ظاهری زانو می باشد.

 

منبع : پزشکی طب دائم

 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز