خبرگزاری کار ایران

تبلیغات CPA چیست +‌ معرفی انواع روش‌ها

 تبلیغات CPA چیست +‌ معرفی انواع روش‌ها

به‌طورمعمول، این بازیگر در تبلیغات CPA صاحب رسانه تبلیغاتی است و تبلیغات دیگران را در پلتفرم خود قرار می‌دهد. این شرکت‌ها تبلیغات محصول و خدمات دیگران را در پلت فرم خود قرار می‌دهند و به ازای اقدام مورد هدف شرکت تبلیغ دهند توسط کاربر کمسیون دریافت می‌کنند.

بازاریابی CPA یا بازاریابی هزینه به ازای اقدام، نوعی بازاریابی وابسته است که هر بار که یک کاربر روی تبلیغ عمل خاصی مانند کلیک، خرید و... (بسته به هدف شرکت) انجام دهد، به یک شرکت وابسته یا رسانه تبلیغاتی کمیسیون می‌دهد. ما این تبلیغات را به‌عنوان تبلیغات هزینه به ازای اقدام می‌شناسیم. در این مطلب قصد داریم که در رابطه با تبلیغات CPA و همچنین تبلیغات عملکردی به گفتگو بپردازیم و مزایای آن‌ها را برای کسب‌وکارهای آنلاین بیان کنیم.

تبلیغات CPA چیست؟

تبلیغات CPA که به‌عنوان بازاریابی هزینه به ازای هر اقدام نیز شناخته می‌شود، سبکی از مدل بازاریابی وابسته است که پس از تکمیل یک اقدام خاص، کمیسیون را به شرکت وابسته ارائه می‌دهد. منظور از شرکت وابسته ناشر یا نشر دهنده تبلیغات است.

اقدامی که قرار است انجام شود می‌تواند هر عملی باشد که این عمل را شرکتی که تبلیغات را درخواست داده است معین می‌کند. پس از معلوم شدن اقدام و انتخاب پلت فرم تبلیغاتی، شبکه‌های CPA این کمپین‌ها را از طریق این پلتفرم‌ها تبلیغ می‌کنند. هر بار که بازدیدکننده تبلیغات را دید و عمل مورد هدف را انجام داد شرکتی که تبلیغات را درخواست داده به شرکت ارائه‌دهنده تبلیغ مبلغ کمسیون تعین شده را خواهد پرداخت.

عوامل دخیل در بازاریابی CPA

در تبلیغات CPA معمولاً ٤ عامل مهم وجود دارند که بدنه اصلی این تبلیغات را تشکیل می‌دهند. این عوامل عبارت‌اند از:

  • شرکت تبلیغ‌کننده
  • شرکت تبلیغ دهنده
  • شبکه CPA
  • کاربران نهایی

شرکت ناشر یا وابسته (شرکت تبلیغ‌کننده)

به‌طورمعمول، این بازیگر در تبلیغات CPA صاحب رسانه تبلیغاتی است و تبلیغات دیگران را در پلتفرم خود قرار می‌دهد. این شرکت‌ها تبلیغات محصول و خدمات دیگران را در پلت فرم خود قرار می‌دهند و به ازای اقدام مورد هدف شرکت تبلیغ دهند توسط کاربر کمسیون دریافت می‌کنند.

تبلیغ‌کننده یا برند (شرکت تبلیغ دهنده)

این عامل شرکت یا برندی است که می‌خواهد برای محصولات و خدمات خوش بازاریابی CPA انجام دهد. در صورت مؤثر بودن تبلیغات CPA این شرکت ملزم به پرداخت هزینه به ازای هر اقدام کاربر به شرکت تبلیغ‌کننده است.

شبکه CPA

شبکه‌های CPA شرکت‌های وابسته و مشاغل را به هم متصل می‌کنند و به آن‌ها اجازه می‌دهند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. این شبکه‌ها درواقع همان پلتفرم‌های تبلیغاتی هستند که تبلیغات کسب‌وکارها روی آن قرار داده می‌شود.

کاربران نهایی

همان‌طور که از نام آن معلوم است کاربران نهایی آن دسته از کاربرانی هستند که به تبلیغ پاسخ داده‌اند و روی تبلیغ عمل مورد انتظار شرکت حاوی محصولات و خدمات را انجام داده‌اند. این عمل می‌تواند خرید، پر کردن فرم، مشاهده فیلم و... باشد.

اهمیت تبلیغات CPA در چیست؟

اهمیت کلیدی بازاریابی CPA این است که شما فقط برای نتایج هزینه پرداخت می‌کنید. این بدان معناست که عمل مورد انتظار و ثبت‌شده در قرارداد شما انجام نشود، هزینه تبلیغات را نخواهید پرداخت.

این باعث صرفه‌جویی در هزینه تبلیغ‌کنندگان می‌شود و به آن‌ها اجازه می‌دهد فقط برای اهداف نهایی خود تبلیغات را بهینه‌سازی کنند و کانال‌های تبلیغاتی مناسب را برای دستیابی به این اهداف انتخاب کنند. علاوه بر این، تبلیغات CPA ردیابی کاربران هدف را ساده‌تر می‌کند زیرا فقط اقدامات خاص اندازه‌گیری می‌شوند.

مزایای بازاریابی CPA چیست؟

 تبلیغات CPA چیست +‌ معرفی انواع روش‌ها

بازاریابی CPA مزایای بسیار زیادی برای کسب‌وکارها دارد. این نوع بازاریابی یکی از مهم‌ترین شیوه‌های بازاریابی است و نسبت به سایر روش‌های بازاریابی مزایای از جمله:

  • راه‌اندازی آسان
  • پرداخت پس از اقدام
  • نرخ بازگشت سرمایه بالا
  • کم ریسک بودن
  • یافتن مخاطبین هدف جدید
  • افزایش آگاهی از برند

و... را به دنبال دارد.

 راه‌اندازی آسان

راه‌اندازی بازاریابی CPA آسان است: شما فقط به یک وب‌سایت و یک شبکه CPA نیاز دارید. همچنین برای استفاده از این تکنیک بازاریابی، سرمایه چندان زیادی لازم نیست. با استفاده از وب‌سایت خود و انتخاب یک پلت فرم CPA، می‌توانید تقریباً بلافاصله ترافیک هدفمند را به وب‌سایت خود ارجاع دهید.

پرداخت پس از اقدام

یکی از مزیت‌های بزرگ تبلیغات CPA این است که شما برای ترافیکی که تبدیل نمی‌شود پولی پرداخت نمی‌کنید و این به شما در صرفه‌جویی و استفاده بهینه از سرمایه کمک زیادی می‌کند.

 ROI بالا

این نوع کمپین‌های بازاریابی کیفیت بهتری از ترافیک را به همراه دارند و ارزش بهتری نسبت به بسیاری از منابع ترافیک ارائه می‌دهند. درواقع نرخ بازگشت سرمایه در این نوع بازاریابی از سایر روش‌ها بیشتر است.

یافتن مشتریان هدف جدید

با استفاده از تبلیغات CPA برندها دامنه دسترسی خود به مشتریان هدف را گسترش می‌دهند و احتمال پیدا کردن مشتریان جدید آن‌ها بسیار زیاد است.

کم ریسک بودن

مارک‌ها و تبلیغ‌کنندگان فقط باید پس از انجام یک عمل خاص، به شرکت وابسته خود هزینه کمیسیون پرداخت کنند. به دلیل ماهیت بازاریابی هزینه به ازای اقدام، می‌توان گفت که این نوع بازاریابی بسیار کم ریسک است و هیچ‌گونه نگرانی برای از دست رفتن سرمایه نخواهید داشت.

افزایش آگاهی از برند

با اتخاذ یک مدل بازاریابی CPA، مارک ها و تبلیغ‌کنندگان می‌توانند دید آنلاین خود را افزایش دهند. این امر باعث تعامل بیشتر کاربران با آن‌ها می‌شود و افراد بیشتری با برند آن‌ها آشنا خواهند شد.

تبلیغات عملکردی چیست؟

 تبلیغات CPA چیست +‌ معرفی انواع روش‌ها

تبلیغات عملکردی یا performance marketing نوعی از بازاریابی دیجیتال است که در آن برندها فقط زمانی به ارائه‌دهندگان خدمات بازاریابی هزینه تبلیغات پرداخت می‌کنند که اهداف تجاری آن‌ها برآورده شود یا اقدامات خاصی مانند کلیک، فروش و... انجام شود. همان‌طور که از نام آن پیداست، بازاریابی مبتنی بر عملکرد است؛ بنابراین مزایای بی‌شماری برای کسب‌وکارهای آنلاین دارد.

از همه مهم‌تر، میزان موفقیت کمپین‌های بازاریابی عملکردی معمولاً از همه کمپین‌ها بالاتر است زیرا این کمپین‌ها بسیار هدفمند هستند و بازاریابان تصمیمات مبتنی بر داده‌ها را می‌گیرند و کمپین‌های خود را بر اساس نتایج بهینه می‌کنند. بازاریابی هزینه به ازای اقدام یا CPA نوعی از بازاریابی عملکردی است و زیرشاخه آن به‌حساب می‌آید.

کانال‌های مورداستفاده برای بازاریابی عملکردی

کانال‌های مختلفی برای بازاریابی عملکردی وجود دارد که در این بخش به معرفی هرکدام یک از آن‌ها خواهیم کرد.

بازاریابی عملکردی از طریق شبکه‌های اجتماعی

بسیاری از برندها می‌توانند مخاطبان خود را در کانال‌های رسانه‌های اجتماعی ازجمله اینستاگرام، فیس بوک، توییتر، پینترست، لینکدین و... پیدا کنند و از آن‌ها استفاده کنند. استفاده از این پلتفرم‌ها برای کمپین‌های بازاریابی عملکردی شما شامل بازاریابی تأثیرگذار یا استراتژی‌های تبلیغاتی پولی می‌شود.

تبلیغات همسان

تبلیغات همسان نوعی از تبلیغات پولی هستند که در قالب محتوای رسانه انتشاردهنده ارائه می‌شوند و بر اساس زبان آن رسانه نوشته ‌شده‌اند. درواقع مخاطب با خواندن این محتوا به تبلیغاتی بودن آن پی نمی‌برد چون به شکل محتوای خود رسانه انتشاردهنده نوشته‌شده‌اند. تبلیغات عملکردی در قالب این‌گونه تبلیغات نیز به کار می‌روند.

محتوای حمایت‌شده یا دارای اسپانسر

بعضی از رسانه‌های تبلیغاتی پست یا مقاله‌ای را برای تبلیغ یک برند یا کالا و خدمات درازای پول منتشر می‌کنند. پرداخت می‌تواند به‌صورت پول، محصولات، خدمات، هزینه به ازای هر کلیک (CPC)، هزینه بر اساس هر اقدام (CPA) و باشد و درنتیجه می‌توان گفت نوعی از تبلیغات عملکردی نیز به‌حساب می‌آید.

بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)

این نوع بازاریابی دیجیتال به‌عنوان پرداخت به ازای کلیک (PPC) یا تبلیغات جستجوی پولی نیز شناخته می‌شود و از طریق موتورهای جستجو انجام می‌شود. SEM یا بازاریابی جستجوی پولی مربوط به زمانی است که یک تبلیغ‌کننده برای کلمات کلیدی پیشنهاد‌ها خود را به پلت فرم ارائه می‌دهد و برای کلیک‌هایی که روی تبلیغات ارسال‌شده در موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ دریافت می‌کند، پول پرداخت می‌کند.

بازاریابی عملکردی در قالب این نوع تبلیغات نیز به کار می‌رود و استفاده از موتورهای جستجو در بازاریابی عملکردی بسیار رایج است.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
پیشنهاد امروز