خبرگزاری کار ایران

نحوه تولید سه نوع توری حصاری مختلف برای باغ و زمین کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۱۵۰۱

حصار کشی و مرزبندی از زمان‌های گذشته از اقدامات اساسی انسان‌ها بوده همانطور که خداوند برای هرچیزی مرز و حدی مشخص کرده است توری حصاری دارای کارآیی بالاست که در انواع متنوعی در مناطق مختلف مورد استفاده قرار می‌‌گیرد.

توری حصاری دارای مزایایی قابل توجه است که سبب شده از آن به جای دیوار کشی برای باغ، زمین‌های ورزشی و دیگر مناطقی که نیاز به مرز و حد دارند استفاده شود.

اما یکی از سوالات رایج در مورد کیفیت و دوام توری حصاری است که در نظر آنها این نوع حصار کشی نمی‌تواند برای مدت طولانی دوام بیاورد و کیفیت خود را حفظ کند.

در ادامه با انواع توری حصاری آشنا می‌شوید تا نوع درست را برای منطقه‌ای که قصد مرزبندی یا نگهداری دارید انتخاب کنید :

۱. توری حصاری تولید شده با مفتول سیاه (بدون روکش)

برخلاف نوع دوم توری حصاری یعنی نوعی که گالوانیزه در تولید آن استفاده شده حصار با مفتول سیاه برای مناطق با آب و هوای متنوع به صرفه نیست چون بر اثر نفوذ رطوبت به مرور زمان رنگ و درصد مقاومت آن آسیب می‌بیند؛ اما از نظر مقاومت در برابر فشار و نیروی فیزیکی قدرتمند و مقاوم است.

طبیعتا توری مفتول سیاه از نظر قیمت وابسته با ماده مادر آن یعنی فولاد است که نسبت به توری حصاری گالوانیزه PVC قیمت ارزان‌تری دارد.

این توری از جنس فولاد بدون روکش است و به همین دلیل نمی‌تواند در برابر رطوبت مقاومت کند اما گالوانیزه و PVC که در ادامه با آنها آشنا می‌شویم باعث می‌شوند معایب توری حصاری رفع شوند.

۲. توری گالوانیزه

منظور از گالوانیزه آهنی است که با روی پوشیده شده که برای مناطق با آب و هوای مرطوب مناسب است، برای افزایش مقاومت توری حصاری در برابر حملات حیوانات و نفوذ رطوبت هوا در مفتول توری از گالوانیزه استفاده می‌شود.

توری گالوانیزه دیگر زنگ زدگی ندارد و این سبب می‌شود بتواند تا سال‌های زیاد محافظ زمین یا باغ شما باشد.

نوع سوم توری حصاری گالوانیزه PVC است که در ادامه به سراغ معرفی آن می‌رویم.

۳. توری حصاری گالوانیزه PVC

پلی وینیل کلراید یک نوع از پلیمرهای ترموپلاستیک است که با استفاده از آن می‌توان توان مقاومت گالوانیزه را افزایش داد و توری گالوانیزه PVC مزیت دیگری به جزء مقاومت دارد؛ در بیشتر باغ‌ها و مکان‌هایی که نیاز به حصار کشی با تور دارند زیبایی و رنگ مفتول نقش مهمی ایفا می‌کند.

نحوه تولید سه نوع توری حصاری مختلف برای باغ و زمین کشاورزی

توری گالوانیزه PVC دارای رنگی نقره‌ای است که سبب زیبایی بیشتر آن می‌شود.

در صورتی که کیفیت و دوام توری حصاری نسبت به قیمت آن برای شما در اولویت بالاتری قرار دارد این نوع توری گالوانیزه PVC  را تهیه کنید که می‌تواند تا بیش از ۲۰ سال از منطقه شما محافظت و نگهداری کند.

در ادامه چند مورد از مزایای PVC را معرفی می‌کنیم :

  • دارای وزن سبک و استحکام قابل قبول برای استفاده است.
  • جلوگیری از رسانایی برق باعث می‌شود هنگام رخ دادن حوادثی مانند رعد و برق خطر برق گرفتگی از طریق حصار توری کاهش پیدا کند؛‌ توری حصاری PVC رسانای جریان الکتریسیته نیست.
  • مقاومت در برابر حرارت بالا و آتش

از میان ۳ نوع فنس بالا مفتول فولادی سیاه ارزان‌ترین نوع و گالوانیزه PVC  گران‌ترین نوع فنس است که مانند فولاد زنگ نمی‌زند و در مقابل رطوبت مقاوم است و ملکول‌های موادی مانند روغن و غیره به سختی می‌توانند در آن نفوذ کنند.

همچنین اشعه UV خورشید روی توری گالوانیزه PVC اثر کمی دارد اما مفتول سیاه بعد از مدتی که در مقابل نور خورشید قرار گرفت ممکن است کیفیت خود را از دست بدهد.

منظور از چشمه توری چیست ؟

به لوزی‌های توری، چشمه گفته می‌شود که توری‌هایی با اندازه‌های متنوع با کاربردهای مختلف تولید می‌شود؛ طبیعتا هرچه چشمه‌های یک توری بزرگ‌تر باشد چون مفتول کمتری مصرف می‌شود هزینه آن کاهش پیدا می‌کند که البته مقاومت آن هم نسبت به توری‌های چشمه ریز پایین‌تر است.

اگر قصد خرید توری حصاری برای ساختن قفس پرنده دارید خصوصا برای پرندگان نسبتا کوچک دقت کنید که اندازه‌های چشمه‌های توری کوچک‌تر از اندازه پرنده باشد تا نتواند از بین چشمه‌ها فرار کند.

کاربرد توری حصاری

این ابزار محافظت و نگهداری به دلیل مقرون به صرفه بودن نسبت به دیوار کشی در اماکن مختلف کارآیی دارد که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم :

  • باغات و زمین‌های کشاورزی نیازمند یک حصار هستند که بتوانند از گیاهان و محصولات خود در برابر حیوانات محافظت کنند.
  • مناطق نظامی به علت حساسیت بالا معمولا در فاصله زیاد نسبت به مرکز دارای حصار کشی دقیق هستند و این فنس‌ها در مناطق مهم‌تر ممکن است دارای امکانات امنیتی خاصی باشد.
  • زمین‌های در حال ساخت و ساز معمولا نیاز به حصار دارند که از جنبه‌های مختلف امنیت منطقه را حفظ کنند.
  • خطوط ریلی، راه آهن و فرودگاه
  • استفاده از توری برای ساخت قفس حیواناتی مانند کبوتر
  • استفاده برای تعیین مرز بین دو محدوده

نحوه تولید سه نوع توری حصاری مختلف برای باغ و زمین کشاورزی

قیمت توری حصاری

برای خرید توری حصاری باید نسبت به هدف‌مان توری با ابعاد چشمه و قطر مفتول مناسب را انتخاب کنیم تا از نظر هزینه و کارآیی بهترین نتیجه را بگیریم.

پس نتیجه می‌گیریم که ابعاد چشمه توری یا همان لوزی‌های توری که با اضلاع مساری در کنار هم حصار را تشکیل می‌دهند روی قیمت آن تاثیرگذار هستند؛ واحد اندازه گیری چشمه‌های توری سانتی متر است.

یکی از انواع گران‌تر توری حصاری، توری با قطر مفتول ۲.۷ میلی متر و چشمه‌های با فاصله اضلاع ۵.۵ سانتی متر است که دارای مقاومت بالاتر است اما اگر می‌خواهید فقط به منظور مرزبندی و جلوگیری از ورود یا نزدیک شدن افراد به منطقه‌ای توری تهیه کنید توری با اندازه چشمه بیشتر به صرفه‌تر خواهد بود.

توری‌های حصاری با قطر مفتول از ۲ تا ۳ میلی متر و چشمه‌هایی با اندازه ۳ تا ۸ سانتی متر در بازار موجود است.

اگر قصد خرید توری برای حصار کشی اماکن حساس و مهم را دارید مانند مناطق نظامی بهتر است از توری‌های با قطر بالا و چشمه‌های ریز استفاده کنید تا سطح امنیت منطقه را افزایش دهید.

توری حصاری به صورت رول و متری و کیلو گرمی در بازار به فروش می‌رسد که نکته قابل توجه آن دقت در خرید متری یا کیلو گرمی است.

همچنین این فنس‌ها در ارتفاعات مختلف تولید می‌شود که از کمترین میزان ارتفاع یک توری ۵۰ سانتی متر است که یکی از کاربردهای مفید آن استفاده برای اطراف باغچه‌هاست.

امیدواریم از این مقاله بهره برده باشید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز