خبرگزاری کار ایران

خبرگزاری دانشجویی راهی برای انتشار مقالات وصحبت های دانشجویان

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۱۱۵۶

خبرگزاری دانشجویی و اهداف آن

اصولا رسالت یک خبرگزاری، رساندن اخبار درست و استاندارد به مخاطب می باشد. خبرگزاری های متنوعی در کشورمان وجود دارد که هرکدام سعی دارد تا اخبار مهم ایران را در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی، هنری، ورزشی و ... به مردم اطلاع رسانی و منتقل کنند. اما ویژگی های یک خبرگزاری دانشجویی چیست و چه استاندارد هایی باید داشته باشد؟ یک خبرگزاری دانشجویی اهداف و خط مشی دارد که باید به آن پایبند باشد. اولین ویژگی این نوع خبرگزاری، صادق بودن است. دانشجو اصولا باید مطالبه گر باشد و با توجه به نیازهای روز جامعه و استان خود، باید صادقه و با صراحت صدا و خواسته خود را به مسئولین مربوطه برساند.

رسانه ای عدالت محور

اما یکی دیگر از ویژگی های خبرگزاری دانشجویی در ایران، عدالت محور بودن محتوا است. گاهی اوقات دیده می شود که یک خبرگزاری دانشجویی بدون در نظر گرفتن صلاح کشور و استان خود و همچنین بدون در نظر گرفتن عدالت، زبان به انتقاد تند و شدید باز می کند و حیثیت و آبروی برخی افراد خاص را در معرض خطر قرار می دهد. یک خبرگزاری استاندارد اگر بخواهد به مخاطبین خود احترام بگذارد، باید بر مسیر عدالت و نفع مردم قدم بردارد.

سوژه یابی صحیح در خبرگزاری ها

همیشه هم گشتن به دنبال سوژه های حاشیه دار راهی برای مطرح شدن نیست و گاهی اوقات یک مطلب منطقی می تواند خبرگزاری دانشجویی را در سطح استان و یا حتی کشور مطرح کند. اصولا خبرگزاری دانشجویی باید بر اساس سرمایه ی اندیشه، خلاقیت، نوآوری و با تکیه بر بر توان داخل و با توجه به گفته مقام معظم رهبری که می فرمایند " اخبار خوب، مفید و امیدبخش مخابره کنید"  راه خود را انتخاب و به اطلاع رسانی های خود را در سطح جامعه انجام دهد. خبرگزاری چشم و گوش مردم است، پس باید با دقت و حساسیت خاصی کار خود را انجام دهد تا اعتماد مردمی را خدشه دار نکند.

مجله الکترونیکی و ویژگی های آن

یکی از مهم ترین راه هایی که یک خبرگزاری میتواند ارتباط خود را با مردم گسترده و نزدیک تر کند، استفاده از مجله الکترونیکی است. مجلات الکترونیکی دارای بسیاری از مشخصاتی است که یک مجله چاپی دارد، اما از فناوری نشر در فضای مجازی استفاده می کند. این نوع از مجلات ویژگی های متنوعی مانند صرفه جویی در کاغذ و هزینه های مربوط به چاپ، زیبایی بیشتر، حاوی انیمیشن، ویدئو و سایر محتوا های مفید دارند که می تواند برای مخاطب بسیار جذاب تر باشد. جالب است بدانید که اولین مجله الکترونیکی در دنیا در سال 1980 تولید شد که حاوی محتوا های بسیار جذاب که شامل برنامه اجرایی شامل موسیقی، انیمیشن و اشکال مختلف چند رسانه ای بود. برخی از مجلات الکترونیکی کوچک بر بستر وب منتشر می شوند و اصطلاحا به آن ها وب زین گفته می شود. این لغت از ترکیب کلمات وب و مگزین بدست آمده که مشخصا به معنی مجلات در بستر وب می باشد.

هدف از مجله الکترونیکی

اما از اهداف اساسی و مهم مجله الکترونیکی، روشن کردن افکار عمومی نسبت به برخی سازمان ها و آخرین فعالیت شکل گرفته در آن ها با هدف آگاهی بخشیدن به مشتریان بالقوه و بالفعل می باشد. همچنین این مجلات با هدف بالا بردن سطح علمی و اطلاعاتی کاربران فعال در بستر اینترنت تشکیل می شوند و در به روز نگه داشتن این کاربران نقشی اساسی دارند. این نوع نشریات و مجلات الکترونیکی، به شرطی که در یک وضع مطلوب کار گرفته شوند و کارکرد اصلی و رسالت آن ها نشر اخبار درست باشد، به یک موقعیت مناسب برای ایجاد اشتغال در بین جوانان تبدیل می شوند. از انواع مجله الکترونیکی می توان به موارد زیر اشاره کرد؛

مجله الکترونیکی اطلاع رسانی

آموزشی

سرگرمی و رفاهی

تبلیغاتی

عمومی

مجله مانا

اما یکی از خبرگزاری های دانشجویی در ایران، خبرگزاری مانا است. مانا با تشکیل یک تیم خبره و اصطلاحا کاربلد، مجله مانا را تشکیل داده است که رسالت و اهدافی دانشجویی را در پیش گرفته اند. مجله مانا با پوشش خبری دانشجویی در تبریز توانسته اعتماد بسیاری از کاربران فضای مجازی را بدست بیاورد و روزانه تعداد بالایی از دانشجویان را به عنوان ورودی در مجله خود داشته باشد. مانا ژورنال سعی کرده تا جذاب ترین و به روز ترین خبر های موجود در سطح جامعه و حتی اخبار خارج از کشور را در یک مجموعه برای شما جمع آوری کند تا شما، مانا را به عنوان یک مرجع جامع و مطمئن در خاطر داشته باشید.

خبرگزاری دانشجویی راهی برای انتشار مقالات وصحبت های دانشجویان

مجله مانا و موضوعات دربردارنده آن

اما مجله مانا در چه زمینه ای اطلاع رسانی می کند؟ بهتر است بدانید که مجله مانا در بسیاری از مسائلی که امروزه جامعه با آن دست و پنجه نرم میکند، مانور می دهد. از جمله دسته بندی های بسیار مهمی که شما می توانید در مورد آن ها در مجله مانا بخوانید عبارت اند از؛

  • اخبار دانشگاه
  • اطلاعیه
  • یادداشت ها
  • عکس های داغ روز
  • پادکست ها و صوت
  • فیلم های سینمایی روز ایران و دنیا
  • کتاب های به روز
  • محصولات

با مانا به روز باشید

مجله مانا اهداف بسیار بزرگی در سر دارد که تا حدود زیادی آن را پیاده سازی کرده است. مانا قصد دارد تا شما مرجعی داشته باشید که به صورت 24 ساعته در خدمت شما باشد و اخبار روز دنیا را به شما اطلاع رسانی کند. فرقی ندارد که شما در چه موضوعی می خواهید بدانید، کافیست در مجله الکترونیکی مانا به دنبال آن بگردید. مانا به روز ترین اخبار را پوشش خبری می دهد و از تکنولوژی های جدید و اخبار مرموز ایران و جهان پرده بر می دارد.

خبرگزاری دانشجویی راهی برای انتشار مقالات وصحبت های دانشجویان

مانا و اخبار درست دنیا

اما همانطور که می دانید بسیاری از خبرگزاری ها و مجلات الکترونیکی و اخبار دانشگاهی ایرانی و حتی خارجی، سعی دارند تا با رساندن اخبار نادرست و حاشیه دار، تیتر خود را بالا تر از تیتر سایر خبرگزاری ها قرار دهند که این نکته می تواند نقطه ای سیاه در دنیای خبرگزاری ها باشد. اما مانا با یک اخبار بسیار استاندارد و درست با منبعی موثق و مطمئن، سعی دارد تا کاربران و مخاطبین خود را در جریان یک خبر درست قرار دهد.

خبرگزاریها و مجلات، نقطه عطف حال خوب در ایران

حواسمان باشد که در شرایط کنونی که شاید بسیاری از مردم در شرایط اقتصادی و روحی مناسبی قرار ندارند، خبرگزاری ها و مجلات الکترونیکی می توانند مرحمی باشند بر روی زخم مردم. امروزه بسیاری از مردم به فضای مجازی دسترسی دارند و می توانند از خبرگزاری های مختلفی دیدن کنند، پس چه بهتر که اخبار منتشر شده در خبرگزاری ها، از آن دسته از اخباری باشند که حال مردم ایران را خوب می کند. البته منکر آن نمی شویم که خبرگزاری باید اخبار درست را بدون هیچ کم و کاستی به مخاطب برساند اما معتقدیم که در لا به لای اخبار بد، اخبار نشاط بخش هم منتشر کنیم.

اخبار درست برابر است با روشنگری عمومی

ما باید اخبار روزمره خود را از منابع موثق و درست مطالعه کنیم. اخبار درست باعث ایجاد روشنگری فکری در جوامع می شود که از این جهت به بیداری ملت سبب می شود پس با توجه به رسالت یک خبرگزاری دانشجویی، این نوع خبرگزاری ها می توانند تاثیری اساسی و مهم در سطح جامعه داشته باشند. دانستن حقیقت همیشه شاید باب میل و رضایت ما نباشد، اما باعث می شود تا چشم ما در برابر اتفاقات روزمره و دور و بر باز شود.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز