خبرگزاری کار ایران

راهکارهای از بین بردن موهای زائد، روش های سنتی یا دستگاه لیزر؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۹۲۹۹

در این مقاله سعی کردیم راه های حذف موهای زائد را بررسی کنیم از اصلاح با تیغ و ژیلت و اپیلاسیون تا لیزر، این برای آماده سازی برای فصل بدون آستین میباشد پس تا دیر نشده از همین الان شروع کنید و با ما همراه باشید.

ما سعی کردیم مزایا و معایبِ انواع روش های حذف موهای زائد را بررسی کنیم و در نهایت بررسی کنیم که آیا برای از بین بردن موهای زائد خود نیاز به خرید لیزر موهای زائد در خانه را دارید یا به مراکز زیبایی مراجعه کنید؟

اصلاح با کرم های موبر

آیا تا به حال فکر کرده اید که محصولات و کرم های موبر چگونه کار می کنند؟ مواد شیمیایی داخل کرم، پیوندهای پروتئینی، کراتین را در هر فولیکول مو ضعیف می‌کنند و از بین بردن موها را آسان‌تر می‌کنند. که این کار برای برداشته شدن هر رشته مو از زیر سطح پوست مفید است، بنابراین اگر برای از بین بردن موهای زائد خود از کرم موبر استفاده میکنید، قبل از رشد مجددِ مو از چند روز صافی پوست لذت خواهید برد. پس چرا این محصولات در حمام هر دختری وجود ندارد؟ این راه حل برای از بین بردن مو ممکن است کثیف و بدبو باشد و همیشه بهترین راه و سریع ترین راه حذف مو برای شروع روز نیست!

سطح درد: هیچ، مگر اینکه پوست واکنشی (معمولاً راش یا التهاب) به مواد شیمیایی نشان دهد.

مزایا و معایب: حذف مو با کرم موبر روشی کاملا بدون درد ولی زمان بر میباشد و فوری نیست و تقریبا هر چند روز یک بار نیاز به تکرار دارد و مناسب برای پوست های حساس نیست.

راهکارهای از بین بردن موهای زائد، روش های سنتی یا دستگاه لیزر؟

اصلاح با تیغ و ژیلت

 

هنگامی اصلاح با تیغ یا ژیلت انجام شود می تواند یک راه حل سریع و آسان برای رفع موهای زائدِ روزانه باشد. قبل از اصلاح زیر بغل و سایر جاها همیشه ناحیه را قبل از اصلاح با یک کرم یا ژل مرطوب کنید تا میزان اصطکاک بین ژیلت و پوست خود را کاهش دهید تا دچار سوختگی و آسیب دیدگی و بریدگی با تیغ یا ژیلت نشوید.

برای خانوم ها توصیه میشود که از ژیلت های مخصوصِ زنانه استفاده کنید که به گونه ای طراحی شده است که اطراف انحناهایِ بدن بچرخد تا بتوانید حتی کوچکترین موها را از بین ببرید. موها می توانند در جهات مختلف در ناحیه رشد کنند، بنابراین مطمئن شوید که تیغ را از بالا به پایین یعنی در خلاف جهت رشد مو استفاده کنید که مو از پایین ترین نقطه حذف شود. 

سطح درد: امکان بردیده شدن پوست و سوزش شدید در هنگام اصلاح هست در غیر این صورت اصلاح با ژیلت بدون درد و بدون دردسر میباشد، برای کاهش سوزش بعد از اصلاح از یک ژل خنک کننده و مرطوب کننده استفاده کنید.

مزایا و معایب: تیغ و ژیلت روشی فوری برای حذف مو میباشد ولی میتواند پوست شما را دچار حساسیت و قرمزی و جوش کند، این روش همیشگی نیست و به صورت مکرر و روزانه نیاز به تکرار دارد و باعث زخیم شدن مو و تیرگی در ناحیه میشود و در ضمن برای پوست های حساس در هنگام رشد مجدد مو خارش ایجاد میکند.

اپیلاسیون

 

در طول یک جلسه اپیلاسیون، موم گرم روی پوست اعمال می شود و در حین خشک شدن به هر رشته مو می چسبد، سپس یک پارچه روی آن ناحیه فشار داده می شود تا هر فولیکول پوشیده از موم را به یکباره بیرون بکشد. چه در خانه و چه در سالن، این فرآیند می تواند در ناحیه حساسی مانند زیر بغل بسیار دردناک باشد.

سطح درد: درد در لحظه اپیلاسیون بسیار شدید میتواند باشد، اما احساس سوزش معمولاً بعد از پایان جلسه ناپدید می شود.

مزایا و معایب: از آنجایی که اپیلاسیون، موها را از ریشه جدا می کند، حفره های پوستی شما می تواند تا یک ماه حذف و دیده نشوند.

دستگاه لیزر موهای زائد

 

در طول انجام لیزر یک موج به عمق یک فولیکول مو وارد می شود. سپس، یک پالس الکتریکی سطح پایین موهای موجود را از بین می‌برد و کندن آن را آسان‌تر می‌کند. این فرآیند فولیکول به فولیکول برای تمام موهای ناحیه تکرار می شود. هر جلسه لیزر می تواند بیشتر از سایر روش ها هزینه داشته باشد. در ضمن 8 تا 15 جلسه برای لیزر توصیه شده است. 

لیزر برای از بین بردن موهای زیر پوستی و موهای تیره تر ایده آل تر است. نور لیزرها رنگدانه مو را جذب کرده و فولیکول ریشه را از بین می برد.

حال سوال پیش می آید که دستگاه لیزر خانگی استفاده کنیم یا برای از بین بردن موهای زائد به کلینیک های زیبایی مراجعه کنیم؟ نظر شخصی ما این است به کلینیک های زیبایی مراجعه کنید زیرا دستگاه های پیشرفته تری نسبت به لیزرهای خانگی استفاده میکنند و میتواند موثرتر باشد. 

کدام کلینیک ها را برای لیزر موهای زائد خود انتخاب کنیم؟ پیشنهاد ما این است که به کلینک هایی مراجعه کنید که خرید لیزر تیتانیوم را از شرکت های معتبر انجام داده اند و از دستگاه آلما سوپرانو تیتانیوم استفاده میکنند. شرکت کارمانیا طب از جمله شرکت هایی است که لیزر آلما تیتانیوم را با بهترین قیمت در ایران میفروشد و کلینیک هایی که از دستگاه های زیبایی شرکت کارمانیاطب استفاده میکنند میتوانند بهترین قیمت و کیفیت را در اختیار مشتریان خود بگذارند. 

سطح درد: بسته به نوع دستگاه استفاده شده میتواند متفاوت باشد، کلینیک هایی که از دستگاه های زیبایی شرکت کارمانیا طب استفاده میکنند درمان آنها کاملا بدون درد است. امروزه سیستم خنک کننده ی نصب شده روی دستگاه های لیزر حذف موهای زائد میتواند از درد و سوزش بکاهد.

معایب و مزایا: به دلیل وجود داشتن کلینیک های بسیار در کشور، انتخاب کلینیکِ خوب لیزر بسیار دشوار میباشد و انجام تحقیقات زمان بر است، این روش ممکن است هزینه بیشتری نسبت به سایر روش ها داشته باشد. درمان با لیزر دائمی است و دیگر دردسر از بین بردن موهای زائد را نخواهید داشت. با انجام لیزر دیگر حساسیت، خارش و سوزشی بعد از اصلاح وجود ندارد. 

منبع: karmaniateb.ir

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز