خبرگزاری کار ایران

محله شیخ زاید دبی کجاست؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۹۲۷۲

شاید در نگاه اول تصوری عجیب از دبی داشته باشید. انگار که قرار است وارد عجایب شهر شوید. خب تصویری که از دبی دارید، به‌خاطر تصاویری است که از آن دیده‌اید. جالب اینجاست که اکثر این تصاویر را از یک محله مهم و کلیدی، یعنی محله شیخ زاید گرفته‌اند. شیخ زاید در اصل نام یک بزرگراه بسیار وسیع و طولانی است که از دبی عبور می‌کند و محله‌ای که از میان آن می‌گذرد را با نام محله شیخ زاید دبی می‌شناسند. امروز در این مقاله با ما همراه باشید تا محله شیخ زاید دبی را بهتر بشناسید.

بزرگراه شیخ زاید دبی کجاست؟

بزرگراه شیخ زاید را می‌توان به نوعی مهم‌ترین خیابان در تمام دبی دانست. این خیابان از وسط دبی و بخش فوق مدرن آن عبور می‌کند. شیخ زاید نام شاهزاده اصلی دبی است. این خیابان که مهم‌ترین خیابان دبی به حساب می‌آید را به نام او گذاشته‌اند. بزرگراه شیخ زاید دبی در دو طرف خود آسمان خراش‌های شیشه‌ای بسیار بزرگ دارد.

این بزرگراه یک بزرگراه هشت بانده است و عظمت را می‌توانید در آن مشاهده کنید. وقتی که می‌خواهند تصاویری زیبا از دبی بگیرند، مستقیم به سراغ خیابان شیخ زاید خواهند رفت. محله شیخ زاید نیز در کنار همین بزرگراه قرار دارد. بسیاری از انواع هتل دبی در کنار همین بزرگراه واقع شده‌اند. همچنین بسیاری برای انجام فعالیت‌های اداری و تجاری پرواز تهران دبی می‌گیرند و مستقیم به این خیابان می‌آیند. تقریباً می‌توان گفت که بزرگراه شیخ زاید، مهم‌ترین بزرگراه در تمام دبی است و به نوعی رگه حیاتی این شهر به حساب می‌آید.

محله شیخ زاید دبی کجاست؟

جالب است بدانید که خیابان شیخ زاید، طولانی‌ترین و عریض‌ترین خیابان در تمام دبی به حساب می‌آید. این خیابان از خیابان الصیلاح ابوظبی آغاز می‌شود و تا خود رأس الخیمه ادامه دارد. بزرگراه شیخ زاید در امتداد خلیج فارس بنا شده است. به همین خاطر از نظر استراتژیک اهمیت بسیاری دارد.

وقتی که سری به فهرست جاهای دیدنی دبی بزنید، متوجه نام این بزرگراه در آن خواهید شد. لازم به ذکر است که بزرگراه شیخ زاید را با نام‌های دیگر همانند شیخ مکتوم ابن رشید و همچنین شیخ خلیقه ابن زاید، شیخ محمد ابن سالم یا حتی بزرگراه E11 نیز می‌شناسند. پس در صورتی که با این نام‌ها رو‌به‌رو شدید، تعجب نکنید. همه آن‌ها نام‌های دیگر بزرگراه شیخ زاید دبی هستند. این بزرگراه 558 کیلومتر طول دارد و قدمت آن به سال 1980 باز می‌گردد. این بزرگراه را به دستور مستقیم حاکم دبی و ابوظبی، یعنی شیخ محمد زاید بنا کرده‌اند.

اهمیت بزرگراه شیخ زاید دبی

در گذشته این بزرگراه را برای اهداف دفاعی بنا کردند. همان طور که اشاره کردیم، این بزرگراه در امتداد خلیج همیشه فارس قرار دارد. به همین خاطر دارای اهمیت استراتژیک بسیاری است. در حال حاضر این بزرگراه از نظر توریستی اهمیت بسیاری دارد. بزرگراه شیخ زاید دبی را می‌توان شاه راه اصلی این شهر کویری دانست.

بسیاری از جاهای دیدنی مهم دبی در محله شیخ زاید قرار دارند. اصلاً همینطور که در این خیابان عبور کنید، می‌توانید از زیبایی آن لذت ببرید. جالب است بدانید که معمولاً همه افراد نیز همین لوکیشن را برای عکاسی از دبی انتخاب می‌کنند. اگر قصد گردش و تفریح در دبی را دارید، باید یک راست به بزرگراه شیخ زاید دبی بروید. بهتر است بعد از پرواز تهران دبی ، یک راست از فرودگاه خودتان را به این خیابان و محله برسانید. همچنین می‌توانید هتل دبی خود را نیز در همین محله انتخاب کنید.

جاهای دیدنی محله شیخ زاید

محله شیخ زاید دبی کجاست؟

بخشی از دبی که بزرگراه شیخ زاید از آن عبور می‌کند و اکثر جاهای دیدنی و جاذبه‌های مهم گردشگری دبی در آن قرار دارند را با نام محله شیخ زاید می‌شناسند. وقتی که قصد رزرو هتل دبی را داشته باشید، حتماً متوجه می‌شوید که هتل‌هایی که در این محله قرار دارند، بسیار گران قیمت هستند.

در این محله می‌توانید از بسیاری از جاهای دیدنی دبی بازدید کنید. بسیاری از جاذبه‌های گردشگری مهم دبی از جمله برج خلیفه، آب‌نمای موزیکال دبی، دبی مالک، ساحل جمیرا، پارک صفا، برج العرب، امارات مال، دبی مارینا، پالم جمیرا، موزه پارک و الماس، هتل جمیرا بیچ و پارک آبی وایلد وادی همگی در همین محله قرار دارند. با توجه به گرانی هزینه‌های حمل و نقل، در صورتی که در محله شیخ زاید اقامت داشته باشید، برای جابه‌جایی و بازدید از جاهای دیدین مختلف، نیازی نیست تا هزینه‌های گزافی بابت حمل و نقل پرداخت کنید.

این مطلب را هم بخوانید: معرفی هتل حیات ریجنسی دبی

در ضمن باید بدانید که بسیاری از تاکسی‌های فرودگاه، مستقیم به‌سمت شیخ زاید حرکت می‌کنند. پس بعد از فرود پرواز تهران دبی می‌توانید در کمترین زمان خودتان را به محله شیخ زاید برسانید و استراحت کنید.

در بخش شمالی می‌توانید از برج اتصالات، برج پادشاهی دبی، د اچ هتل، البرشا، برج سما، هتل فرمونت دبی، برج جهانی ای پی آی، پارک پالاس، برج نسیما، هتل نیکو، برج وایت کرون، برج سعید، برج خانه گروسونور، برج لطیفه، برج اچ اچ آر، برج رستمانی دبی، ساختمان‌های شرایتون، برج آنین، برج اسندس و... دیدن کنید. همچنین برای بازدید از مرکز دبی التجاری اعالمی، هتل برج جمیرا امارات، برج اداری دبی، د تاور دبی، برج کاپریکورن، برج مزه، برج تجاری آل عطار، برج العدیر، برج اسکای ، برج قرن 21 و ... به بخش جنوبی این بزرگراه مراجعه کنید.

به‌صورت کلی می‌توان گفت که مهم‌ترین و البته گران‌ترین محله در دبی، شیخ زاید به حساب می‌آید. با اقامت در این محله می‌توانید از بهترین امکانات رفاهی، خدماتی، تفریحی و اقامتی بهره‌مند شوید. البته همان طور که انتظار دارید، باید بهای بیشتری را بابت اقامت در این منطقه بپردازید. حتی اگر در محله‌های دیگر دبی اقامت داشته باشید، برای گشت‌و‌گذار قطعاً گذرتان به این محله خواهد افتاد. برای خرید، امور تجاری، امور اداری و گردش در شهر دبی، قطعاً باید خودتان را به محله شیخ زاید برسانید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز