خبرگزاری کار ایران

افزایش قیمت شمش آلومینیوم تا کجا ادامه خواهد داشت؟!

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۶۴۸۵

در سال گذشته، بازار روز­هایی با بالاترین قیمت شمش آلومینیوم و بیلت آلومینیوم را تجربه نمود، که بنا به پیش­بینی­ها این روند افزایش قیمت آلومینیوم در سال جاری میلادی نیز ادامه خواهد داشت؛ تا جایی که نگرانی جهانی برای تامین شمش آلومینیوم و بیلت افزایش یافته است.

دلایل افزایش قیمت شمش آلومینیوم

از مهمترین دلایل افزایش قیمت آلمینیوم و مقاطع نیمه آماده آن مانند بیلت آلومینیوم و شمش المینیوم، کاهش انرژی در اروپا، روسیه و چین بوده است. روسیه و چین به عنوان بزرگ­ترین تولید کننده­گان آلومینیوم با کاهش انرژی و افزایش نرخ آن روبرو شده­اند که همین موضوع باعث افزایش چشمگیر قیمت آلومینیوم در بازار جهانی شده است.

از دیگر عوامل مهم در افزایش قیمت آلومینیوم کاهش مصرف انرژی اروپا و چین در رعایت مسائل زیست محیطی و مشکل جهانی گرم شدن کره زمین است. در پی افزایش قیمت انرژِی و کاهش تولید آلومینیوم توسط کارخانجات چین و اروپایی بازار جهانی با کمبود بی سابقه عرضه آلومینیوم روبرو شده است تا جایی که در سال جاری کسری آلومینیوم در بازار جهانی به بیش از 1.5 میلیون تن نسبت به سالهای گذشته خواهد رسید.

یکی دیگر از عوامل موثر در افزایش قیمت آلومینیوم، قیمت شمش آلومینیوم و قیمت بیلت آلومینیوم افزایش تنش روسیه با جامعه بین­المللی بر سر درگیری­های اکراین بوده که تمام این عوامل باعث شده تا بر اساس پیش­بینی، قیمت شمش آلومینیوم در سال جاری به بالاترین میزان خود در دو سال گذشته برسد.

افزایش قیمت شمش آلومینیوم تا کجا ادامه خواهد داشت؟!

قیمت شمش آلومینیوم در بازار ایران

بازار آلومینیوم ایران نیز به تبع بازار جهانی رشد قیمت بی­سابقه­ایی را تجربه می­کند که علاوه بر عوامل تاثیرگذار در بازار جهانی عوامل داخلی دیگری نیز بازار آلومینیوم را متاثر خواهد نمود.

عواملی مانند رکود شدید در بورس، تحریم ها و تنش­های سیاسی و عوامل تاثیرگذار در بازار مانند عدم عرضه بنگاه­های بزرگ و افزایش شدید تقاضا در بازار شمش آلومینیوم و دیگر مقاطع نیمه آماده که مصرف عمده و اصلی کارخانجات تولیدی و ریختگری است.

نوسانات شدید در بازار ارز و قیمت دلار نیز یکی از مهمترین عوامل در عدم عرضه و تعلل در فروش آلومینیوم در بنگاه­های توزیع کننده است. در حالی که در روزهای انتهایی سال 1400 با پیشرفت در مذاکرات برجام قیمت دلار کاهش نسبی را به خود دید، عرضه کنندگان اصلی آلومینیوم در بازار فروش خود را کاهش داده و تا به ثبات رسیدن قیمت دلار و ارز همین روند ادامه خواهد داشت.

خرید از بنگاه­های معتبر و دست اول، راهکار مصرف کنندگان شمش و بیلت آلومینیوم

یکی از راهکار­های مصرف کنندگان بیلت آلومینیوم، شمش آلومینیوم، ورق آلومینیوم و دیگر مقاطع آلومینیوم خرید عمده آلومینیوم از بنگاه­های اصلی توزیع کننده است که مستقیم اقدام به خرید از کارخانجات تولیدی از طریق بورس می­کنند.

یکی از معتبرترین بنگاه­های توزیع کننده آلومینیوم که بدون توجه به حاشیه‌­های سمی بازار، اقدام به تامین شمش، بیلت، ورق آلومینیوم و انواع کویل و فویل کارخانجات تبدیلی می­کند بازرگانی آلوم پرشین است که در پر­نوسان­ترین روزهای بازار آلومینیوم نیز اقدام به تامین و عرضه آلومینیوم به بازار نموده است.

افزایش قیمت شمش آلومینیوم تا کجا ادامه خواهد داشت؟!

آلوم پرشین با سابقه حضور بیش از 25 سال در بازار آلومینیوم ایران یکی از بزرگ­ترین تامین کنندگان کارخانجات تولیدی و تبدیلی در کشور است که به واسطه سابقه درخشان و اعتبار در میان مصرف کنندگان، انواع مقاطع آلومینیوم را با بهترین قیمت در اختیار مصرف کنندگان این فلز گرانبها قرار می­دهد.

جهت خرید انواع مقاطع آلومینیوم مانند شمش آلومینیوم، بیلت، ورق و انواع پروفیل و فویل و کویل به فروشگاه اینرتنتی آلوم پرشین مراجعه نمایید و با بهترین قیمت آلومینیوم مورد نیاز خود را تهیه نمایید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز