خبرگزاری کار ایران

پرفکت مانی چیست و چه کاربردی دارد؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۳۹۱۶

پرفکت مانی

یکی از کارهای بسیار مهم در سطح جهانی، کنترل تراکنش‌های بانکی است. چه ساکن ایران باشید و چه ساکن خارج از ایران، پرداخت‌های الکترونیک می‌تواند با سختی یا کندی انجام شده و در این مسیر، کارمزدهای قابل توجهی نیز ممکن است پرداخت شود. اگرچه در حال حاضر، پی پل و ویزا کارت، روش‌های رایج پرداخت در خارج از ایران هستند، اما در همان خارج نیز استفاده از آن‌ها محدودیت‌هایی داشته که گاها کاربران به فکر استفاده از روش‌های جایگزین می‌افتند. یکی از بهترین جایگزین‌ها که هم سریع، هم امن و کم کارمزد باشد، روش پرداخت با استفاده از پرفکت مانی است.

مشکلات پرداخت خارجی

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که تنها به دلیل تحریم‌ها است که افراد به فکر استفاده از پرداخت‌های آنلاینی همانند پرفکت مانی یا وبمانی و ... افتاده‌اند. اما در حقیقت، این موضوع محدود به ایران نبوده، بلکه در سرتاسر دنیا، استفاده از پی پل، ویزا کارت و مسترکارت، با مشکلاتی همراه است. اولین محدودیت در پی پل، تاخیر در انجام تراکنش‌ها بوده و همچنین امکان آن وجود دارد که وجه انتقال داده شده، بعد از مدتی برگشت بخورد.

مشکل دوم که بین پی پل و ویزا کارت مشترک است، کارمزدهای بالا است. اگرچه این روش‌های پرداخت در ظاهر هیچگونه کارمزدی ندارند، اما هنگامیکه قصد خرید با وجهی به جز یورو یا دلار وجود داشته باشد، نرخ تبدیل آن به شدت با نرخ واقعی متفاوت است. برای مثال، اگر در کشور ترکیه باشید و قصد خرید به دلار یا یورو را داشته باشید، نرخ تبدیل لیر ترکیه به یورو بسیار با قیمت واقعی بازار متفاوت است.

در یک تجربه خرید واقعی از کشور عمان (با ریال عمان)، پی پل نرخ تبدیل ریال عمان به دلار را معادل 2.43 در نظر گرفته بود، اما در بازار آزاد، این نرخ بیشتر از 2.6 بود. بنابراین، عملا هفت درصد کارمزد به صورت مستمر در هر تراکنش لحاظ شده است! به همین جهت نیز بسیاری از افراد که با وسواس بیشتری به فکر خریدهای اینترنتی خود هستند (حتی در خارج از کشور)، ترجیح می‌دهند که از روش‌های معتبر جایگزین استفاده نمایند تا در هزینه‌های خود دقت بیشتری را به خرج دهند.

واسطه های پرداخت خارجی

اگر تا کنون اقدام به پرداخت خارجی کرده باشید و یا روش‌های مختلف آن را بررسی کرده باشید، متوجه می‌شوید که تمامی مجموعه‌هایی که به عنوان واسط پرداخت خارجی فعالیت می‌کنند، کارمزدهای نسبتا بالایی را چه برای انجام کار (پرداخت به جای شما) و چه برای صدور کارت‌های مختلف (گیفت کارت ها) دریافت می‌کنند. برای مثال، هزینه‌ی ساخت و وریفای کردن یک حساب پی پل و یا ویزا کارت که توسط شرکت‌های واسط ایرانی انجام می‌شود، عموما بسیار بالا بوده و به هیچ عنوان ارزش استفاده کردن را ندارد.

راهکاری به نام پرفکت مانی

در این میان، شرکتی در سال 2007 میلادی تاسیس شده که امکان پرداخت خارجی را با کارمزد بسیار کم ارائه کرده و علاوه بر آن، نظارتی برروی تراکنش‌ها ندارد. این به معنای آن است که تمامی تراکنش‌ها در کمترین زمان ممکن (کاملا آنی) انجام شده و حتی برای ساخت اکانت کاربری هم نیازی به احراز هویت نیست. بر خلاف سایر روش‌های پرداخت آنلاین که اجازه‌ی فعالیت به کاربران ایرانی را نمی‌دهند، پرفکت مانی هیچ محدودیتی در ارائه‌ی خدمات خود به هیچ یک از شهروندان کشورهای مختلف نداشته و به همین جهت نیز تبدیل به یکی از روش‌های اصلی پرداخت‌های آنلاین شده است.

خدمات Perfect Money

پرفکت مانی به عنوان یک سیستم پرداخت الکترونیک در شهر زوریخ سوئیس فعالیت کرده و چند خدمت را به کاربران ارائه می‌کند. اولین خدمت آن، امکان ساخت حساب‌های آنلاین (همانند حساب بانکی) بوده که نه تنها قابلیت نگهداری از دلار را دارد، بلکه امکان پس انداز و نگهداری از یورو و رمزارز بیتکوین را نیز ارائه کرده است. علاوه بر این حساب، پرفکت مانی خدماتی را به صاحبان کسب و کارها ارائه کرده است.

مجموعه PM درگاه‌های خود را به صورت رایگان در اختیار صاحبان کسب و کارها قرار داده تا بتوانند بدون نیاز به اقدامات اضافی، به سرعت خرید و فروش از طریق سایت را شروع نمایند. میزان کارمزد دریافتی از کسب و کارها نیز بسیار کمتر از درگاه‌های دیگری بوده که عموما مجبور به پرداخت VAT هستند. آخرین و مهمترین خدمت این مجموعه، چیزی با نام ووچر پرفکت مانی است که همانطور که در وبسایت کارتی شو توضیح داده شده است، روشی سریع و ساده برای انجام تراکنش‌های اینترنتی بوده که نه نیازی به احراز هویت داشته و نه حتی نیاز به ساخت حساب پرفکت مانی دارد.

پرفکت مانی چیست و چه کاربردی دارد؟

ووچر پرفکت مانی چیست؟

ووچر ها در حقیقت همان گیفت کارت‌های مجازی هستند که در صورت خرید آن‌ها، به جای تحویل گرفتن یک کارت فیزیکی، تنها کدی که حاوی مقدار ارز خریداری شده است، در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. برای مثال، هنگامیکه فردی قصد شارژ کردن حساب خط همراه اول یا ایرانسل را داشته باشد، باید کارت شارژ خریداری کرده و با استفاده از آن کد، خط خود را شارژ نماید. ووچرها نیز دقیقا همانند کارت شارژ خطوط تلفن بوده که یک کد 10 الی 16 رقمی هستند. هر زمان که نیاز به استفاده از آن‌ها باشد، باید کد خریداری شده را در درگاه مد نظر وارد کرد تا مبلغ خریداری شده، به حساب وبسایت منتقل شود.

قیمت ووچر پرفکت مانی

ووچرها کلا بر مبنای قیمت روز ارزها (دلار یا یورو) قیمت گذاری شده و با تغییر قیمت روز دلار در بازار آزاد، قیمت ووچرها نیز تغییر می‌کند. اصولا قیمت ووچر پرفکت مانی مشابه با قیمت دلار آزاد بوده و تنها میزان کوچکی کارمزد به آن اضافه می‌شود. صد البته اگر از وبسایت‌های غیر معتبر استعلام قیمت بگیرید، ممکن است که با قیمتی بسیار بالاتر از قیمت اعلام شده در وبسایت‌های معتبری همانند کارتی شو روبرو شوید. در حال حاضر، وبسایتی که امکان خرید انواع ووچر را به صورت آنی و با بهترین قیمت ارائه کرده باشد، کارتی شو به نشانی cartisho.com است.

خرید ووچر پرفکت مانی

در هنگام خرید انواع ووچر (پرفکت مانی، پی سیف کارت و پرمیوم ووچر)، دقت داشته باشید که وبسایت ارائه دهنده، حتما امکانات زیر را نیز در اختیار شما قرار دهد:

  • تحویل آنی (بدون دخالت اپراتور)
  • بهترین قیمت (مقایسه با قیمت دلار آزاد)
  • احراز هویت سریع (تمامی وبسایت‌ها الزام به احراز هویت دارند)
  • پشیبانی قابل اعتماد
  • امکان خرید/فروش ووچرها (نقد کردن درآمدها)

دلیل احراز هویت وبسایت ها

اگرچه ووچر پرفکت مانی و در کل، انواع ووچرها بی نام صادر شده و کسی که کد را داشته باشد، مالک آن است، اما طبق قوانین ایران، تمامی وبسایت‌هایی که در حال خرید و فروش این ووچرها هستند، باید کاربران خود را بشناسند. به همین جهت نیز فرآیند احراز هویت در تمامی وبسایت‌های معتبر فروشنده ووچرهای پرفکت مانی اجباری است. اما روند احراز هویت در وبسایت‌ها ممکن است متفاوت باشد.

برای مثال، کارتی شو فرآیند احراز هویت را در چند دقیقه انجام شده و پس از آن، خرید و فروش ووچرها به صورت تمام اتوماتیک انجام شده و هیچگاه نیاز به تایید اپراتورها برای تحویل آن‌ها وجود ندارد. به همین جهت نیز این ووچرها به صورت آنی در هر ساعتی از شبانه روز، در اختیار مشتریان قرار داده می‌شوند.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز