خبرگزاری کار ایران

تابلو یک عنصر ضروری برای زیبا سازی دکوراسیون

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۵۲۸۳

تابلو یک عنصر ضروری برای دکوراسیون است. این المان را می‌توان به شکل‌های متنوعی به کار برد. برخی از افراد برای تزئین دیوار از انواع تابلو نقاشی استفاده می‌کنند. اما امروزه با پیشرفت صنعت چاپ، تولیدات تزئینی بسیار زیادی به بازار ارائه شده است. نوع چاپی آثار هنری می‌تواند از نظر قیمت به صرفه باشد. از این رو هزینه‌ی کمتری برای خرید تابلو صرف خواهد شد.

تاثیر استفاده از تزئینات رو دیوار، در کیفیت بصری یک فضا نقش چشمگیری دارد. به همین علت طراحان از این عناصر به وفور در طراحی و دیزاین یک فضا استفاده می‌کنند. در گذشته طرح مورد نظر با استفاده از قاب‌های دارای تزئین یا ساده روی دیوار نصب می‌شد. اما در حال حاضر به دلیل استفاده از آثار چاپی مدرن، دیگر نیازی به استفاده از قاب نیز وجود ندارد. البته برخی اوقات نیز با توجه به سلیقه‌ی طراح، از قاب ساده برای تابلو دکوراتیو استفاده می‌شود. امروزه استفاده از سبک مدرن برای طراحی فضا امری رایج است. از این رو بیشتر از آثار چاپی مدرن برای تزئین استفاده می‌شود.

نقش تابلو دیواری در زیبایی فضا

تصور یک ساختمان با دیوار‌های خالی و بدون تزئینات بسیار مشکل است. زیرا استفاده از تابلو دیواری برای تزئینات، جزئی جدانشدنی از طراحی دکوراسیون شده است. حتی برای فضاهای تجاری و اداری نیز این نوع تزئینات بسیار ضروری است. در واقع حتی در سبک مدرن نیز که تزئینات کمتری مورد استفاده قرار می‌گیرد، تابلو دکوراتیو جایگاه بسیار ویژه‌ای دارد. در نتیجه این عنصر می‌تواند نقش بسیار زیادی در زیبایی و جذابیت فضا داشته باشد.

اما نکته ای که باید به آن توجه شود، انتخاب طرح برای تابلو است. خوشبختانه آثار چاپی دارای تنوع بسیار زیادی هستند. حتی امکان چاپ یک تصویر سفارشی مطابق با سلیقه‌ی مخاطب نیز وجود دارد. از این رو این نوع آثار هنری بسیار کاربردی هستند. سبک‌های مدرن و کلاسیک طرفداران زیادی دارند. می‌توانید متناسب با نوع طراحی فضا، از انواع تابلو با این شیوه‌ها، استفاده کنید. خرید تابلو از اصول اولیه طراحی یک ساختمان محسوب می‌شود.

 

جدیدترین مدل تابلو دیواری برای ساختمان مسکونی

کاربرد تابلو در فضاهای مسکونی نسبت به سایر مکان‌ها بیشتر است. زیرا در این فضا، بخش‌های مختلفی مانند اتاق خواب، پذیرایی، نشیمن و ... وجود دارد. هر کدام از این عرصه‌های خصوصی و نیمه خصوصی نیاز به عناصر تزئینی دارند. استفاده از تابلو طبیعت، گل و ... در یک ساختمان مسکونی بسیار رایج است. اما برخی نیز تمایل دارند که با طراحی خاص دکوراسیون، از تزئینات خاص و شیک استفاده کنند.

جدید ترین مدل تابلو دیواری برای یک واحد مسکونی، معمولا به شیوه‌های مدرن و فانتزی ارائه می‌شود. البته موضوعات دیگری نیز مانند انواع تابلو مذهبی، فنگ شویی، کلاسیک، کودک و .. نیز وجود دارد. طرح‌های جدید معمولا در کمتر فضایی مورد استفاده قرار گرفته اند. از این رو خاص هستند. میزان فروش تابلو با طرح‌ جدید نیز بیشتر از طرح‌های تکراری و قدیمی است.

تاثیر استفاده از قاب برای تابلو

شاید بتوان گفت امروزه استفاده از قاب، چندان برای تابلو کاربردی ندارد! همانطور که گفته شد قاب اغلب برای طرح‌های کلاسیک کاربرد داشت. معمولا نیز این قاب‌ها به صورت کار شده و دارای تزئینات بسیار زیاد بودند. از این رو با تولید انواع تابلو چاپی، دیگر استفاده از قاب ضروری نیست. البته قاب‌های ساده و بدون تزئینات برای طراحی مدرن هنوز هم به کار می‌روند. تابلوهای چاپی روی بوم به شکل بسیار دقیق چاپ می‌شوند. در نتیجه نیازی به استفاده از قاب برای پوشش بخش‌های بی نظم کار وجود ندارد.

البته شما می‌توانید بعد از خرید تابلو دیواری، متناسب با طراحی فضا از قاب برای نصب آن استفاده کنید. این کار کاملا سلیقه ای است. انتخاب قاب مناسب، می‌تواند تاثیر بسیار زیادی روی زیبایی تابلو داشته باشد. قیمت تابلو در این حالت به دلیل استفاده از قاب، افزایش خواهد بافت.

چند راز طلایی برای جذابیت تابلو در دکوراسیون

نصب تابلو دیواری بر اساس اصول طراحی داخلی باید انجام شود. در غیر این صورت از نظر بصری، زیبایی چندانی نخواهد داشت. یکی از اصول اولیه برای این کار، نصب در ارتفاع مناسب است. معمولا برای این کار اندازه‌ی مشخصی متناسب با ارتفاع سقف وجود دارد. نصب تابلو در بخش پایین یا بخش بالایی دیوار، موجب می‌شود که از جذابیت تابلو کم شود. از این رو می‌توانید طرح مورد نظر را در مکانی مناسب نصب کنید. اگر تابلو در بالای مبل نصب می‌شود، باید فاصله بین آن با مبلمان رعایت شود.

حتما باید طرح و تصویر چاپ شده روی تابلو، با نوع چیدمان و سبک طراحی یکی باشد. مثلا برای طراحی مدرن، از عنصر تزئینی مدرن استفاده شود. تاثیر تناسب رنگ تابلو دیواری با رنگ محیط نیز از دیگر نکات مهم در هنگام خرید تابلو است. اگر فضا روشن رنگ آمیزی شده است، مشکلی نیست که از طرح با رنگ تیره استفاده شود. زیرا این امر موجب ایجاد تضاد خواهد شد. در نتیجه اثر هنری جذاب تر دیده خواهد شد. ابعاد تابلو دکوراتیو نیز از دیگر نکات مهم است که باید با ابعاد اتاق هماهنگ باشد.

تابلو یک عنصر ضروری برای زیبا سازی دکوراسیون

تابلو نقاشی منظره و طبیعت

یکی از انواع پرفروش تابلو دیواری، طبیعت و منظره است. مناظر شامل تصاویری از طبیعت یا منظره شهری است. در این صورت ممکن است از تصاویر شهرهای بزرگ و معروف استفاده شود. گاهی نیز آثار تاریخی یک شهر به عنوان یک منظره شهری مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما تصاویر موجود در طبیعت مانند کوه، دریا، آبشار و جنگل را می‌توانیم به عنوان سوژ‌های اصلی در نظر بگیریم. زاویه دید هنرمند و عکاس از این مناظر با یکدیگر تفاوت دارد. همین امر موجب خلق انواع تابلو دکوراتیو با تصاویر متنوع خواهد شد.

استفاده از فصول مختلف مانند بهار، تابستان، پاییز و زمستان در خلق تابلو رایج است. برخی از تصاویر با استفاده از نرم افزارهای گرافیکی ویرایش می‌شوند. در نتیجه طرح‌های طبیعت اغلب به شکل رویایی چاپ می‌شوند. می‌توان گفت که فروش تابلو طبیعت بسیار بیشتر از تابلوها با مفاهیم دیگر است. تصاویر مورد استفاده در این نوع تابلو نیز ممکن است از انواع عکس یا تصاویر نقاشی شده باشد. گاهی اوقات نیز از تصویر گرافیکی برای خلق طبیعت استفاده می‌شود.

انواع تابلو کودک

تابلو کودک برای طراحی و دیزاین اتاق کودک به کار می‌رود. دکوراسیون اتاق کودکان با توجه به نوع جنسیت و سن آنها، باید طراحی شود. از این رو متناسب با نوع طراحی، از انواع تابلو با طرح‌هایی مانند شخصیت‌های کارتونی می‌توان استفاده کرد. روانشناسان نیز عقیده دارند که استفاده از تصاویر متناسب برای کودکان، می‌تواند در رشد خلاقیت و استعدادهای کودکان تاثیر مثبت داشته باشد. این تصاویر می‌توانند علاوه بر جنبه زیبایی، آموزشی و کاربردی نیز باشند.

خرید تابلو چاپی روی بوم

دکورآفیس به عنوان یکی از مراکز فروش انواع تابلو دیواری در تهران فعالیت دارد. فروش تابلو در این مجموعه تنها محدود به تهران نیست. زیرا امکان خرید اینترنتی نیز برای مشتریان فراهم شده است. تابلوها روی بوم نقاشی با کیفیت بالا چاپ می‎شوند. از این رو در نگاه اول مانند یک اثر نقاشی شده به نظر خواهند رسید. یکی از دلایل این امر، پارچه بوم است. این پارچه با بافت مناسب موجب طبیعی به نظر رسیدن طرح خواهد شد.

خرید تابلو چاپی روی بوم به روش اینترنتی دارای مزایای مختلفی است. مثلا زمان کمتری برای خرید تابلو صرف خواهد شد. در نتیجه شما می‌توانید بدون مراجعه حضوری، تابلو مورد نظر خود را خریداری کنید. به طور کلی فروش تابلو دیواری چاپی امروزه به دلیل استقبال طراحان از آن بسیار بیشتر از گذشته است.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز