خبرگزاری کار ایران

آتاویتا نامی که با تولید محصولات سالم گره خورده است!

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۴۶۳۲

همه ما خاطره طعم بی‌نظیر گوجه‌فرنگی‌های حیاط پشتی خانه مادربزرگ را به خاطر داریم! سبزیجاتی که بزرگترها تازه و خوشرنگ از باغچه‌های کوچک خانه‌های قدیمی چیده و بر سر سفره می‌آوردند، هنوز هم مزه‌شان را زیر زبان می‌توان حس کرد. این روزها اما خبری از این محصولات نیست. عطر و طعم محصولات کشاورزی گویا از بین رفته و تنها به محصول‌آوری بیشتر توجه می‌شود. نه تنها دیگر خبری از بازی عطرها و طعم‌ها نیست، بلکه خرید محصول غذایی سالم و بدون ترکیبات شیمیایی مضر نیز به دغدغه‌های مردم اضافه‌شده است. یافته‌های علمی یکی پس از دیگری از خبر از ناسالم بودن محصولات کشاورزی می‌دهند و مردم بیش‌ازپیش نگران تغذیه و سلامت خود هستند. آتاویتا اما در میان تمام این خبرهای نگران‌کننده، نامی است که تجربه طعم‌های بی‌نظیر سالیان قدیمی را زنده کرده است!

محصولات سالم، با عطر و طعمی اصیل بزرگ‌ترین هدف آتاویتا

آتاویتا بزرگ‌ترین گلخانه هیدروپونیک در کشور را دارا است. به این معنی که با استفاده از تکنولوژی و فناوری‌های روز دنیا، در تلاش است تا با کیفیت‌ترین و سالم‌ترین محصولات کشاورزی را برای استفاده‌های هم‌وطنان و همچنین صادرات به کشورهای دیگر تولید کند. در این گلخانه‌ها، علم روز دنیا قرار است به ما کمک کند تا بهترین شرایط را برای کشت هرگونه سبزیجات به‌طور منحصربه‌فرد فراهم کنیم. به‌طور مثال، شیوه کشت فلفل دلمه ای در گلخانه‌های آتاویتا با کشت گوجه‌فرنگی بسیار متفاوت است. حتی نور، میزان آبیاری و مواد معدنی که قرار است گیاه را تغذیه کنند نیز به شکل تخصصی انتخاب و برنامه‌ریزی می‌شوند.

آتاویتا نامی که با تولید محصولات سالم گره خورده است!

استفاده از کشت هیدروپونیک مزایای متعددی دارد. از جمله اینکه محصولات بدون استفاده از آفات و ترکیبات شیمایی رشد می‌کنند. این مورد یک مزیت بسیار مهم است. چراکه دلیل اصلی ناسالم بودن بسیاری از محصولات کشاورزی در کشور ما، استفاده غیر کارشناسی و بی‌رویه از ترکیبات شیمیایی برای رشد و باروری بیشتر محصول است. در این حالت میوه‌ها و سبزیجات درشت و خوش آب و رنگ هستند اما نه طعم وسوسه‌برانگیزی دارند و نه ماده مغذی خاصی را به بدن ما می‌رسانند. کشت هیدروپونیک اجازه می‌دهد گیاه با روندی کاملاً طبیعی و شرایط نرمال، رشد خود را تجربه کند و در نهایت ثمره‌های آن محصولاتی کاملاً سالم باشند.

اما کشت هیدروپونیک تنها دوستدار سلامت بدن نیست! استفاده کمتر از سموم و آفات، نتایج شگفت‌انگیزی برای محیط‌زیست نیز دارد. چراکه باقیمانده فلزات سنگین و آلاینده‌ها که در کشاورزی مورداستفاده قرار می‌گیرند، وارد آب و خاک شده و تأثیرات منفی بسیاری بر زیست بوم مناطق خواهند گذاشت. از این رو سازمان ملی استاندارد، چهارچوب‌هایی را در نظر گرفته است که طبق آن، برخی از تولیدکننده‌های محصولات کشاورزی می‌توانند نشان حد مجاز آلاینده در محصولات زراعی و باغی را دریافت کنند. در حال حاضر برند آتاویتا به‌عنوان تنها گلخانه دارنده این نشان ارزشمند، به تولید محصولات گلخانه‌ای و صادرات آن‌ها به کشورهایی همچون روسیه می‌پردازد. این نشان درواقع بیان می‌کند که تولیدکننده مذکور، دارای محصولات سالم است و همچنین به محیط‌زیست و سلامت بدن مصرف‌کنندگان، احترام می‌گذارد.

آتاویتا نامی که با تولید محصولات سالم گره خورده است!

کلام آخر

دغدغه مهم روزهای اخیر برای مردم کشور ما، دستیابی به محصولات زراعی و گلخانه‌ای با کیفیت و بدون سموم و ترکیبات شیمایی است. با توجه به گستردگی استفاده از انواع سم و آفت‌کش، دسترسی به چنین محصولاتی روزبه‌روز دشوارتر هم می‌شود. در این میان برند آتاویتا وارد میدان شده است تا خیال مصرف‌کننده ایرانی را از جهت خرید محصولات سالم و بدون ترکیبات شیمایی راحت کند. محصولات آتاویتا به دلیل برخورداری از بالاترین سطوح کیفیت و ارزش غذایی، در بازار کشورهایی مانند روسیه با قوانین سخت‌گیرانه وارداتی نیز جایگاه خود را پیدا کرده‌اند. امید است محصولات سالم مانند سال‌های قبل باز هم بر سر سفره ایرانیان خودنمایی کنند و آتاویتا بتواند نقشی کوچک اما قابل ستایش در ارتقای سلامت جامعه داشته باشد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز