خبرگزاری کار ایران

برگزاری بزرگترین دوره هوش هیجانی دنیا توسط دکتر یحیی علوی

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۳۱۷۷

دکتر یحیی علوی یکی از محققان و اساتید حوزه هوش هیجانی ، این روزها با برگزاری دوره های هوش هیجانی و مدیریت احساسات خبرساز شده است.

تعداد شرکت کنندگان در دوره هوش هیجانی  دکتر یحیی علوی بسیار بالاست و توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کند. با توجه به سابقه آموزش این حوزه در کشورهای دیگر، به جرات می توان گفت این دوره آموزشی بزرگترین دوره هوش هیجانی دنیاست.

هوش هیجانی  یک مبحث جدید در علوم روانشناسی و مدیریت است و جالب است بدانید در سالهای اخیر در این دو علم به اندازه هوش هیجانی مقاله علمی منتشر نشده است.

یکی از دلایل استفاده مباحث هوش هیجانی در مدیریت، که در کتابهای دنیل گولمن نیز به آن اشاره شده است، موضوع تصمیم گیری است که برپایه منطق و احساس اتخاذ می شود. و اگر شخصی با احساس مدیریت نشده و نامتعادل تصمیمی اتخاذ کند، قطعا به مشکل خواهد خورد.

ما از طریق هوش هیجانی می توانیم 15 مدل احساس را شناسایی کنیم تا با کمک آنها بدون سرکوب احساسات یا افراطی گری، احساسات متعادل تری را تجربه کنیم.

طبق اعلام سازمان ثبت احوال کشور در استان های تهران، البرز و مازندران به ازای هر ۲ ازدواج، یک طلاق صورت می گیرد!

همچنین طبق گفته رئیس سازمان نظام روانشناسی ایران: مراجعه به روان شناس در دوران کرونا دو برابر شده است.

متاسفانه میانگین سن افسردگی در دنیا به 14 سال رسیده است، که آماری بسیار تکان دهنده است. همچنین طبق اعلام رسمی وزارت بهداشت حدود 27درصد از مردان و حدود 19 درصد زنان بالغ در ایران دچار اختلال روانی هستند.

با افزایش افسردگی و علائم آن در شهرها و کلانشهرهای بزرگ، هر چقدر افراد نسبت به احساسات خود آگاهی بیشتری پیدا کنند، با آسیب های کمتری مواجه می شوند. با این وجود به نقل از weforum.org ، هوش هیجانی تاثیر 65 درصدی بر امید به زندگی دارد.

هوش هیجانی در واقع آگاهی از احساسات خود و مدیریت آنها و بعد از آن آگاهی از احساسات دیگران و ارتباط سازی موثر هست. اهمیت هوش هیجانی زمانی مشخص می شود که در پیدایش حال خوب تاثیر بسزایی دارد و نقش کلیدی آن در مدیریت صحیح ارتباط با جامعه، همکاران و مدیران، همسر و فرزندان و سایر افراد غیرقابل کتمان است.

با فراگیری تکنیک های هوش هیجانی می‌توانیم بر احساسات خود مسلط شده، نبوغ عاطفی خود را ارتقا دهیم، شناختی صحیح از نقاط قوت و ضعف خود پیدا کنیم، به عزت نفسی پایدار برسیم، به تعریف دقیقتری از مسئولیت پذیری برسیم و استرس‌هایی را که ممکن است با آنها مواجه شویم را شناسایی کرده و راه غلبه بر آنها را پیدا کنیم.

دکتر یحیی علوی  بطور مستمر طی 12 سال با آموزش هوش هیجانی به هزاران دانشجو، بصورت تخصصی در ایران  بزرگترین دوره هوش هیجانی دنیا را برگزار کرده است و در هر دوره تلاش بر این است تا آخرین متد و دستاوردهای علمی به شرکت کنندگان ارائه شود.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز