خبرگزاری کار ایران

آشنایی با سوئیچ های سیسکو

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۰۰۴۴

در این مطلب قصد داریم در مورد سوئیچ شبکه و به صورت خاص سوئیچ سیسکو صحبت کنیم. تا پایان این محتوا با ما همراه باشید.

سوئیچ چیست؟

سوئیچ شبکه برای اتصال چند دستگاه در یک شبکه که در محدوده یک ساختمان باشند استفاده می‌شود. مثلا اتصال کامپیوترها و پرینترها و سرورها به هم و ایجاد شبکه‌ای که منابع را به صورت اشتراکی استفاده می‌کنند. سوئیچ نقش کنترلر شبکه را دارد و اجازه تبادل اطلاعات و ارتباط با یکدیگر را به دستگاه‌ها می‌دهد.

سوئیچ در شبکه های کامپیوتری یکی از سخت افزارهای شبکه است که دستگاه‌ها را در شبکه کامپیوتری از طریق packet switching به هم وصل می‌کند تا دیتا بین آنها رد و بدل شود. سوئیچ شبکه در لایه ۲ مدل OSI کار می‌کند و با استفاده از آدرس سخت افزاری (Mac addresses) به انتقال دیتا در شبکه می‌پردازند. البته سوئیچ های لایه سه هم وجود دارند که با انجام کار مسیریابی در شبکه، ارتباط بین شبکه های مختلف را برقرار می‌کنند.

آشنایی با سوئیچ های سیسکو

تاریخچه برند سیسکو (Cisco)

سیسکو، یک شرکت بزرگ ملی فناوری آمریکایی است که دفتر مرکزی آن در سن خوزه، کالیفرنیا، در مرکز سیلیکون ولی قرار دارد. سیسکو سخت افزار شبکه، نرم افزار، تجهیزات شبکه و تجهیزات ارتباط از راه دور و سایر خدمات و محصولات با تکنولوژی بالا را توسعه ، تولید و فروش می دهد. سیسکو از طریق شرکت های تابعه متعدد خریداری شده خود مانند OpenDNS ، Webex ، Jabber و Jasper در بازارهای فنی خاص مانند اینترنت اشیا (IoT) ، امنیت دامنه و مدیریت انرژی تخصص دارد. سیسکو در کالیفرنیا ادغام شده است. سوئیچ سیسکو یکی از پر فروش ترین تجهیزات شبکه دنیا می باشد.

سوئیچ های سیسکو (Cisco switches)

شرکت سیسکو همواره به ساخت و فروش تجهیزات شبکه با کیفیت و دوام بالا مشهور است. این مساله در سوئیچ های سیسکو نیز به وضوح دیده می شود. این سوئیچ ها، به دلیل کیفیت ساخت بالا و قدرت مناسبی که دارند، طرفدارهای سرسختی برای خرید توانسته در بازار جهانی تجهیزات شبکه جذب کند. سیسکو به راحتی با تولیدات قدرتمند به جرات می توان گفت که 90 درصد بازار سوئیچ را در اختیار دارد.

انواع سوئیچ های سیسکو

سوئیچ های سیسکو انواع مختلفی دارند و برای کاربردهای متفاوتی طراحی شده‌اند. مثلا سوئیچ های کاتالیست برای شبکه های محلی و سوییچ های Nexus برای دیتاسنترها. سیسکو سوئیچ های Catalyst خود را هواره با قابلیت‌های جدید، کارایی بیشتر، Density بیشتر و قیمت کمتر به بازار عرضه می‌کند.

سوئیچ های سیسکو با ویژگی‌هایی چون کارایی بالا، امنیت، دسترس‌پذیر و قابل توسعه بودن، سوییچ های پرفروش بازار هستند. سوئیچ های سیسکو به دو دسته تقسیم می‌شوند:

سوئیچ با پیکربندی ثابت

معادل سوئیچ با پیکربندی ثابت، fixed configuration switcges است که برای راحتی، سوئیچ fixed گفته می‌شود.

سوییچ های fixed سوییچ های پرطرفدار در بازار هستند. انواع سوئیچ ها در دسته فیکس، با داشتن تعداد پورت ثابت مثلا ۸ پورت، ۱۶ پورت و ۲۴ پورت و … در انواع شبکه ها قابل استفاده هستند.

سوئیچ ماژولار سیسکو

سوئیچ ماژولار با افزودن ماژول امکان افزودن تعداد پورت سوئیچ وجود دارد بنابراین برای توسعه و ارتقای شبکه کاربرد دارند اما گران‌تر از سوییچ ثابت هستند و استفاده از آنها بییشتر در شبکه‌های سازمانی و انترپرایزها و دیتاسنترها است.

سیسکو سوئیچ های ماژولار Catalyst و Nexus کارایی مقیاس پذیر، انعطاف پذیری در پیکربندی و توسعه پذیری بسیار بالا برایتان فراهم می‌کنند. انواع این سوییچ ها عبارتند از:

  • Cisco Catalyst 4500 Series
  • Cisco Catalyst 6500 Series
  • Cisco Nexus 7000 Series

سوئیچ های مدیریتی سیسکو

وقتی می‌خواهیم از بین انواع سوئیچ های سیسکو، سوئیچ مناسب را انتخاب کنیم، باید توجه کنیم که سوئیچ مدیریتی لازم داریم یا غیر مدیریتی. تفاوت اصلی این دو در میزان کنترلی است که لازم داریم روی تنظیمات سوئیچ داشته باشیم.

سوئیچ های غیر مدیریتی طوری طراحی شده‌اند که به محض زدن به برق و روشن شدن، کارشان را شروع می‌کنند و نیاز به انجام کار خاصی نیست و تنظیماتی برای کانفیگ سوئیچ لازم ندارید. این مزیتی بزرگ برای شبکه‌های کوچک است که فقط نیازهای اساسی برطرف شود کافی است.

یکی از بهترین سوئیچ های غیر مدیریتی سیسکو سوئیچ Cisco SG112-24 Compact 24-Port Gigabit Switch است که مصرف برق کمی دارد و قابل نصب در رک است. این سوئیچ ۲۴ پورتی سیسکو همانند دیگر سوئیچ‌های غیرمدیریتی سری ۱۱۰ سیسکو، در زمینه سرویس‌های ویدئویی مبتنی بر پهنای باند مناسب است.

سوئیچ های غیر مدیریتی سیسکو

سوئیچ های مدیریتی کاملا قابل کانفیگ هستند و روی کارایی شبکه تاثیرگذارند. سوئیچ مدیریتی برای شبکه‌های بزرگ و شبکه‌هایی با برنامه‌های حساس و حیاتی لازمند.

سوئیچ های مدیریتی سیسکو امکان تنظیم کردن هر پورت برای منظوری خاص را فراهم می‌کنند. می‌توانید این سوئیچ ها را مدیریت و پیکربندی کنید و روی شبکه‌تان نظارت داشته باشید. همچنین می‌توانید کنترل بهتری روی چگونگی انتقال دیتا روی شبکه داشته باشید و مشخص کنید دقیقا چه کسی این دیتا را دریافت کند و به آن دسترسی داشته باشد.

سوئیچ های مدیریتی سیسکو مدل ۲۴ پورتی SG300-10MPP-K9-NA و مدل ۲۸ پورتی SG350-28-K9-NA جزو بهترین سوئیچ های مدیریتی است. از نام مدل سوئیچ سیسکو برخی ویژگی‌های آن نمایان است.

امکانات و مشخصات سوئیچ های سیسکو

علاوه بر ارزیابی دسته های سوئیچ ، باید سرعت سوئیچ شبکه ، تعداد پورت ها ، ویژگی های تغذیه بیش از حد اترنت و قابلیت های پشته سازی را نیز در نظر بگیرید

سرعت سوئیچ

سوئیچ ها در توان عملیاتی یا سرعت های مختلف در دسترس هستند ، سرعت انتقال داده ها به مگابیت بر ثانیه (مگابیت در ثانیه). به عنوان مثال ، سوئیچ های با پیکربندی ثابت می توانند Fast Ethernet (10/100 Mbps) ، Gigabit Ethernet (10/100/1000 Mbps) ، Ten Gigabit (10/100/1000/10000 Mbps) و حتی 40/100 Gbps (گیگابیت) را ارائه دهند. در ثانیه) سرعت. سرعت سوئیچ که انتخاب می کنید به نوع توان مورد نیاز شما بستگی دارد. اگر به عنوان مثال ، شما نیاز به انتقال منظم پرونده های بزرگ داده دارید ، باید یک سوئیچ اترنت گیگابیتی را در نظر بگیرید.

تعداد پورت ها

همانطور که در مورد سرعت سوئیچ اتفاق می افتد ، تعداد پورت های موجود در یک سوئیچ می تواند متفاوت باشد. هرچه کسب و کار کوچک شما بزرگتر باشد و تعداد کاربران شبکه بیشتری داشته باشید ، به درگاه های بیشتری نیز نیاز خواهید داشت. سوییچ های پیکربندی ثابت معمولاً با پنج ، هشت ، 10 ، 16 ، 24 ، 28 ، 48 یا 52 پورت در دسترس هستند.

قدرت از طریق اترنت (PoE) در مقابل غیر PoE

PoE به شما امکان می دهد دستگاهی را از طریق کابل که برای ترافیک داده استفاده می شود – مانند تلفن IP ، دوربین نظارتی یا نقطه دسترسی بی سیم – تغذیه کنید. با این کار می توانید نقاط انتهایی را در هر مکانی ، حتی در مناطقی که معمولاً دستیابی به آنها دشوار است ، قرار دهید. سوئیچ های دارای PoE گران تر هستند. هنگامی که گزینه های خود را ارزیابی می کنید ، به دستگاههایی که می خواهید متصل شوید فکر کنید تا آیا PoE مورد نیاز است یا خیر.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز