خبرگزاری کار ایران

متاورس؛ رویای جدید شرکت های نوآور

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۴۶۸۰

دنیای تکنولوژی دنیایی است که امروزه با سرعت زیادی در حال رشد است و در آن با واژه‌های جدیدی همچون واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و به‌کارگیری متاورس به شکلی نوآورانه در حوز‌های مختلف برخورد می‌کنیم.

مهندس مسعود شفقی مدیراجرایی و برنامه‌ریزی استراتژیک فدراسیون جهانی مخترعین (IFIA) که از سازمان جهانی معتبری همچون اداره ثبت اختراعات کشور کره جنوبی، سازمان مالیکت های فکری ملل متحد موفق به کسب جوایز ویژه جهانی شده است، برای اولین‌بار وبیناری تحت عنوان متاورس در حوزه نوآوری را برگزار خواهد کرد.

او که خود به واسطه جایگاه بین‌المللی‌اش و همچنین به عنوان عضو هییت داوران مسابقات و فستیوال های مختلف در کشورهای صاحب نام و تکنولوژی از جمله کانادا و هنگ کنگ می باشد، با تکنولوژی‌های جدید در ارتباط است و دوره‌های متعددی را زیر نظر سازمان ملل متحد و مجمع جهانی اقتصاد گذرانده است، قصد دارد در این وبینار از هفت لایه متاورس و‌ تأثیر آن در آینده آموزش و نوآوری ها در سطح دنیا صحبت و بیان کند که به واسطه آن چه تحول عظیمی در صنایع مختلف رقم خواهد خورد.

وی به‌عنوان فردی که در آستانه هشتمین سال است که به‌‌عنوان مدرس در دنیای اختراعات فعالیت می‌کند، در این وبینار تصمیم دارد مفاهیم حضور به معنای احساس بودن در فضای مجازی، تعامل‌پذیری به معنای سفر از مقصدی به مقصد دیگر و استانداردسازی به معنای تعامل بین پلتفرم‌ها را مطرح کرده و به تغییراتی که در حوزه‌های مختلف در آینده به وجود خواهد آمد و به واسطه آواتار می‌توان در پلتفرم‌های متفاوت حضور داشت، اشاره کند.

یکی از مهمترین موضوعات مورد تدریس مهندس شفقی جایگاه فناوری بلاک چین در متاورس می باشد که به نظر می‌رسد دنیای متاورس قرار است در کنار دارایی‌های دیجیتال فراهم‌کننده دسترسی برون‌منطقه‌ای به خدمات و محصولات، و به لطف راه‌حل‌های هویت دیجیتال مبتنی بر بلاک چین که به آواتارهای دیجیتالی واقعاً پایدار کمک می‌کنند، ارزش‌هایی مانند دسترسی بدون نیاز به کسب اجازه، مقاومت در برابر سانسور، امنیت و عدم تمرکز که صنعت بلاک چین بر پایه آن بنا شده‌است را به همراه داشته باشد.

توکن‌های غیر مثلی (NFT) نیز نقش بنیادینی در دنیای متاورس ایفا کرده و مالکیت کامل کاراکترها، آیتم‌های کسب‌شده در داخل بازی و حتی زمین‌های مجازی را به کاربران می‌دهند. یک NFT از یک ملک مجازی ۲۵۹ پارسلی (واحد شمارش قطعه زمین) در دیسنترالند اخیراً به قیمت بیش از ۹۰۰٬۰۰۰ دلار، بزرگترین فروش تاریخ تا کنون، فروش رفته‌است.

مسعود شفقی هدف از برگزاری چنین وبیناری را آشنا کردن علاقه‌مندان با زیرساخت‌ها و چگونگی شکل‌گیری جهان برتر و تأثیر نوآوری بر پیشرفت تکنولوژی و جهان در سال ۲۰۵۰ بیان می‌کند و از نظر وی داشتن نگاهی آینده‌پژوهانه و دیدی استراتژیک همراه با آگاهی برای هر فردی که بخواهد چه در زمینه‌های شخصی، چه زمینه‌های علمی و چه زمینه‌های کاری رشد کند، ضروری است.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز