خبرگزاری کار ایران

کامپوزیت ونیر سپیدنت

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۴۱۶۲

از راه های اصلاح طرح لبخند، تکنیک ونیر کامپوزیت بوده که امروزه بسیاری از افراد برای درخشش دندان های خود از آن استفاده می کنند.

انجام کامپوزیت ونیر هم برای زیبایی استفاده می شود و هم برای درمان بسیاری از عیوب ظاهری دندان در بسیاری از کلینیک های دندانپزشکی رایج شده است. ممکن است بعد از مدتی رنگ دندان ها دچار تغییر شده باشند، یا به دلایلی دچار شکستگی و لب پر شده اند. همچنین برای ترک خوردگی های موضعی استفاده از این درمان مناسب است.برای ونیر کامپوزیت دندان از رزین های شفافی استفاده شده که سفیدی  خاصی برای دندانی های بیماران ایجاد می کند. 

برای نصب روکش های  کامپوزیت ونیر از ابزارهایی خاص استفاده می کنند. معمولا پوسته های شفاف رزین با دقت بالا روی دندان های بیمار کاشت می شوند. بعد از کاشت معمولا کامپوزیت ونیر با توجه به فرم و اندازه ای که دارند، صیقل داده شده و شکل زیبایی خواهند گرفت.

تا حد ممکن در این درمان سعی می شود تا دندان های بیماران تراشیده نشود، زیرا با این کار مینای دندان کم شده و ضخامت کم باعث بروز مشکلاتی جدی خواهد شد. در مواقع خاص معمولا عمل تراش انجام می شود و بسیاری از متخصصین سعی می کنند تا از این کار اجتناب کنند. رزین هایی که در روکش های کامپوزیت استفاده می شود، معمولا از جنس پلاستیک انتخاب می شوند. این ونیر ها در قالب هایی خمیری به عنوان روکش دندانی در بسیاری از کلینیک های زیبایی دندان مورد استفاده قرار می گیرند.

 

کامپوزیت ونیر سپیدنت

رزین کامپوزیت دندان

برای کامپوزیت معمولا از رزین های لطیفی استفاده می کنند که درخشندگی خاصی داشته و در یک جلسه به دندان چسبانیده خواهند شد.  معمولا اینروکش ها باید به نحوی روی دندان قرار گیرند ک دقت بالایی داشته و با فرم و اندازه دندان های خود فرد مطابقت و هماهنگی کاملی داشته باشند. روکش های ونیر کامپوزیت از اتصالات محکم دندانی محسوب می شود. معمولا تراش دندانی در این فرایند انجام نخواهد شد. رزین های مورد استفاده از پلاستیک های شفافی هستند که به خوبی روی دندان ها سوار می شوند. معمولا روکش های کامپوزیت در شکل خمیری به کار رفته و با چسب های مخصوصی روی دندان های فرد کاشت خواهند شد.

کاربرد کامپوزیت  دندان     

کامپوزیت ونیر سپیدنت

همانطور که می دانیم انجام کامپوزیت دندان برای تکمیل فرایند زیبای لبخند بوده که با تکنیک های ویژه ای انجام خواهد گرفت. برای بالابردن اعتماد به نفس، یکی از این راه ها استفاده از کامپوزیت ونیر دندان خواهد بود. این مورد سبب جلب توجه بسیاری از افراد شده است. از بی حسی های موضعی در این درمان استفاده می شود که دارای عوارض زیادی نیست، این سبب شده است طرفداران زیادی پیدا کند. برخی از عیوب ظاهری ممکن است در اثر وراثت بوده و به خود بیمار بستگی ندارد. یکی دیگر از کاربرد های ویژه این درمان، درخشندگی خاصی است که روی بافت دندان ها ایجاد شده و به عنوان سپری در برابر لکه های دندانی محسوب می شوند. در نصب کامپوزیت دندان، مهارت پزشک حرف اول را می رند. معمولا تجربه بالای یک پزشک در ظرافت روکش های ونیر نمایان می شود. همچنین باید گفت که اکمپوزیت ونیر برای رفع پوسیدگی ها نیز مناسب است.

 معایب

 

اولین ایراد بزرگ کامپوزیت کردن این است که در آن کمی از بافت مینا صیقل داده شده و این عمل تراش باعث کم شدن ضخامت دندان خواهد شد. برای دندان هایی که ریشه آن ها ضعیف است، انجام کامپوزیت ونیر توصیه نخواهد شد. با کامپوزیت کردن ممکن است التهاباتی برای لثه های بیمار ایجاد گردد. این التهابات سبب ایجاد عفونت های موضعی خواهد شد.  بابت این موضوع در اولین جلسه ممکن ات توصیه هایی از جانب پزشک داده شود. ممکن است در هنگام کاشت کامپوزیت، حساسیت هایی برای دندان های فرد ایجاد شود. این در هنگام لکه گیری از دندان ها به وجود آمده که بسیار شایع است. معمولا برای روند بهتر درمان از کلینیک های معتبر استفاده کنید.

 

مزیت های کامپوزیت

در کامپوزیت ونیر معمولا بازه زمانی نسبت به سایر روش ها کمتر است. از مزیت های ویژه این روش درمانی است. یکی دیگر از مزیت های این روش تکمیل فرایند طرح لبخند است. البته لازم است اشاره کنیم برای از بین بردن فواصلی که بین دندان ها وجود دارد، استفاده از این روش بسیار کاربرد دارد. مزیت دیگر این است که ان روش فاقد درد های موضعی است . این باعث شده است تا طرفداران زیادی پیدا کند. همچنین برای از بین بردن تغییر رنگ و لکه های موضعی مناسب بوده و برای از بین بردن ریشه های التهاب دار مناسب است. برای از بین بردن کوتاهی و بلندی های دندانی نیز مناسب بوده  که از مزیت های خاص این روش درمانی است.  آخرین و مهم ترین مزیت درمانی این روش، هزینه بسیار کمی است که دارد.

مزایای کامپوزیت نسبت به تاج

 

اولین مزیتی که کامپوزیت های ونیر نسبت به تاج های دندانی دارند، هزینه کم آن هاست. معمولا براورد هزینه برای آن ها نصف تاج دندانی بوده که مزیتی خاص به حساب می آید. دومین مزیت کامپوزیت نسبت به تاج هایی که استفاده می شوند، این است که روشی کم تهاجمی با افت کمتر هستند. روکش های کامپوزیت بیشتر برای زیبایی استفاده می شوند. بعد از نصب کامپوزیت ها معمولا احساس تورم خاصی در ناحیه بافت های دندانی ایجاد خواهند شد. معمولا کل فرایند درمان در یک جلسه انجام خواهد گرفت.

مزایای روکش نسبت به کامپوزیت

 

تاج دندان در مقایسه با کامپوزیت های ونیر،از طول عمر کمتری برخوردار هستند. مقاومت بالایی نسبت به پلاک های دندانی در آن ها دیده می شود. همچنین استحکام آن ها نسبت به لمینت های سرامیکی بیشر است. وقتی از روکش های دندانی استفاده می کنند، طول عمری معادل با 15 سال داشته و نیازی به ترمیم مجدد نخواهند داشت. همچنین استفاده از روکش های دندانی از پوسیدگی های موضعی جلوگیری می کند.

در مورد فرق بین روکش های دندانی و کامپوزیت، پاسخی قطی نمی توان به شما خوانندگان این مقاله داد. برای این باید ابتدا وضعیت و میزان ناهنجاری های دندانی بررسی شود و نوع روکش به کار رفته تعیین شود. معمولا تشخیص این امر توسط پزشک صورت می گیرد. او با مهارتی که دارد می تواند بهترین تکنیک را برای اصلاح طرح لبخند به کار گیرد.

برای اکثر روکش های دندانی، مینای دندان ها کمی صیقل داده می شوند تا بستر مناسبی برای روکش دندان مهیا شود. برخی اوقات با توجه به میزان ناهنجاری ها، کل دندان ها عوض خواهند شد و دوباره ترمیم صورت می گیرد. در سایت تخصصی ما تمامی مراکز و کلینیک های انجام کامپوزیت ونیر معرفی شده اند. میزبان شما هستیم. این مجموعه با ده سال سابقه توانسته است خدماتی تخصصی به شما عزیزان ارائه کند. در این سایت می توانید آگهی دندانپزشکی دریافت کرده و کافی است جهت این مورد با کارشناسان سپیدنت تماس حاصل فرمایید. یکی از برندهای معروف کامپوزیت، محصول کشور آمریکا بوده کهبرای اصلاح طرح لبخند بیمار بسیار مناسب است. ایجاد جذابیت خاص به همراه شفافیت بالا از ویژگی های متمایز این نوع کامپوزیت دندان است. شرکت بیسکو یک شرکت تولید کننده کامپوزیت است که مواد کامپوزیتی آن در بسیاری از کشورهای دنیا به کار می رود. هدف اصلی شرکت بیسکو ایجاد روش های مختلف پیوند در ترمیم های دندانی است. تولیداتی که به روند سریع اصلاح طرح لبخند کمک زیادی کرده است.

زیبایی کامپوزیت آمریکایی

 شفافیتی که توسط کامپوزیت های آمریکایی روی دندان های بیماران ایجاد می شود بسیار بالا می باشد. هر فردی را مشتاق می کند تا از این روش درمانی برای درخشش دندان های خود استفاده کند. معمولا درخشندگی بالایی به دندان های بیماران می بخشد. همین عالم سبب شده است تا بسیاری از سلبریتی ها از این روش درمانی استفاده کنند. رزینی که در کامپوزیت استفاده می شود، از رزین های مختلف است. در رزین های تولید شده، از افزودنی های مختلفی به کار می برند، برای مثال پلاستکی و فیلرهای گوناگونی در ساختار آن ها وجود دارد. شرکت هایی که در این زمینه به شکوفایی رسیدند، پژوهش های زیادی در این زمینه داشته اند. این پژوهش ها  سبب شده است تا بالاترین و بهترین محصول به مشتریان ارائه شود.

کاپوزیت آلمانی چیست

 

کامپوزیت هایی از نوع آلمانی دارای درجه کیفیت بالایی هستند و همانند کیفیت آمریکایی هستند. درجه کیفیت کامپوزیت های آلمانی کمی از نوع آمریکایی بالاتر است. سه کشور آلمان، امریکا و ژاپن بیشتر مواد کامپوزیتی را تولید کرده و در این زمینه به شکوفایی رسیده اند.  معمولا کامپوزیت هایی که توسط اسین سه کشور تولید می شوند، دارای طول عمر بالایی هستند. با توجه به فرم و شکل دندان های طبیعی شما، نوع مواد کامپوزیتی قابل تعیین است. البته در کاشت کامپوزیت مهارت پزشک حرف اول را می زند.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز