خبرگزاری کار ایران

آیا دلایل یخ زدن داخل یخچال و روش جلوگیری از آن را می دانید؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۸۳۴۲

چرا داخل یخچال یخ میزند؟

یکی از مشکلاتی که تعداد زیادی از افراد در رابطه با یخچال با آن روبه‌رو می‌شوند، سرمای بیش ‌از حد یخچال و یخ زدن وسایل داخل یخچال است، ممکن است گاهی برای شما این مسئله پیش ‌آمده باشد که با باز کردن یخچال سرمای زیادی را احساس کرده و با مواد غذایی و نوشیدنی‌های نیمه یخ ‌زده روبه‌رو شده باشید.

با انواع یخچال آشنا شوید

در بازار و منازل سه نوع یخچال وجود دارد، یخچال‌های قدیمی دارای برفک، یخچال‌های جدید بدون برفک (نوفراست) و یخچال‌های نیمه نوفراست، در ادامه مطلب علل یخ‌ زدگی داخل یخچال را با یکدیگر بررسی می‌کنیم و در صورت نیاز به تعمیر یخچال نیز شما را راهنمایی خواهیم کرد.

دمای نرمال یخچال چقدر است؟

تنظیم دمای یخچال در یخچال‌ های قدیمی به ‌وسیلهٔ قطعهٔ چرخان انجام می‌شود و در یخچال ‌های ساید بای‌ ساید و جدید دیجیتالی است، در فصول گرم تابستان و بهار باید دمای یخچال به صفر نزدیک شود، دمای نرمال یخچال (34 تا 40 درجه فارنهایت) است.

علل برفک زدن یخچال

  1. رطوبت

رطوبتی که از طریق باز و بسته شدن درب یخچال از محیط وارد آن می‌شود، یا رطوبت مواد غذایی مخصوصاً میوه‌ها و سبزیجات باعث ایجاد برفک و یخ زدگی در یخچال می‌شود، یخچال خودش رطوبت تولید نمی‌کند و تنها به دلایلی که گفته شد رطوبت را جذب کرده و یخ میزند.

یخچال را در محیطی از آشپزخانه قرار دهید که رطوبت کمتری داشته باشد، قرار گرفتن سماور و کتری در نزدیکی یخچال در آشپزخانه‌های کوچک با سقف‌های کوتاه از دیگر دلایل جذب رطوبت و آب توسط یخچال و برفک آن است، از قرار دادن یخچال در کنار وسایل گرمازا بپرهیزید.

  1. خرابی در لاستیک درب یخچال

زمانی که لاستیک درب یخچال دچار پارگی، ساییدگی، شل شدن و از دست دادن چسبندگی شده باشد می‌تواند موجب ورود هوای اطراف یخچال به دستگاه شود و از علل برفک یخچال محسوب شود.

  1. خرابی برد کنترل دما یخچال

وظیفهٔ برد کنترل دما، تولید ولتاژ مناسب برای فن‌های موتور و قطعه کمپرسور یخچال است، زمانی که عملکرد برد کنترل دما دچار نقص شود، ولتاژ، از طریق این قطعه به سیستم سرما سازی یخچال فرستاده می‌شود و موجب سرمای زیاد یخچال به ‌ویژه قسمت جا میوه‌ای و یخ‌ زدگی در این قسمت می‌شود.

  1. خرابی ترموستات

وظیفهٔ این قطعه کنترل دمای قسمت‌های مختلف یخچال است، درواقع این قطعه ولتاژ را به فن‌های موتور و کمپرسور ارسال می‌کند، نقص این قطعه موجب ارسال ولتاژ به سیستم سردکننده شده و باعث سرمای بیش‌ از حد یخچال و یخ زدگی آن می‌شود  و ممکن است نیاز به تعمیر ترموستات یخچال پیدا کند.

  1. خرابی سیستم کنترل دمپر

این سیستم به ‌گونه‌ای کار می‌کند که در زمان‌های مشخص باز و بسته شده و از این طریق مقداری هوای سرد وارد یخچال می‌شود، هنگامی‌که این قطعه در حالت باز، متوقف شود و اصطلاحاً گیر کند، سرمای زیادی وارد یخچال شده و باعث یخ ‌زدگی یخچال می‌شود، از کار افتادن این قطعه و عدم ورود هوای سرد به یخچال موجب ایجاد اختلالات دیگر در یخچال خواهد شد.

  1. خراب شدن ترمیستور

این قطعه دمای یخچال را می‌خواند و به مدل کنترل ارسال می‌کند تا دما کنترل شده و ثابت بماند، مدل کنترل انرژی‌ ای را که وارد فن‌های کمپرسور و تبخیر کننده می‌شود را از طریق دمای دریافت شده از ترمیستور تنظیم می‌کند، درصورتیکه این قطعه کار خود را به ‌درستی انجام ندهد و فن‌های کمپرسور و تبخیرکننده بیش ‌از حد کار کنند، می‌تواند باعث یخ زدن مواد غذایی شود.

  1. روشن بودن یخ ساز

در صورتی ‌که یخ ساز دستگاه روشن باشد و به شلنگ آب وصل نباشد دمای یخچال بسیار سرد می‌شود، پس حتماً به اتصال شلنگ آب به یخ ساز دقت کنید و در صورت عدم اتصال یخ ساز را خاموش کنید تا یخ ساز خراب نشود و نیاز به تعمیر یخ ساز ساید بای ساید پیدا کنید.

آیا دلایل یخ زدن داخل یخچال و روش جلوگیری از آن را می دانید؟

چرا یخ زدایی و برفک زدایی یخچال مهم است؟

یخ زدگی و برفک زدن یخچال‌ها علاوه بر آسیب به مواد غذایی درون یخچال و سرمازدگی آن‌ها، موجب نقص در کارکرد اصلی یخچال و کاهش عملکرد و عمر یخچال می‌شود.

برطرف کردن برفک یخچال

برای رفع برفک یخچال ابتدا دستگاهتان را از پریز بکشید و درب دستگاه را باز کرده و اجازه دهید یخ‌ها به‌ مرور زمان آب شوند، میتوانید برای رفع برفک از مقداری آب گرم یا سشواراستفاده کنید، دقت کنید برای آب کردن برفک‌های یخچال به ‌هیچ‌ وجه از وسایل و ابزار نوک تیز مانند چاقو استفاده نکنید، استفاده از وسایل نوک تیز می‌تواند باعث آسیب دیدن لوله‌های یخچال و نشت کردن گاز یخچال شود که این اتفاق بسیار دردسر ساز و از دیگر علل سرمای بیش از حد یخچال است.

عیب یابی سرمای زیاد یخچال

عدم توجه به سرمای بیش‌ از حد یخچال می‌تواند موجب خسارات و نقص در کارکرد کلی یخچال و کاهش عمر آن شود، ازاین‌جهت زمانی که با سرمای بیش ‌از حد یخچال روبه‌رو شدید با استفاده از دماسنج، میزان دمای یخچالتان را بررسی کنید و درصورتیکه میزان دمای آن زیاد بود، آن را روی دمای مناسب تنظیم کنید.

درصورتیکه پس از تنظیم دما، مشکل سرمای یخچالتان حل نشد، پیشنهاد می‌کنیم که از تعمیرکار متخصص و مجرب برای عیب‌یابی و رفع مشکل کمک بگیرید.

آیا دلایل یخ زدن داخل یخچال و روش جلوگیری از آن را می دانید؟

دکتر آچار همراه شما

مرکز تعمیرات لوازم خانگی دکترآچار در شهرتهران  در خدمت همشهریان گرامی است، این مجموعه با سابقه درخشان و شعب متعدد در سطح شهر، تهران اقدام به تعمیر و عیب یابی لوازم خانگی از جمله انواع یخچال فریزر و سایدبای ساید و... میکند.

تماس با دکتر آچار

برای پرسش سوال هایتان از کارشناسان مجموعه دکترآچار و درخواست تکنسین و تعمیرکار میتوانید در هفت روز هفته به صورت 24 ساعته با شماره تماس 88444021 تماس حاصل فرمائید.

چرا برای تعمیرات لوازم خانگی ام از دکتر آچار استفاده کنم؟

  1. اعزام تکنسین به محل و منزل مشتری
  2. همکاری با تکنسین های مجرب و متخصص
  3. سرعت عمل در عیب یابی و تعمیر
  4. اعزام تعمیرکاران در زمان های تعیین شده توسط مشتریان
  5. ارائه ضمانت نامه کتبی 12 ماهه برای انجام تمامی خدمات
  6. قیمت ها و تعرفه های عادلانه
پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز