خبرگزاری کار ایران

راهنمای خرید راهبند اتوماتیک بازویی

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۷۴۱۷

خرید تجهیزات کنترل تردد همانند هر دستگاه دیگری با چالش هایی همراه است. تنوع محصولات حفاظتی در بازار، شرکت های عرضه کننده با شرایط مختلف و مکان نصب تجهیزات با شرایط محیطی متفاوت موجب شده تا انتخاب راهبند اتوماتیک سخت تر از قبل شود. در این مقاله قصد داریم راهنمای مناسبی جهت خرید سیستم های کنترل تردد به شما ارائه دهیم.

به عنوان توضیح اولیه باید بگوییم راهبند های بازویی که با نام راهبند پارکینگ نیز شناخته می‌شود دستگاهی است که برای مسدود سازی و کنترل عبور و مرور مسیر های خودرویی استفاده می‌شود.

در ادامه به نکاتی خواهیم پرداخت که به شما کمک می‌کند خرید مطمئن تری در زمینه سیستم های کنترل تردد و به خصوص راهبند های اتوماتیک پارکینگ داشته باشید.

شرایط محیطی نصب راهبند

اولین نکته ای که باید هنگام خرید راهبند به آن توجه شود شرایط محیطی نصب راهبند است. منظور از شرایط محیطی مواردی مانند عرض مسیر، موقعیت نصب راه بند، مسقف بودن مسیر عبوری و... است.

عرض مسیر عبوری

اگر قصد استفاده از راهبند اتوماتیک بازویی را دارید باید توجه کنید که راه بند های بازویی نهایتا توانایی پوشش عرض مسیر 8 متر را دارند. البته باید به این مورد نکته توجه کنید که برای بوم (بازو) های بالای 4 متر نیاز است تا در انتهای بازو پایه نگهدارنده بر روی زمین نصب شود. همچنین در صورتی که امکان نصب پایه نگهدارنده ثابت وجود نداشته باشد می‌توان از پایه نگهدارنده متحرک استفاده کرد که در انتها یا وسط بازو نصب می‌شود و همراه با بازو بالا می‌رود.

راهبند های بازویی در مدل های مختلفی در بازار موجود است که با توجه به توان موتور خود قابلیت تصب بازو 2 تا 8 متر را دارند؛ هرچه طول بازوی قابل نصب بیشتر شود نیاز است تا توان موتور نیز افزایش یابد و در نتیجه قیمت راهبند نیز افزایش خواهد یافت.

تعداد تردد در شبانه روز

میزان تردد خودرو ها در اماکن مختلف با یکدیگر متفاوت است. برای مثال تعداد خودرو هایی که در یک پارکینگ طبقاتی در طی یک شبانه روز تردد می‌کنند ده ها برابر تعداد خودرو ها در یک مجتمع مسکونی است.

شرکت های تولید کننده راهبند اتوماتیک برای پوشش دادن همه نیاز ها دستگاه های متنوعی تولید کرده اند؛ راهبند هایی با میزان تحمل 50 تردد در شبانه رو تا راه بند های تردد نامحدود. برای مثال شرکت آگسا در مدل های AC بازو 6 متری خود 3 دستگاه با میزان تردد 500 مرتبه، 1200 مرتبه و تردد نامحدود در شبانه روز را تولید کرده است.

یک راه آسان برای تخمین میزان تردد در مجتمع های مسکونی این است که تعداد واحد های مجتمع را در عدد 3 ضرب کرد تا راهبند مناسب برای خرید را پیدا کرد. برای مثال اگر مجتمع مسکونی شما 200 واحد داشته باشد باید راهبندی را خریداری کنید که حداکثر میزان تردد 600 مرتبه در شبانه روز را پشتیبانی کند.

ارتفاع مجاز مسیر عبوری

به طور معمول راهبند های اتوماتیک بازویی در اماکن بدون سقف نصب می‌شوند ولی در برخی از اماکن مانند پارکینگ های طبقاتی با محدودیت ارتفاع مواجه هستیم. این محدودیت ارتفاع از آن جایی نشات می‌گیرد که برای مثال طول مسیر 4 متر است ولی ارتفاع سقف 3 متر، در صورتی که از بازو های رایج استفاده شود هنگام باز شدن، بازو به سقف گیر خواهد کرد.

برای حل این مشکل بازو های تاشو برای راهبند اتوماتیک طراحی شده اند که داری یک مفصل در وسط خود هستند و در هنگام حرکت بازو تا می‌شود. این بازو ها در دو مدل تاشو 180 درجه و تاشو 90 درجه موجود است.

راهنمای خرید راهبند اتوماتیک بازویی

سرعت باز و بسته شدن راه بند

سرعت راهبند اتوماتیک یکی از مواردی است در برخی از اماکن مانند عوراضی ها و پارکینگ های عمومی بسیار مهم است. در صورتی که راهبند سرعت پایینی داشته باشد منجر به ایجاد ترافیک در مسیر عبوری می‌شود و در نتیجه کنترل تردد در مسیر مورد نظر را سخت می‌کند. برای حل این مشکل راهبند های پر سرعتی تولید شده اند که اغلب با موتور های DC تجهیز شده‌اند.

انواع راهبند های موجود در بازار

اگر راه بند ها را از نظر مکانیزم عملکرد موتور تقسیم بندی کنیم به دو دسته کلی الکترومکانیک و الکتروهیدرولیک می‌رسیم.

راهبند های اتوماتیک الکتروهیدرولیک با استفاده از فشار روغن کار می‌کنند ولی در راهبند های الکترومکانیک از هیچ ماده روانی استفاده نمی‌شود و با استفاده از فشار جک و گیربکس کار می‌کنند.

وجود روغن در راهبند های الکتروهیدرولیک موجب می‌شود که این نوع از دستگاه های کنترل تردد به سرویس های دوره ای بیشتری نیاز داشته باشند و در نتیجه هزینه نگهداری بیشتری نسبت نوع دیگر داشته باشند.

مدار فرمان و قابلیت اتصال راهبند به سیستم های کنترل تردد

یکی از مهم ترین مواردی که باید هنگام خرید راهبند اتوماتیک پارکینگ به آن توجه کرد مدار فرمان نصب شده بر روی آن است. کلمه اتوماتیک زمانی برای یک راهبند معنا پیدا می‌کند که دارای یک مدار فرمان به روز با قابلیت اتصال به انواع سیستم های کنترل تردد و تجهیزات ایمنی باشد.

راهنمای خرید راهبند اتوماتیک بازویی

چشمی ایمنی، فلاشر، چراغ راهنمایی چند نمونه از تجهیزات ایمنی هستند که راهبند و مدار فرمان باید امکان اتصال به آن ها را داشته باشد. در صورتی که مدار فرمان راهبند از چنین تجهیزاتی پشتیبانی نکند احتمال ایجاد حادثه و بروز خسارت وجود دارد.

راهبند های اتوماتیک بسیاری در بازار موجود است که هر یک دارای قابلیت هایی هستند ولی راهبند هایی در زمان حال ارزش خرید دارند که قابلیت اتصال به انواع سیستم های کنترل تردد و کنترل دسترسی را داشته باشند.

سیستم های تگ خوان، پلاک خوان اکسس کنترل ها، لوپ دیتکتور ها و… نمونه هایی از سیستم های کنترل دسترسی هستند.

اگر شما در زمان خرید راهبند به سیستم های کنترل تردد نیازی نداشته باشید تضمینی وجود ندارد که در آینده هم به آن نیاز پیدا نکنید. عواملی مانند افزایش ترددات، شرایط جدید مسیر عبوری و… این نیاز را به وجود می‌آورد که سیستم هایی به کمک نگهبان و یا اپراتور راهبند بیایند تا کنترل عبور و مرور با دقت بالاتری انجام شود.

قیمت راهبند اتوماتیک خودرویی

اگر به تمامی مواردی که در بخش های قبل گفته شد توجه کرده باشد متوجه شده اید که هر یک از این پارامتر ها در قیمت راهبند تاثیر گذار است.

همانطور که گفته شد در صورتی که طول بازوی راه بند افزایش یابد به موتور پر قدرت تری نیاز است و در نتیجه قیمت راهبند افزایش می‌یابد.

راهبند های الکتروهیدرولیک در حالی که در مواردی دارای قدرت بالاتری نسبت به راهبند های الکترومکانیک هستند ولی به مراتب قیمت بالاتری دارند؛ این مدل از راهبند های اتوماتیک اکثرا وارداتی هستند و هزینه خدمات بالاتری هم نسبت به راهبند های الکترومکانیک دارند.

راهبند های الکترومکانیک در حالی که در مدل های نامحدود تقریبا با راهبند های الکتروهیدرولیک برابری می‌کنند ولی قیمت مناسب تری دارند و گزینه مناسب تری برای خرید هستند.

میزان تردد نیز مانند بازو به توان موتور راهبند وابسته است؛ برای آنکه راهبندی توانایی بیشتری برای فعالیت داشته باشد باید از موتور پر قدرت تری استفاده کند و در نتیجه قیمت راهبند افزایش می‌یابد.

نوع بازو، سرعت باز شدن راه بند، مدار فرمان، نوع گیبربکس هم دیگر مواردی هستند که در قیمت راهبند اتوماتیک دخیل هستند.

گارانتی و خدمات پس از فروش راهبند اتوماتیک

راهبند های اتوماتیک همانند هر دستگاه برقی دیگری نیازمند گارانتی و خدمات پس از فروش هستند. گارانتی این تضمین را به ما می‌دهند که دستگاه خریداری شده دارای کیفیت مناسب و پشتیبانی هستند. همچنین خدمات پس از فروش نیز این اطمینان را به ما می‌دهد که در صورت ایجاد مشکل برای راهبند پس از اتمام گارانتی امکان تعمیر راهبند وجود خواهد داشت و شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش قطعه مورد نیاز را در زمان تعیین شده تامین خواهد کرد.

اما هر گارانتی و خدمات پس از فروشی الزاما چنین ویژگی هایی را ندارد. ساده ترین راه برای اینکه بدانیم گارانتی شرکتی قابل اطمینان است یا نه این است که از خریداران قبلی راهبند در این رابطه سوال کنیم و در صورتی که شرکت مربوطه از خدمات مناسب برخوردار بود دستگاه را خریداری کنیم.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم نکاتی را برای شما بیان کنیم که کمتر فروشنده راهبندی به آن‌ها اشاره می‌کند.

به عنوان جمع بندی پیشنهاد می‌شود در هنگام خرید راهبند برای پارکینگ، مجتمع های مسکونی و... توجه ویژه ای به توان موتور، میزان تردد مجاز در شبانه روز و نوع مدار فرمان داشته باشد؛ چرا که این سه مورد علارغم اهمیت زیاد اغلب در هنگام خرید راهبند در نظر گرفته نمی‌شوند.

امیدواریم ضمن استفاده از نکات گفته شده راهبند با کیفیتی را خریداری کنید که بتواند بدون مشکل پاسخگوی نیاز شما در سال های متمادی باشد.

برگرفته از وبسایت راهبند اتوماتیک شرکت آگسا (https://agsaco.com)

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز