خبرگزاری کار ایران

ارز دیجیتال کاردانو (Cardano) چیست و چه آینده‌ای دارد؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۶۸۸۷

کاردانو (Cardano) یکی از پروژه‌های موفق در بستر بلاک چین است که ارائه دهنده رمز ارز آدا (ADA) می‌باشد. این پروژه در سال 2017 و به عنوان یک ارز دیجیتال نسل سوم راه اندازی شد.

کاردانو در تلاش است تا مشکلاتی که در بلاک چین اتریوم و بیت کوین در حال حاضر وجود دارد را با ارائه یک بلاک چین پایدار تر و مقیاس پذیر حل کند. این مسئله بدین معناست که تراکنش‌ها ایمن‌تر و سریع تر خواهند بود و استفاده از فناوری بلاک چین نیز با محیط زیست سازگاری بهتری خواهد داشت.

پروژه ارز دیجیتال کاردانو دارای پتانسیل بسیار بالایی بوده و یکی از آلت‌کوین‌های آینده‌دار محسوب می‌شود، بنابراین در این گزارش به معرفی بهترین ویژگی‌های این رمز ارز خواهیم پرداخت تا در نهایت بتوانید سبد سرمایه گذاری خود را با آگاهی بیشتری انتخاب کنید.

انرژی کارآمد پروژه کاردانو

یکی از بزرگ‌ترین برتری‌های پروژه کاردانو این است که یک رمز ارز سازگار با محیط زیست است. برای درک بهتر این موضوع در ادامه میزان مصرف انرژی کاردانو، بیت کوین و اتریوم در سال را برایتان آورده‌ایم:

  • کاردانو: شش گیگاوات ساعت
  • بیت کوین: 130 تراوات ساعت
  • اتریوم: 50 تراوات ساعت

همواره به خاطر داشته باشید که یک تراوات معادل 1000 گیگاوات است. به عبارت دیگر، بیت کوین تقریباً به اندازه آرژانتین که حدود 45 میلیون نفر جمعیت دارد، انرژی مصرف می‌کند؛ اما کاردانو انرژی حدود 600 خانه در ایالات متحده را استفاده میکند. دلیل اصلی این کم مصرف بودن انرژی نیز استفاده از یک سیستم متفاوت به نام اثبات سهام برای تایید معاملات است. اثبات سهام تعداد دستگاه‌هایی را که تراکنش‌ها را در هر زمان تأیید می‌کنند محدود می‌کند و مصرف انرژی را معقول نگه می‌دارد. از سوی دیگر، بیت کوین و اتریوم از مدل اثبات کار استفاده می‌کنند. اثبات کار تعداد دستگاه‌های درگیر را محدود نمی‌کند و این می‌تواند منجر به مصرف انرژی بسیار بالا شود. به همین دلیل اتریوم در حال تغییر به مدل اثبات سهام است.

همکاری بنیان گذار کاردانو در پروژه اتریوم

چارلز هاسکینسون که به عنوان خالق کاردانو شناخته می‌شود، در گذشته نه چندان دور عضوی از تیمی بود که اتریوم را به همراه بنیانگذار و مخترع آن، ویتالیک بوترین، تأسیس کرد. با این حال، هاسکینسون درصدد این بود که پروژه تجاری و شخصی خود را در بستر کریپتوکارنسی داشته باشد و به همین علت پس از مدتی با همکاران خود در پروژه اتریوم به دلیل اختلاف نظر به مشکل خورد و در سال 2014 از آنها جدا شد.

ارز دیجیتال کاردانو (Cardano) چیست و چه آینده‌ای دارد؟

هاسکینسون راه اندازی و توسعه کاردانو را در سال 2015 آغاز کرد و جالب است بدانید که این پروژه شباهت‌های زیادی با اتریوم دارد. هر دو کاردانو و اتریوم بلاک چین های قابل برنامه ریزی و غیرمتمرکزی هستند که افراد دیگر هم می‌توانند از آنها برای توسعه برنامه‌ها استفاده کنند و همچنین در نظر داشته باشید که هر دو پروژه از قراردادهای هوشمند استفاده می‌کنند.

اداره تعداد بالای معامله

یکی از مشکلاتی که در بازار ارزهای دیجیتال و در معاملات همیشه وجود دارد، مسئله مقایس پذیری است. به طور کلی بیت کوین در هر ثانیه قادر به پردازش 5 تراکنش و اتریوم نیز در هر ثانیه 15 تراکنش را پردازش می‌کند. از سویِ دیگر رمز ارز ویزا قادر به پردازش 1700 تراکنش در هر ثانیه است. در تست‌ها و آزمایشات مختلفی که برای کاردانو انجام شده، توسعه دهندگان این پروژه توانستند شبکه کاردانو به گونه‌ای طراحی کنند که در هر ثانیه 257 تراکنش را پشتیبانی کند.

اما نکته جالب تری که در رابطه با کاردانو وجود دارد این است که توسعه دهندگان در تلاش هستند تا لایه دیگری به نام Hydra را به زنجیره بلوک های این شبکه اضافه کنند که در صورت استفاده از این فناوری، کاردانو قادر خواهد بود در هر لحظه 1 میلیون تراکنش را پردازش کند.

کاربردهای متنوع پروژه کاردانو

از جذابیت‌های دیگر پروژه کاردانو، کاربردهای فراوان آن در صنایع و فناوری‌های مختلف است. برای مثال این پروژه در حال همکاری و مشارکت با وزارت آموزش اتیوپی است، به این صورت که بلاک چین کاردانو برای پنج میلیون دانش آموز اتیوپیایی سوابق ضد دستکاری ذخیره را می‌کند. هنگامی که دانشجویان تحصیلات عالی و مشاغل را دنبال می‌کنند، سوابق و دستاوردهای خود را در بستر بلاک چین در دسترس خواهند داشت. در ادامه چند مورد استفاده دیگر از کاردانو در بخش‌های مختلف دیگر را آورده‌ایم:

  • مراقبت های بهداشتی: بلاک چین کاردانو می تواند محصولات دارویی را احراز هویت کند تا از خطر خرید داروهای تقلبی جلوگیری کند.
  • امور مالی: کاردانو می تواند در کشورهای در حال توسعه به عنوان رکوردی از هویت افراد و نشان دادن اعتبار آنها استفاده شود.
  • کشاورزی: ​​فناوری بلاک چین می تواند ردیابی زنجیره تامین قابل اعتماد را برای کشاورزان، حمل و نقل ها و بازرگانان فراهم کند.

رویکرد پژوهشی

یکی از نکات ویژه در مورد کاردانو این است که فرآیند توسعه آن توسط همتایان بررسی می‌شود. مهندسان و کارشناسان دانشگاهی متخصص در فناوری بلاک چین و رمزنگاری در ساخت کاردانو نقش اساسی دارند. فرآیند بررسی همتا به این معناست که کاردانو نوعی ارز دیجیتال با پیشرفت‌های آهسته و پیوسته است، نه آن‌گونه که تغییرات سریعی ایجاد می‌کند. مزیت رویکرد کاردانو این است که بررسی همتایان مسائل امنیتی را شناسایی می کند که در غیر این صورت ممکن است بعداً به مشکلات جدی تری منجر شود.

ارز دیجیتال کاردانو (Cardano) چیست و چه آینده‌ای دارد؟

تعداد محدود عرضه رمز ارز

به گزارش وبسایت ارزتودی، مرجع تحلیلی، خبری و آموزش ارز دیجیتال، رمز ارزها می توانند عرضه ثابت یا نامحدود داشته باشند. بیت کوین معروف ترین نمونه ارز دیجیتال با عرضه ثابت است، زیرا هرگز بیش از ۲۱ میلیون بیت کوین وجود نخواهد داشت. کاردانو نیز به همین صورت است. حداکثر عرضه آن 45 میلیارد ADA است و در حال حاضر حدود 32 میلیارد ADA در گردش است. این موضوع به تنهایی افزایش قیمت را تضمین نمی کند. اما اگر کاردانو محبوبیت خود را افزایش دهد، عرضه محدود می تواند به افزایش تقاضا کمک کند.

سرمایه گذاری با ارز دجیتال کاردانو

در این گزارش تمام سعی خود را کردیم که شما را با مهم‌ترین ویژگی‌های پروژه کاردانو آشنا کنیم، از آنجایی که کاردانو یکی از بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال است، می‌توانید آن را صرافی های معتبر ارز دیجیتال ایرانی و خارجی پیدا کنید. مانند هر ارز دیجیتال، آدا نیز خطرات خود را دارد. ما نمی توانیم مطمئن باشیم که در اهداف خود موفق خواهد بود یا حتی در آینده قیمت کاردانو ارزشمند خواهد شد یا نه.

تمام این موارد ریسک هایی هستند که با هر سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال متحمل می شوید. با این حال، به راحتی می توان فهمید که چرا کاردانو سرمایه گذاران را هیجان زده کرده است. اکنون که در مورد آن بیشتر می دانید، می توانید تصمیم بگیرید که آیا خرید ارز دیجیتال کاردانو برای شما مناسب است یا خیر.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز