خبرگزاری کار ایران

معروف ترین مراکز خرید در شهر استانبول و جاذبه های دیدنی در کیش را از دست ندهید

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۵۵۰۴

شهر استانبول یکی از مقاصد گردشگری مورد علاقه ایرانیان است و هر ساله میلیون ها ایرانی راهی سفر به این شهر شگفت انگیز می شوند . استانبول نه تنها برای ما ایرانی ها بلکه برای اغلب مردم دنیا مقصدی ایده آل و دوست داشتنی است و در سال های اخیر حتی با شهرهای بزرگی نظیر لندن و پاریس رقابت نموده است و عنوان پایتخت فرهنگی قاره اروپا را بدست آورده است .

استانبول دارای آب و هوایی مطبوع است و در تمام فصول سال دمایی معتدل دارد و تنها در برخی از روزهای زمستان سرمایی غیر قابل تحمل و استخوان سوز دارد .

هم اکنون زمان مناسبی برای سفر به این شهر زیباست و بهتر است در اسرع وقت شما نیز برای این سفر رویایی برنامه ریزی کنید . اما قبل از هرچیز بهتر است راجع به این شهر توریستی بهتر بدانید تا بتوانیدبدون اتلاف وقت از تعطیلات خود نهایت لذت را ببرید .

در این مطلب سفر باتو  قصد داریم تا شما را با برخی از بهترین مراکز خرید این شهر آشنا کنیم . در آغاز باید بگوئیم شهر استانبول یکی از بزرگترین بازارهای عرضه پوشاک در آسیاست بنابراین خرید و گشت و گذار در بازارهای سنتی و فروشگاه های مدرن و متنوع این شهر هدف اصلی بسیاری از مسافران است . ضمنا همانطور که می دانید بسیاری از اجناس عرضه شده در بازارهای ایران از شهر استانبول تامین می گردد و اواخر هر فصل بهترین زمان برای خرید و بهره مندی از تخفیفات استثنائی است .

مرکز خرید استانبول مال

پیشنهاد می کنیم برای آغاز بازار گردی به استانبول مال در تور استانبول سفر باتو  بروید و علاوه بر بهره مندی از تنوع بالای اجناس از امکانات رفاهی موجود در این مرکز خرید مدرن نیز بهره مند شوید .  به خصوص اگر به دنبال خرید از برندهای مطرح دنیا هستید ، این مجموعه مکان بسیار ایده آلی برای شما خواهد بود . مرکز خرید استانبول ‌مال بیش از یکصد و پنجاه هزار مترمربع وسعت دارد و سیصد و پنجاه فروشگاه معتبر را در خود جا داده است . این مجموعه محل مناسبی برای تهیه انواع پوشاک است و برندهایی نظیر  Media Market ، Teknosa Mudo  YKM  و Zara  ، همچنینToyzz و Victoria Secret  در آن نمایندگی دارند  .

 تنوع محصولات در استانبول مال بسیار بالا بوده و به ندرت کسی از آن دست خالی بیرون می آید . همچنین باید افزود استانبول مال  دارای امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی است و دارای یک سالن فود کورت بزرگ است . این فود کورت هزار متر وسعت داشته و محل مناسبی برای صرف انواع خوراک های لذیذ ترکی و بین المللی است .

همچنین وجود شهربازی موی پارک میل و رغبت برای بازدید از آن را افزایش داده و خانواده هایی که همراه کودکان خود عازم این سفر هستند از ساعت ها وقت گذرانی در این شهربازی لذت خواهند برد . این مجموعه در محله محبوتبی ، و امتداد بلوار سلیمان دمیرل واقع شده و می‌توانید برای رسیدن به آن از  مترو و یا تراموا استفاده کنید .

مرکز خرید فروم (Forum Istanbul)

در ادامه مرکز خرید فروم را به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم و توصیه می کنیم حداقل یکبار سری به این مرکز خرید بزرگ و مدرن بزنید و از امکانات موجود در آن بهره مند شوید . مرکز خرید فروم بعد از استانبول مال ، دومین مرکز خرید بزرگ شهر استانبول است و برندهای معتبر و بزرگی در آن نمایندگی دارند . این مجموعه سالانه بیش از بیست میلیون بازدیدکننده دارد و محل مناسبی برای خرید انواع پوشاک و لوازم خانگی است .  برندهای معتبری همچون  Tepe Home،  Saturn،Teknosa ،Bimex YKM ، C&A، M&S ، Zara  را در فروم خواهید یافت . هانطور که گفتیم این مجموعه دارای امکانات رفاهی و تفریحی متنوع است . بطور مثال دارای سالن بولینگ ، کافه و رستوران‌های مختلف ، سالن‌های سینمای imax  ، اسکی روی یخ ، محوطه های بازی کودکان ، پارک ژوراسیک و ... می باشد .  مرکز خرید فروم در محله‌ کوکاتپه ، جاده‌ پاشا قرار دارد و دسترسی به آن آسان خواهد بود .

 مرکز خرید ایستینیه پارک

مرکز خرید ایستینیه پارک (Istinye Park)  پیشنهاد بعدی ما به شما برای داشتن خریدی خوب و گذران روزی شاد و سرگرم کننده است . ایستینیه پارک یکی از بهترین ها مراکز خرید شهر استانبول است که با وجود سیصد فروشگاه و نمایندگی برندهای محبوب ترک و اروپایی در میان پرطرفدارترین ها قرار گرفته است . این مرکز خرید دارای چهار طبقه است و فروشگاههای موجود در آن بسیار لوکس ومتنوع هستند .

ضمنا این مجموعه نیز دارای امکانات رفاهی و تفریحی متنوع نظیر فود کورت و سالن های سینماست . همچنین دارای آکواریومی غول‌پیکر است که در آن ده هزار گونه مختلف آبزیان نگهداری می گردد . 

خیابان استقلال و میدان تقسیم

در امتداد خیابان استقلال و دور تا دور میدان تکسیم بوتیک های شیک و فروشگاه های متعددی به چشم می خورد که بهتر است به برخی از آن ها سر بزنید و از تنوع محصولات آن بهر مند شوید ببینید . این خیابان یکی از مشهورترین خیابان های شهر استانبول است که به پاتوق گردشگران تبدیل شده است .

جاذبه های دیدنی در جزیره زیبای کیش

جزیره کیش یکی از قطب های گردشگری برتر ایران است و همواره در همه فصول سال مورد استقبال مسافران قرار می گیرد . اما با شروع فصل پائیز میل و رغبت بیشتری برای سفر به شهرها و جزایر جنوبی ایران به وجود می آید و تا پایان فصل زمستان ادامه می یابد .  بنابراین هم اکنون بهترین زمان برای سفر به جزیره کیش است و می توانید با خیال راحت روزها از طبیعت زیبا و هوای بهاری این جزیره لذت ببرید . در ادامه قصد داریم برخی از جاذبه های دیدنی این جزیره شگفت انگیز را به شما معرفی نماییم ، پس تا انتها با ما همراه باشید :

۱. تفریح در سواحل زیبای کیش

سواحل زیبای کیش و تور های کیش سفر باتو بهترین مکان برای گذراندن شب هایی رویایی است . دور تادور جزیره را سواحلی زیبا در بر گرفته که همگی علاوه بر چشم اندازی زیبا ، دارای امکانات رفاهی و تفریحی متنوع هستند . ساحل سیمرغ ، ساحل مرد ماهیگیر ، ساحل مرجان ، اسکله تفریحی کیش و همچنین ساحل میر مهنا از بهترین و معروف ترین سواحل جزیره کیش هستند . همه این سواحل دارای آلاچیق های زیبا و کافه های ساحلی متعدد اند .

اما اگر به دنبال مکانی رویایی برای تماشای غروب آفتاب هستید پیشنهاد می کنیم به ساحل کشتی یونانی بروید و غروب را از پس این کشتی نیمه شکسته به تماشا بنشینید . این ساحل در جنوب غربی جزیره کیش و در نزدیکی روستای تاریخی باغو قرار دارد .

۲.باغ پرندگان و پارک دلفین‌ها ( دلفیناریوم کیش )

مجموعه دیدنی و بسیار جذاب باغ پرندگان از بخش های مختلفی تشکیل شده که گردشگران تنها با تهیه یک بلیط قادر به بازدید از همه آنها خواهند بود . بازدید از این مجموعه را به خصوص برای خانواده هایی که همراه کودکان و نوجوانان خود عازم این سفر شده اند ، پیشنهاد می کنیم .

حین ورود به این مجموعه در ابتدا از باغ پرندگان دیدن می کنید ، در این بخش از نزدیک با پنجاه گونه پرنده زیبا که اغلب به مناطق استوایی و گرمسیری تعلق دارند ، آشنا می شوید و در این حین اطلاعات جامعی راجع به نام پرنده ، نوع تغذیه ،  و شرایط زندگی آن بدست می آورید . برخی از انواع این پرندگان عبارتند از : طاووس‌ ، طوطی‌ ، پلیکان ‌ و ... .

بخش سرگرم کننده بعدی دلفیناریوم نام دارد که در آن ، شاهد اجراهای مفرح و تماشایی دلفین ها خواهید بود . و بخش بعدی بازدید از  آکواریوم آب‌شور است که در آن گونه های مختلف پستانداران نظیر شیر دریایی ، دلفین ، پنگوئن و … نگهداری می گردد  . گشت و گذار در این مجموعه حدود چهار ساعت زمان می برد و در نهایت با اجرای مفرح و شاد کلاسیک‌ شو به پایان می رسد .

قیمت بلیط این مجموعه حدود دویست و هشتاد هزار تومان است که اگر به صورت اینترنتی تهیه شود کمی تخفیف را شامل می گردد .

 ۳. شهر باستانی حریره

جزیره کیش دارای تاریخی طولانی و پر فراز و نشیب است ، و برای درک بهتر تمدن و فرهنگ غنی آن بهتر است به تماشای شهر باستانی حریره بروید . شهر باستانی حریره در شمال جزیره کیش واقع شده و از بقایای به جای مانده آن میتوان فهمید ‌این منطقه در گذشته شهری پر رونق  و متمدن بوده است . شهر باستانی حریره هزار سال قدمت دارد و در کتاب گلستان سعدی نیز به آن اشاره شده است .

۴. شهر زیرزمینی کاریز

شهر زیرزمینی کاریز نمونه ای جامع از تاریخ و تمدن غنی جزیره کیش است و دانش اجداد  این سرزمین را برای دسترسی به آب در مناطق خشک و کویری به رخ می کشاند  . کاریز به معنای قنات است و مخترع آن ایرانیان باستان بوده اند ، آنان هزاران سال پیش و برای حل مشکلات کم آبی و خشکسالی کاریز را اختراع نموده و در بسیاری از مناطق کویری و خشک استفاده می کردند . کاریز کیش نمونه ای کامل از یک قنات وسیع است که در عمق شانزده متری از سطح زمین حفر شده است . این قنات بسیار بزرگ حدود ده هزار مترمربع مساحت دارد .

این مجموعه هم اکنون مرمت شده و تغییر و تحولات بسیاری داشته است و در فاز  اول آن بخش های مختلفی از جمله غرفه های صنایع دستی ، رستوران سنتی و کافه ، موزه، سالن آمفی تئاتر، سالن کنفرانس و گالریهای هنری به آن اضافه شده است .

قیمت بلیط این مجموعه در فصل تابستان حدود هشتاد هزار تومان است که اگر به صورت اینترنتی تهیه شود کمی تخفیف را شامل می گردد .

دوچرخه‌سواری در امتداد آبهای نیلگون

دوچرخه سواری در امتداد آب های زیبای خلیج فارس یکی از تفریحات پر طرفدار جزیره کیش است حتی موتور سیکلت سواری در کیش برای بانوان و آقایان آزاد است و می توانید به آسانی وسیله نقلیه خود را کرایه نموده و برای ساعت ها در جزیره به گشت و گذار مشغول باشید .

بهتر است بدانید پیست دوچرخه‌ سواری جزیره کیش یکی از طولانی ترین و البته زیباترین پیست های دوچرخه سواری در ایران است که دور تا دور خط ساحلی کشیده شده است .

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز