خبرگزاری کار ایران

نمونه سوالات آیین نامه گواهینامه ویژه (لیفتراک و لودر و...)

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۴۵۵۲

دانلود نمونه سوالات آیین نامه گواهینامه ویژه (لیفتراک و لودر و ...) با پاسخنامه شامل جدیدترین سوالات آزمون که با مطالعه این سوالات به راحتی قبول خواهید شد.

 در زندگی پیشرفته امروزه، ماشین آلات مختلفی در زمینه کشاورزی، صنعتی و عمران و ساختمان با کاربردهای گوناگون سبب راحتی زندگی ما شده‌اند؛ اما پیش از استفاده از آن‌ها باید نحوه کارکرد آن‌ها را بیاموزیم.

نحوه استفاده از این‌گونه ماشین آلات متفاوت با خودرو‌های معمولی است و برای به کارگیری از آن‌ها نیازمند دانش و مهارت مختص به آن‌ها هستید. زیرا اگر به درستی از آن‌ها استفاده نکنید، ممکن است خطرات جانی و مالی در پی داشته باشد؛ به همین دلیل نیازمند گواهینامه‌ خاصی هستید که به آن گواهینامه‌ای ویژه می‌گویند.

 

جهت دانلود این سوالات اینجا کلیک نمایید

 

نحوه دریافت گواهینامه ویژه

جهت دریافت گواهینامه ویژه باید همانند دریافت سایر گواهینامه‌ها در آموزشگاه مخصوص این‌گونه ماشین آلات ثبت نام نمایید.

سپس پس از گذراندن کلاس‌های آموزشی در آزمون آیین‌نامه و آزمون عملی شرکت نمایید و در هر کدام از آن‌ها نمره قبولی را کسب کنید.

به همین منظور تیم ما مجموعه‌ای از نمونه سوالات کلیدی و پرتکرار را برای شما در نظر گرفته است تا اینگونه بتوانید بدون هیچ مشکلی از پس این آزمون‌ها برآیید‌.

 

نمونه سوالات گواهینامه ویژه لیفتراک

نمونه سوالات طراحی شده توسط تیم ما در برگیرنده به روزترین سوالات اخذ گواهینامه ویژه هستند.

شما تنها با تهیه و مطالعه این پکیج آموزشی قادر خواهید بود تا به سادگی به تمامی سوالات موجود در آزمون خود پاسخ دهید و به راحتی آن را پشت سر بگذارد.

 

جهت تهیه این نمونه سوالات شما باید هزینه آن را از طریق درگاه‌های ارتباطی موجود در سایت بپردازید و سپس قادر خواهید بود این نمونه سوالات را از طریق لپ‌تاب، گوشی همراه و کامپیوتر دانلود کرده و از آن استفاده نمایید.

 

سوالات متداول:

  • نمونه سوالات خریداری شده مناسب استفاده برای کدام دسته گواهینامه است؟

این نمونه سوالات مناسب استفاده برای گواهینامه ویژه انواع ماشین آلات صنعتی و کشاورزی و عمرانی است. از جمله این ماشین آلات می‌توان به تراکتور، غلطک، بیل مکانیکی، جرثقیل، لیفتراک، لودر، بابکت و گریدر اشاره کرد.

 

  • نحوه دریافت گواهینامه ویژه گونه است؟

ابتدا برای دریافت گواهینامه ویژه باید در آموزشگاه‌های مخصوص آموزش این‌گونه ماشین آلات ثبت‌نام کرده و پس از گذراندن دوره‌های آموزشی می‌بایست در دو آزمون آیین نامه و آزمون عملی رانندگی شرکت کرده و در آن‌ها نمره قبولی را کسب کنید تا بتوانید گواهینامه ویژه را دریافت نمایید.

 

  • در چه آموزشگاه‌هایی می‌توان گواهینامه ویژه را دریافت نمود؟

 جهت دریافت گواهینامه ویژه بایستی در آموزشگاه‌هایی که مجوز آموزش و صدور گواهینامه ویژه را دارند ثبت نام کنید. توجه داشته باشید که بسیاری از آموزشگاه‌ها فاقد این مجوز هستند؛ به همین دلیل نمی‌توانند این گونه ای خدمات را ارائه دهند.

 

  • مزیت‌ استفاده از گواهینامه ویژه در چیست؟

نحوه استفاده از برخی ماشین آلات نیازمند تجربه و مهارت مختص به را دارا هستند. به همین دلیل باید به درستی از آن‌ها استفاده کرده و نکات ایمنی آن‌ها توجه خاصی داشته باشید. این‌گونه طول عمر ماشین آلات به حداقل خواهد رسید.

 

  • به چه دلیل برای کار با ماشین آلات عمرانی و صنعتی و کشاورزی باید گواهینامه ویژه را دریافت نماییم؟

نحوه عملکرد و استفاده از این ماشین آلات بسیار متفاوت و پیچیده‌تر از سایر ماشین‌هاست و استفاده نادرست و غیر اصولی از آن‌ها سبب پیشامدهای ناگواری خواهد شد؛ به همین دلیل باید پیش از استفاده از آن‌ها، گواهینامه ویژه را دریافت کنید.

 

  • جهت ثبت نام برای دریافت گواهینامه ویژه چه مدارکی مورد نیاز است؟

مدارک مورد نیاز برای دریافت گواهینامه ویژه مانند سایر انواع گواهینامه‌ها است. شما بتی در هنگام ثبت نام کپی و اصل شناسنامه و کارت ملی و چند قطعه عکس به همراه داشته باشید.

 

  • نحوه اخذ نمره قبولی در آزمون آیین نامه گواهینامه ویژه چگونه است؟

تیم ما مجموعه‌ای پرکاربرد و کم هزینه برای شما در نظر گرفته تا تنها با استفاده از آن در مدت زمان اندکی بتوانید بدون هیچ گونه مشکلی در آزمون آیین‌نامه رانندگی شرکت کرده و نمره قبولی را کسب نمایید.

 نمونه سوالات آیین نامه گواهینامه ویژه (لیفتراک و لودر و  ...)

لیفتراک

در اوایل قرن بیستم لیفتراک به وسیله شرکت‌های گوناگونی به خصوص شرکت کلارک، اختراع شد.

لیفتراک‌ها از جمله ماشین‌های مهم و ضروری صنعتی هستند که به وسیله آن‌ها حمل و نقل و جابه‌جایی انواع بار، در وزن‌های بسیار بالا آسان‌تر خواهد شد.

 لیفتراک‌های صنعتی مخصوص حمل و جابه‌جایی بارهای سنگین هستند؛ اما بهتر است که توجه داشته باشید که لیفتراک‌ها محدوده تحمل وزن خاصی دارند که این محدوده از قبل به وسیله شرکت‌های سازنده تعیین شده‌اند.

استفاده از لیفتراک صنعتی، نیازمند مهارت و تخصص خاصی است؛ زیرا در نحوه کار با آن باید از استانداردهای بین‌المللی پیروی شود. به همین منظور راننده لیفتراک باید دوره‌های رانندگی مخصوص به آن را بگذراند و گواهینامه آن را دریافت نمایند.

اجزای اصلی لیفتراک شامل بدنه لیفتراک، اتاق راننده، محافظ سقف، دکل، تکیه‌گاه شاخک‌ها، نگهدارنده بار، شاخک‌ها، چرخ‌ها، وزنه تعادل، تجهیزات هشدار دهنده ایمنی، سیستم ترمز و سیستم هیدرولیک سیلندر است.

 

ویژگی‌های لیفتراک

لیفتراک توانایی این را دارد که بدون این که خطری برای واژگونی بارهای سنگین داشته باشد، آن را را حمل کند.

دارا بودن فرمان حرکت چرخ از مهم‌ترین ویژگی‌های یک لیفتراک صنعتی است. این فرمان به لیفتراک این قابلیت را خواهد داد که در گوشه‌های تنگ، جهت‌دهی بهتری داشته باشد.

 لیفتراک توانایی این را دارند که کالا را تا ارتفاع خاصی بالا و پایین بیاورند.

 

 انواع لیفتراک

 لیفتراک انواع گوناگونی با کاربرد متفاوت دارد. از جمله انواع رایج آن می‌توان به لیفتراک دستی، برقی، دیزلی و دوگانه سوز اشاره کرد.

برخی لیفتراک‌ها مخصوص استفاده در مناطق ناهموار هستند. از این نوع لیفتراک‌ها  در برخی کارخانه‌ها، که باید کالاها در مناطق ناهموار منتقل شوند، استفاده می‌شود.

پیش از خرید لیفتراک باید به عوامل گوناگونی همچون قیمت کالا، کارایی و ایمنی لیفتراک، کارخانه سازنده و خدمات پشتیبانی پس از خرید محصول دقت کرد.

 

 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز