خبرگزاری کار ایران

خرید صنایع دستی باکیفیت با بسته بندی نفیس

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۹۱۱۹

صنایع دستی یکی از شاخص‌ترین هنرهای سنتی کشور است و جایگاه ویژه‌ای در فرهنگ و تمدن مردم دارد. کشور ایران مهد بزرگ هنرهای سنتی است و مردمان این دیار به خوبی توانسته‌اند پس از سال‌های بسیار طولانی هنر اصیل، بومی و مردمی خود را حفظ کنند.این صنایع تبلور عینی فرهنگ معنوی جامعه ایران و هنر پرمایه ایرانیان می‌باشد و انواع بسیار مختلفی دارد. هر کدام از صنایع دستی به اندازه سهم و اعتبار خود به فرهنگ و هنر کشور و همچنین جامعه هنری ارزش می‌بخشند.

 هر کدام از انواع صنایع دستی فرهنگ اجتماعی محل تولید خود را نشان می‌دهند و نقش بسیار مهی در جذب توریست دارند. از چند سال اخیر خرید صنایع دستی توسط توریست‌ها به فراوانی انجام می‌شود. این مسئله نشان‌دهنده نقش مکملی این هنر و صنایع با مکان‌های گردشگری ایران است. در خرید صنایع دستی شاخصه‌های مهمی جهت تشخیص کیفیت محصول مطرح می‌شود که در ادامه بیان می‌کنیم.

صنایع دستی چیست؟

برای بررسی شاخصه‌های باکیفیت بودن در خرید صنایع دستی بهتر است در مورد این قبیل هنرها یک شفاف سازی انجام دهیم. صنایع دستی به تمام هنرهایی اطلاق می‌شود که صرفاً کار دست بشر است و هیچ ابزار ماشینی در آن نقش ندارد. محصولات صنایع دستی گذشته از این که مظهر و نماد فرهنگ و تمدن هر کشور هستند، از دو جنبه کاربردی و تزئینی مورد بررسی قرار می‌گیرند. در هر صورت مهم‌ترین عاملی که در تولید این محصولات مورد توجه قرار می‌گیرد زمان ارزشمندی است که پای آن‌ها صرف می‌شود. بنابراین قیمت گذاری بر روی این محصولات علاوه بر فاکتورهای بسیار به زمان ساخت و ظرافت کار بستگی دارد.

می‌توان گفت این محصولات که بیشتر به شکل ظروف مختلف هستند، قبل از جنبه مادی و مالی از لحاظ معنوی ارزش گذاری می‌شوند. اگر یک صنایع دستی اصیل در هر رشته و هنری را از نزدیک مشاهده و لمس کنید، تمام عشق و هنری که یک استاد کار هنرمند برای خلق آن  صرف کرده را به راحتی درک می‌کنید.

با وجود این که چنین آثار هنری و فرهنگ و هنر متمدن ایران سال‌های متمادی بین هنرمندان این صنعت نسل به نسل و یا دست به دست چرخیده است و تا امروز تداوم داشته اما متأسفانه امروزه کشورهایی مانند چین به خود چنین اجازه‌ای را می‌دهند که از فرهنگ ناب ایرانی تقلب گرفته و تمام صنایع سنتی و دستی ایرانیان را به صورت ماشینی تولید کنند.علاوه بر آن در کشور خودمان نیز متقلبین بسیاری به ساخت صنایع دستی تقلبی می‌پردازنند و آن را با قیمت اصل به فروش می‌رسانند. گذشته از قیمت و ارزش مادی مسئله بر سر ارزش معنوی و ارج نهادن تلاش و هنر دست سازندگان این صنایع است. به همین دلیل شناخت شاخصه‌های باکیفیت بودن در خرید صنایع دستی از اهمیت بسیاری برخوردار است. جالب است بدانید بیشترین سهم هنرهای سنتی مربوط به صنایع دستی اصفهان است. به همین دلیل اصفهان مهد تمدن و هنر ایران شناخته می‌شود. در ادامه برخی از مهم‌ترین صنایع دستی اصفهان را معرفی می‌کنیم تا با شناخت بهتر آن‌ها به نحوه تشخیص اصل بودن این محصولات هنری برسیم.

میناکاری

میناکاری از قدیمی‌ترین و با ارزش‌ترین رشته‌های هنری در صنایع دستی ایرانی است. در این هنر روی ظروف نقاشی اسلیمی و اشکالی به صورت پیچ و کره و غیره طراحی می‌شود. این هنر اصیل بر روی متریال‌های مختلفی از جمله: چوب، سفال و فلزاتی مانند مس، طلا و نقره قابل اجرا است. بیشتر ظروف‌های میناکاری ظروف پایه فلز می‌باشند. در بین فلزاتی که برای ساخت ظروف میناکاری  استفاده می‌شوند، فلز مس به دلیل قیمت مناسب‌تر و ویژگی‌های فیزیکی از قبیل: دوام و استحکام، خاصیت چکش‌خواری و شکل‌پذیری بیشترین کاربرد را دارد. هر چند می‌توانید ظروف طلایی میناکاری شده را نیز در بازار فروش آن مشاهده کنید. زیبایی ظروف میناکاری غیر قابل انکار است. این هنر به قدری زیبا است که هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند.

رنگ‌هایی که در این هنر استفاده می‌شوند غالبا رنگ‌های بسیار خاص و جذاب آبی، فیروزه‌ای، ارغوانی، سرخ و بنفش هستند که با هر نگاه و سلیقه‌ای همخوانی دارند. گذشته از کیفیت و جذابیت رنگ‌ها در این هنر، آنچه به ظروف میناکاری اصالت بخشیده است، نقوش هنری آن است که از فرهنگ متمدن ایرانیان نشأت گرفته است. در مورد خرید صنایع دستی میناکاری شده و کیفیت پایه آن‌ها جالب است بدانید که ظروف مسی میناکاری اصیل از مس ۱۰۰ درصد خالص با بالاترین ضخامت تولید می‌شوند. مس قابلیت جذب لعاب بیشتری دارد. در واقع منظور از مینا در این هنر ماده‌ای لعابی شکل است که برای نقاشی روی فلز و سفال از آن استفاده می‌شود. تشخیص میزان خالص بودن فلز مس در این صنایع دستی شما را به شناخت کیفیت آن می‌رساند. به این صورت که اگر ظروف میناکاری حرارت ببیند، در صورت داشتن ناخالصی، تاول‌هایی بر روی سطح فلز ظاهر می‌شوند.

 

فیروزه کوبی

فیروزه کوبی از پرطرفدارترین صنایع دستی اصفهان است. سنگ فیروزه از گران‌بهاترین عناصر زمین است. بنابراین می‌توان انتظار داشت علاوه بر ارزش یک هنر دستی، قیمت چنین محصولاتی به دلیل استفاده از عناصر گران قیمت بالا باشد. هر چند که فیزوزه‌های به کار رفته در ظروف فیروزه کوبی حاصل تراش سنگ فیروزه در ساخت زیورآلات هستند و به نوعی فیروزه باطله محسوب می‌شوند.  با این حال زیبایی منحصر به فرد و خیره کننده این محصولات هنری خود دلیل محکمی برای خرید صنایع دستی فیروزه کوبی است. در ساخت ظروف فیروزه کوبی قطعه‌های کوچک سنگ فیروزه با حالتی شبیه به موزاییک بر روی سطح ظروف چسبانده می‌شوند. ظرف فیروزه کوبی می‌تواند از جنس مس، برنج، نقره یا برنز باشد. سنگ‌های خرد فیروزه با هنر و دقت بسیار بالا در کنار هم روی ظروف چسبانده شده  و در نهایت با پولیش جلا داده می‌شوند.

به این ترتیب هر چه فاصله بین قطعات فیروزه کمتر باشد، ارزش هنری آن بیشتر خواهد بود. از آنجا که این ظروف به شکل ظرف‌های شکلات خوری، شیرینی خوری، قندان، گلدان و ظروف این چنینی طراحی می‌شوند، گذشته از جنبه تزئینی و تجملاتی، جنبه کاربردی نیز دارند. سطوح ظروف فیروزه کوبی با پلی استر پوشانده می‌شود، به همین دلیل از کیفیت سطح کار و زیبایی حداکثری آن محافظت می‌شود. صنایع فیروزه کوبی در مهد تولید آن یعنی شهر اصفهان با استفاده از بهترین سنگ‌های فیروزه و برترین استادکاران هنرمند با نهایت دقت و ظرافت خلق می‌شوند. چنین هنر و زیبایی تنها از دستان هنرمندی بر می‌آید  که با عشق عجین شده باشد. بنابراین اگر با این هنر آشنا باشید به راحتی می‌توانید هنر اصیل و دستی را شناسایی کنید.

خرید صنایع دستی باکیفیت با بسته بندی نفیس

خاتم کاری

خاتم کاری یکی دیگر از هنرهای سنتی و صنایع دستی اصفهان است. جذابیت این هنر در این است که می‌توان با اشکال هندسی و چند ضلعی اثری دلربا و چشم نواز را خلق کرد. در واقع خاتم کاری مجموعه‌ای از اشکال هندسی است که با قرار گرفتن مثلث‌های کوچکی در کنار هم تشکیل شده است. خاتم کاری بر روی ظروف مسی و چوبی انجام می‌شود. حال این ظروف می‌تواند هر چیزی از جمله: شرینی خوری، شکلات خوری، قندان، جعبه، تابلو، ساعت دیواری، جای قلم، لوازم میز اداری، وسایل بازی و هر چیز دیگری باشد. معمولاً پشت برش‌های خاتم کاری از پوشش آستر و چسب مرغوب استفاده می‌شود. این هنر دقت، ظرافت و حوصله بسیاری می‌طلبد و کاری زمانبر است. در خرید صنایع دستی خاتم کاری شده ظرافت طرح از اهمیت بسیاری برخوردار است. هر چه اندازه طرح‌ها ریزتر و ظریف‌تر باشد، میزان مرغوبیت خاتم بیشتر است.

ظروف خاتم کاری اصل از سطح صاف و بدون برجستگی تشکیل شده‌اند. در این هنر رنگ و مواد اولیه باکیفیت استفاده شده و رنگ‌های شیمیایی کاربرد بسیار کمی دارند، قطعات خاتم با ظرافت بالایی به سطح کار چسبانده شده و جای بتونه و ترمیم کاری مشخص نیست، قرینه بودن اشکال و سطوح در این هنر اهمیت بسیاری دارد چون جلوه زیباتری به ظروف خاتم کاری شده می‌بخشد. اهمیت این هنر در فرهنگ و تمدن ایران بسیار بالا است. جالب است بدانید در فرهنگ نامه فارسی از این صنایع دستی به عنوان هنر زیباسازی اشیاء با استفاده از مثلث‌های کوچک یاد می‌شود.

مس و پرداز

 مس و پرداز جزو هنرهای سنتی است که می‌توان آن را زیر مجموعه صنعت هنری مینا کاری دانست. این هنر با عناوین مختلف میناکاری روی مس، نقاشی روی مس، پرداز رپی مس، ظروف مس و مینا و عناوینی از این دست شناخته می‌شود. در نهایت می‌توان گفت هنر مس و پرداز به هنری گفته می‌شود که در آن بر روی ظروف و محصولات مسی نقاشی و میناکاری انجام می‌شود. در این هنر از طرح‌های سنتی و اصیل ایرانی مانند گل اسلیمی، گل و مرغ، ابنیه  و سایر هنرهای سنتی استفاده می‌شود. برای این که طرح‌ها به خوبی بر روی ظروف مسی پیاده شوند، ابتدا باید این ظروف را پردازش کرد. از آنجا که مس قابلیت شکل‌پذیری بالایی دارد، اگر از ضخامت مناسبی برخوردار نباشد، ممکن است بر اثر برخورد به جایی دچار فرو رفتگی شود، به همین خاطر باید ضخامت مناسبی داشته باشد.

 ظروف حاصل از طرح مس و پرداز به دلیل عدم مقاومت در برابر گرما مناسب پخت و پز نیستند و بیشتر جنبه تزئینی دارند. البته اگر از روکش پلی استر برخوردار باشند، به عنوان ظروف پذیرایی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در خرید صنایع دستی طرح مس و پرداز حتماً به کیفیت طرح و رنگ و ضخامت مس دقت کنید. هر چه طرح ریز تر و پیچیده‌تر باشد، قیمت محصول بالاتر خواهد بود. هنر مس و پرداز تلفیق میناکاری بر روی ظروف مسی است. به این ترتیب هنر سنتی دیگر تحت عنوان مس و خاتم در زمره صنایع دستی اصفهان جای دارد که تلفیق هنر خاتم کاری روی ظروف مسی است.

ملیله کاری

ملیله کاری نوعی صنایع دستی است که در آن از فلزات ارزشمند برای ساخت هنرهای دستی استفاده می‌شود. در این هنر غالباً مفتول‌های مسی یا نقره برای فلز کاری به مار گرفته می‌شوند. صنایع دستی این هنر شامل گل سینه، قندان، سینی و محصولات متنوع دیگری است که از ظرافت بالایی برخوردارند. در این هنر نقوش مختلف بته جقه، پیچک، ریزه جقه، برگ فرنگ و غیره با حفظ ظرافت، تقارن و تمیزی فلزکاری دیده می‌شود.

نحوه تشخیص اصالت و کیفیت صنایع دستی

برای تشخیص کیفیت صنایع دستی هیچ فرمول مشخص و تعریف شده‌ای وجود ندارد. هر هنر و صنایعی از جنبه‌های مخصوص به خود مورد بررسی قرار می‌گیرد. مهم‌ترین ویژگی در خرید صنایع دستی ایرانی بودن و کار دست بودن است. کشور ایران از گنجینه بسیار قوی و پرباری از لحاظ فرهنگ ، هنر و تمدن برخوردار است. قطعاً طرح‌های هنری این کشور با آثار هنری هیچ جای دنیا قابل قیاس نیستند. گذشته از ایرانی بودن طرح اثر هنری، کار دست بودن آن بسیار مهم است. طبیعتاً خلق اثر هنری که ظرافت و دقت بالایی می‌طلبد،  به زمان زیادی نیز احتیاج دارد. بنابراین محصولات هنری که به فراوانی در یک فروشگاه عرضه می‌شوند، نمی‌توانند کار دست باشند. مگر این که محصولات با شناسنامه عرضه شوند و یا فروشگاه اعتبار کافی داشته باشد.

علاوه بر آن قیمت مهم‌ترین فاکتور در شناخت کیفیت این صنایع است. هیچ ارزانی بی دلیل نخواهد بود و هیچ کس انتظار ندارد صنایع دستی اصیل قیمت ارزانی داشته باشند. طرح‌هایی که در این صنایع به کار می‌روند، هر کدام اصالت بخشی از فرهنگ ایران باستان را به تصویر می‌کشند. اصالت طرح‌ها و نقوش از شاخصه‌های مهم در تشخیص کیفیت صنایع دستی است. هر چه طرح‌ها ظراقت بیشتری داشته باشند، قطعاً زمان بیشتری صرف خلق آن‌ها شده است و نتیجه کیفیت فوق‌العاده صنایع دستی خواهد بود. در خرید صنایع دستی به استحکام، کیفیت، جنبه‌های مختلف تزئینی و کاربردی و ویژگی‌های بومی و سنتی محصولات توجه کنید. اصالت و کیفیت صنایع دستی اصفهان قابل قیاس با هیچ محصولی نیست. اگر فکر می‌کنید توانایی تشخیص کیفیت هنرهای سنتی دستی را ندارید، برند معتبری را برای خرید پیدا کنید.

خرید صنایع دستی نفیس به عنوان هدایای تبلیغاتی

این روزها به لطف فرهنگ سازی اجتماعی صنایع دستی ایرانی به عنوان برترین هدایای تبلیغاتی جایگزین کالاهای خارجی شده‌اند و مدت‌ها است شرکت‌ها و ارگان‌های مختلف محصولات سنتی و صنایع دستی زیبای ایرانی را به عنوان هدیه تبلیغاتی خرید کرده و علاوه بر ترویج فرهنگ و هنر غنی ایران با استفاده از این هدایا ارزش مجموعه خود را ارتقاء می‌دهند. این محصولات گذشته از ارزش مادی، از لحاظ معنوی بسیار ارزشمند هستند. محصولات صنایع دستی با زیبایی خیره کننده خود زینت بخش هر محیطی می‌باشند. بنابراین هدیه‌هایی ازاین دست می‌توانند بسیار جذاب و دلنشین باشند. تدارک چنین هدایایی از سوی شرکت‌های مختلف ایرانی و هدیه دادن آن‌ها به شرکت‌ها و طرف قردادهای خارجی علاوه بر افزایش اعتبار ارگان‌های داخلی سبب افزایش خرید صنایع دستی توسط گردشگران خارجی شده است و این همان هدفی است که شرکت اریسا در پی آن است.

خرید صنایع دستی باکیفیت با بسته بندی نفیس

اریسا برترین برند برای خرید صنایع دستی

شرکت اریسا  با راه اندازی پویشی برای ترویج فرهنگ استفاده از صنایع دستی ایرانی و اجتناب از هدیه دادن کالاهای خارجی، صنایع دستی اصیل ایرانی را با بهترین و خلاقانه‌ترین بسته بندی‌های کاربردی با حداقل قیمت به هنردوستان ارائه می‌دهد. اریسا با طراحی و تولید بسته‌بندی‌های نفیس به درجه شرکت خلاق در عرصه بسته‌بندی صنایع دستی رسیده است. محصولات سنتی و هنری برند اریسا تمام سلیقه‌ها را پوشش می‌دهد و عرضه محصولات این برند در بسته بندی‌ها و قیمت‌های مختلف خرید صنایع دستی برای هنردوستان را آسان نموده است.

شما می‌توانید کامل‌ترین سبد صنایع دستی ایرانی را در شرکت اریسا مشاهده کنید. تمام محصولات اختصاصی این شرکت با گارانتی عرضه می‌شوند. اریسا در تلاش است که با برقراری رابطه مستقیم با هنرمندان صنایع دستی و حذف واسطه، محصولات خود را با قیمت رقابتی عرضه کند. می‌توانید با اطمینان خرید صنایع دستی را از شرکت اریسا انجام دهید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز