خبرگزاری کار ایران

خلوت و زیبایی به خانه بازمی‌گردد

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۹۲۸۳

از برندهای موفقی که مهم‌ترین هدفش را نگاه باز به فضا و گشایش فضای زندگی تعریف کرده، برند نومنزی بود. نومنزی در پی آن است که معنا و مفهوم تازه‌ای در طراحی‌های خود خلق کند.

جهان ما هرچه به سمت پیشرفت و تکنولوژی گام برداشت، خلوت و سادگی خود را از دست داد. شلوغی و همهمه‌ی صداها و تصاویر و فن‌آوری‌های مدرن ما را احاطه کردند و آن سکوت جادوییِ قدیمی برایمان به حسرت بدل شد. ما زندگی‌های باکیفیت‌تری پیدا کرده بودیم و شوق همگام شدن با این جهان مدرن، خانه‌هایمان را آنقدر از هرچیز تازه و نو انباشته کرد که دیگر جایی برای آرامش نماند. طبیعت کم کم به تنها پناهگاه ما بدل شد تا هر ازچند گاهی که فرصت دست می‌داد، خود را به سکوت و خلوت آن بسپاریم و نفسی تازه کنیم.

انسان مدرن خودش را به یک زندگی مدرن نیازمند و مشتاق می‌دید و به همان اندازه دلش می‌خواست به آن جهان ساده‌ای بازگردد که به فضای زندگی گشوده‌تر و بازتر بود. پس طراحان و ایده‌پردازانی پا به عرصه گذاشتند که مبنا و معیارشان برای ساخت هر وسیله تازه، سازگاری‌اش با این محیط شلوغ و بسته و کوچک‌شده بود. زندگی نیازمند گشایش بود و طراحی باید در خدمت این نیاز درمی‌آمد. دراین میان آنچه بیش از هر چیز فضای خانه ما را می‌انباشت، مبلمان و دکوراسیون چوبی خانه بود. بخش زیادی از وسعت هرخانه همواره در اشغال مبلمان و میز و تخت و کمد و همه محصولات صنعت مبلمان است. پس آنچه بیش از هرچیز نیازمند طراحی‌های تازه و تطبیق‌پذیری با خانه‌های تنگ و شلوغ به نظر می‌رسید، همین مصنوعات چوبی بود.

طراحی توسعه‌پذیر دیرزمانی است که در جهان مورد توجه طراحان داخلی قرار گرفته است، اما قدمت آن در ایران چندان زیاد است.

از برندهای موفقی که مهم‌ترین هدفش را نگاه باز به فضا و گشایش فضای زندگی تعریف کرده، برند نومنزی بود. نومنزی در پی آن است که معنا و مفهوم تازه‌ای در طراحی‌های خود خلق کند. طراحان این برند در پی محصولاتی هستند که برای هر فضایی کاربرد داشته باشد و با محیط پیرامون زندگی ما به هماهنگی برسد. محصولات نومنزی با ترکیب فرم و رنگ‌های ساده و مینیمال، فضایی برای فکر و نگاه ساکنان خانه باز می‌کنند تا آن آرامش از دست رفته و قدیمی دوباره به خانه‌ها بازگردد. این طراحان نگاه باز و گسترده‌ای به فضا دارند و شعار «روی ما به زندگی باز است» کاملترین و دقیق‌ترین مفهومی است که از ارزش‌های برند خود ارایه داده‌اند.

اما کیفیت هزینه دارد و اغلب به همین خاطر، از دسترس بخشی از جامعه خارج می‌شود. اینجاست که هویت اصلی برند نومنزی شکل می‌گیرد؛ نومنزی می‌خواهد کیفیت و زیبایی در دسترس همه مردم باشد.

محصولات نومنزی اگرچه با بهترین مواد اولیه و برترین تکنولوژی روز تولید شده‌اند، اما مقرون به صرفه‌اند و این همان چیزی که اعتبار و اصالت نومنزی را می‌سازد.

داستان نومنزی شاید از همین‌جا تازه آغاز می‌شود. داستان طبیعتی که می‌خواهد با همان سادگی، سکوت، توسعه‌پذیری، زیبایی و اصیل بودن، خودش را دوباره به خانه‌های کوچک و بزرگ ما دعوت کند. طبیعتی که ما آرام آرام با زندگیِ آمیخته با تکنولوژی‌مان رهایش کردیم. اما طبیعت بخشنده است و روی گشاده‌ای به همه دارد. طبیعت در بدوی‌ترین شکل خود، مدرن و امروزی، ساده و صمیمی، ساکت و آرامبخش است.

 داستان نومنزی، داستان طبیعتی است که به خانه‌ها بازمی‌گردد. داستان محصولاتی که مثل طبیعت، روی آن‌ها به زندگی باز است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز