خبرگزاری کار ایران

چه مدارکی برای دریافت شهروندی ترکیه لازم است؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۲۹۹۷

یکی از کشورهایی که اغلب ایرانیان علاقه مند به مهاجرت آن را انتخاب می کنند، کشور ترکیه است. این کشور از نظر موقعیت جغرافیایی، امکانات رفاهی و همچنین شرایط آب و هوایی فوق العاده ایده آل است، و با توجه به اینکه به اروپا متصل است، با اقامت در این کشور امکان سفر به اقصی نقاط دنیا را هم پیدا می کنید. ولی مهاجرت به آن چندان هم کار آسانی نیست! مخصوصا اگر قصد اقامت دائمی داشته باشید.

 نظام حقوقی ترکیه براساس نظام حقوقی اروپا تنظیم شده، و بسیار کامل، جامع و در برخی موارد سخت گیرانه می باشد. اگر می خواهید اقامت کشور ترکیه را به صورت دائمی به دست بیاورید، باید ابتدا شرایط اقامت دائمی و سپس مدارک لازم برای اخذ شهروندی ترکیه را مهیا کنید. هر چند دریافت ویزای ترکیه تنها اجازه ورود قانونی به خاک این کشور است، ولی برای این که بتوانید برای مدت طولانی ساکن شوید، باید مدارکی که برای اخذ شهروندی کشور ترکیه لازم است را به سفارت این کشور تحویل دهید. اگر از کم و کیف این مدارک اطلاع ندارید، در ادامه این مطلب با ما همراه شوید تا  توضیحات و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهیم. 

تفاوت اقامت دائمی و شهروندی ترکیه

در اقامت دائمی، پاسپورت ترکیه به افراد داده نمی شود، ولی فرد مهاجر کماکان یک خارجی محسوب می شود. اما در شهروندی ترکیه شرایط کاملا متفاوت است. در واقع در ویزای شهروندی فرد علاوه بر اقامت دائم زندگی در ترکیه، یک شهروند عادی مانند سایر افراد ترک محسوب می شود و از تمام امکانات و اختیارات یک شهروند ترک نیز بهره مند می شود. مزیت داشتن پاسپورت ترکیه دقیقا همین است که فرد می تواند مانند یک شهروند ترک، عادی زندگی کند، حساب بانکی باز کند، خرید کند و هیچ معذورتی هم نداشته باشد. در مورد مسئله اخذ شهروندی ترکیه باید عنوان کنیم که شهروند بودن در ترکیه براساس قانون خاک است. قانون خاک نیز به این معنی است که اگر پدر یا مادر فردی ترکیه ای باشند، آن فرد هم ترکیه ای محسوب می شود. البته از طریق ازدواج، خرید ملک و ادامه تحصیل و یا سرمایه گذاری هم می توان برای دریافت شهروندی ترکیه اقدام کرد.

چه مدارکی برای دریافت شهروندی ترکیه لازم است؟

مزایای شهروندی ترکیه

دریافت شهروندی ترکیه، در کنار مراحل سخت فراهم کردن شرایط و تهیه مدارک قانونی، مزایای خاص و فوق العاده ای دارد. به عنوان مثال داشتن حق تجارت آزاد در ترکیه، که به وسیله آن می توانید به تجارت سودآوری در این کشور بپردازید. دریافت تسهیلات بانکی و کارت اعتباری ترکیه، گرفتن گواهینامه رانندگی ترکیه و همین طور امکان سفر به تعداد زیادی از کشورهای مهم جهان بدون نیاز به ویزا از دیگر مزایای دریافت شهروندی ترکیه است. شما حتی می توانید در بهترین دانشگاه های این کشور ادامه تحصیل دهید.

 

روش های دریافت پاسپورت و شهروندی کشور ترکیه

روش های مختلفی برای مهاجرت به ترکیه و اخذ شهروندی این کشور وجود دارد، ولی ما قصد داریم 3 روش را که نسبت به سایر روش ها برای هموطنان ایرانی کاربردی تر است، به شما معرفی کنیم:

 

  1. خرید املاک

یکی از سریعترین و مطمئن ترین روش ها برای اخذ شهروندی، خرید ملک در ترکیه است. برای خرید ملک در ترکیه هیچ حداکثر مبلغی تعیین نشده، ولی ملکی که در این کشور خریداری می‌کنید باید حداقل ارزشی معادل 250 هزار دلار داشته باشد. دولت ترکیه معتقد است اخذ شهروندی با خرید ملک برای افراد خارجی، یک معامله ای بُرد بُرد است، و در این خصوص تمام تسهیلات لازم برای افزایش حجم این نوع معاملات و افزایش ساخت و ساز در مناطق خوش آب و هوا و خوش منظره ترکیه را فراهم کرده است.

۲. اشتغال به کار

اگر بتوانید در یک شرکت استخدام شوید و به صورت مداوم برای مدت 5 سال کار کنید، می توانید برای دریافت پاسپورت این کشور و اخذ شهروندی اقدام کنید. استفاده از این روش می تواند تا حدی مشکل باشد، زیرا کارفرما باید شما را استخدام قانونی کند و ماهانه حق بیمه شما را پرداخت کند، که پیدا کردن کارفرمایی که انعقاد قرارداد کار و رد کردن بیمه را بپذیرد، کار آسانی نیست! مگر اینکه به واسطه مهارت های شغلی بالای خود، بتوانید در یک شرکت بسیار معتبر استخدام شوید.

۳. ثبت شرکت

اگر می خواهید به تازگی کسب و کاری را در ترکیه راه اندازی کنید، یا صاحب کسب و کار خاصی هستید، می توانید از این روش استفاده کنید. با استفاده از این روش، ضمن به دست آوردن حق شهروندی، از مزایای تجارت در این کشور نیز برخوردار می شوید. با ثبت شرکت در ترکیه و دریافت اجازه کار، پس از گذشت 5 سال، می توانید نسبت به دریافت اقامت کشور ترکیه اقدام کنید.

چه مدارکی برای دریافت شهروندی ترکیه لازم است؟

مدارک اخذ شهروندی کشور ترکیه

اطلاع از مدارک مورد نیاز برای اخذ شهروندی ترکیه برای علاقه مندان ضروری است. اما با توجه به شیوه اقدام برای دریافت پاسپورت، این مدارک متفاوت هستند. در واقع با توجه به اینکه شما از چه روشی برای گرفتن شهروندی ترکیه اقدام کرده اید، مدارک هویتی، مالی و ملکی متفاوتی را باید ارائه کنید، که در این مورد لازم است حتما از مشاور ماهری که به قوانین اقدام برای شهروندی ترکیه آگاه است، کمک بگیرید. به عنوان مثال اگر شما تصمیم داشته باشید از روش خرید ملک یا آپارتمان برای شهروندی اقدام کنید، داشتن این مدارک ضروری است:

  1. عکس از سند ملک خریداری شده یا کپی‌ از قرارداد رسمی‌ با تائید دفتر اسناد رسمی
  2. گزارش ارزشیابی ملک به تاریخ روز از شهر محل ملک
  3. رسیدهای پرداختی از حساب خریدار با مهر بانک
  4. رسیدهای دریافتی از حساب فروشنده با مهر بانک
  5. ترجمه گذرنامه معتبر با تایید دفتراسناد رسمی برای کل خانواده

اگر قصد اخذ شهروندی در ترکیه را دارید، پیشنهاد ما به شما تکینکوگروپ است. این مجموعه با ۱۵ سال سابقه درخشان در زمینه ساخت و ساز و مشاوره ملکی، آماده ارائه انواع خدمات اقامتی و مهاجرت به ترکیه است. همچنین برای افرادی که قصد دریافت پاسپورت و اخذ شهروندی کشور ترکیه را دارند، در خرید ملک، اخذ سند مالکیت و اخذ پاسپورت کشور ترکیه، در تمامی مراحل خدمات ویژه ای دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز