خبرگزاری کار ایران

فروش تیرآهن با بهترین قیمت

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۰۴۲۳

 

تیرآهن یکی از مهمترین فرآورده های حاصل از ذوب ریزی شمش آهن است که کاربردهای بسیاری در صنعت ساختمان سازی و مهندسی عمران دارد. آهن پر کاربرد ترین فلز موجود در پوسته ی زمین است که با استخراج و تبدیل آن به انواع فولاد ساختمانی و صنعتی استفاده  می شود.

 

تیرآهن از اجزای اساسی  و مهم در ساخت هر ساختمانی محسوب می شود. دامنه کاربرد تیرآهن تنها محدود به ساختمان سازی نیست. در پل ها و برخی ماشین آلات سنگین نظیر کشتی از تیر استفاده های زیادی می شود. تیر ها به خاطر شکل و جنسی که دارند وظیفه حمل نیروهای تنشی و خمشی وارد بر سازه را دارند. محل قرار گیری و سایز آن ها نیز بر اساس یک سری محاسبات انجام می شود که توسط مهندسین این حوزه انجام می گیرد.

 

تعریف تیرآهن

در معماری و مهندسی سازه تیر به عنوان عضوی بلند، مستقیم و منشوری تعریف می شود که برای نگهداری بارهای مختلف وارده در طول عضو طراحی می گردد. البته در ساختمان سازی تیر غالبا به اعضای افقی اطلاق می شود و به اعضای عمودی ستون گفته می شود.

 

تیرآهن را می تواند به سه دسته و استاندارد تقسیم بندی نمود:

الف) تیرآهنIPE : به تیراهن ساختمانی معروف هستند. مقطع این پروفیل به شکل I لاتین می باشد و از سایز 8 تا 30 دسته بندی می شوند.

ب) تیرآهن INP: این نوع تیرها بر اساس استاندارد کشور چین و روسیه تولید می شود که میبایست محاسبات سازه بر مبنای طراحی این تیرها انجام گیرد.

ج) تیرآهنIPB : این مدل تیرآهن به هاش نیز معروف است. بال ها و جان تیر باهم برابر بوده و مقطع آن به مانند حرف H است. قیمت تیرآهن هاش از تیرهای IPE به خاطر دلایلی از جمله وزن بیشتر و توزیع محدود تر بالاتر است. ساخت سازه های عظیم و پل به کمک تیراهن IPB صورت می گیرید.

 

تیرآهن لانه زنبوری

با استفاده از تیرآهن‌های سبک‌ تر مثل انواع تیرآهن لانه زنبوری در جاهایی که نیاز به تحمل نیروی زیاد وجود ندارد، می‌توان وزن سازه را پایین‌تر آورد. تیر لانه زنبوری تحمل بیشتری در نیروهای خمشی وارد شده به سازه دارد. نحوه ساخت تیراهن لانه زنبوری بدین صورت است که در امتداد جان تیرآهن پنج ضلعی هایی با فاصله معین خالی می کنند. سپس در امتداد این طول نیز تیراهن برش داده می شود. با جا انداختن یک نیم فاصله از این شش ضلعی سبب می شود ارتفاع جان 2 برابر شود که قدرت خمشی تیرآهن افزایش بیشتری پیدا می کند. در هنگام برش و جوشکاری میبایست دقت لازم را لحاظ نمود تا از صدمات ناشی از این تغییرات جلوگیری شود. قیمت تیرآهن لانه زنبوری بر اساس قیمت تیر خریداری شده به همراه اجرت شبکه کردن می باشد.

تیرآهن 14 ، بیشترین مصرف

پر مصرف ترین سایز تیرآهن در کشور تیرآهن 14 است. این سایز به دلیل استفاده زیاد تقریبا در تمامی شرکت ها قالب ریزی می شود. ابعاد و وزن مناسب این تیر و میزان تراکم ساختمانی در کشور سبب شده است تیراهن 14 انتخاب مهندسان باشد و بیشترین فروش تیرآهن را داشته باشد. وزن هر شاخه تیر 14 در شرکت ذوب آهن 155 کیلو، شرکت فایکو 135، اهواز 135 و کرمانشاه 120 کیلوگرم است.

 

نکات مهم در هنگام خرید تیرآهن

خرید تیرآهن نیز مانند سایر مقاطع فلزی نیازمند یک سری ریزه کاری است که با دانستن آن می توانید بهترین خرید را رقم بزنید. گرچه عموما تمام مقاطع فولادی بر مبنای وزن فروخته می شوند، اما گاهی برخی نیازمند خرید تیرآهن به صورت شاخه ای هستند که اصطلاحا شاخه شمار گفته می شود. یکی از فاکتورهای خرید خوب مقاطع فولادی، انتخاب آهن با رنگ طبیعی است که این رنگ شامل طوسی پر رنگ و مشکی است. آهن وقتی در مجاورت هوا قرار می گیرد تغییر رنگ می دهد. رطوبت نیز عامل دیگری بر زردی آهن است. آهن زنگ زده از قیمت کمتری برخوردار است و هرچه این میزان بیشتر باشد قیمت محصول کمتر است.

برای مشخص شدن مارک و مشخصات فیزیکی، تنش، خمش و درصد مواد تشکیل دهنده تیرآهن برگه ای همراه محصول عرضه می شود که برگ آنالیز نامیده می شود. با برررسی این برگ که حاوی نکات مختلفی از محصولی است می توان به این جزئیات رسید.

فروش تیرآهن با بهترین قیمت

(برگ آنالیز تیرآهن یزد)

 

قیمت تیرآهن در بازار تهران

نرخ گزاری در هر کیلوگرم آهن با توجه به شاخصه هایی نظیر کشش بازار، بورس، قیمت شمش و  دلار تایین می شود. عرضه و تقاضا از دیگر عوامل مهم تعیین قیمت یک محصول است. در آهن آلات به خصوص تیرآهن هم این موضوع به خوبی دیده می‌شود. برای مثال اگر بازار تقاضای بسیاری را تجربه کند، قیمت‌ها افزوده خواهد شد و بر عکس. این موضوع به راحتی در فصول رونق ساخت و ساز قابل رویت است.

معمولا قیمت تیرآهن و سایر مقاطع فولادی در بازار تهران بالاتر از مبادی است. وجود واسطه ها، هزینه انبار داری و باربری از کارخانه به بازار تهران عواملی هستند که سبب اختلاف قیمت می شود.

فروش تیرآهن با بهترین قیمت

فروش تیرآهن کارخانه

همیشه قیمت اعلامی از کارخانه پایین تر از سطح بازار است. دلایلی مختلفی در آن مستتر است که از جمله آن می توان به عدم فروش جزئی اشاره داشت. کارخانجات محصولات خود را به صورت بندیل تیرآهن و ظرفیتی به فروش می رسانند. از این رو قیمت فروش با سطح بازار متفاوت است. خرید از کارخانه به عنوان فروشنده دست اول انجام می شود و واسطه ای وجود ندارد. در نظر داشته باشید که کارخانه به عنوان تولید کننده هزینه حمل محصول و یا انبار داری پرداخت نمی کند.

البته به یاد داشته باشید که برخی تولید کنندگان تیرآهن، به مشتریان حقیقی محصول خود را مستقیما نمی فروشند. از این رو خریداران عزیز می بایست به فروشنگان مجاز مراجعه و سفارش خود را ثبت کنند. این شرکت ها به عنوان عامل فروش کارخانجات هستند و سفارش شما را تحویل می دهند.

 

بهترین قیمت تیرآهن

اگر نیاز به خرید تیرآهن به صورت کلی و جزئی دارید کافیست با مجموعه نگین فولاد السا در ارتباط باشید. شما می توانید با شماره 02144448200 تماس و از کارشناسان شرکت مشاوره پیش از خرید بگیرید. همچنین با مراجعه به وبسایت www.neginfoolad.ir از قیمت های لحظه ای سایر مقاطع فولادی نظیر قیمت میلگرد، نبشی و قیمت ناودانی، پروفیل، ورق و ... با خبر شوید. این مجموعه محصولات فلزی را در سریعترین وجه با بهترین تعرفه باربری به اقصا نقاط ایران ارسال می نماید. کافیست تنها از ما استعلام قیمت نهایی مقاطع فولادی را بگیرید!

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز