خبرگزاری کار ایران

آموزش تعمیر تلویزیون ال جی

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۸۶۷۷

در بحث آموزش تعمیر تلویزیون ال جی باید بدانیم که تلویزیون ها جزو ضروری ترین دستگاه های یک خانه هستند. عده ای هستند که به شنیدن صدای تلویزیون در همه شرایط عادت کرده اند.

 

در بحث آموزش تعمیر تلویزیون ال جی باید بدانیم که تلویزیون ها جزو ضروری ترین دستگاه های یک خانه هستند. عده ای هستند که به شنیدن صدای تلویزیون در همه شرایط عادت کرده اند. اصلی ترین و ساده ترین روش سرگرمی در خانه ها تلویزیون است. اگر شما تا حدودی تعمیر کردن تلویزیون ال جی را بلد باشید می توانید مشکلات ساده خود را حل کنید.

اگر مراحل عیب یابی و ترمیم به درستی انجام شوند. یعنی تعمیرکار به درستی تشخیص دهد که مشکلاتی همچون روشن نشدن، خاموش شدن، تصویر نداشتن، پرش تصویر، قطع شدن صدا یا تصویر، سیگنال نداشتن و … دقیقا ناشی از خرابی کدام قطعه هستند. در ادامه این مطلب تعدادی از مشکلات تلویزیون ال جی را بررسی می کنیم.

برای تعمیر تلویزیون ال جی بر روی لینک رو به رو کلیک کنید : تعمیر تلویزیون ال جی

بیشترین علت خرابی تلویزیون ال جی

تلویزیون روشن نمی شود،ولی چراغ LED پاور روشن می شود:

مشکل از برد پاور است.خازن صافی اصلی،خازنها و دیودهای خروجی بخش ثانویه،POWER IC و POWER FET باید چک شود.برخی اوقات خرابی آی سی رگولاتور ولتاژ مین برد نیز می تواند موجب بروز این مشکل گردد،گاهی نیز خرابی آی سی mcu (به خصوص زمانی که چراغ ال ای دی پاور روشن نشود)می تواند موجب بروز این مشکل گردد.

روشن و خاموش شدن پی در پی تلویزیون led :

کلیدها یا برد کنترلی یا آی سی MCU مادربرد یا کابل اتصال برد کنترلی به مین برد ایراد دارد.

تلویزیون LED ال جی پس از چند لحظه خاموش می شود:

مشکل از برد پاور یا برد مین است.سوختن خازن صافی اصلی،خازنها و دیودهای بخش ثانویه یا سوختن POWER IC و POWER FET می تواند دلیل مشکل باشد.در برد مین نیز سوختن فیوز یا REGULATOR IC یا مشکل آی سی MCU می تواند دلیل مشکل باشد.

تلویزیون LED LG پس از چند ساعت خود به خود خاموش می گردد:

در این حالت شما قطعه ای دارید که با گرم شدن از کار می افتد،باید تک تک قطعات بردها را با سشوار و اسپری خنک کننده تست کرد تا مشکل را یافت.

آموزش تعمیر تلویزیون ال جی

کل یا قسمتی از تصویر تاریک است:

اگر کل تصویر تاریک است و وقتی با یک چراغ قوه به صفحه نگاه می کنید تصویر وجود دارد ولی نور نیست یا کم نور است مشکل از سوختن یک یا چند لامپ بکلایت است .

تصویر وجود ندارد،اما صدا دارد:

اگر با تست چراغ قوه بر روی صفحه تصویر ندیدید مشکل از برد مین تا برد تایم کنترلینگ است که با تعویض یا تعمیر بردها مشکل حل می گردد.

نیمی از تصویر تاریک است:

یا بک لایتها سوخته،یا مدار راه انداز ال ای دی،یا اگر با تست چراغ قوه تصویر ندارید و تصویر دقیقا از وسط صفحه به بعد تاریک است مشکل از اتصال برد TCON به برد TFT یا همان برد آدرس است.

تصویر دارای خطوط افقی رنگی است:

مشکل از اتصالات بین برد آدرس و پنل شماست که به اصطلاح آب خورده یا اکسید شده اند،این اتصالات به دقت باید ترمیم گردند.

برای تعمیر مایکروفر کلیک کنید : تعمیر مایکروفر سامسونگ

تصویر تار است و کیفیت ندارد:

مشکل از برد مین یا برد TCON شماست،آی سی های این بردها به احتمال قوی مشکل دارند.گاهی اوقات نیز مشکل از برد پنل یا همان TFT یا آدرس است.

تصویر تیک دارد یا آهسته تر از صداست:

مشکل از برد T CON یا مین برد است.

در تلویزیون ال ای دی ال جی تصویر هست اما صدا نداریم:

مشکل از آی سی صدای برد مین یا آی سی آمپلی فایر یا بلندگو و کابل اتصال است.

آموزش تعمیر تلویزیون ال جی

تصویر دارای هاله های سیاه رنگ کروی است با مرکز پرنور:

این حالت ناشی از کنده شدن لنز لامپهای ال ای دی از روی ال ای دی است که موجب توزیع نامتناسب نور بر سطح پنل و بروز این مشکل می گردد.

پنل تلویزیون ال ای دی ترک برداشته یا شکسته است:

متاسفانه این مشکل فقط با تعویض پنل حل می شود که این کار هم هزینه زیادی دارد،تقریبا ۷۰ درصد قیمت تلویزیون شما قیمت پنل است،اما گاهی تعویض پنل با یک پنل دست دوم گزینه معقول تر و کم هزینه تری است،با ما تماس بگیرید تا با حداقل قیمت پنل تلویزیونتان را تعویض کنیم.

تلویزیون بعد از روشن و خاموش شدن به حالت تنظیمات کارخانه برمی گردد:

در این حالت مشکل از نرم افزار تلویزیون و یا از آی سی فلش است یا از آی سی SDRAM که مسئول حفظ تنظیمات تلویزیون است و بر روی مین برد قرار دارد،اکثرا با تعویض آی سی و یا برنامه ریزی مجدد تلویزیون مشکل حل می گردد.

صدای بلند گوها کیفیت لازم را ندارند:

مشکل از مین برد و آی سی صدا یا آی سی آمپلی فایر و یا از اتصالات و خود بلندگو است.

اما نکته دیگری که وجود دارد این مشکلات ممکن است در نوع ال ای دی و ال سی دی با هم تفاوت داشته باشند. به عنوان مثال مشکلات مشابه در یک ال ای دی ال جی را با یک ال سی دی ال جی بررسی می کنیم:

روشن نشدن تلویزیون ال ای دی ال جی :

-اگر تلویزیون LED ال جی شما روشن نمی شود و چراغ ال ای دی پاور در مقابل تلویزیون نیز روشن نمی شود و تلویزیون هیچ عکس العملی در مقابل فرمان روشن شدن ندارد،مشکل از برد مین تلویزیون ال جی است.

اگر تلویزیون ال ای دی ال جی شما روشن نمی شود ولی چراغ چاور در مقابل تلویزیون روشن می شود احتمالا مشکل از برد پاور شماست،اگر تلویزیون یک لحظه روشن می شود و بلافاصله خاموش می گردد در این حالت مشکل از برد راه انداز LED و یا از سوختن ال ای دی های پنل است و در اثر برنامه موسوم به PROTECT تلویزیون خودش را خاموش می کند.تمامی مشکلات فوق توسط کارشناسان ایران LCD در منزل قابل حل است.

برای تعمیر تلویزیون سامسونگ کلیک کنید : تعمیر تلویزیون سامسونگ

روشن نشدن تلویزیون ال سی دی ال جی:

اگر تلویزیون LCD ال جی روشن نمی شود و چراغ پاور نیز خاموش است و تلویزیون هیچ واکنشی به فرمان روشن شدن ندارد در این حالت مشکل از برد مین است.

اگر چراغ پاور در مقابل تلویزیون روشن می شود احتمالا مشکل از برد پاور یا برد اینورتر یا از سوختن بک لایت شماست،با سوختن لامپ های موسوم به بک لایت تلویزیون شما با عمل PROTECT خودش را خاموش می کند،در این حالت معمولا تلویزیون یک لحظه روشن می شود و سپس خاموش می گردد.

خاموش شدن ناگهانی تلویزیون ال ای دی ال جی:

در حال تماشا تلویزیون LED ال جی ناگهان خاموش می شود:

اگر چراغ پاور جلوی تلویزیون خاموش است و دستگاه هیچ واکنشی به روشن شدن نشان نمی دهد خرابی از برد مین است.

اگر چراغ پاور روشن  می شود مشکل احتمالا از برد پاور است یا برد راه انداز ال ای دی یا از سوختگی ال ای دی های داخل پنل است که در این صورت تلویزیون معمولا یک لحظه روشن شده و سپس بلافاصله در اثر PROTECTخود به خود خاموش می شود.

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز