خبرگزاری کار ایران

آزمون دولینگو، امتحانی ساده برای مهاجرت

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۷۲۷۵

امروزه به دلیل شیوع ویروس کرونا، آزمون آیلتس در فاصله زمانی بیشتری برگزار می‌شود. این امر موجب شده تا کسانی که قصد مهاجرت دارند، با مشکل مواجه شوند. اما آزمون دولینگو بر خلاف آیلتس، به صورت مجازی برگزار می‌شود. آزمون دولینگو یک آزمون تطبیقی و آنلاین است که میزان مهارت زبان افراد غیربومی را می‌سنجد. بسیاری از موسسات و دانشگاه‌ها این آزمون را به عنوان جایگزین آزمون آیلتس می‌پذیرند. دولینگو نسبت به سایر آزمون‌ها ساده‌تر است. اما چرا به آن، آزمون انطباقی می‌گویند؟ منظور از آزمون انطباقی این است که با توجه به جواب شما، سوالات بعد تعیین می‌شود. در واقع اگر شما به یک سوال جواب درست دهید، سوال بعدی سخت‌تر خواهد شد و اگر به سوالی پاسخ اشتباه دهید، سوال بعدی، ساده‌تر خواهد بود. همین ویژگی باعث شده تا زبان‌آموزان بتوانند به راحتی درآزمون دولینگو پذیرفته شوند و برای مهاجرت اقدام کنند.

در امتحان دولینگو هر چهارت مهارت خواندن (Reading)، نوشتن (Writing)، صحبت‌کردن (Speaking) و گوش‌دادن (Listening) مورد بررسی قرار می‌گیرد. کارنامه دولینگو به کارنامه آیلتس هیچ شباهتی ندارد. نمرات شما در 4 نمره مجزا Literacy، Comprehension، Conversation و  Production محاسبه می‌شود. اما هر کدام از این نمرات به چه معناست؟

  • Literacy توانایی شما در خواندن و نوشتن را نشان می‌دهد.
  • Comprehension میزان مهارت شما در خواندن و شنیدن را نشان خواهد داد.
  • Conversation توانایی شما در شما در شنیدن و صحبت‌کردن را نشان می‌دهد.
  • Production مهارت شما در نوشتن و صحبت‌کردن را نشان خواهد داد.

بخش‌های مختلف آزمون دولینگو به چه صورت است؟

بخش اول، بخش Read and Complete است کهLiteracy  وComprehension  شما در مدت زمان 3 دقیقه مورد بررسی قرار می‌گیرد. در این مرحله متنی به شما نمایش داده می‌شود و شما باید آن را بخوانید.

مرحله دوم، Read and Select است. برای دریافت نمره خوب و قابل قبول در این مرحله باید دامه لغات قوی داشته‌باشید. زمان اختصاص داده شده برای انجام این بخش 1 دقیقه است. در این مرحله شما باید لغات انگلیسی که معنادار هستند را انتخاب کنید.

یکی دیگر از بخش‌هایی که در آزمون دولینگو، شما باید به آن پاسخ دهید، سوالات  Listen and Select است. در این بخش شما باید در مدت زمان یک دقیقه و سی ثانیه، به هر گزینه گوش کرده و اگر یک لغت معنادار انگلیسی شنیدید، آن را انتخاب کنید. این بخش با هدف بررسی میزان توانایی شما درComprehension و Conversation طراحی شده‌است.

نمونه سوال دیگری که در آزمون دولینگو وجود، سوالات بخش  Listen and Type است. زمان برگزاری این بخش تنها 1 دقیقه است و شیوه برگزاری آن به این صورت است که باید روی نماد بلندگو کلیک کرده و چیزی را که می‌شنوید، عیناً تایپ کنید. دقت داشته‌ باشید که شما تنها 3 بار مجاز هستید که به فایل صوتی گوش دهید! این بخش Comprehension و Conversation شما رو مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

یکی از ساده‌ترین سوال‌های دولینگو، سوال Read aloud است. در این بخش به شما یک جمله نمایش داده شده و شما باید در مدت زمان 20 ثانیه، جمله داده شده را با صدای واضح و رسا بدون هیچ اشتباهی بخوانید. شما تنها یک بار فرصت دارید این جمله را بخوانید. اگر در خواندن آن اشتباه کنید، از نمرات Conversation و Comperhension  شما کم خواهد شد!

در سوال Write about the photo یک تصویر در اختیار شما قرار می‌گیرد و از شما خواسته می‌شود تا درباره آن جملاتی بنویسید. برای پاسخ به این بخش تنها یک دقیقه زمان دارید. این سوال برای بررسی توانایی شما در Production و Literacy طراحی شده‌است.

سوال دیگری که باید به آن پاسخ دهید، Read, Then Write است. برای پاسخ یه این سوال، باید مهارت Writing خوبی داشته‌باشید. اما این سوال به چه صورت است؟ در این بخش باید به سوالی که از شما پرسیده می‌شود، با دقت پاسخ دهید. حتما باید اصول نگارشی را رعایت کنید تا نمره خوبی در Production و Literacy بگیرید. حداقل تعداد لغات قابل قبول 50 کلمه است. اما برای گرفتن نمره قابل قبول سعی کنید، بیشتر از 50 لغت بنویسید. زمان پاسخ به این سوال 5 دقیقه است.

قسمت بعدی، سوال Speak about the photo است. در این مرحله، تصویری به شما نمایش داده شده و شما باید آن را توصیف کنید. زمان پاسخ به این سوال یک دقیقه و سی ثانیه است و 20 ثانیه زمان دارید تا به عکس نگاه کنید. گرفتن نمره خوب در این سوال به دامنه لغات شما و میزان صحبت‌کردن روان و بدون هیچ مشکلی بستگی دارد. اگر بتوانید عکس را به خوبی توصیف کنید، نمره خوبی در بخش Conversation و Production خواهید گرفت.

یکی از سوالاتی که تاثیر زیادی در نمره شما دارد و مربوط به مهارت اسپیکینگ شما مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، سوال Read, Then Speak است. در این بخش از شما یک سوال عامیانه و راحت پرسیده می‌شود و باید به آن به صورت کامل پاسخ دهید. این بخش یک دقیقه و سی ثانیه زمان دارد و در مدت زمان 20 ثانیه می‌توانید برای پاسخ به سوالات فکر کنید. Conversation  و Production شما در این بخش آزمون دولینگو مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

یک سوال دیگر که در آنConversation  و Production بررسی می‌شود، سوال Listen, Then Speak است. در این بخش، یک فایل صوتی در اختیار شما قرار می‌گیرد که در آن از شما سوالی پرسیده می‌شود. شما باید با دقت به این فایل صوتی گوش کنید و به سوالات پاسخ دهید. برای پاسخ به این سوال یک دقیقه و سی ثانیه فرصت دارید، و حداقل باید 30 ثانیه صحبت کنید تا بتوانید نمره خوبی بگیرید.

بخش آخر امتحان دولینگو مربوط به مهارت اسپیکینگ و رایتینگ شما است. در این بخش باید به سوالاتی که پاسخ قطعی ندارند و موضوعی بحث برانگیز هستند، پاسخ دهید. پاسخ به این سوال نمره‌ای ندارد. اما پاسخ‌های شما به دانشگاه‌هایی که قصد اپلای دارید به همراه نمره شما ارسال شده و توسط استاید آن دانشگاه بررسی می‌شود.

در مرحله اول به شما دو موضوع داده می‌شود و شما یکی از آن‌ها را انتخاب و در حالیکه ویدئوی شما ضبط می‌شود، باید بین 2 تا 3 دقیقه درباره آن صحبت کنید. در مرحله دوم مهارت رایتینگ شما مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. مانند مرحله اول به شما دو موضوع داده می‌شود و شما باید با انتخاب یک موضوع، بین 3 تا 5 دقیقه متنی بنویسید. البته برای هر کدام از این دو مرحله 30 ثانیه زمان دارید تا موضوع را بخوانید و برای پاسخ به آن فکر کنید.

نتیجه‌گیری

آزمون دولینگو نسبت به آیلتس ساده‌تر است. این آزمون در 1500 دانشگاه و کالج در سراسر جهان اعتبار دارد. به همین دلیل افراد با کسب نمره خوب در این آزمون می‌توانند در دانشگاه مورد نظر خود تحصیل کنند. مدرک این آزمون تا 2 سال اعتبار دارد و هزینه امتحان دولینگو تنها 49 دلار آمریکا است. در حالی که آزمون تافل و آیلتس 225 و 215 دلار است! در نتیجه شما می‌توانید با هزینه بسیار کم، برای گرفتن مدرک زبان و مهاجرت اقدام کنید. البته با اینکه این آزمون نسبت به تافل و آیلتس راحت‌تر است اما باز هم برای قبولی و گرفتن نمره خوب، باید به زبان انگلیسی تسلط کامل و کافی داشته‌باشید! برای آمادگی در این آزمون می‌توانید وارد سایت آکادمی دولینگو شده و از مشاوره‌های اساتید مجموعه برای قبولی تضمینی در این آزمون بهره‌مند شوید!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز