خبرگزاری کار ایران

جاب آفر کانادا چیست و چه کمکی می‌تواند به شما بکند؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۳۴۱۵

اگر بخواهیم به دنبال کشورهایی باشیم که از هر نظر گزینه مناسبی برای مهاجرت باشند، بدون شک اولین گزینه کانادا است. کانادا، کشوری است چند فرهنگی، دارای اقتصادی قوی، سیستم آموزشی عالی، فناوری رو به رشد بالا، پر از امنیت و مملؤ از سلامتی. کشوری است مترقی که به نیروی کارش اهمیت بسیاری می‌دهد و همه جوره از آن‌ها محافظت می‌کند.

در بین کشورهای آمریکای شمالی، کانادا دارای بهترین مزایا، تعطیلات و مرخصی با حقوق است. کانادا دوست‌دار مهاجرین است و برای افراد ارزشمند، فارغ از اینکه چه ملیتی دارند، چه جنسیتی دارند و دارای چه فرهنگی هستند احترام زیادی قائل است. همه‌ی این‌ها دست به دست هم می‌دهند تا هدف خیلی از افراد برای مهاجرت کاری، کشور کانادا باشد. روش‌های بسیاری برای مهاجرت کاری به این کشور وجود دارد که جاب آفر کانادا هم یکی از آن‌ها است.

اگر می‌خواهید آینده شغلی خود را در این کشور رقم بزنید، جاب افر می‌تواند حسابی به شما کمک کند.

در این مقاله می‌خواهیم درباره این صحبت کنیم که جاب آفر، چرا و چگونه می‌تواند ما را به رویای اقامت دائم کانادا نزدیک‌تر کند.

هر چیزی که باید راجع به جاب آفر کانادا بدانیم

اگر بخواهیم به کوتاه‌ترین و ساده‌ترین حالت ممکن جاب آفر را تعریف کنیم، باید بگوییم که: " جاب آفر به معنای پیشنهاد کاری است. این پیشنهاد کاری سندی است که یک کارفرمای کانادایی به شما می‌دهد تا بتوانید به عنوان یک کارگر موقت برای او کار کنید. در این سند جزئیات کاری که قرار است انجام بدهید توضیح داده شده است. "

ویزای جاب آفر کانادا هم ویزایی است که به واسطه دریافت یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای کانادایی دریافت می‌کنید و با استفاده از آن به کانادا مهاجرت می‌کنید. در جاب آفر کانادا، مشاغلی زیادی وجود دارد که هر کدام بر اساس تقاضا و نیاز هر ایالت یا به صورت فدرال دسته بندی شده است.

برای خیلی از افراد تصور اینکه بتوانند از یک کشور خارجی، آن هم کشور پرطرفداری مانند کانادا پیشنهاد کاری دریافت کنند، اندکی غیرقابل تصور به نظر می‌رسد. ولی اصلاً این‌طور نیست.  سالانه خیلی از افراد ایرانی، به کمک همین پیشنهادهای شغلی وارد خاک کانادا می‌شوند. گرفتن جاب آفر فرایندی است پیچیده و در عین حال ساده. فقط باید راه و چاهش را بلد باشید.

گرفتن مشورت از افراد متخصص مسیر را حسابی برای شما هموار می‌کنند. خوشبختانه افراد و مؤسسات بسیاری وجود دارند که به صورت حرفه‌ای در این زمینه مشغول فعالیت‌اند. مثلاً با پارسی کانادا جاب آفر کانادا برای شما تضمینی است و به راحتی می‌توانید به هدف خود دست پیدا کنید.

ویزای جاب آفر کانادا برای چه کسانی مناسب است؟

هدف افراد از مهاجرت با هم یکسان نیست و ممکن است ویزایی که خیلی از افراد دوست دارند آن را داشته باشند، برای دیگری اصلاً مناسب نباشد. ویزای جاب آفر هم همینطور.

ویزای جاب آفر به دو نوع موقت و دائم تقسیم می‌شود که نوع موقت آن، به بازه‌های زمانی مشخصی اشاره دارد. نوع دائم آن نیز همیشگی است. این یعنی که کارفرمای شما می‌تواند به شما پیشنهاد کاری چند ماهه تا چند ساله یا همیشگی بدهد.

گرفتن یک پیشنهاد کاری از یک کارفرمای کانادایی می‌تواند برای شما مناسب باشد اگر:

  • می‌خواهید به صورت موقت در کانادا زندگی کنید و تمایل دارید در مدت اقامت خود فعالیت کاری نیز داشته باشید. ( با استفاده از ویزای توریستی شما مجوز انجام فعالیت در ازای پول را ندارید. )
  • می‌خواهید کار در کانادا را به صورت موقت تجربه کنید و درباره انتخاب محل زندگی آینده خود مصمم‌تر عمل کنید.
  • می‌خواهید رزومه خود را تقویت کنید.
  • می‌خواهید در کانادا اقامت دائم داشته باشید. ( ویزای جاب آفر، قابلیت تبدیل به ویزای کاری و اقامت دائم را دارد. )
  • می‌خواهید شانس قبولی خود را در برنامه اکسپرس اینتری و سایر روش‌های مهاجرت کاری مانند برنامه‌های استانی بالا ببرید.

البته شما هم باید شرایط جاب آفر کانادا را داشته باشید.

جاب آفر کانادا چیست و چه کمکی می‌تواند به شما بکند؟

جاب آفر چطور به قبولی شما در برنامه اکسپرس اینتری کمک می‌‌کند؟

اکسپرس اینتری راهی است برای اقامت دائم کارگران ماهر در کانادا و یا خارج از کشور. کارگران ماهری که از این طریق برای گرفتن اقامت دائم اقدام می‌کنند در کمتر از 6 ماه نتیجه می‌گیرند. این سیستم مهاجرتی آنلاین که از سال 2015 راه اندازی شده، به پردازش‌های متقاضیان سرعت بسیاری بخشیده است و به آن " ورود سریع به کانادا " نیز می‌گویند.

متقاضیان در این سیستم با توجه به سن، میزان تحصیلات، وضعیت تأهل، مهارت‌های زبانی، انعطاف پذیری، سابقه کاری و پیشنهاد شغلی امتیازبندی می‌شوند.

متقاضیان اکسپرس اینتری در یکی از چهار دسته‌ی برنامه نیروی کار متخصص فدرال( اسکیل ورکر )، برنامه نیروی متخصص فنی فدرال( اسکیل ترید )، برنامه تجربه‌ی کار کانادایی و برنامه مهاجرت استانی قرار می‌گیرند و به واسطه‌ی آن‌ها ویزای کانادا را دریافت می‌کنند.

در این میان، هر چقدر که معیارهای فرد متقاضی به ایده آل های یک نیروی کار در کانادا نزدیک‌تر باشد، امتیاز بیشتری کسب می‌کند. در نتیجه شانس قبولی‌اش افزایش پیدا می‌‌کند.

داشتن جاب آفر به این معناست که فرد دارای تخصصی است که کشور کانادا به آن تخصص نیاز دارد. به معنای مسند شغلی است که خالی است و منتظر است تا به واسطه متقاضی پر شود. فردی که جاب آفر داشته باشد، نسب به کسی که پیشنهاد شغلی نداشته باشد، 10 امتیاز بیشتر کسب خواهد کرد. 

چه مشاغلی بیشترین پیشنهاد شغلی را دارند؟

جامعه‌ی کانادا به استان‌های مختلفی تقسیم شده است. هر یک از مناطق این کشور ممکن است در یک زمینه کاری خاص، کمبود نیروی متخصص داشته باشند. دولت فدرال، لیستی را به صورت سالانه منتشر می‌کند که شامل نیازمندی‌های شغلی استان‌های متخلف است. برای یافتن شغل، بهتر است در سایت‌های کاریابی ثبت نام کنید یا در شبکه‌های اجتماعی مانند لیکدین به دنبال کار مناسب خودتان بگردید.

در صورتی که فرصت‌های شغلی متناسب با تخصص شما وجود داشته باشد و همچنین شما نیز شرایط جاب آفر کانادا را داشته باشید، به راحتی می‌توانید یک پیشنهاد کاری خوب از جانب یک کارفرما دریافت کنید.

کلام اخر

 شما باید از محل زندگی فعلی‌ خود به دنبال کارفرمایی کانادایی باشید که به تخصص شما نیاز دارد. سخت‌ترین قسمت ماجرا همین‌جا است. خوشبختانه وضعیت اکثر رقبای شما نیز به همین صورت است و آن‌ها روندی را طی می‌کنند که شما در حال طی کردن آن هستید. پس بدون نگرانی تلاش کنید و به آینده امیدوار باشید. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز