خبرگزاری کار ایران

کرونا و بازار کار کانادا

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۰۵۷۱

شکی نیست که پاندمی کووید ـ 19 یکی از مهم‌ترین عوامل‌ تأثیرگذار‌ بر بازار کار کانادا در سال 2021 بوده است؛ بیماری کرونا چشم‌انداز اقتصادی را در سراسر جهان دستخوش تحولی عظیم ساخته است؛ کانادا نیز از این قاعده مستثنی نیست.

 بیش از سه میلیون کانادایی در اوج بحران کرونا از کار بی‌کار شدند. دولت کانادا به سرعت عکس‌العمل نشان داد و یارانه‌های فوق‌العاده‌ای را برای کمک به کارکنان در این شرایط بحرانی تصویب کرد که یکی از آنها کمک‌هزینه دولت کانادا در پاسخ به شرایط اورژانسی (CERB) است. اقتصاد کانادا در نیمه دوم سال 2020 و در پی بازگشایی کسب و کارها با ضرب‌آهنگی پیوسته بهبود یافت. مشاغل آهسته آهسته به بازار برگشتند، هرچند همچنان کمبود شغل در مقایسه با نرخ اشتغال ثبت شده در بازه زمانی مشابه در سال گذشته وجود دارد. در ماه‌های پایانی 2020 شاهد موج دوم کووید ـ 19 بودیم، اما این بار شدت بحران اقتصادی بسیار کمتر بود، چرا که دولت‌ها راهکارهای بهتری را برای مقابله با این بحران یافته بودند. انتظار می‌رود که بهبود اقتصادی در سال 2021 ادامه داشته باشد. تغییر رویه کار به دورکاری و افزایش دیجیتالی شدن روندهای مثبتی را در بسیاری از بخش‌های بازار ایجاد کرده است. در این راستا به معرفی مشاغل مورد نیاز و  برتر کانادا در سال اخیر پرداخته ایم.

10 شغل برتر در کانادا

ارائه تعریفی دقیق از «بهترین شغل» دشوار است، چرا که این تعریف غالباً به علائق، مهارت‌ها و اولویت‌های فردی بستگی دارد. اما اگر مشاغل را براساس میانگین حقوق، رشد اشتغال و موفقیت شغلی در آینده رده‌بندی کنیم، می‌توانیم به فهرستی از برترین شغل‌ها در کانادا برسیم.

نشریه معتبر Canadian Business این کار را هر سال انجام می‌دهد و بهترین مشاغل کانادا را براساس معیارهای فوق رتبه‌بندی می‌کند. ده شغل برتر کانادا طبق پژوهش‌های این نشریه در سال 2019 به شرح زیر است:

  1. پرستار متخصص با میزان درآمد سالانه 000,104 دلار کانادا؛
  2. دندانپزشک با میزان درآمد سالانه 600,93 دلار کانادا؛
  3. مدیر خدمات عمومی با درآمد سالانه 000,114 دلار کانادا؛
  4. برق‌کار سامانه‌های قدرت با درآمد سالانه 000,86 دلار کانادا؛
  5. مهندس ناظر معدن و حفاری با درآمد سالانه 200,83 دلار کانادا؛
  6. ناظر لوله‌کشی با درآمد سالانه 000,81 دلار کانادا؛
  7. مدیر فنی و مهندسی با درآمد سالانه 000,106 دلار کانادا؛
  8. مدیر پژوهش‌های علمی با درآمد سالانه 000,102 دلار کانادا؛
  9. مدیر اداره امور عمومی با درآمد سالانه 000,110 دلار کانادا و
  10. مدیر ساخت با درآمد سالانه 000,83 دلار کانادا.

پردرآمدترین شغل‌های کانادا

از آن‌جا که دستمزد یکی از عامل‌های مهم در رتبه‌بندی مشاغل است، تعجبی ندارد که شماری از پردرآمدترین شغل‌های کانادا در فهرست ده شغل اول نیز قرار دارند. البته ناگفته نماند که دستمزد تنها عامل مؤثر بر رتبه‌بندی شغل‌ها نیست. 5 شغل پردرآمد کانادا براساس داده‌های مستخرج از وب‌سایت Canadian Visa عبارت است از:

  • پزشک با درآمد سالانه 000,150 دلار کانادا؛
  • وکیل با درآمد سالانه 000,135 دلار کانادا؛
  • معدنچی و حفار نفت و گاز با درآمد سالانه 250,77 دلار کانادا؛
  • دندانپزشک با درآمد سالانه 000,75 دلار کانادا و
  • پرستار رسمی با درآمد سالانه 000,74 دلار کانادا.

همان‌طور که ملاحظه می‌کنید، دستمزدهای اعلام شده برای مشاغل در داده‌های نشریه Canadian Business و Canadian Visa یکسان نیست. این اختلاف طبیعی است، چون میانگین دستمزدها براساس اطلاعات مشاغل یا کارفرمایان ناحیه‌های مختلف محاسبه می‌شود.

تحصیل در هر یک از رشته های بالا نیز میتواند آینده شغلی فوق العاده ای را برای شما رقم بزند میتوانید با استفاده از مشاوره وکلای مهاجرتی ویزاموندیال به این مهم دست یابید.

تحصیل در رشته هایی مانند پزشکی در کانادا  و یا وکالت و اخذ پذیرش از این رشته ها میتواند با سختی هایی همراه باشد که مشاوران ما شما را در این مسیر راهنمایی خواهند کرد

حتی اگر داده‌های تمام ناحیه‌ها در نظر گرفته شود، نمی‌توانید اطلاعات را از یکایک کارفرمایان به دست بیاورید. ضمناً عامل‌های دیگری مانند مدرک تحصیلی، تجربه شغلی و ... بر میزان درآمد تأثیر می‌گذارد.  

با توجه به میانگین حقوق می‌توانید به ایده‌ای کلی درباره میانگین درآمد یک شغل خاص برسید؛ اما درآمد قطعی‌تان غالباً تابعی از دانش، مهارت‌ها و گاهی اوقات حتی شانستان خواهد بود.

محیط کاری در کانادا

با کار کردن در کانادا می‌توانید انتظار داشته باشید که از سه جنبه مثبت کلی زیر برخوردار شوید:

1ـ همکاری و انسجام

فرهنگ شغلی در کانادا بسیار گرم و دوستانه است. این فرهنگ صمیمی یکی از دلایل مهم بودن تشکیل شبکه برای دانش‌آموختگان محلی و بین‌المللی است. علاقه‌ای که به برقراری رابطه نشان می‌دهید و بزرگی شبکه‌تان بیانگر آن است که پس از فارغ‌التحصیلی در بازار کار هم موفق شده‌اید.

2ـ ساعت کار عادلانه

هفته کاری استاندارد در کانادا نیز مانند بسیاری از کشورها از دوشنبه تا جمعه و از ساعت 9 صبح تا 5 بعدازظهر است. وقتی درخواست استخدام را برای شغلی می‌دهید، باید درباره تمام جزئیات، از جمله پوشش شغلی مناسب و گروه همکارانتان سؤال کنید، چرا که در کانادا به تشریک مساعی بین همکاران اهمیت داده می‌شود.

مدیران معمولاً بین کارکنان تبعیض قائل نمی‌شوند و همواره از نظرات و بازخوردهای کارکنان استقبال می‌کنند. چون کارفرمایان کانادایی اهمیت فراوانی به وقت‌شناسی می‌دهند، توصیه می‌کنیم به دقت از برنامه کاری تعریف شده پیروی کنید.

3ـ مهم بودن ارتباط

جوّ محیط کار برای مدیران کانادایی بسیار مهم است، پس لازم است که نگرش مثبتی نسبت به همکاران، رئیس و وظایفتان داشته باشید و با آنان به خوبی برخورد کنید. اطلاعات نقش مهمی در برقراری ارتباط دارد، بنابراین اگر پاسخی کاملاً قانعتان نکرد یا موضوعی را به خوبی نفهمید، بهتر است پرسش‌های بیشتری را برای درک کامل موضوع بپرسید.

کرونا و بازار کار کانادا

برای کار کردن در کانادا به ویزای کاری نیاز دارم؟

وقتی دوره تحصیلی‌تان را به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی به پایان رساندید، اجازه دارید مدتی کار کنید که به مجموع دوره تحصیلتان اضافه می‌شود؛ البته این مدت نمی‌تواند بیش از سه سال باشد. پس از دریافت کردن مدرک رسمی تحصیلی، 90 روز فرصت دارید تا برای «اجازه کار بعد از فارغ‌التحصیلی» (PGWPP) درخواست بدهید. 

برای آن که شرایط لازم را برای درخواست PGWPP داشته باشید، باید از یکی از مؤسسه‌های زیر مدرک گرفته باشید:

  • مؤسسه آموزشی تحصیلات تکمیلی دولتی؛
  • مؤسسه آموزشی تحصیلات تکمیلی خصوصی که تابع قوانین دانشکده‌های دولتی باشد؛
  • مؤسسه آموزشی تحصیلات تکمیلی خصوصی که دوره‌های معتبر 900 ساعته یا طولانی‌تر داشته باشد و دیپلم فنی و حرفه‌ای (DEP) یا گواهی تخصص شغلی (ASP) به دانش‌آموختگان خود بدهد یا
  • مؤسسه‌ای خصوصی که مدرکی به دانش‌آموختگان خود بدهد که مورد تأیید استان محل فعالیتش باشد.

فرصت‌های کاری بسیاری در زمینه‌های متنوع و مهیج در کانادا وجود دارد. ازاین‌رو بسیاری از مهاجران کانادا را به امید دریافت دستمزد عادلانه و برخورداری از زندگی باکیفیت و فوق‌العاده انتخاب می‌کنند. کانادایی‌ها انسان‌هایی سخت‌کوش‌اند که وظایفشان را با تعهد و اشتیاق انجام می‌دهند. بنابراین اگر شایستگی‌های شغلی لازم را دارید و به امید یک زندگی بهتر قصد مهاجرت دارید، خبر خوبی برای‌تان داریم: کانادا در جستجوی کارکنان شایسته‌ای مانند شما است.

کارفرمایان کانادایی خواهان استخدام کارجویانی هستند که به تازگی از دانشگاه، کالج یا هنرستان فارغ‌التحصیل شده‌اند، می‌خواهند در کانادا زندگی و کار کنند و می‌توانند به اقتصاد پررونق کانادا کمک کنند. کانادا تحصیل‌کرده‌ترین کشور جهان است که بیش از 56 درصد جمعیت بزرگسال آن تحصیلات دانشگاهی دارند و نرخ 99 درصدی باسوادی در این کشور تأثیرگذار است. کانادا طیف گسترده‌ای از گزینه‌های مهاجرتی فوق‌العاده را دارد که از آن جمله می‌توان به برنامه مهاجرت استانی (PNP) اشاره کرد؛ این برنامه‌ها راه کار کردن در کانادا را برای نیروی کار خارجی ماهر هموار می‌کند.

کانادا کشوری آزاد است که از مهاجران  سراسر جهان استقبال می‌کند و فرصت‌های شغلی بی‌نظیری را به مهاجران ارائه می‌دهد. تخصص گرفتن روشی فوق‌العاده برای تبدیل شدن به یک نیروی کار برتر و برجسته و تثبیت موقعیت خود در کانادا است.

منابع فراوانی وجود دارد که می‌توانید راه و رسم مهاجرت به کانادا و ورود به بازار کار کانادا را از آنها یاد بگیرید. برای دریافت اطلاعات صحیح و برخورداری از پشتیبانی مناسب در طول این فرایند، از کارشناسان مورد اعتماد راهنمایی بخواهید. ما آماده‌ایم تا به سؤالاتتان پاسخ بدهیم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز