خبرگزاری کار ایران

خرید سگ و بهترین نژاد برای نگهداری

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۳۳۰۴

اگر علاقمند به نگهداری از حیوانات خانگی هستید، خرید سگ می‌تواند یک انتخاب عالی و شیرین باشد زیرا سگ‌ها موجوداتی بسیار با وفا هستند که به خوبی با صاحب خود اخت می‌شوند و از او و خانه‌اش مراقبت می‌کنند.

همچنین سگ‌ها می‌توانند یک دوست خوب و قابل اعتماد برای کودکان شما باشند. برای نگهداری از سگ لازم است به این نکته توجه کنید که خانه شما آپارتمانی است یا ویلایی و آیا فضایی برای جست و خیز سگ خود دارید یا خیر؟ زیرا برخی از سگ‌ها را به لحاظ خصوصیات فیزیکی و جنب و جوشی که دارند، نمی‌توان داخل خانه‌های کوچک نگهداری کرد. چنانچه قصد خرید سگ دارید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید، ما در این مطلب قصد داریم چند نمونه از بهترین نژادهای سگ را که می‌توانید در خانه‌های آپارتمانی و یا ویلایی از آن‌ها نگهداری کنید به شما معرفی کنیم.

چه سگ‌هایی برای نگهداری در آپارتمان مناسبند؟

می‌توان گفت در حال حاضر حدود 30 نوع نژاد سگ وجود دارد که برای نگهداری در آپارتمان مناسب می‌باشند و اگر شما خانه کوچکی دارید و دسترسی به فضای باز ندارید، می‌توانید از آن‌ها در محیط های کوچک نیز نگهداری کنید، زیرا به راحتی می‌توانند به فضای کوچک عادت کرده و در آن احساس راحتی داشته باشند. ما در ادامه چند نژاد مختلف که در ایران هم یافت می‌شوند را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • سگ پاگ: اگر قصد خرید سگ برای نگهداری در آپارتمان دارید، سگ پاگ با توجه به جثه کوچک و خصوصیات رفتاری خاصی که دارد می‌تواند برای آپارتمان مناسب باشد. سگ پاگ را معمولاً جزء سگ‌های عروسکی به شمار می‌آورند که قدی تا حدود 33 سانتی متر و وزنی تا نهایتا 8 کیلوگرم دارد و می‌تواند بین 13 تا 15 سال عمر کند.

هنگام خرید سگ پاگ به این نکته توجه داشته باشید که این حیوان پر جنب و چوش و بسیار قوی است و اگر به عضلات برجسته آن نگاه کنید این موضوع را متوجه خواهید شد. ابروهای چروکیده، چشم‌های بزرگ و درخشان باعث شده وقتی به صورت این حیوان نگاه می‌کنید حالتی شبیه به کنجکاوی یا خوشحالی را احساس نمایید. نکته مهم در مورد خرید سگ پاگ این است که بهتر است در مناطقی که آب و هوای معتدلی دارند نگهداری شود زیرا به این ترتیب سلامت بیشتری خواهد داشت.

  • سگ شیتزو: شیتزو به معنای شیر کوچک است. این سگ با آن ظاهر فانتزی و زیبایش در ایران طرفداران بی‌شماری دارد و جزء سگ‌های عروسکی محسوب می‌شود که برای نگهداری در آپارتمان مناسب است. البته اگر قصد خرید سگ شیتزو را دارید خیالتان می‌تواند از قیمت آن نیز آسوده باشد چون قیمت مناسبی دارد و سن یا اصیل بودن آن در قیمتش مؤثر خواهد بود. سگ‌های شیتزو بین 10 تا 16 سال عمر می کنند و از انرژی بالایی برخوردارند و بسیار مهربانند و می‌توانند دوست و همدم اعضای خانه شما باشد.
  • سگ پامرانین: نژاد سگ‌های پامرانین به سگ‌های بزرگ سورتمه‌ای باز می‌گردد که در کشورهای سردسیر یا قطب برای این منظور مورد استفاده قرار می‌گرفتند. این سگ‌ها با توجه به قدرت بدنی و تحرک بالایی که دارند، می‌توانند فرمان شما را به خوبی اجرا کنند و با شما روابط دوستانه‌ای داشته باشند.

در صورت برخورد با افراد جدید به سرعت مشکوک شده و پارس می‌کنند، اهلی کردن آن‌ها نیاز به روش‌های آموزشی خاصی دارد، هنگامی که اقدام به خرید سگ پامرانین می‌کنید باید بدانید که این نژاد در آب و هوای خنک و سرد شرایط بهتری دارد و در هوای گرم ممکن است دچار گرمازدگی شوند و به طورکل مناسب نگهداری در خانه هستند و بهتر است در فضایی غیر از خانه بسیار مراقب آن‌ها باشید. ذکر این نکته در اینجا لازم است که اگر قصد خرید سگ از هر نژادی دارید، آن را از فروشندگان معتبر خریداری کرده و از اصالت نژاد و سلامت آن‌ها مطمئن شوید.

چه سگ‌هایی مناسب برای خانه‌های ویلایی و مزرعه‌ها هستند؟

  • ژرمن شپرد: شاید بتوان گفت این نوع نژاد سگ نه تنها در ایران بلکه در بیشتر کشورها یکی از بهترین سگ‌های نگهبان به شمار می‌آید و اگر قصد خرید سگ برای خانه‌های ویلایی و یا مزرعه را دارید سگ ژرمن شپرد یک انتخاب بسیار عالی خواهد بود.

این نوع سگ به جهت ویژگی تند و تیز و فعالی که دارد برای ماموریت های پلیسی و ارتشی آموزش داده می‌شود از دیگر ویژگی‌های این سگ به عنوان یک سگ خانگی آن است که از نظر وفاداری نسبت به اعضای خانواده نسبت به نژادهای دیگر بسیار وفادارتر است.

سگ ژرمن شپرد به لحاظ آن که ممکن است سریع عصبی و یا وحشت زده شود، لازم است که آداب اجتماعی را به او بیاموزید. با خرید سگ ژرمن شبرد لازم است برای او وقت بگذارید و برای ورزش روزانه آن دست کم دو ساعت وقت بگذارید.

این سگ در مدت عمر خود به طور میانگین قدی به طول 66 سانتی متر و وزنی در حدود 27 تا 45 کیلوگرم خواهد داشت.

  • سگ گلدن رتریور: اگر خانه ای بزرگ و ویلایی و یا مزرعه دارید و قصد خرید سگی خانواده دوست را دارید، سگ گلدن رتریور یکی از سگ های مناسب به شمار می آید. این سگ نژادی روسی دارد و به جهت برخورداری از هوش بالا و جثه‌ای قوی و بویایی فوق العاده یک انتخاب
  • منحصربفرد به شمار می‌آید.

 

خرید سگ و بهترین نژاد برای نگهداریخرید سگ و بهترین نژاد برای نگهداری

 

اندازه‌ سگ‌های گلدن رتریور نه بزرگ و نه کوچک است و موهایی متراکم به رنگ طلایی دارند. گلدن رتریورها سگ‌های شاد و بازیگوشی هستند و به راحتی با اعضای خانواده شما از نوزادی تا بزرگسالی دوست می‌شوند و تا بزرگسالی قدی در حدود 61 سانتی متر و وزنی بین 25 تا 29 کیلوگرم خواهند داشت.

از ویژگی‌های سگ گلدن رتریور می‌توان به توانایی در شکار، شرکت در مسابقات رقابتی و امداد رسانی اشاره کرد. همان طور که گفتیم این نوع سگ ارتباط خوبی با کودکان و بزرگسالان دارند و سر و صدای زیادی مگر در مواقع لزوم از خود تولید نمی‌کنند.

  • سگ هاسکی سیبرین: یکی دیگر از سگ‌هایی که ظاهر زیبا و قابلیت‌های بی‌نظیری دارد سگ هاسکی سیبرین است و بسیاری از افراد مایلند هنگام خرید سگ از این نژاد انتخاب نمایند. اما یک نکته مهم پیش از بیان هر موضوعی درباره این سگ لازم به ذکر است و آن هم این است که سگ هاسکی بیشتر برای مناطق سرد و خنک مناسب است و در مناطق گرم ممکن است دچار آسیب و بیماری شود. این سگ دارای پوستی ضخیم و مودار است و رنگ‌های سیاه یکدست، سفید و خاکستری می‌توانند داشته باشند. این سگ فوق العاده باهوش است به طوری که گاهی می‌تواند صاحب خود را سر کار بگذارد.

از آن جا که سگ هاسکی از قدرت بدنی بالایی برخوردار است نیاز است روزانه 2 ساعت آن را به پیاده روی ببرید تا بتواند انرژی خود را تخلیه نماید در غیر این صورت خانه را روی سر خود خواهد گذاشت.

دندان های این سگ به صورت قیچی بوده و با این ویژگی خودتان می توانید درک کنید که بر سر دشمن او چه خواهد آمد؟

این سگ ارتباط خوبی با صاحب و اعضای خانواده شما خواهد داشت اما برای ارتباط گیری بهتر با غریبه‌هایی که به منزل شما می‌آیند بهتر است روابط اجتماعی را به او آموزش دهید.

سگ نژاد بولداگ بسیار باهوش و شجاع است و یا اگر قصد خرید سگ برای نگهبانی دارید این سگ یک انتخاب شایسته در این خصوص است.

ما تا این جا سعی کردیم به طور خلاصه چند نمونه از سگ با نژادهای مختلف را به شما معرفی کنیم تا چنانچه قصد خرید سگ برای نگهداری در خانه‌های آپارتمانی و یا خانه‌های ویلایی و مزرعه و .. را دارید بدانید کدام سگ برای شما مناسب‌تر است. در ادامه نیز مجموعه‌ای را به شما معرفی خواهیم کرد که می‌توانید انواع نژادهای سگ، لوازم مورد نیاز آن‌ها و همچنین غذاهای خشک و .. را از این مجموعه خریداری نمایید.

خرید سگ و بهترین نژاد برای نگهداری

پت شاپ آنلاین گلبا

وقتی برای خرید سگ اقدام می‌کنید باید بدانید که در حال پذیرش مسئولیت یک حیوان زنده هستنید که خورد و خوراک، سلامتی و همچنین آموزش آن و رسیدگی به شرایط روحی و روانی آن بر عهده شماست. بنابراین در درجه اول چنانچه پذیرش این مسئولیت به جهت مشغله کاری برای شما سخت است به شما پیشنهاد می‌کنیم نه تنها خرید سگ بلکه خرید هر حیوان خانگی دیگری را به زمانی که مطمئن خواهید شد از عهده آن بر می‌آیید، موکول نمایید.

اما برای خرید سگ و یا گربه و .. به شما پیشنهاد می‌کنیم فروشگاه پت شاپ مناسبی را پیدا کنید تا بتواند علاوه بر ارائه حیوانی که به آن علاقمندید، راهنمایی‌های لازم را نیز در خصوص نگهداری و رسیدگی به آن با شما در میان بگذارند.

پت شاپ گلبا به آدرس الکترونیکی www.golba.pet یک فروشگاه آنلاین است که می‌تواند علاوه بر فروش انواع سگ از نژادهای مختلف انواع لوازم نگهداری و غذا و .. را نیز در اختیار مشتریان قرار دهد ضمن آن که می‌توانید از خدمات آرایشی که توسط این فروشگاه ارائه می‌شود نیز بهره‌مند شوید. علاوه بر همه این موارد سایت گلبا می‌تواند مرجع بسیار خوبی برای شناخت ویژگی‌ها و خصوصیات انواع نژاد سگ باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز