خبرگزاری کار ایران

تاثیر کرونا در بازسازی و دکوراسیون

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۶۱۴۴

متاسفانه در سال‌ های اخیر به دلیل وجود ویروس کرونا درخواست افراد جهت بازسازی و دکوراسیون در حد چشمگیری کاهش پیدا کرده است .

شرکت دکوراسیون هیرادانا همواره در تلاش بوده است تا در این مدت با شرکت ها و کارفرمایانی که همکاری داشته است بهترین دکوراسیون و دیزاین ها را خدمت کارفرمایان ارائه دهد تا جای امکان ، باعث کاهش تاثیرات روانی کرونا شود .

طراحان گروه هیرادانا همواره سعی داشته اند در طراحی دکوراسیون داخلی و بازسازی ساختمان با استفاده از طرح های جدید ، زیبا و نوآورانه تا جای امکان در محیط و افراد تاثیر مثبت گذاشته و تاثیرات منفی کرونا را از فضا دور کند .

توصیه می‌ شود در بازسازی ساختمان ها جهت انتقال انرژی مثبت به افراد و همچنین ایجاد تاثیرات مثبت در روحیه افراد از رنگ های شاد و پر انرژی و همچنین گیاهان آپارتمانی زیبا در طراحی داخلی فضا ها استفاده کنید .

  • بازسازی فضا های اداری

امروزه تمرکز طراحان بر این موضوع می باشد که چگونه می توان با یک دکوراسیون اداری اصولی و ایده آل گسترش این ویروس را مهار کرد تا با اقدامات دقیق بهداشتی که ادارات باید با کار خود آمیخته سازند ، بتوان در فضا های اداری انتشار این ویروس را کنترل کرد .

در ادامه این مقاله شرکت دکوراسیون هیرادانا نکاتی را خدمت شما عزیزان ارائه خواهیم داد تا با رعایت آنان در فضا های اداری باعث کاهش انتشار این بیماری شوید با ما همراه باشید ؛

همانطور که می دانید اولین گام در دکوراسیون اداری استفاده از یک دستگاه ضد عفونی کننده برای دست و کفش ها در ورودی می باشد که امروزه دستگاه‌ های متنوع با ظاهری مدرن و امروزی وجود دارد که می‌ توانید از آن ها استفاده کنید .

در دکوراسیون اداری شما باید در دیگر فضا های پر رفت و آمد مانند اتاق کنفرانس و سالن انتظار و ... نیز از ضدعفونی کننده ها استفاده کنید ، پیشنهاد می‌ شود که حتماً این کار را انجام دهید . زیرا حتی اگر افراد از آنها استفاده نکنند نیز ، شما توسط مراجعین که انتظار دارند فضای کاری شما بسیار تمیز باشد ، رصد می شوید.، ایجاد فضای تمیز و سالم باعث رونق کسب و کار شما در یک فضای اداری می شود .

گام بعدی در بازسازی ساختمان اداری محدود کردن سطوحی است که افراد مجبور به لمس آنان با دست شان هستند به عنوان مثال در تمام اتاق ها حتی در قسمت سرویس بهداشتی نیز از چراغ های چشمی استفاده کنید این کار علاوه بر پیشگیری از انتقال ویروس میان افراد ، با محیط زیست نیز سازگار می باشد .

برای شستشوی دستها نیز از شیرهای حسی استفاده کنید که دیگر لازم نباشد افراد شیر آب را لمس کنند .

در فضا هایی که امکانش وجود دارد که از درب های چشمی استفاده کنید که خود باز و بسته می شود و نیازی به لمس آنان با دست نیست .

تاثیر کرونا در بازسازی و دکوراسیون

شخصی سازی :

در سال‌ های گذشته در بسیاری از موارد شاهد طراحی دکوراسیون اداری با پلان های باز و حذف دیوار ها و اتاق های خصوصی بوده ایم . اما امروزه با شیوع این بیماری در بازسازی ساختمان های اداری شاهد خصوصی سازی فضا ها جهت کاهش انتشار این بیماری هستیم .

البته اگر شما علاقمند به فضا هایی با پلان باز هستید و یا فضای کافی برای این کار را دارید می‌ توانید همچنان از این گونه دکوراسیون اداری استفاده کنید . تنها باید به این نکته توجه داشته باشید که چیدمان میز و صندلی کارکنان باید به گونه‌ ای باشد که حداقل فاصله بین آنان میان ۲ تا ۳ متر باشد و در فضای اداری متناسب با متراژ فضا از چند هواکش جهت تهویه هوا استفاده کنید . همچنین سعی کنید تا جای ممکن پنجره‌ هایی که در فضای شلوغ تر و پر رفت و آمد تر هستند را جهت تهویه هوا باز بگذارید .

برای استفاده بهتر در دکوراسیون اداری از فاصله دو تا سه متری میان میز و صندلی کارکنان در فضا های اداری باز می توانید در این فاصله از کمد ها ، طبقات ، فایل ها و برای ایجاد فضایی با طراوت و با نشاط تر از گیاهان زیبای آپارتمانی استفاده کنید .

اگر قصد خصوصی سازی فضا های اداری را دارید می توانید از پارتیشن های زیبای اداری استفاده کنید ، پارتیشن ها دارای ظاهری زیبا هستند و نسبت به دیوارها هم فضای کمتری را اشغال می‌ کنند و هم هزینه کمتری دارند .

اگر نیاز به ایجاد فضای خصوصی ندارید و شما تنها جهت کاهش انتشار این ویروس در فضای اداری خود قصد جداسازی فضا ها را دارید ، می توانید از پارتیشن های شیشه ای استفاده کنید .

  • استفاده از تکنولوژی

تا جای امکان شرایط کاری خود را به گونه ‌ای برنامه‌ ریزی کنید که امکان همکاری از راه دور نیز وجود داشته باشد . با این کار حتی هنگام بیماری کارکنان و ... نیز کارمندان می توانند از راه دور کار خود را انجام دهند و باعث اختلال در کار نشده و روند کاری شما مانند قبل ادامه پیدا می کند .

  • طراحی هوم آفیس

هوم آفیس یا اتاق کار در خانه به فضایی در خانه گفته می شود که برای انجام کارها در نظر گرفته شده است .

این اتاق برای افرادی مناسب است که علاوه بر کار در شرکت یا اداره ، مجبور به ادامه کار در خانه نیز هستند .

امروزه بازسازی ساختمان ها روز به روز در حال افزایش می باشد . این کار در کنار مقرون به صرفه بودن باعث راحتی افراد نیز می شود و به افراد کمک می‌ کند تا در هنگام کار در خانه با تمرکز بیشتری به انجام کارهای خود بپردازند .

از مهم ترین مزایای طراحی هوم افیس ها در خانه می ‌توان به کاهش زمان و هزینه رفت و آمد و تنظیم برنامه کاری مطابق با دلخواه و زمان افراد اشاره کرد .

سبک مدرن یکی از پر کاربرد ترین و بهترین گزینه ها برای طراحی هوم آفیس ها به شمار می رود . این سبک دارای ظاهری بسیار ساده و کاربردی می باشد .

  • مبلمان

اصلی ترین و مهم ترین وسایل اتاق کار صندلی می باشد . انتخاب و خرید نا درست صندلی سلامت شما را به خطر می‌اندازد و باعث کاهش میزان بهره وری می‌ گردد .

یکی از محبوب ترین مدلهای صندلی اداری برای این گونه فضاها مدل امپراطور میباشد . این گونه صندلی ها دارای نشیمن بزرگ و تکیه گاهی راحت و جای پا هستند .

البته انتخاب نوع صندلی به انتخاب سبک انتخابی برای طراحی دکوراسیون هوم آفیس شما بستگی دارد .

میز های متنوعی نیز وجود دارد که آنان را نیز باید با توجه به سبک انتخابی ، انتخاب نمایید البته انتخاب میز به نوع کار شما نیز بستگی دارد میز های مستطیل شکل جزو پرکاربرد ترین و متداول ترین میزهای کار میباشد .

اگر فضای هوم افیس شما کوچک میباشد ، توصیه می‌ شود از میز هایی استفاده کنید که دارای کشو و یا طبقات در زیر آن هستند تا با این کار فضای بیشتری برای جاسازی وسایل خود ایجاد نمایید .

علاوه بر آن جهت ایجاد فضای کافی در اتاق خود می توانید از شلف ها و کمد های جادار و مناسب استفاده کنید و وسایلی را که هنگام کار با آن احتیاج ندارید در آنجا قرار دهید .

توصیه می شود در هنگام کار وسایل اضافی را که لازم ندارید ، در کمد یا شلف ها قرار دهید تا فضای اطراف کاری شما خلوت شود . این کار باعث افزایش تمرکز و بهره وری بیشتر در هنگام کار می گردد .

در قسمتی از هوم آفیس یک کتابخانه در نظر بگیرید ، کتابخانه به فضای شما شخصیت بخشیده و این امکان را برای شما ایجاد می کند تا در اوقات فراغت و زمان استراحت براحتی به مطالعه بپردازید .

تاثیر کرونا در بازسازی و دکوراسیون

  • انتخاب رنگ

انتخاب رنگ یکی از مهمترین انتخابات در طراحی هر فضایی محسوب می‌ شود . زیرا بر روحیه افراد تاثیر چشمگیری می گذارد .

امروزه در بازسازی ساختمان ها جهت روحیه بخشیدن به افراد اغلب از رنگ های روشن ، شاد و پر انرژی استفاده می‌ کنند .

از پرکاربرد ترین رنگ ها می توان به رنگ هایی نظیر سفید ، صورتی‌ ، سبز ، آبی و ... اشاره کرد .

استفاده از چوب طبیعی و یا رنگ و طرح آن در ترکیب با دیگر رنگ ها مانند رنگ سفید در طراحی داخلی نیز بسیار محبوب و پرکاربرد می باشید .

  • نورپردازی

سعی کنید در خانه اتاقی را برای هوم آفیس در نظر بگیرید ، که از نور طبیعی مناسبی بهره مند باشند . برای پرده نیز از پرده های نازک و یا پرده های زبرا استفاده کنید ، که قابلیت جمع و باز شدن را داشته باشند .

سعی کنید از پرده هایی استفاده کنید که دارای رنگ های روشنی هستند تا مانع ورود نور به فضا های داخلی نشود .

میز و صندلی را در جایی قرار دهید که نور طبیعی مناسبی دریافت کند و برای دیگر ساعات نیز از نورپردازی درست و اصولی استفاده کنید ، تا نور مورد نیاز جهت انجام امور تامین گردد . برای این قسمت می توانید از نور های خطی و از یک چراغ مطالعه رومیزی استفاده کنید .

  • استفاده از گیاهان

توصیه می شود از یک یا چند گلدان و گیاهان آپارتمانی و تزیینی زیبا مانند سانسوریا ، دراسینا ، پیچک و ... در فضای کاری خود استفاده کنید . استفاده از گیاهان در اتاق باعث ایجاد حس مثبت در فضای کاری می گردد .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز