خبرگزاری کار ایران

مهاجرت و اقامت قبرس شمالی + شرایط و روش ها

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۴۶۰۸

شرایط مهاجرت به قبرس شمالی

کشور قبرس در شرق دریای مدیترانه و سومین جزیره پر جمعیت این منطقه به شمار می‌آید. این کشور به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم شده است. قبرس شمالی همانند ترکیه برای ایرانیان نیاز به ویزا نداشته (البته در حال حاضر بخاطر محدودیتهای کرونایی از پذیرش توریست خودداری می کند) و مهاجرت را برای ایرانیان آسان کرده است.

 

مهاجرت از طریق خرید ملک و سرمایه گذاری

راحت‌ترین و بهترین روش برای مهاجرت به قبرس شمالی از طریق سرمایه‌گذاری و خرید ملک در این کشور است. این کشور به دلیل اینکه بسیار توسعه یافته و دارای امکاناتی نظیر سایر کشورهای اروپایی است، از این‌رو اگر از طریق خرید ملک و سرمایه‌گذاری وارد این کشور شوید، هرگز پشیمان نخواهید شد. کسانی که از طریق خرید ملک می‌خواهند وارد این کشور شوند، می‌توانند اقامت قبرس شمالی موقت پنج ساله و بعد از آن اقامت دائم این کشور را دریافت کنند.

 

مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی

کشور قبرس برای دانشجویان بسیار مناسب است. زیرا این کشور دارای دانشگاه‌های بین المللی بوده و حتی شما بعد از اینکه سه سال در یکی از دانشگاه‌های این کشور تحصیل کنید، برای ادامه تحصیل و حتی زندگی می‌توانید به یکی از کشورهای اروپایی سفر کنید.

 

مهاجرت به قبرس شمالی از طریق کار

کار یکی از مهمترین موضوعاتی است که افراد بعد از مهاجرت به دنبال شغلی مناسب هستند. حتی بسیاری از ایرانیان به دلیل نداشتن کار و یا شغل مناسب به دنبال مهاجرت کاری به کشورهای دیگر هستند. اما قبل از هرگونه اقدامی باید سود و زیان آن را نیز در نظر بگیرید. همچنین بسیاری از دانشجویانی که فارغ التحصیل می‌شوند، به دنبال شرایط کاری مناسب هستند. به همین منظور ما در ادامه می خواهیم به بررسی مهمترین شرایط مهاجرت کاری به کشور قبرس شمالی بپردازیم.

 

مهمترین مدارکی که هنگام مهاجرت کاری باید به قبرس شمالی داشته باشید، شامل موارد ذیل است:

  • مدارک هویتی
  • رزمه کاری
  • کپی پاسپورت
  • بیمه کاری
  • مدارک مرتبط به تمکن مالی که نشان دهنده این است که فرد از نظر هزینه و مخارج می‌تواند در قبرس شمالی زندگی کند.
  • مدرک عدم سوء پیشینه قضایی
  • مدارک پزشکی و تست سلامتی
  • قرار داد کاری بین کارفرمای قبرسی و کارجو

 

میزان حقوق دریافتی در قبرس شمالی

میزان حقوقی دریافتی در قبرس شمالی با توجه به نوع کار و تخصصی که شما قرار است، در این کشور فعالیت کنید، متفاوت خواهد بود. در جدول زیر میزان حقوق مشاغل مختلفی که در قبرس شمالی دارای طرفداران بسیاری است، خواهیم پرداخت.

 

شغل

میزان درآمد به یورو

مدیر پروژه IT

54.500

مدیر مارکتینگ

45.700

مدیر بازاریابی

45.000

مدیر هتل

45.000

مدیر منابع انسانی

41.000

وکیل

39.000

مدیر اقتصاد

11.000

 

مشاغل مورد نیاز در سال 2021

کشور قبرس شمالی نیز مانند بسیاری از کشورهای دیگر در برخی از رشته، متقاضیان بسیاری را به خود جذب می‌کند. همچنین این کشور در سال 2021 طبق جدول زیر اقدام به جذب کارجو کرده است.

مهاجرت و اقامت قبرس شمالی + شرایط و روش ها

در جدول زیر نام مشاغل مورد نیاز این کشور را در سال 2021 آمده است:

مهندس

حسابدار

حسابرس

دندانپزشک

دارو ساز

پرستار

 

مزایای قبرس شمالی

قبرس شمالی کشوری در حال توسعه و پیشرفت است. این کشور به سرعت جایگاه خود را در اتحادیه اروپا به دست خواهد آورد. مهاجران بسیاری از سراسر دنیا برای زندگی و یا برای گذراندن اوقات فراغت خود به این کشور می‌ایند. این کشور به دلیل جزیره‌ایی بودن، سراسر آن را آبهای آزاد مدیترانه پوشانده و مناسب کسانی هست، که علاقه زیادی به تفریحات در کنار ساحل دارند.

مهاجرت و اقامت قبرس شمالی + شرایط و روش ها

همچنین این کشور به دلیل 320 روز آفتابی بودن آن، مناسب کسانی است که عاشق شنا و استراحت در کنار ساحل هستند.

کشور قبرس با وجود داشتن واحد پول ملی یعنی لیر ترکیه، اما هنگامی که می‌خواهید برای مهاجرت به ویژه خرید ملک به این کشور سفر کنید، شما باید هزینه‌ها را به پوند محاسبه کنید، که این مزیت قابل توجهی است چرا که پوند یکی از قوی ترین ارزهای رایج در دنیاست و نگرانی از بابت کم شدن ارزش ملک خود ندارید.

 

معایب قبرس شمالی

با وجود اینکه بسیاری از کسانی در این کشور زندگی می‌کنند، از سایر کشورهای دیگر به این کشور سفر کرده‌اند، اما زبان مردمان این سرزمین ترکی استانبولی است.

سیستم و جهت رانندگی در قبرس همانند انگلیس بوده و در شروع رانندگی ممکن است شما دچار سردرگمی شوید.

هزینه های حمل و نقل مخصوصا تاکسی به خاطره گران بودن قیمت بنزین بالاست.

پرواز مستقیم از ایران به قبرس نیست و مسافران باید در ابتدا به استانبول و از آنجا به قبرس شمالی بروند.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز