خبرگزاری کار ایران

خرید دوربین دنده عقب خودرو

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۲۸۲۸

یکی از مشکلاتی که بیشتر رانندگان ممکن است با آن درگیر باشند، پارک کردن خودرو چه به صورت ساده و یا پارک دوبل است. گاهی اوقات نیاز است که ماشین را خیلی سریع پارک کنید و تسلط نداشتن بر محیط اطراف این کار را سخت می‌کند. البته آینه‌های خودرو آگاهی کاملی از محیط اطراف می‌دهند اما با آینه نمی‌توان پشت خودرو را کامل دید یا به درستی متوجه برخورد خودرو با مانع یا خودرو دیگر شد نا گفته نماند زمانی که خودرو شاسی بلند یا کراس اوور باشد این مسئله پر رنگ تر می‌شود چرا که به دلیل ارتفاع بیشتر این خودروها دید پشت سر را کمی محدود می‌کند. دوربین دنده عقب این امکان را فراهم می‌کند که رانندگان بتوانند پشت خودرو را به راحتی ببینند و به خودرو‌ها و مانعی در پشت سر برخورد نکنند. این دوربین پشت خودرو را روی صفحه نمایشگر که در داخل خودرو است نشان می دهد تا راننده به راحتی بتواند خودرو را پارک کند یا دنده عقب حرکت کند. این وسیله میدان دید راننده را کامل می‌کند تا امکان برخورد با عابران پیاده، خودرو‌ها و موانع را کمتر کند. دوربین عقب معمولا در نزدیکی پلاک خودرو یا روی صندوق عقب نصب می‌شوند. البته تمام خودروها به این سیستم مجهز نیستند و به جای دوربین سنسور هشدار دهنده دارند.

استفاده از دوربین دنده عقب خودرو در هر کشور قوانین خاص خودش را دارد برای مثال برخی کشورها استفاده از این وسیله در خودرو را ممنوع اعلام کرد‌ه‌اند و برخی دیگر نیز محدودیت‌هایی برای استفاده از آن دارند. در کشور ایران محدودیت و قانونی برای استفاده از دوربین عقب خودرو وجود ندارد. البته این نکته را باید خاطر نشان کرد که برای خرید دوربین دنده عقب خودرو و یا هر نوع لوازم جانبی ماشین برای اینکه مستقیم در کیفیت خودرو شما تاصیر دارد بهتر است برای خرید اول به بررسی دقیق مرکز خرید دوربین خودرو در تهران و یا هر شهری که مدنظرتون هست بپردازید تا با خیال راحت از فروشگاه خود خریداری کنید .

چند نکته درباره دوربین عقب خودرو

این وسیله کاربردی بر روی تمام اتومبیل‌ها نصب نیست اما می‌توان آن را روی خودرو نصب کرد.

برای خرید دوربین باید به کیفیت و برند آن توجه کنید تا دقت کافی داشته باشد. همچنین مانیتورهایی که در خودرو نصب می‌شوند باید کیفیت خوبی داشته باشند تا بتوانند بیرون خودرو را نشان دهند.

هنگام خرید دوربین به قابلیت دید در شب آن توجه کنید چون برخی از دوربین‌ها این قابلیت مهم را ندارند.

دوربین دنده عقب در شرایط مختلف میدان دید راننده را بازتر می‌کند که این می‌تواند از تلفات جانی و مالی بسیاری جلوگیری کند. همچنین این وسیله یکی از فناوری‌هایی است که رانندگی را آسان می‌کند البته باید به این نکته توجه داشت که این دوبین‌ها نمی‌توانند جایگزین آینه باشند و بهتر است با وجود آن تمرکز روی آینه‌ها نیز باشد.

آموزش نصب دوربین دنده عقب خودرو

به طور کلی مراحل نصب دوربین دنده عقب را می‌توان به سه مرحله تقسیم نمود:

  • نصب فیزیکی دوربین دنده عقب (روی سپر عقب و یا بالای پلاک خودرو)
  • سیم‌کشی برق دوربین دنده عقب.
  • ارتباط دوربین دنده عقب با مانیتور (صفحه نمایشگر) داخل کابین خودرو

نصب فیزیکی دوربین دنده عقب

دوربین‌های دنده عقب موجود در بازار معمولا در دو نوع دسته‌بندی می‌شوند:

  1. دوربین دنده عقب پایه‌دار
  2. دوربین دنده عقب با نگهدارنده فنری

دوربین دنده عقب پایه‌دار:

برای نصب دوربین دنده عقب پایه‌دار بر اساس نوع خودرو می‌توان این دوربین را در بالای پلاک عقب خودرو نصب نمود.

  1. ابتدا قسمت وسط محل نصب پلاک خودرو را پیدا کرده و آن را علامت گذاری کنید.
  2. هر دو عدد سیم‌های دوربین دنده عقب را از محل عبور سیم‌های چراغ پلاک عقب و یا پس از سوراخ کردن درب صندوق عقب و یا سپر خودرو با مته ۸ میلیمتری به داخل صندوق عقب هدایت کنید.
  3. سپس اقدام به نصب دوربین با پیچ‌های خودکاری که در داخل بسته‌بندی دوربین وجود دارد نمایید.

دوربین دنده عقب با نگهدارنده فنری:

برای نصب دوربین دنده عقب با نگهدارنده فنری طبق مراحل زیر اقدام کنید:

  1. ابتدا قسمت میانی سپر عقب خودرو را پس از اندازه‌گیری دقیق، مشخص و علامت‌گذاری کنید.
  2. سپس به کمک مته مخصوص اقدام به سوراخ کردن محل علامت‌گذاری شده نمایید.
  3. پس از عبور دادن سیم‌های دوربین دنده عقب، دوربین را در محل خود قرار دهید و ثابت کنید.

خرید دوربین دنده عقب خودرو

البته شما عزیزان می توانید برای آموزش جامع نصب دوربین دنده عقب خودرو و اطلاع از اجرت نصب دوربین ماشین به سایت ما مراجعه فرمایید تا بهترین آموزش را در زمان کم به صورت رایگان فرا بگیرید و یا در تهران به راحتی در هر جایی که دوست داشته باشید دوربین دنده عقب خودرو خودتان را نصب کنید .

خرید دوربین دنده عقب ماشین

برای خرید دوربین دنده عقب خودرو در مدل ها و کیفیت های متفاوت فروشگاه استارکومارکت به عنوان نماینده فروش انواع دوربین های خودرو با سابقه چندین ساله در فروش لوازم جانبی خودرو در ایران این امکان را برای شما فراهم اورده است تا در کمترین زمان ممکن با مشاوره تخصصی از مشاوران ما و بررسی دقیق محصول موردنظر خودتون بهترین خرید را تجربه کنید و از خرید خودتون لذت ببرید و خیالتان را از بابت نصب دوربین خود راحت کنید !

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز