خبرگزاری کار ایران

کارگران ساختمانی در انتظار رونق بازار مسکن

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۸۶۰۵

کیلید علاوه بر کمک‌هایی که به فرآیند خرید و فروش املاک تهران می‌کند، توسعه کسب ‌وکار مشاورین املاک را نیز در دستور کار قرارداده و به افزایش فعالیت آنها کمک می‌کند. همچنین کیلیدپرو"kilidpro" نیز به بهترین شکل، تمام فعالیتهای مشاورین املاک را ساماندهی کرده و به افزایش فعالیت آنها کمک می‌کند.

هوش‌مصنوعی صنعت ساختمان را ساماندهی می‌کند؛

طولانی شدن رکود در صنعت ساختمان و بازار مسکن،‌ باعث کاهش چشمگیر فعالیت متخصصان و کارگران ساختمانی شده که در این شرایط  نابسمان اقتصادی و همه گیری کرونا، شرایط زندگی را برای آنها بسیار دشوار کرده است. از سوی دیگر این رکود به افزایش قیمت املاک تهران منجر شده که تامین نیاز مسکن برای بسیاری از اقشار جامعه را به چالشی بزرگ بدل کرده است. اما خروج از این شرایط امکان پذیر است و باید با برنامه ریزی، در جهت ساماندهی بازار مسکن و صنعت ساختمان گام برداشت.

ساماندهی بازار مسکن، باید اولویت نخست سیاستگذاران باشد؛

گران شدن قیمت املاک تهران و بسیاری از شهرهای دیگر، باعث دور شدن متقاضیان خرید مسکن شده و مستاجران را نیز با چالش تامین اجاره بها و افزایش آن در دوسال اخیر روبرو کرده است. این مهم در کنار کاهش میزان تولید مسکن و برهم خوردن تعادل عرضه و تقاضا،‌ پیدا کردن خانه مناسب را نیز به یک چالش تبدیل کرده است. به طوری که اجاره آپارتمان 40 متری در تهران به امری دشوار تبدیل شده و به راحتی نمی‌توان واحدهای کوچک را با قیمت مناسب پیدا کرد.

به این صورت می‌توان اینچنین برداشت کرد که بیشتر مشکلات بازار مسکن و این عدم تعادل، به کاهش میزان تولید مسکن بازمی‌گردد و اتخاذ تصمیم‌هایی که به ساخت و ساز بیشتر منجر می شود، لازمه توسعه صنعت ساختمان و خروج از رکود عمیق این بخش است.

بخش‌خصوصی، موتور محرک بازار مسکن؛

این سیاستهای حمایتی را می‌توان از مسیر صدور مجوزهای ساخت و کاهش مالیات و سایر هزینه های جاری اتخاذ کرد و در کنار حمایت از تولیدکنندگان مصالح و تجهیزات ساختمانی، ساخت و ساز را به رونق رساند. گفتنی است 90 درصد مصالح مورد نیاز ساخت و ساز در کشور وجود دارد و فقط به حمایت دولتی نیاز دارد تا در یک اقدام ملی و عملیاتی، شرایط تولید کنندگان، سازندگان و افراد فعال در این صنف را بهبود بخشید.

از سوی دیگر توسعه تکنولوژی در ساخت، عرضه و بهره‌برداری نیز می‌تواند در کاهش هزینه‌ها و افزایش تعدد واحدهای ساخته شده تاثیر بسزایی داشته باشد که در نهایت به افزایش تعداد ساخت و ساز املاک تهران می‌شود. نکته قابل توجه وجود شرکت‌های دانش بنیان زیادی است که در بخش های مختلف صنعت ساختمان از دانش و تکنولوژی روز دنیا بهره میبرند و بارها برای توسعه فضای ساخت و ساز در کشور، اعلام آمادگی کرده اند. برای بهره گیری از این ظرفیت ها، کافی است طی یک اقدام ملی، بخش خصوصی را حمایت کرده و ساماندهی صنعت ساختمان را در اولویت قرار داد.

هوش‌مصنوعی به معاملات ملکی سرعت و کیفیت می‌بخشد؛

لازم به ذکر است در بخش عرضه املاک، پیشرفت تکنولوژی و استفاده از تمام ظرفیت های این بخش به نقطه بسیار مطلوبی رسیده است. این مهم را مجموعه‌ای دانش بنیان به نام کیلید به بخش مشاورین املاک افزوده است. این سامانه هوشمند ملکی با استفادده از هوش مصنوعی توانسته ابزارها و امکانات بسیاری برای بازار مسکن به همراه بی آورد. این ابزارها به طور معمول به تسهیل و تسریع در انجام معاملات ملکی می‌انجامد. به طوری که متقاضی اجاره آپارتمان در دروس با استفاده از ابزارهای سامانه کیلید، درسریع ترین زمان بهترین گزینه ها را برای انتخاب پیش روی خود خواهد داشت و در نهایت بهترین انتخاب ملکی را تجربه خواهد کرد. 

یکی از بروزترین ابزارهای کیلید برای این امر، پیداکردن خانه رویایی از طریق هوش مصنوعی است. این ابزار هوشمند با در نظر گرفتن تمام نیازها و سلایق متقاضی، فایل هایی که با تمام مولفه های وارد شده از سوی کاربر همسو است را معرفی می کند. گفتنی است این شاخصه‌ها شامل بازه قیمتی، محله، تعداد اتاق‌ها، سال ساخت و ... را شامل می شود. همچنین مواردی که به این مولفه ها نزدیک هستند نیز، به کاربر معرفی می شوند. به عنوان مثال متقاضی اجاره آپارتمان 40 متری در تهران، پس از انتخاب شاخصه های مهم خود، تمام فایلهای موجود را مشاهده کرده و واحدهایی که با متراژ کمتر یا بیشتر، با هزینه کاربر همخوانی دارد را هم به نمایش می گذارد.

افزایش آگاهی ملکی مردم، توسعه را مداوم می‌کند؛

در این بین نباید از نقش آموزش و افزایش آگاهی ملکی مردم در ساماندهی بازار مسکن مغفول ماند. این مهم باعث می‌شود تا خود مردم به عنوان بهترین ناظران در بازار مسکن عمل کرده و از سوداگری در بخش فروش املاک تهران جلوگیری کنند. گفتنی است کیلید این امر را نیز در بخش های مختلف سامانه خود در نظر گرفته و در بخش اطلاعات بازار مسکن، مشخصات کافی از قیمت و نوسانات نرخ املاک تهران را به صورت نمودار در اختیار مردم قرار داده است.

کیلید علاوه بر کمک‌هایی که به فرآیند خرید و فروش املاک تهران می‌کند، توسعه کسب ‌وکار مشاورین املاک را نیز در دستور کار قرارداده و به افزایش فعالیت آنها کمک می‌کند. همچنین کیلیدپرو"kilidpro" نیز به بهترین شکل، تمام فعالیتهای مشاورین املاک را ساماندهی کرده و به افزایش فعالیت آنها کمک می‌کند.

کارگران ساختمانی در انتظار رونق بازار مسکن

اطلاعات بروز، سیاستگذاری‌ها را هدفمند می‌کند؛

شایان ذکر است سیاستگذاران نیز میتوانند از اطلاعات سامانه کیلید بهترین استفاده را کرده و با رصد دقیق نوسانات قیمت املاک تهران در مناطق مختلف، سیاست های جداگانه ای برای هر منطقه بگیرند. به این صورت که با مشاهده افزایش نرخ اجاره آپارتمان در دروس، سیاستهای مشوق برای مالکانی که اجاره بهای کمتری دریافت می‌کنند اتخاذ کرده و در مقابل مالکان سوداگر را با اعمال سیاستهای مالیاتی کنترل کنند.

گفتنی است این نوع سیاستگذاری نیاز به ابزارهایی دارد که متولیان تصمیم گیری در بخش مسکن بتوانند نظارت دقیقی روی املاک وقیمتهای آنها داشته باشند. از سوی دیگر نیاز است این اطلاعات در بازه های زمانی کوتاه بروزرسانی شوند. این امر در اقتصادکشور ما که هر روزه با تورم و مشکلات متعددی درگیر است، از اهمیت دوچندانی برخوردار است. از طرفی سامانه ثبت املاک و اسکان کشور نیز برای این امر راه اندازی شده تا به عنوان مرجعی برای انجام چنین سیاستگذاری هایی بتوان از آن استفاده کرد.

 اما جمع‌آوری این اطلاعات و اطمینان از صحت آنها امری دشوار محسوب می‌شود. این درحالی است که مجموعه کیلید با استفاده از هوش مصنوعی، توانسته بستری ایجاد کند تا تمام اطلاعات معاملات ملکی که طی 7 سال گذشته در سامانه اطلاعات معاملات املاک ایران(سابا) و منابع موثق دیگر ثبت شده، جمع آوری و پس از پردازش و طبقه بندی، در قالب اطلاعات کاربردی و نمودار، در اختیار مردم و سیاستگذاران قرار دهد.

کیلیدی برای گشایش تمام درب‌های بازار مسکن؛

به این صورت سامانه کیلید در بخش اطلاعات بازار مسکن، قیمت کل، مترمربع و درصد تغییرات املاک تهران را در بازه های زمانی مختلف قرار داده تا کاربران بتوانند اطلاعات دقیقی از محل سکونت خود یا منطقه ای که قصد خرید یا اجاره املاک در آن را دارند، دریافت کنند. این مهم با هدف افزایش آگاهی ملکی تمام مردم کشور در سامانه کیلید قرار گرفته تا در کنار بخش های دیگر همچون تخمین قیمت مسکن و کیلیدمگ، این مهم را به نتیجه برساند.

در مجموع می‌توان با بهره گیری از ابزارهای ایجاد شده در سامانه کیلید، سیاستهای محله‌ای را در جهت توسعه بازار مسکن و بهبود شرایط فعالان صنعت ساختمان اتخاذ کرده و تمام بخش‌های بازار مسکن را ساماندهی کرد. همچنین مردم و مشاورین املاک نیز از امکانات این سامانه هوشمند ملکی بهره برده و بهترین نوع معامله ملکی را تجربه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز