خبرگزاری کار ایران

راهنمای انتخاب بهترین کفپوش برای محوطه سازی باغ و ویلا

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۶۴۹۶

ساخت باغ و ویلای شخصی از دیرباز جزو علاقه مندی های ایرانیان بود. با گسترش شهرنشینی و زندگی ماشینی، و علاقه ساکنین شهرهای صنعتی و بزرگ مانند تهران، مشهد، اصفهان و... به مهاجرت یا خرید ویلا در مناطق خوش آب و هوای ایران، ساخت و ساز باغ و ویلاهای خصوصی در این مناطق افزایش یافت.

 به دنبال آن بازار محصولات مصالح ساختمانی نیز رونق گرفت، مانند کفپوش های بتنی مخصوص محوطه سازی یا موزاییک پلیمری . در این مطلب قصد داریم ضمن معرفی انواع کفپوش های استاندارد و با کیفیت، بهترین کفپوش های مناسب برای محوطه سازی باغ و ویلا را نیز به شما معرفی کنیم.

معرفی کفپوش موزاییک پلیمری

کفپوش بتنی پلیمری یا موزاییک پلیمری، نسل جدید کفپوش های بتنی قدیمی است، که اغلب در فضای با استفاده می شود، و به دلیل نوع طراحی و شکل خاصی که دارند، برای زیباسازی محوطه باغ و ویلاهای شخصی مورد استفاده قرار می گیرد. موزاییک پلیمری را می توان برای مقاصد مختلف مورد استفاده قرار داد. این نوع کفپوش یکی از جدیدترین انواع کفپوش های موزاییکی، و از پرکاربردترین مصالح ساختمانی و کفپوش های با طول عمر بالا است، که ترکیب ساخت آن شامل ماسه، سیمان، پودر سنگ، رنگ های افزودنی، آب و سنگ دانه است.

با توجه به تنوع بالا و گستردگی انواع مختلف موزاییک پلیمری، می توان آن را یکی از پرفروش ترین کفپوش های محوطه سازی دانست. موزاییک پلیمری به دلیل فرمولاسیون متفاوتش نسبت به موزاییک بتنی معمولی، و استفاده از رزین مصنوعی در ترکیب آن، در کف سازی کارخانجات تولید شیمیایی، پالایشگاه ها و کارواش ها، پارکینگ ها و باغ و ویلاهای شخصی مورد استفاده قرار می گیرد. مشابه این محصول، کفپوش پرسی است، که تقریبا در اغلب معابر عمومی و پیاده روهای شهر اجرا شده، و درصد بتن بیشتری در مقایسه با سرامیک پلیمری دارد.

راهنمای انتخاب بهترین کفپوش برای محوطه سازی باغ و ویلا

 

ویژگی ها، مزایا و معایب کفپوش موزاییک پلیمری

موزاییک پلیمری چه از نوع کفپوش پرسی و چه از نوع واش بتن ، مقاومت بسیار خوبی در برابر اصطحکاک سطحی، سابیدگی  و شکستگی دارند. مقاوم بودن، خصلت مشترک اغلب موزاییک های بتنی است، اما در مورد کفپوش پلیمری این ویژگی به اوج خود رسیده است. از دیگر ویژگی های شگفت انگیز این محصول، نفوذناپذیری آن نسبت به مواد شیمیایی است. این ویژگی علاوه بر بالا بردن کارایی موزاییک، آن را به گزینه ای بسیار مناسب برای پوشش کف کارخانه ها و کارگاه های تولیدات شیمیایی و مواد غذایی تبدیل کرده است. شستشوی این کفپوش ها به سادگی انجام می شود، نیاز به شوینده خاصی ندارد.

یکپارچگی سطحی از دیگر ویژگی های موزاییک پلیمری است. یکپارچگی سطحی باعث می شود، عبور وسایل نقلیه روی کفپوش راحت تر باشد و در فصول سرد سال که هوا مرطوب تر و دمای آن کمتر می شود، دچار لغزندگی سطحی نشود. این کفپوش ها کاملا نسبت به حرارت عایق هستند، و در مقابل نور مستقیم خورشید یا حتی آتش سوزی و درجه حرارت های بالا، کاملا مقاوم هستند. قیمت مناسب موزاییک پلیمری آخرین و شاید مهم ترین ویژگی این متریال است، که حقیقتا آن را نسبت به سایر محصولات مشابه، متمایز ساخته است. از ویژگی های این محصول:

  • تنوع رنگ بسیار بالا
  • نصب آسان در کوتاه ترین زمان با کمترین هزینه
  • امکان تعمیر و اصلاح در صورت بروز هرگونه آسیب
  • قیمت بسیار مناسب در مقایسه با سنگ فرش طبیعی

از موزاییک پلیمری و انواع آن (واش بتن و کفپوش پرسی) هم برای مصارف صنعتی مانند پوشش کف کارخانه های تولید مواد شیمیایی، کارخانه های تولید مواد غذایی، پالایشگاه ها و نیروگاه های پتروشیمی استفاده می شود، و هم برای مصارف شخصی از جمله پوشش کف باغ و باغچه ها، ویلاهای شخصی، پارکینگ ها و کارواش ها.

راهنمای انتخاب بهترین کفپوش برای محوطه سازی باغ و ویلا

 

کفپوش های مناسب برای محوطه سازی باغ و ویلا چه خصوصیاتی دارند؟

پوشش کفی که برای باغ یا ویلای شخصی خود قرار است انتخاب کنید، باید در یک سری فاکتورها و ویژگی ها نمره قبولی دریافت کند. این موضوع باعث می شود انتخابی هوشمندانه و دقیق انجام دهید، و متناسب با نوع کاربری ویلا یا باغتان سنگفرش انتخاب کنید. اما این فاکتورها کدامند؟

  • مقرون به صرفه و اقتصادی بودن

استفاده از سنگ فرش های بتنی، از جمله موزاییک پلیمری و واش بتن به علت قیمت مناسب، نصب و اجرای سریع و آسان و هزینه نگهداری و استهلاک کم، بسیار مناسب و اقتصادی است. دسترسی به سنگ طبیعی نسبت به سنگ سرامیک پلیمری محدودتر است، تنوع رنگی، ابعاد و اندازه، و ضخامت آن کمتر است، و دقیقا بنا به همین دلایل هزینه تامین و قیمت آن نیز در مقایسه با موزاییک بیشتر است.

  • متناسب بودن با شرایط اقلیمی و جغرافیایی منطقه

سنگ طبیعی در گذر زمان، تابش مستقیم نور خورشید و بارش برف و باران دچار کدری و تیرگی می شود، در حالی که اگر این اتفاق برای موزاییک پلیمری رخد دهد، با پلیش سطحی رزین مصنوعی، به راحتی و سریعا قابل رفع است.

  • سنگ فرش های حاوی آهک برای مناطق گرمسیری

سنگ آهک که معمولا سفید رنگ است، می تواند برای بازتاب نور و شدت گرما در سرزمین های گرم و خشک، مانند خطه جنوب ایران بسیار مناسب باشد.

  • استفاده از انواع موزاییک پلیمری های رنگی

استفاده کردن از موزاییک های رنگی، به علت اینکه دارای نقش های رنگی و مشابه سنگ طبیعی هستند، گزینه بسیار مناسبی برای مناطق گرمسیری است، اما در عوض هزینه نگهداری از آن هم وجود دارد، که باید در نظر گرفت.

 

  • مقاومت سطحی و فشاری موزاییک

در برابر تراکم بافت موزاییک به دلیل واکنش عوامل تشکیل دهنده آن با بتن و رزین، بیشتر است، در نتیجه در مقایسه با سنگ طبیعی کُندتر دچار سایش، فرسایش و شکستگی می شود.

راهنمای انتخاب بهترین کفپوش برای محوطه سازی باغ و ویلا

سخن آخر

در این مطلب با انواع موزاییک پلیمری، ویژگی ها و کاربردهای هر یک آشنا شدید؛ اکنون فرصت خوبی است که اگر قصد نوسازی کفپوش ویلا یا باغ شخصی خود با این متریال را دارید، از محصولات رابین کفپوش دیدن نمایید، این شرکت بزرگترین تولید کننده، توزیع کننده، مشاور و مجری انواع کفپوش های موزاییک پلیمری، واش بتن، کفپوش های ویبره ای و موزاییک پرسی در ایران است، و شما می توانید با خیال آسوده از منبعی معتبر با محصولاتی با کیفیت و مطمئن خرید کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز