خبرگزاری کار ایران

همه چیز در مورد فواید و خواص بادام زمینی

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۱۶۹۹

امروزه بسیاری از افراد برای حفظ سلامتی و پیشگیری از بیماری‌ها به رژیم غذایی سالم و طبیعی روی آورده‌اند. این مواد مغذی و پرخاصیت را می‌توان به وفور در مغزیجاتی همچون بادام زمینی، پسته، فندق و گردو یافت.

در میان این مغزیجات بادام زمینی خواص و فواید متعددی داشته و بسیار هم پرطرفدار است. این مغز خوشمزه با ترکیبات مقوی که دارد برای سلامتی هر یک از قسمت‌های بدن مفید است. پس اگر تاکنون علاقه‌ای به خوردن بادام زمینی نداشته‌اید به شما پیشنهاد می‌کنیم که از مصرف آن غافل نشوید. در ادامه راجع به ترکیبات موجود در مغز بادام زمینی و خواص آن توضیحاتی ارائه خواهیم داد. پس با ما همراه شوید.

ترکیبات بادام زمینی

مصرف بادام زمینی به دلیل برخورداری از مواد مغذی متعدد برای بدن بسیار سودمند می‌باشد. مواد مغذی موجود در این مغز باعث شده که بسیاری از افراد آن را مفید بدانند. بادام زمینی منبع بسیار خوبی از پروتئین بوده و سرشار از ویتامین E است. از دیگر ترکیبات ارزشمند مغز بادام زمینی نیز می‌توان به ویتامین B1، B2 و B3، مس، منگنز، فسفر و منیزیم اشاره کرد. با این اوصاف نباید از این ماده غذایی مفید به سادگی بگذرید و بهتر است که آن را در رژیم غذاییتان بگنجانید.

خواص بادام زمینی

همان طور که پیش از این به آن اشاره شد بادام زمینی سرشار از پروتئین، ویتامین‌ و مواد مغذی است. در ادامه برخی از خواص مهم این مغز را بررسی خواهیم کرد.

کاهش کلسترول خون

بادام زمینی ترکیباتی مشابه با کلسترول دارد. اسم این ماده فیتواسترول بوده و فقط از نظر ساختاری شبیه به کلسترول است. با استفاده از این خاصیت دیگر نگران کلسترول خون خود نخواهید بود و نیازی نیست که از داروهای شیمیایی مختلف برای کاهش کلسترول خونتان استفاده کنید.

پیشگیری از سرطان

امروزه متاسفانه به دلایل مختلفی آمار ابتلا به سرطان افزایش یافته و خیلی از افراد به دنبال راهی برای پیشگیری از این بیماری هستند. یکی از مواد مفیدی که می‌تواند تا حد زیادی از بروز این بیماری جلوگیری کند بادام زمینی است. بادام زمینی به دلیل برخورداری از ویتامین‌ها، چربی‌های اشباع نشده و مواد معدنی خاص خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد و علاوه بر این انرژی مورد نیاز بدن برای انجام فعالیت‌های روزمره را تامین می‌کند. پس اهمیت مصرف بادام زمینی را جدی بگیرید و از خوردن آن غافل نشوید.

همه چیز در مورد فواید و خواص بادام زمینی

برای خرید بادام زمینی (مستقیم از کشاورز) به لینک زیر مراجعه کنید:

https://vajaro.ir/%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d8%a8%d8%a7%d8%af%d8%a7%d9%85-%d8%b2%d9%85%db%8c%d9%86%db%8c/

رفع افسردگی

در حال حاضر خیلی از افراد به دلیل دغدغه‌ها، فشارها و تنش‌های مختلف دچار افسردگی می‌شوند. این افراد در صورت درمان با قرص‌ها و داروهای آرام بخش باز هم درگیر عوارض این داروها خواهند شد. همان طور که می‌دانید افسردگی به دلیل کاهش ترشح سروتونین رخ می‌دهد. در بادام زمینی میزان بالایی تریپتوفان وجود دارد که در صورت مصرف، بدن آن را تبدیل به سروتونین می‌کند. این یعنی که شما با مصرف بادام یا کره بادام زمینی می‌توانید بدون هیچ عوارضی به مبارزه با بیماری افسردگی بروید و آن را درمان کنید.

کاهش خطر سکته مغزی

یکی دیگر از فواید بادام زمینی کاهش خطر سکته مغزی است. تحقیقات نشان داده است که رسوراترول موجود در بادام زمینی خطر سکته مغزی را از طریق تغییر مکانیسم‌های مولکولی در رگ‌های خونی تا حد زیادی کاهش می‌دهد. این ماده علاوه بر این با افزایش تولید هورمون اکسید نیتریک سبب کاهش فشار خون و گشاد شدن عروق می‌گردد.

پاکسازی پوست

مشکلات پوستی یکی از مسائلی است که بیشتر افراد بخصوص خانم‌ها با آن روبرو هستند. همان طور که می‌دانید بادام زمینی خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و از همین رو برای پوست بسیار مفید است.  استفاده از بادام به صورت کره بادام زمینی یا روغن آن می‌تواند باعث شادابی و جوانسازی پوست شده و شما را از خرید داروهای مختلف پوستی و شیمیایی بی‌نیاز کند.

کاهش وزن و تناسب اندام

تناسب اندام و لاغری یکی از دغدغه‌‌‌های اصلی جامعه امروزی است و خیلی از افراد به دلیل رژیم غذایی نامناسب از مشکل چاقی رنج می‌برند. حال اگر برای کاهش دادن وزنتان هزینه زیادی را متحمل شده‌اید بهتر است که بادام زمینی را در رژیم غذاییتان قرار دهید. تحقیقات نشان داده زنانی که هفته‌ای دوبار بادام زمینی می‌خورند، نسبت به افراد دیگر کمتر دچار افزایش وزن و چاقی می‌شوند. پس برای رسیدن به وزن ایده‌آلتان حتما این راهکار را تست کنید و از نتیجه خارق‌العاده آن شگفت زده شوید.

همه چیز در مورد فواید و خواص بادام زمینی

جلوگیری از پوکی استخوان

مشکلات استخوانی مثل پوکی یا نرمی استخوان معمولا بخاطر کمبود آهن و کلسیم بروز پیدا می‌کند. برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری‌ها توصیه می‌شود که از بادام زمینی و یا کره بادام زمینی استفاده کنید. بادام زمینی سرشار از کلسیم و آهن است و مصرف آن می‌تواند تا حد زیادی از بروز بیماری‌های استخوانی جلوگیری کند.

مناسب برای افراد دیابتی

بادام زمینی به طور کلی دارای کربوهیدرات بسیار کمی بوده و علاوه بر این به دلیل وجود چربی و فیبر بالا در رده مواد غذایی با شاخص گلیسمی و قندی پایین قرار می‌گیرد. این شاخص بدین معنی است که خوردن بادام زمینی جهش زیادی در میزان قند خون ایجاد نخواهد کرد. همین موضوع سبب شده که این مغز خوشمزه به عنوان یک ماده مغذی و بدون ضرر برای افراد دیابتی شناخته شود.

نتیجه گیری

بادام زمینی بخاطر پروتئین و انرژی زا بودنش خیلی بین مردم رایج است و نسبت به مغزیجات دیگر مثل پسته و گردو قیمت پایین‌تری دارد. به طور کلی در هر ۱۰۰ گرم بادام حدود ۵۶۷ کالری وجود دارد و با آنتی اکسیدان‌هایی که درونش نهفته ‌است، نقش حفاظتی را در برابر سرطان، بیماری‌های قلبی عروقی و عفونت‌های ویروسی ایفا می‌کند. خرید بادام زمینی به عنوان منبع پروتئین، فیبر، ویتامین E و چربی‌های غیر اشباع تقریبا برای همه افراد مفید است و کارشناسان طب سنتی هم مصرف این مغز خوشمزه را توصیه می‌کنند. برخی از مهم‌ترین خواص مغز بادام عبارتند از: کمک به تنظیم فشار خون، تنظیم ضربان قلب و جلوگیری از گرفتگی عضلانی، رفع خستگی و جلوگیری از ضعف بدن، کاهش خطر سکته مغزی و جلوگیری از آلزایمر. پس اگر تا به امروز علاقه‌ای به بادام زمینی نداشتید برای حفظ سلامتیتان بهتر است که تجدید نظر کنید و آن را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

برگرفته از فروشگاه اینترنتی واجارو (vajaro.ir)

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز