خبرگزاری کار ایران

صدور گواهینامه بزرگ مقیاس هوشمند برای اولین بار در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۹۱۷۹

همه ما انسان ها دوست داریم که در کمترین زمان و پایین ترین هزینه و بالاترین کیفیت بهترین نتیجه را به دست بیاوریم. این آرزویی است که باعث شده انسان ها از غار خودشان خارج شوند. انسان موجودی است که به شکل باورنکردنی به پیشرفت علاقه دارد، یکی از نشانه های این پیشرفت را می توان در بزرگ مقیاس هوشمند پیدا کرد.

همه ما انسان ها دوست داریم که در کمترین زمان و پایین ترین هزینه و بالاترین کیفیت بهترین نتیجه را به دست بیاوریم. این آرزویی است که باعث شده انسان ها از غار خودشان خارج شوند. انسان موجودی است که به شکل باورنکردنی به پیشرفت علاقه دارد، یکی از نشانه های این پیشرفت را می توان در بزرگ مقیاس هوشمند پیدا کرد.

اما آیا می دانید بزرگ مقیاس هوشمند چیست؟

هوشمندی مفهومی بزرگ و گسترده است. این مفهوم بسته به نوع استفاده می تواند تعاریف مختلفی داشته باشد. گاهی استفاده از ماشین به جای انسان نمادی از هوشمندی است و گاهی پیدا کردن یک راه جدید را هوشمندی می نامیم. اما نکته ای که می توان در تمامی تعاریف هوشمندی پیدا کرد چیزی جز هدفمند بودن نیست. در کلام ساده تر هر چیزی که ادعای هوشمندی دارد باید هدفمند هم باشد.

هدفمند به این معنی است که باید دقیقا مشخص کند که چه کاری انجام می دهد و این کار قرار است چه مزایایی داشته باشد. هر چیزی که بتواند بیشتر به این هدفمندی نزدیک شود عملا هوشمند تر است. اما این موضوع چه ربطی به بزرگ مقیاس هوشمند دارد؟

بزرگ مقیاس هوشمند چیست؟

این مجوز رسمی از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای  کل کشور می باشد که به ترکیب شرکت حمل و نقل سراسری توانمند و یک بازارگاه الکترونیکی حمل و نقل کالا که تمامی شرایط آیین نامه مربوطه را داشته باشد اعطا می گردد.. که در قالب یک سامانه الکترونیکی نمود پیدا کرده و خدمات حمل و نقلی ارائه می دهد. هدف اصلی این سامانه این است که بار از نقطه مبدا به نقطه مقصد در ساده ترین شکل ممکن ارسال شود و بیشتر افراد به  بارنامه سراسری دسترسی داشته باشند.

مهم ترین شاخصه ی این هدف را می توان صرفه جویی در زمان و هزینه برای افراد درگیر در این داستان دانست. تا این جای داستان متوجه شدیم که این مجوز یک مجوز رسمی برای فعالیت حمل و نقلی کالا به واسطه یک سامانه الکترونیک می باشد اما دقیقا نمی دانیم که چه کاری انجام می دهد.

نحوه انجام کار

به عبارت ساده تر می توان گفت که مکانیزم انجام  کار در آن بدین شکل می باشد که در گام نخست صاحب کالا درخواست خود را مبنی بر حمل بار در وب یا برنامه مورد نظر ثبت می نماید. سپس این سامانه  ضمن انجام کارشناسی و تعیین صحیح مبلغ کرایه، راننده مورد نظر را جستجو و هماهنگی های لازم را جهت صدور بارنامه و حمل بار انجام می دهد. نکته قابل تامل این است که تمام مسئولیت حمل بار نیز با شرکت دارای مجوز  می باشد.

در ادامه می توان خاطر نشان کرد سیستم حمل و نقل هوشمند یا به اصطلاح ITS در واقع مجموعه‌ای از ابزارها و امکانات است که به‌ منظور تسهیل در فرایند حمل و نقل مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ابزارها طیفی از تکنولوژی نرم افزاری، سخت افزاری و ... را در بر می‌گیرد که به‌ طور یکپارچه بهره وری سیستم حمل و نقل را ارتقاء می‌بخشند.

صدور گواهینامه بزرگ مقیاس هوشمند برای اولین بار در کشور

استفاده از این سامانه که برای اولین بار در ایران توسط آسان بار طراحی و راه اندازی شده است  بدین شکل می باشد که کاربر به عنوان صاحب بار از طریق سایت یا اپلیکیشن اقدام به ثبت بار، مبدا و مقصد، نوع بار، نوع وسیله حمل و نقل می کند. سپس سیستم هوشمند آسان بار بر اساس پارامترهای تعریف شده راننده مناسب برای حمل این بار را انتخاب کرده و پس از طی نمودن فرآیند های تعریف شده حواله و بارنامه و بیمه نامه بصورت کاملا الکترونیک صادر و حمل محموله آغاز می گردد.

یکی از ویژگی های برنامه هوشمند آسان بار رهگیری محموله در طی مسیر می باشد که آرامش خاطر را برای صاحب کالا به ارمغان می آورد.

در این سامانه علاوه بر این که کار برای کاربر و صاحب بار ساده تر شده است  همچنین باعث می شود که راننده بتواند با شرکت های مختلف حمل و نقل و حمل بار وارد کار شود. این موضوع هم برای راننده و هم برای شرکت ها می تواند یک نقطه قوت بزرگ محسوب شود. در واقع راننده در این حالت همیشه باری برای جابه جایی دارد و شرکت ها نیز همیشه می توانند راننده ای برای حمل بار خود پیدا کنند.

با توجه به توضیحات بالا می توانیم اینگونه نتیجه گیری کنیم که در شرکت بزرگ مقیاس هوشمند. امکانات لجستیکی و توانمندی حمل و نقلی و مسئولیت پذیری در کنار هوشمندی قرار گرفته و با استفاده از تکنولوژی تمام جنبه های یک حمل با کیفیت و سریع فراهم شده است. با عملیاتی شدن کلیه فرایند ها بصورت متمرکز در بستر سامانه هوشمند آسان بار می توانیم شاهد گامی بلند در راستای افزایش بهره وری و کیفیت حمل و نقل کالا باشیم. آسان بار به شرکت های حمل و نقل و فعالین این صنعت کمک می کند تا به راحتی راننده مناسب برای حمل بار خود پیدا کنند.

در سامانه هوشمند وضعیت بارنامه چگونه می باشد؟

همه ما می دانیم که بارنامه چیست؟ بارنامه یک مجوز رسمی و یک سند قانونی و لازم برای انتقال بار بین شهرها می باشد.. چند سالی است شرکت های حمل و نقل اقدام به صدور بارنامه الکترونیکی می کنند. در این حالت امکان دستکاری بارنامه پایین می آید و بررسی آن توسط ماموران انتظامی سریعتر می شود.

سامانه هوشمند شرکت آسان بار برای اولین بار در ایران از صدور بارنامه به صورت کاملا الکترونیک و آنلاین رونمایی کرد که با استفاده از آن می توان در مسیر حذف بارنامه کاغذی قدمی بزرگ برداشت. به بیانی دیگر لازم نیست صاحب بار یا راننده و ... به صورت حضوری در شرکت حمل و نقل حاضر شوند. آسان بار تمامی اطلاعات را به صورت آنلاین در اختیار این شرکت ها قرار می دهد و آن ها در سریع ترین زمان ممکن این بارنامه را صادر می کنند. یک نسخه از این بارنامه در اختیار کاربر قرار می گیرد.

بنابراین عملا می بینیم که هوشمندسازی در سامانه حمل و نقل و حمل بار می تواند تا چه اندازه در زمان صرفه جویی کند. البته که مسلما نمی توان مزیت اقتصادی این داستان را نادیده گرفت. در کلام ساده تر آسان بار توانست  با ایجاد یک رابطه منظم و اصولی میان کاربر، شرکت حمل و نقل و راننده موانع مختلف را برداشته و باعث افزایش بهره وری و اطمینان خاطر شود.

در نهایت می توان اینگونه گفت که بزرگ مقیاس هوشمند به عنوان یک سامانه جامع و دقیق توانسته صنعت حمل بار داخل کشور را یک گام رو به جلو ببرد. همچنین استفاده از انواع مختلف این سامانه در کشورهای مختلف جهان نشان می دهد که این نوع هوشمند سازی تا چه اندازه کارآمد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز