خبرگزاری کار ایران

راهنمای خرید تشک، معرفی انواع مدل های تشک برای خوابی راحت

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۸۵۰۲

هنگام خرید تشک نیازمند شناخت انواع تشک ها و کارایی هر کدام هستید تا بتوانید خوابی آرام و راحت را سپری کنید امروز ما به شما کمک می کنیم که بدانید در انتخاب  تشک باید به چه نکاتی توجه کنید و بعد می پردازیم به مدل های مختلف تشک ها و کارایی هرکدام تا متناسب با نیاز خود انتخاب صحیح داشته باشید.

راهنمای خرید تشک

خوب است بدانید ما انسان ها به طور میانگین یک سوم از عمر خود را در خواب سپری میکنیم با توجه به این موضوع اگر تشکی که انتخاب میکنیم دارای استانداراد  لازم نباشد و مدل تشک متناسب با شرایط فیزیکی فرد انتخاب نشود موجب عوارضی مانند : خواب آلودگی، درد کمر، چاقی، ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن، ابتلا به بیماری های قلبی، درد مفاصل و غیره در فرد می شود پس در ادامه می پردازیم به این که یک تشک خوب باید دارای چه ویژگی هایی باشد.

به طور کلی شما باید به 7 نکته هنگام خرید تشک توجه کنید این نکات شامل:

  • راحتی مناسب
  • دوام وکیفیت ساخت
  • ابعاد مناسب
  • جنس متریال استفاده شده
  • نوع فنر بندی
  • میزان ارتفاع تشک
  • مموری فوم

راحتی مناسب

وقتی که بدن روی تشک قرار میگیرد بیشتر وزن بدن روی قسمت های کمر ، باسن و شانه ها تقسیم می شود شما باید هنگام خواب روی تشک در این نقاط احساس راحتی بکنید و تشک نباید هیچ کدام از این نقاط را در حالتی قرار بدهد که احساس خستگی قسمتی از بدن را فرا بگیرد.

دوام و کیفیت ساخت

شاید شما برای انتخاب تشکی که دوام و کیفیت ساخت خوبی دارد مجبور به این شوید که قیمت بیشتری برای خرید تشک پرداخت کنید اما این را بدانید که کیفیت ساخت تشک با کیفیت خواب شما ارتباط مستقیمی دارد  این هزینه اضافی موجب این می شود که بعد از یک روز سخت کاری و یا ورزش و فعالیت زیاد بدنی و انجام فعالیت های روزانه ، بدن شما هنگام خواب انرژی تحلیل رفته را بازگرداند و موجب از بین رفتن خستگی شما شود .

ابعاد مناسب

سایز تشک شما 30 الی 50 سانتی متر از بالا و پایین و حدود نیم متر از اطراف نسبت به قد و عرض شما باید بیشتر باشد ، طبق تحقیقات انجام شده افراد سالم هنگام خواب حدود 30 الی 50 بار در طول شب غلت میخورند و ابعاد تشک شما باید این غلت خوردن را در خود جای دهد.

جنس متریال استفاده شده

هنگام خرید تشک باید  به متریال استفاده شده دقت کنید جنس اسفنجی که درتشک استفاده می شود در وزن ها و تراکم های مختلفی انتخاب می شود ، هرچه وزن و تراکم اسفنج ها کمتر باشد تشک شل تر است و به راحتی گود می شود و هرچه بیشتر باشد تشک سفت تر است و تشک های طبی نیز این ویژگی را دارا میباشند.

نوع فنربندی

فنر بندی تشک ها در دو نوع متصل و منفصل انجام می شود که هرکدام ویژگی خاص خود را دارد در تشک های فنر منفصل هر کدام از فنرها به طور جداگانه و تنها عمل میکنند و این عمر موجب این می شود که در تخت های دونفره نحوه خوابیدن شما حالت ارتجاعی را به نفر کناری شما انتقال ندهد و دیگر اینکه تنفس تشک در این نوع فنر بندی بهتر است و این امر باعث می شود دمای تشک نسبت به مدل های دیگر پایین تر باشد. تشک های فنر متصل بسیار سبک و نرم هستند و همینطور قیمت پایین تری دارند فنر بندی در این تشک ها به صورت فلز یک تیکه که در داخل آن فنری بندی انجام شده است تمامی تشک را می پوشاند و باعث احساس راحتی تر تمامی نقاط تخت می شود.

مموری فوم

جدیدترین تشک های بازار دارای ویژگی مموری فوم می باشند ، این نوع فوم با پوشش مناسب تمامی عضلات بدن را در بر می گیرد و موجب این می شود که فشار روی عضلاب به هنگام خواب به پایین تر حالت برسد و احساس راحتی بسیار زیادی داشته باشید ، مموری فوم ها در تشک هایی با درجه کیفیت بالا استفاده می شوند و کاربرد های طبی و درمانی نیز دارند.

راهنمای خرید تشک، معرفی انواع مدل های تشک برای خوابی راحت

انواع مدل های تشک

تا این لحظه متوجه شدیم که هنگام خرید تشک باید به چه ویژگی هایی دقت کنیم ، حالا شما باید با انواع مختلف تشک ها آشنا شوید تا بهترین انتخاب را داشته باشید میپردازیم به انواع مدل های مختلف تشک و کارایی هرکدام از آن ها

تشک بادی

این نوع تشک ها اکثرا در مسافرت ها و استخرها  استفاده می شوند و باد داخل تشک ها به صورت دستی یا با استفاده از پمپ های باد تامین می شود میزان سفتی و نرمی تشک با فشار باد داخل آن تنظیم می شود نکته خوبی که این نوع تشک ها دارند دارای تهویه مناسب هستند و در فضاهای گرم کاربرد خوبی دارند

تشک طبی

این نوع تشک ها معمولا سفت هستند و وزن سبکی دارند و داخل بیمارستان ها و در خانه کسانی که دچار درد در ناحیه کمر و ستون فقرات هستند استفاده می شود ، جنس استفاده شده در این تشک ها اسفنج است و تشک های طبی از اسفنج هایه با کیفیت ساخته می شوند.

تشک آبی

در داخل این تشک ها در کنار فوم های استفاده شده از محفظه های آب استفاده می شود و دمای آب نیز به صورت انتخابی پر می شود این تشک ها مانند تشک های طبی برای گرفتگی عضلاب کاربرد دارند.

تشک لاتکس

از لاتکس در داخل این نوع تشک ها استفاده شده و دارای انعطاف پذیری خوبی هستند تشک های لاتکس وزن کمی دارند و میتوانند تمامی قسمت های بدن شما را پشتیبانی کند.

راهنمای خرید تشک، معرفی انواع مدل های تشک برای خوابی راحت

جمع بندی

ما در این مقاله متوجه شدیم که هنگام خرید تشک محصول انتخابی باید دارای چه نوع ویژگی هایی باشد و همینطور با انواع متخلف تشک نیز آشنا شدیم انتخاب تشک رابطه مستقیمی با نوع نیاز ما دارد و در نظر گرفتن این امر موجب می شود انتخاب خوبی داشته باشیم ما در ماکان دکور مدل ها مختلفی از تشک ها با بهترین برند های روز دنیا در اختیار مشتریان خود قرار دادیم تا بسته به نیاز مشتریان محصولات با کیفیت با بهترین قیمت دریافت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز