خبرگزاری کار ایران

چرا موزاییک پلیمری بهترین انتخاب است؟

کد خبر : ۱۰۶۵۵۹۱

سنگ های ساختمانی پلیمری که جز سنگ های معدن نیز محسوب می شوند، یکی از محصولات خارق العاده در صنعت مهندسی در زمان حال به شمار می آیند که تحول بزرگی در تولید سنگ های مصنوعی با کیفیت بسیار بالا و منحصر را ایجاد کرده و سنگ فرش کردن محوطه های مختلف را تحت تاثیر مثبت خود قرار داده اند.

سنگ های ساختمانی که به تازگی وارد عرصه ی موزاییک سازی شده را تحت عنوان سنگ پلیمری می شناسیم که در آن ها ماسه به عنوان ذرات پر کننده یکی از مواد اولیه و مهم این سنگ ها کارایی دارند. برای استحکام این سنگ ها از ترکیب مواد پلیمری و افزودنی های شیمیایی در لایه های اجزاء آن به کار برده شده و هم چنین رنگ دانه هایی که از اکسید آهن و همچنین مقاوم بودن در برابر اشعه هایی مانند اشعه ماوراء بنفش و محیط هایی که حالت قلیایی دارند رنگ انتخاب شده را برای مصالح استفاده میکند.

چرا موزاییک پلیمری بهترین انتخاب است؟

مواد تشکیل دهنده ی انواع موزاییک پلیمری

مواد مهم و اصلی موزاییک پلیمری عبارتست از:

  • ماسه با دانه بندی و جنس خوب و با کیفیت
  • ریزدانه بسیار کم
  • سیمان پرتلند معمولی
  • رزین که نوعی سنگ مصنوعی بوده و فوق روان کننده های پلی کربوکسیلات
  • رنگ دانه های شیمیایی یا پیگمنت ها که دارای رنگ های مختلفی که شامل رنگ های: مشکی، سفید، قرمز، زرد، قهوه ای، آبی، و سبز که علاوه بر استفاده در موزاییک سازی در تولیدات رنگ های پلاستیکی و کاشی مورد استفاده قرار می گیرند.
  • آب
  • و دیگر افزودنی های مجاز

مشخصات فیزیکی و مکانیکی انواع موزاییک پلیمری 

از مشخصات فیزیکی و مکانیکی موزاییک های پلیمری باید به مقاومت فشاری آن که از 600 تا 1000 کیلو گرم بر سانتی متر مربع می باشد، اشاره کرد. همچنین مقاومت حالت کششی موزاییک که از 60 تا 150 کیلوگرم بر سانتی متر مربع نیز وجود دارد و میزان مقاومت و دوام سایشی آن کمتر از 4 گرم بر سانتی متر مربعبوده و میزان مقاومت آن در دمای 500 سیکل و جدب کم آب که از 3 درصد کمتر است. به علاوه دانسیته این موزاییک ها به طور کلی چیزی در حدود 2200 کیلوگرم در متر مکعب می باشد.

چرا موزاییک پلیمری بهترین انتخاب است؟

مصالح مهم و اصلی که در موزاییک های پلیمری استفاده می شود 

ماسه، سیمان، رزین، رنگدانه های شیمیایی و آب در موزاییک های پلیمری مورد استفاده قرار می گیرند. برای ایجاد استقامت در مصالح پلیمری موادی مانند ترکیبات پلیمری و مواد شیمیایی رزین باعث سفت شدن و چسبندگی بین قطعه های آن و هم چنین رنگ هایی که در برابر اشعه ی ماورا بنفش و محیط هایی که حالت قلیایی دارند برای این نوع موزاییک به کار می برند و این ترکیباتی که به وجود می آیند در قالب های سیلیکانی و پلیمر با انواع اقسام طرح های گوناگون می ریزند.

بیشترین کاربرد های موزاییک پلیمری و ویژگی های آن چگونه است؟

یکی از ویژگی ها و خاص بودن های موزاییک پلیمری مقاومت و دوام بسیار زیاد آن ها است. موزاییک های پلیمری با استفاده از دستگاه ها و روش های به روز و به صورت فشرده سازی به وجود آمده اند و از ویژگی های دیگر این نوع موزاییک ها رخنه نکردن آب در داخل این موزاییک ها می باشد و جنس این موزاییک ها از بتن و ماسه و شن است و به مرو آب در این نوع از موزاییک ها نفوذ می کند و باعث فرسایش و ترک خوردگی در آن می شود. لازم به ذکر است آب به طوری در این موزاییک ها جذب می شود که فقط درصد بسیار کم و اندکی می تواند جذب موزاییک های پلیمری شود و این را باید یکی از مزایای این کفپوش ها به شمار آورد.

چرا موزاییک پلیمری بهترین انتخاب است؟

از کاربرد موزاییک های پلیمری همچون چیزی که در خصوص واش بتن داریم، نیز می توان به سخت و محکم بودن آن ها اشاره کرد و از این جهت این نوع موزاییک مناسب مناطق سردسیر وکوهستانی می باشد و استفاده برای حیاط و محیط های بیرونی کارایی دارد مانند حیاط، پیاده رو ها و معابر و ... .

به دلیل اینکه مصالح ساخت این موزاییک ها از شن و ماسه و بتن می باشد و از قالب های متفاوتی ساخته می شود، می توان ترکیب آن ها را در اندازه و طرح های دلخواهی ایجاد کرد. همین طور لازم به ذکر است که عمر این موزاییک ها به دلیل مصالح تشکیل دهنده ی آن بسیار زیاد است و عمر بالایی دارند و در مقابل یخ زدگی و مکان های سرد سیر انتخاب خوب و عاقلانه ای محسوب می شوند.

با خرید موزاییک پلیمری از تارگت بتن، می توان بهترین تجربه خرید از محصولات باکیفیت را رقم زد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز